וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על פי המזל שלכם - מי אתם מארבעת המינים ומדוע?

16.10.2024 / 0:23

כל מזל בגלגל המזלות מייצג אחד מארבעת המינים שהתורה מצווה על נטילתם בחג הסוכות. בואו לגלות האם אתם יותר אתרוג, הדס, לולב או ערבה?

כולנו יודעים שלארבעת המינים יש מקום של כבוד בסוכות, אבל האם ידעתם שהם מסמלים יותר מרק טעם וריח? בארבעת המינים נמנים: הדר, לולב, הדס וערבה. ההדר הוא האתרוג, פרי שמקורו דומה לפרי הלימון והוא בעל טעם וריח. הלולב הוא ענף עץ התמר והוא בעל טעם אך חסר ריח. ההדס הוא שיח ירוק עד, בעל ריח אך חסר טעם, והערבה הינה צמח הצומח בגדות הנחלים ואין לה ריח וטעם. כל אחד מארבעת המינים הוא בעל סגולות מיוחדות (גם בריאותיות), כל אחד מהם מייצג משהו מעם ישראל ומהרוח היהודית - אך כשהם מתאחדים ביחד בסוכה, לאחרי התשליך, יום הכיפורים ותהליך הטיהור שכולנו עוברים - נוצרת אחדות. כולנו יחד תחת סוכת ישראל - והאיחוד הזה של ארבעת המינים משמעותי השנה יותר מאי פעם.

את ארבעת המינים וסגולותיהם ניתן לחלק לארבעת היסודות המרכיבים את העולם: אדמה, אש, אוויר ומים - כשכל יסוד מייצג 3 מזלות. אז מי מארבעת המינים מייצג את המזל שלכם? זה הזמן לגלות!

ארבעת המינים. ShutterStock
מי מארבעת המינים מייצג אתכם?/ShutterStock

לולב

הלולב הוא ניצן של עלה הדקל שעלעליו טרם נפרדו זה מזה. הלולב מגיע מעץ התמר המצוי שממשפחת הדקליים. התמר גדל בעיקר בארץ ישרל ומסמל את השורשים של העם היהודי והחיבור לאדמת הקודש. אם נקביל אותו לגלגל המזלות, הוא מייצג את יסוד האדמה: מזל גדי, מזל שור ומזל בתולה.

מזל גדי
מזל גדי שייך ליסוד האדמה ולקבוצת המזלות הקרדינליים. הגדי נשלט על ידי שבתאי, שמכריח אותו לפעול בצורה מאוד ממושמעת. אולי בגלל זה הגדי זקוק מאוד למסגרות מחייבות כדי ליצור לו שדות פעולה. קשה מאוד לגדי לפעול בצורה ספונטנית. הוא נחשב למזל עצור, סגור ומאופק, שמנסה להיות תמיד בשליטה. למרות זאת, עמוק בפנים הגדי מאוד ביישן. הגדי הוא מזל שמאוד מקשה על עצמו: קשה לו להאמין שבאמת אוהבים אותו והוא ביקורתי מאוד על פעולותיו. הוא זקוק למסגרות פעולה בהן יוכל לבטא את עצמו, כי הן עוזרות לו לדעת בדיוק איפה הוא עומד. בגלל חוסר האמון הבסיסי שלו בעצמו, הוא זקוק להערכה יותר מאשר לאהבה.
קראו עוד על מזל גדי >>

מזל שור
השור הוא אחד ממזלות האדמה הפרקטיים ושייך לקבוצת המזלות הקבועים. קבוצה זו מקבלת אנרגיה, אבל קשה לה להשתנות וההרגלים הקבועים שלה לעיתים קצת נוקשים. מזל שור נשלט על ידי ונוס. כאן היא מייצגת את הצרכים הפיזיים שלנו, הקשורים לאוכל טוב ושינה מרגיעה. כל הנושא הפיזי חשוב מאוד לבן השור. בדרך כלל הוא חזק מאוד ויכול להגן על עצמו בקלות - אך עמוק בפנים הוא שוחר שלום אמיתי. השור הוא מזל בסיסי מאוד, שבנוי על הרגלי חיים מוגדרים ופשוטים. על ההרגלים האלה קשה לו לוותר. מעבר זה, השור מאוד מאוד רומנטי והרומנטיקה הזו היא אחד הדברים החשובים בחייו. ביחסים השור נאמן, מסור, הולך בתלם ואולי בגלל זה נחשב לקצת מרובע ושמרן.
קראו עוד על מזל שור >>

מזל בתולה
מזל בתולה שייך לקבוצת מזלות האדמה הפרקטיים, אבל גם לקבוצת המזלות המשתנים. הבתולה שייכת לבית השישי שעיקרו - עבודה ושירות. בני ובנות מזל בתולה דורשים מעצמם הרבה. זה מזל שאוהב לתת מעצמו, אבל בצורה מושלמת: קשה לו לסבול שגיאות. כוכב מרקורי, שליט המזל, הוא נותן השירות ופרפקציוניסט גדול. אולי בגלל חיפוש השלמות המתמיד, אחת התכונות הבולטות של המזל היא הביקורתיות שלו. למזל בתולה שייכים אנשים שאוהבים לעבוד קשה. הוא אלוף בכל מה שקשור לפרטים קטנים - אבל קשה לו לראות את כל התמונה. אולי בגלל זה הבתולה כל כך טובה בלעבוד עבור מישהו אחר ורק לעצמה קצת קשה לה לפרגן. הבתולה אולי אוהבת מאוד לקטר, אבל להיכנס לעימותים? ממש לא: אז היא מפנימה ושומרת בבטן.
קראו עוד על מזל בתולה >>

מזל בתולה. ShutterStock
הלולב מייצג את מזל בתולה השייך לקבוצת מזלות האדמה הפרקטיים/ShutterStock

אתרוג

פרי עץ הדר הוא פרי האתרוג. ההדר הכתום שייך ליסוד האש והאתר בקליפה שלו מראה כמה אנרגיה יש בתוכו (רק צריך לקלף אותו). ההדר מזכיר לנו שבלי עבודה ועשייה - לא נוכל לקטוף את הפרי. הוא מסמל פעולה (עשיית מעשים טובים) ואקשן, ומייצג את יסוד האש: מזל טלה, מזל אריה ומזל קשת.

מזל טלה
הטלה שייך למזלות האש האנרגטיים ולקבוצת הקרדינליים, היוצרת אנרגיה. הטלה מייצג אותה על ידי אלמנט האש, על כל יתרונותיו וחולשותיו. הטלה לא ממש יודע לדחות סיפוקים. כל אנרגיית האש שלו מכוונת לטווחים קצרים, כדי לספק את הצרכים המיידיים שלו. לכן, הטלה נחשב לפעמים לאגוצנטרי למדי ולמי שדורש הקשבה רבה מהסביבה. מארס הוא שליט הטלה. הוא מייצג את הדחף לשלוט ולהכתיב. מארס גורם לטלה להביע בצורה ישירה את רגשותיו, אך לעיתים הוא גם חם מזג. הטלה טוב בלסחוף אחריו אנשים ומאוד אוהב להתחיל דברים חדשים, אולם פעמים רבות - ממש כמו לילד - אין לו את הנשימה הארוכה לסיים אותם. הוא משתעמם מהר ומתחיל משהו חדש.
קראו עוד על מזל טלה >>

מזל אריה
האריה שייך למזלות האש וקבוצת המזלות הקבועים, אלה שכל כך קשה להם להשתנות. אם תישאלו את האריה, הוא גם לא ממש ימצא סיבה לעשות את זה. זה בגלל שהאריה מרגיש מלך החיות ומלך בכלל. האריה חייב להיות במרכז ולא סתם הבית שמבטא אותו נקרא בית האגו - הבית שמבטא את ה'אני' שלנו. השמש היא שליטת מזל אריה ובדיוק כמוה, גם האריה אוהב שהכל נמצא סביבו - והוא מאיר באהבה וחיבה, בתנאי שלא ישכחו מאיפה מגיע האור. האריה הוא יצור דרמטי מאוד. הוא אוהב להיכנס כשכולם מסתכלים ולצאת כשכולם יוצאים לפניו, רצוי תוך השתחוות קלילה. כדאי לזכור שהאריה בדרך כלל חם מאוד ונדיב, אוהב מאוד לפנק ולהזמין את כולם, אבל גם להיות זה שקובע לאיזו מסיבה הולכים ומי מוזמן אליה. יש הבדלים קטנים בין האריה ללביאה: הוא לא ממש אוהב להתאמץ, כי הרושם שהוא עושה עובד גם ככה. היא, לעומת זאת, מנסה כל הזמן לקחת הכל על עצמה וגם לבצע בצורה מושלמת את הכל.
קראו עוד על מזל אריה >>

מזל קשת
מזל קשת שייך ליסוד האש ולקבוצת המזלות המשתנים. הוא אכן כזה: מלא אש ולא מפסיק להשתנות לרגע. מזל קשת נשלט על ידי כוכב יופיטר, שאחראי על הצמיחה ועל התרחבות הגוף והראש. הקשת אוהב להרחיב אופקים על ידי לימודים או על ידי נסיעות וטיולים.קשתים רבים אמנם מתברגנים עם השנים, אבל בכל אחד מהם נשאר אותו ניצוץ הרפתקני, שמוכן לעזוב הכל ופשוט לנסוע. האופי הקשתי מאוד דומה למזלות האש: חם, ישיר, אימפולסיבי מאוד ובולט בחוסר הטקט שלו. לפעמים נדמה שהקשת פשוט עושה כל שגיאה אפשרית שקשורה לתקשורת ומתעקש לומר את האמת בפנים. הקשת אלוף בלבדוק גבולות ביחסים. מילת המפתח של הקשת היא חופש. מערכות היחסים שלו נוטות להיות פתוחות יותר ממערכות אחרות.
קראו עוד על מזל קשת >>

מזל קשת. ShutterStock
האתרוג מייצג את מזל קשת השייך ליסוד האש ולקבוצת המזלות המשתנים/ShutterStock

הדס

ההדס הוא שיח ירוק עד ריחני, בעל פרחים לבנים המשרים אווירה נעימה ורוגע. הדס מצוי הוא צמח ריחני מאוד בגלל תכולת השמן האתרי הגבוהה בבלוטות העלים, הפרחים, הפרי והקליפה שלו. הוא מייצג את יסוד האוויר: מזל מאזניים, מזל דלי ומזל תאומים.

מזל מאזניים
מזל מאזניים שייך לקבוצת המזלות הקרדינליים וליסוד האוויר. יסוד זה מאפיין שכלתנים עם מצח גבוה, אבל למאזניים יש גם גומות חן וחיוך כובש ביותר. הכוכב ששולט על המאזניים היא ונוס, אלת היופי. כאן, היא אחראית על יופי ואסתטיקה. לכן, החיוך של בני המאזניים הוא אחד מכלי הנשק הקטלניים ביותר שלהם, מה שגורם לנו לסלוח להם על הכל. רבים מבני המזל ניחנו ביופי עדין, אסתטי ומיוחד, והם גם אוהבים סביבם יופי והרמוניה. בני מזל מאזניים זקוקים להרבה מאוד אישורים שאוהבים אותם ומתקשים לכעוס, כי הם פוחדים שאם יכעסו - יפסיקו לאהוב אותם. לכן הם משתדלים לרצות אנשים אחרים ולא מבטאים רגשות שליליי. בני המאזניים זקוקים - כמו שאר מזלות האויר - להיות לעיתים קרובות עם עצמם. לפעמים עוטפים את בני המאזניים מצבי רוח לא קלים, בעיקר את הנשים היפות של מאזניים, שמצליחות לאמלל את עצמן בצורה נפלאה ובלי סיבה נראית לעין. יש משהו מאוד עדין ושביר אצל בני מזל מאזניים, אבל במקביל גם מקננת אצלם שאיפה עזה לצדק אישי וחברתי.
קראו עוד על מזל מאזניים >>

מזל דלי
מזל דלי שייך ליסוד האוויר ולקבוצת המזלות הקבועים. הוא נשלט על ידי אורנוס, שקשור מאוד לשינויים ולחשיבה מקורית. אורנוס גורם לדלי להיות מבריק וידידותי מאוד כלפי הסביבה, אך בו בזמן גם קצת מרוחק וסגור בבועה שכלתנית. הדלי הוא אחד המזלות הידידותיים ביותר בגלגל המזלות. בגלל שהוא שייך למזלות האוויר השכלתניים, הוא ממהר להתיידד בצורה אינטליגנטית ולרכוש חברים רבים. הוא אמנם ידידותי מאוד, אך לעיתים מעדיף ידידים על פני קשר זוגי סוער. עודף רגשות עלול לאיים עליו ולגרום לו לברוח. הדלי הוא אלוף הניתוקים: הוא זקוק להרבה מאוד חופש וחייב יכולת תמרון בין כל המחויבויות החברתיות שלו. הדלי מבריק מאוד ואורנוס גם מעניק לו לעתים ניצוץ של גאוניות ומקוריות, אותו ניצוץ ממנו אפשר לברוא משהו מכלום. לא פלא שהרבה מאוד דליים נקשרים למחשבים שלהם ועובדים בתחום ההיי טק.
קראו עוד על מזל דלי >>

מזל תאומים
התאומים שייך למזלות האוויר השכלתניים ולקבוצת המזלות המשתנים. בקבוצה זו המזלות מעבירים אנרגיה ממקום למקום וחברי הקבוצה נוטים להשתנות ולשנות הרגלים. מזל תאומים נשלטו על ידי מרקורי. נושא התקשורת חשוב מאוד לתאומים. זה מזל שכל הזמן חייב להפעיל אנרגיה, פיזית או מילולית. הראש שלו עובד והרבה - אבל המחשבות שלו לא תמיד ממוקדות. הוא עסוק מאוד בלאסוף אינפורמציה ולהעביר אותה הלאה. אולי משום כך התאומים נחשב למזל אינטליגנטי ביותר, שקולט במהירות הבזק כל דבר חדש ומיישם אותו במהירות. התאומים גם אלוף בלימוד שפות ודרכי ביטוי. אין פלא שהמצרך החביב עליו הוא מילים. התאומים אלופים בלשכנע ונחשבים לאנשי המכירות הטובים ביותר, גם של עצמם. הבעיה העיקרית שלהם היא שהם משתעממים מהר.
קראו עוד על מזל תאומים >>

מזל תאומים. ShutterStock
ההדס מייצג את מזל תאומים השייך למזלות האוויר השכלתניים ולקבוצת המזלות המשתנים/ShutterStock

ערבה

ערבי נחל הם מין ידוע של צמח הגדל בנחלים הקרוי "ערבה". הערבה היא צמח נשיר ולרוב עליה מאורכים. כשמה כן היא, מבטאת את שפעת הנחלים והמעיינות הקיימים בארץ. מבין ארבעת המינים היא גם זו שהכי תלויה במים. היא צומחת רק ליד מאגרי מים, משויכת לרגשות (ערבה בוכייה) ומייצגת, מן הסתם, את יסוד המים: מזל סרטן, מזל עקרב ומזל דגים.

מזל סרטן
הסרטן שייך למזלות המים האמוציונליים והריגשיים - ולקבוצת המזלות הקרדינליים, יוצרי האנרגיה. הסרטן הוא מזל רגשי מאוד וזקוק להרבה חום ואהבה סביבו. הוא מאוד קשור לבית ומה שקורה בו משפיע עליו יותר מאשר על כל מזל אחר. הבית של הסרטן מסמל צורך חזק בביטחון רגשי. שליט מזל סרטן הוא הירח, שגורם לשנויי מצבי הרוח שלו לעיתים קרובות, לפעמים ללא כל סיבה נראית לעין. במפת הלידה הירח מייצג את דמות האם - ואכן, הקשר בין הסרטן לאמו חשוב לו יותר מכל קשר אחר. אולי בגלל זה הסרטן הוא מזל מופנם, רך, אימהי ומפנק כשטוב לו - וקוטר לא קטן כשרע לו. הסרטן גם אוהב מאוד לעצב את ביתו ולעצב בכלל, ואוהב לטפל באחרים ולהיות אם בית סביבתית לכל מי שזקוק לכזו. מעבר לכך הוא גם רומנטי מאוד, אוהב אוכל טוב, נוחות ונוסטלגיה, אספן מושבע של חפצים ומתרפק על העבר, גם אם עבר מאז רק שבוע.
קראו עוד על מזל סרטן >>

מזל עקרב
מזל עקרב שייך לקבוצת המזלות הקבועים וליסוד המים. מזל עקרב הוא מזל מופנם, סגור וחשדן, ובצדק: בעיניו, העולם הוא מקום עויין ויש לנהוג כלפיו בחשדנות ראויה עד שהוא מוכיח את עצמו - ולא להיפך. העולם חושב אחרת? לעקרב לא איכפת: יש לו מספיק אופי כדי לעמוד בנחישות מול רצונות הכלל כשזה לא מתאים לו. ואכן, העקרב אינו מתמסר בקלות: הוא דורש הוכחות בשטח שהוא באמת יכול לסמוך עליך. יקח לו הרבה מאוד זמן עד שהוא יפתח את החלון ויזמין אותך להיכנס. אבל משנכנסת, זכית לחבר אמיתי לכל החיים. העקרב הוא קטן אמונה: מגיל צעיר החיים לימדו אותו שלא משתלם להיות אופטימי. חשוב לזכור שהעקרב מאוד נאמן. לכן הוא גם דורש את הנאמנות הזו מהזולת, ולא מוכן להתפשר עליה. אולי משום כך הוא נראה לאחרים מאוד טוטאלי ולא עושה חשבון כשמשהו מדליק אותו. בגלל שהעקרב נשלט על ידי כוכב פלוטו, האחראי על הצורך לחוות כל דבר בצורה טוטאלית, נראה לעיתים שהעקרב אוהב לעשות לעצמו חיים קשים, לצאת עם טיפוסים לא קלים ולדרוש מעצמו ומהסביבה לא מעט. העקרב גם יצירתי מאוד, מנסה ללכת עם מה שהוא מרגיש מעל הכל ולא להתפשר על הרגשות שלו. המחוייבות שלו לעצמו ולדברים שלו מאוד עמוקה, ועלולה להפוך אותו לקיצוני, לקנאי ולרכושן לא קטן. כשהעקרב לא מקבל את מה שהוא רוצה, הוא לא מוותר. עקרב אמיתי לא שוכח ולא סולח.
קראו עוד על מזל עקרב >>

מזל דגים
מזל דגים שייך ליסוד המים ולקבוצת המזלות המשתנים. הדגים משתנים כל הזמן, בגלל שהצירוף של המים הזורמים והצורך לנוע כל הזמן חזק מהם. כוכב נפטון שולט על מזל דגים והופך את השהות איתם לתחושת שהות ליד חוף הים: לפעמים המים צלולים, בהירים ושקטים, לפעמים סוערים ובעלי גלים גבוהים. מצבי הרוח הדגיים שונים ומשתנים, אבל כמעט תמיד אפשר למצוא אצלם עצב נסתר, עגמומיות מסויימת שנמצאת מתחת לפני השטח ומחפשת לה מוצא. אולי בגלל העובדה הזו, רבים מהדגים אוהבים לכתוב, בעיקר שירה. בכלל, הדגים נחשבים למזל אמנותי מאוד, בעלי יכולת הבעה מדהימה, בעיקר בתחום המשחק. יכולת החיקוי וההפנמה הדגית כל כך מדהימה, עד שלפעמים נדמה שהדג מקבל את אישיות האיש שלידו. העובדה הזו מאפשרת להם להיות ממש "חיות במה" ולהצליח בתחום התיאטרון, כמו גם להיות מטפלים מסורים מאוד ולעבוד עם אנשים אחרים בצורה קרובה ואמפתית. הרבה ממבני הדגים הם עובדים סוציאליים: היכולת שלהם להרגיש את האחר ולתת לו את מה שהוא צריך הופכת אותם למטפלים אמיתיים, ובכל התחומים. בתוך כל זה שוכח הדג דבר אחד: את עצמו. יש לדגים יכולת לבטל את עצמם בחברה, להתעלם מהצרכים שלהם ולהרגיש שהם קורבן של החיים.
קראו עוד על מזל דגים >>

מזל דגים. ShutterStock
הערבה מייצג את מזל דגים השייך ליסוד המים ולקבוצת המזלות המשתנים/ShutterStock

כשזה מגיע לטארוט, קלף ארבעה מטות הוא הקלף שמייצג את חג הסוכות. יש בו ממש ציור של סוכה! לרוב זה קלף שמדבר על הרפתקה - בין אם היא זוגית, אישית, קשורה לקריירה או לכל אפיק אחר. הקלף קורא לנו ליהנות מהלא ידוע, לפנות מקום לחדש ולמרגש, להפוך לחלק מהגורל המעניין של המקום ולהתמסר לרוח שלו. הנה עוד על הקשר בין עולם הטארוט לחג הסוכות >>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully