וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגור, מאופק ופרפקציוניסט": הכירו את מזל גדי

19.12.2023 / 0:01

אומרים עליהם שהם מינימליסטיים, מסורים, פרפקציוניסטים ולא מושפעים מרגשות. כמה מזה באמת נכון? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מזל גדי

מזל גדי/tiktok.com/@samantha_hild

מזל גדי, 22.12-20.1

מה לא אמרו על הגדיים? אמרו עליהם שהם יבשים, מינימליסטיים, זקוקים לעובדות ולא מושפעים מרגשות או מהעולם הרוחני, שהם מודדים אדם לפי מה שהשיג ולפי המקום שהגיע אליו מבחינה מקצועית - ולא לפי מה שיש לו להציע מבחינה רגשית כאדם. יש גם שבטוחים שהם קמצנים, פדנטים ופרפקציוניסטים הרבה יותר מהבתולות, שהם לוקחים את עצמם ברצינות תהומית ונטולי הומור, שהם הישגיים במיוחד ומוכנים גם לדרוך על אחרים כדי להגיע לקריירה מרשימה. אמרו גם אמרו - אך האם כל זה נכון?

הבה נתבונן מעט. מזל גדי שייך ליסוד האדמה המעשי ולקבוצת המזלות הקרדינליים - אלה שיוצרים אנרגיה. שבתאי הוא השליט של מזל גדי וככזה הוא מכריח אותו לפעול בצורה מאוד ממושמעת ולקבוע גבולות מוגדרים - וגם דורש ממנו תוצאות מעשיות, כאן ועכשיו. אולי בגלל זה, זקוק מאוד הגדי למסגרות מחייבות כאלה ואחרות, כדי ליצור לו שדות לפעולה. קשה לו מאוד לפעול בצורה ספונטנית, כמו הקשת או הטלה - והוא נחשב למזל עצור, סגור ומאופק, המנסה להיות רוב הזמן בשליטה - ולא לאבד אותה. הוא שאפתן, עקשן, מסור ואחראי.

מזל גדי. ShutterStock
קשה לו מאוד לפעול בצורה ספונטנית/ShutterStock

עמוק בפנים הגדי מאוד… ביישן, כן כן, וקשה לו להגיב בצורה ספונטנית למתרחש. על כן הוא בונה כבר מגיל צעיר מעין חומה קטנה ובלתי נראית שתשמור עליו. לשם כך הוא משתמש במסגרות נוקשות כדי שיעזרו לו שלא להיחשף יותר מדי כלפי חוץ.

מה שאולי לא כולכם יודעים הוא שהגדי הינו מזל שמאוד קשה עם עצמו: קשה לו להאמין שבאמת אוהבים אותו והוא גם מאוד ביקורתי כלפי פעולותיו שלו. על כן הוא גם זקוק למסגרות פעולה, בהם יוכל לבטא את עצמו ולדעת בדיוק היכן הוא עומד. בגלל חוסר האמון הבסיסי שלו בעצמו, הוא זקוק לעיתים ליותר הערכה מאשר לאהבה: אהבה היא מקום מוזר, משתנה ולא יציב שתמיד יכול להיעלם - ולגדי גם לא קל לקבל אהבה וליהנות ממנה. לעומת זאת, הערכה נשארת - כי היא קשורה לפעולות ועובדות, ולא לקריזות בלתי ברורות וחסרות בסיס. לכן הגדי גם זקוק להצלחה שנראית לעין, הן חומרית והן רגשית, והוא עולה מעלה בסולם בעיקר בגילאים מאוחרים.

מזל גדי. ShutterStock
מה שאולי לא כולכם יודעים הוא שהגדי הינו מזל שמאוד קשה עם עצמו/ShutterStock

הביישנות הטבעית של הגדי וחוסר האמון בעצמו גורמים לו בדרך כלל לצאת מהקליפה הרגשית, בעיקר באמצע שנות השלושים. עד אז הוא מרגיש מבוגר וקצת שונה מהסביבה. אחרי הגילאים האלה, משהו טוב קורה לגדי שלנו: הוא מסיים את כל המחויבויות שלו בהצלחה, עומד במשימות שלו, מקבל בטחון ומרגיש שהוא שווה סוף סוף - וכעת הוא יכול לרוץ קדימה.

בזמן שאחרים כבר מזמן נהנים מפירות ההשקה שלהם לאורך השנים, הגדי רק מתעורר, אבל כשזה קורה - זה קורה באופן משמעותי מאוד. הוא נותן גז, מוצא את מקומו, בונה לעצמו מסגרות מחייבות ו... מתחיל לפרוח.

אולי משום כך אומרים על הגדי שבצעירותו הוא מבוגר קטן עם עיניים חכמות וביישניות שרואות הכל, אבל ככל שהוא מתבגר יותר - הוא הופך צעיר יותר, ואז גם אפשר ליהנות יותר מהאיכות שלו שצבר לאורך השנים: בגלל שהוא רציני כל כך ומעשי עם כל הניסיון שצבר לו - הגדי לא מפספס שום אבן ומכשול בדרך. עם חוש הומור מיוחד וציני, בזמן שהוא שומר על ארשת פנים אדישה שלא מסגירה רגשות, אפשר גם לראות את חיוכו הקטן המפורסם בזוית הפה - חיוך ציני קטן שאומר הכל, הלא הוא חיוך הגדי.

לגדיים יש היגיון בריא והם מפגינים חשיבה אחראית, בוחנת ושקולה. הם בעלי כישרון מנהיגות מוכח - ומעולים בתפקידים ניהוליים.

הגדי יבנה קשר זוגי מוצלח עם הסרטן, מחזר חם ומפנק, עם הדגים היצירתי שיסעיר את עולמו, ועם המאזניים, איתו יש לו כימיה בלתי מוסברת. על ההתאמה עם כל המזלות תוכלו לקרוא בלחיצה כאן.

להורוסקופ היומי של מזל גדי ועוד מזלות לחצו כאן

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully