וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחשפו את פרצופם האמיתי של החברים שלכם - לפי כתב היד שלהם

המכון לגרפולוגיה חנה קורן

עודכן לאחרונה: 17.12.2021 / 0:21

קבלו שיטה שתגלה לכם תוך שניות האם האדם שמולכם הוא בדיוק מי שהוא טוען שהוא או שיש שם אמת נסתרת שפחות תשמחו לגלות

כולנו היינו שם. היום שאחרי הדייט הראשון, החברה הטובה מתקשרת לדווח: "את שומעת? אתמול הכרתי מישהו מקסים, חתיך, חכם, מצחיק, מתחשב, רגיש... בדיוק זה שחיכיתי לו כל החיים. זהו, מצאתי את האחד. אני כל כך מתרגשת שלא עצמתי עין כל הלילה". אתן כבר יודעות שזו כנראה רק התלהבות של הרגע, אבל מפרגנות. כמה דייטים לאחר מכן, אחרי שהתוודענו ואנחנו כבר קצת מכירים, פתאום מתחילות "חריקות" שלא היו בתכנון - ונוחתת עלינו אכזבה. לא רק אכזבה יש לנו בתפריט. יש גם הלקאה עצמית, תחושת ערך עצמי מופחתת, עצבנות, חוסר אמונה ותהיות בלתי פוסקות על איך זה ייתכן שדווקא אני לא הבנתי, לא ראיתי ודווקא עלי הצליחו לעבוד? לא ברור.

אז זהו, שלנו, כגרפולוגים, זה כן ברור. ממש ברור. כאשר אנחנו ניגשים למלאכת הניתוח של כתב היד, לא אחת אנחנו נתקלים בטיפוסים מהסוג הזה. אלה שכל כך יודעים להרשים, להביע את עצמם היטב, לעורר תקוות וציפיות וזמן מה אחרי, יודעים כל כך לאכזב ולהשאיר אותנו עם "שוקת שבורה". כבר נאמרו מספר ביטויים ופתגמים בנושא: "הבטחות לחוד ומעשים לחוד", "נשיאים ורוח וגשם אין" ו-"ההר הוליד עכבר".

צביעות. ShutterStock
כך תגלו את פרצופו האמיתי של האדם שמולכם/ShutterStock

אם נבחן את הטיפוסים מהסוג הזה, נראה בדרך כלל אנשים שיש להם כריזמה, חן וקסם אישי. הם מסוגלים לשכנע בדרך נעימה, יודעים לומר את המילים הנכונות שאנחנו כל כך רוצים לשמוע, נותנים לנו את התחושה כי הם מסוגלים להרבה דברים וכי שום דבר בעבורם הוא לא באמת בעיה. חשוב להם להראות מצליחנים ולכבוש את העומד מולם במהירות, והם לא יבחלו כמעט בדבר על מנת להיראות ככאלה. כל מטרתם היא להרשים ולזכות בתחושה כי הם נהדרים בעיני הסביבה. ההסתרה של רגשותיהם האמיתיים ושל "האני האותנטי" הם היסוד הסמוי בהתנהגותם.

דרך כתב היד שלהם ניתן לזהות האם הם עונים על הגדרת הטיפוס מהסוג הזה. הנה דוגמא ראשונה:

עוד בוואלה!

כך תגלו האם הצד השני לא עומד בפיתויים או מסוגל לשלוט בעצמו

לכתבה המלאה
גרפולוגיה - דרך כתב היד תוכלו לזהות את "האני האמיתי" של האדם. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, מערכת וואלה!
מנסה להותיר רושם חיצוני טוב - אך היא עלולה לאכזב אתכם/מערכת וואלה!, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

בכתב היד שלפנינו, רואים אותיות מנופחות אשר מעידות על דימיון ופנטזיות, ביחד עם אותיות קטנות ובלתי עקביות בגודלן אשר מעידות על ביטחון עצמי משתנה. ישנם קמרים המעידים בכתב זה על הסתרה, התגוננות והסוואה, וכן זווית שמאלית ולא עקבית אשר מחזקת זאת. מאוד חשוב לכותבת הרושם החיצוני אותו היא מותירה על הסביבה וכלפי חוץ היא שוקדת להראות תדמית של מצליחה ו"כל יכולה", כאשר בפועל קיים פער בין הדרך בה היא מציגה את עצמה לבין התוצאות בפועל.

בכתב היד הבא, רואים תיקונים המשולבים עם גודל אותיות משתנה. אלה מעידים במקרה הזה על חוסר ביטחון ועל מושפעות מרגשותיו. כלפי חוץ הוא נוטה להרשים ברצינות, בעקביות ובעשייה בוטחת:

גרפולוגיה - דרך כתב היד תוכלו לזהות את "האני האמיתי" של האדם. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, מערכת וואלה!
חוסר ביטחון במסווה של ביטחון/מערכת וואלה!, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

גם בכתב היד הבא נוכל לראות זווית כתיבה משתנה, תיקונים, ניפוחים ותנועה רפה. זהו כותב שנוטה להבטיח הבטחות, אולם במקרה הזה הוא מוכן להשקיע מאמצים על מנת לממש את הבטחותיו. קיים פער בין הדרך שבה הוא מספר על עצמו לבין התנהלותו:

גרפולוגיה - דרך כתב היד תוכלו לזהות את "האני האמיתי" של האדם. המכון לגרפולוגיה חנה קורן,
אדם שנוטה להבטיח הבטחות ולא לעמוד בהן/המכון לגרפולוגיה חנה קורן

שמעתי ופגשתי מראיינים רבים ומנוסים, עם אינטואיציה נהדרת, שסיפרו איך הם "נפלו" עם כל מיני מועמדים שלא עמדו בציפיות אותן עוררו. פגשתי כאלה שאחרי שהמועמד כבר הפך לעובד מן המניין, הבינו שמשהו לא עובד ולכן ביקשו שנתהה על קנקנו של אותו אדם. אלה בדיוק הפכו להיות הלקוחות המרוצים שלא מוכנים כיום לקלוט מועמד אלא אם כן עבר בדיקה גרפולוגית. בטווח הארוך הם סיפרו שזה חסך להם הרבה מאוד כסף ועוגמת נפש.

הכתבה נכתבה ע"י ליאת חיימוב - גרפולוגית מצוות "חנה קורן מכון לגרפולוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully