וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה החתימה שלכם מעידה עליכם? קבלו ניתוח גרפולוגי מעמיק

המכון לגרפולוגיה חנה קורן

1.7.2021 / 23:15

יש הרבה דברים שתוכלו לגלות על עצמכם רק מהדרך בה אתם חותמים. מה זה אומר אם החתימה שלכם גדולה יותר מכתב היד? האם חתימה לא קריאה נועדה להסתיר משהו? והאם זה נכון שחתימה עם קשקוש עליה מעידה על ביטול איש? זמן לפענח

גרפולוגיה. ShutterStock
החתימה שלכם היא התדמית שאתם מנסים להציג/ShutterStock

"אז מה את אומרת על החתימה שלי?"; מכל השאלות שנשאלנו במהלך השנים הארוכות שלנו כגרפולוגיות, זו אולי השאלה שנשאלנו יותר מאחרות. אי לכך, המאמר הראשון שלנו כאן נוגע בחתימות שלנו.

האם אתם זוכרים מתי התחלתם לעצב את החתימה שלכם? אצל אחדים ההתחלה הייתה בגיל מוקדם מאוד ואולי עוד לפני שידענו באמת לכתוב. מנסים לכתוב את השם, מנסים לכתוב את שם המשפחה, או משרטטים קשקוש המייצר את שמי. אצל מרבית האנשים, הזמן בו מתעצבת החתימה הראשונה ה"רשמית", הוא גיל ההתבגרות: החתימה נעשית כי צריך לחתום. אולי לשם פתיחת חשבון בבנק, אולי לשם הוצאת תעודת זהות ואולי לשם חתימה על מסמכים שונים. מדובר על השלב בחיים שבו: "אני חייב חתימה שתייצג אותי". ואכן, זו מהות החתימה.

החתימה נועדה לייצג אותנו באופן רשמי כלפי העולם החיצון. היא משמשת אותנו כדי לחתום על צ'קים, על חוזי שכירות, חוזה עבודה, מסמכים רשמיים וכו'. בכדי להרגיש טוב עם עצמנו, אנחנו רוצים להיות מיוצגים באופן שיחמיא לנו ושישדר תדמית מסוימת. כך, לרוב באופן בלתי מודע, אנחנו "משחקים" עם השם שלנו - עם השם הפרטי ושם המשפחה - ביחד ובנפרד. אולי מנסים לחקות את החתימה של אבא, של אמא, שאיתם אנחנו מזדהים. בדרך אל התוצאה הסופית אנחנו מנסים ומשנים עד שמוצאים את יצירת האומנות הייחודית לנו, שמייצגת אותנו באופן שמרגיש לנו הכי נוח, מתאים, מלהיב, מחמיא וכך הלאה.

מתוך כך, ניתוח גרפולוגי של חתימה בלבד, הינו ניתוח מאוד חסר ומאוד לא מדויק, שכן החתימה מייצגת את מה שהחותם רוצה לשדר לעולם ולא את מי שהוא. על כן, ניתוח גרפולוגי מדויק, יסתמך תמיד על ניתוח כתב יד תוך התייחסות גם לחתימה ולהשוואה בין כתב היד לחתימה (על העיצוב ותהליך ה"בחירה" של צורת האותיות נדבר בפעם אחרת).

גרפולוגיה. ShutterStock
מה החתימה שלכם אומרת עליכם? הגיע הזמן לגלות/ShutterStock

אפשר דוגמא?

תארו לכם בחור חסר ביטחון. הוא מופנם, לא מאוד מרשים במראה החיצוני שלו לתפיסתו האישית, אבל הוא מחפש דרכים להסוות את חוסר הביטחון שלו על ידי הגברת הנוכחות שלו בסביבתו. הוא מתלבש באופן שמושך תשומת לב או מדבר בכוונה בקול רם, מחצין ומגזים התנהגויות באופן לא טבעי - העיקר - שיראו אותו, שלא יתעלמו ממנו ושלא יעלם ברקע.

בעוד כתב היד שלו יספר את הסיפור האמיתי והעמוק שלו, החתימה שלו תספר את התדמית שהוא מנסה להציג. קחו למשל את הדוגמא הזו:

עוד בוואלה!

"8 זו נורת אזהרה": מה אומרים המספרים שמופיעים לכם בחלום?

לכתבה המלאה
גרפולוגיה - ניתוח חתימות. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
גרפולוגיה - ניתוח חתימות/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

הכתב עצמו קטן ביחס לחתימה הגדולה יותר. בעוד הכתב קריא ומובן, החתימה לחלוטין אינה קריאה - אין דרך לדעת מי הכותב. החתימה, עם זאת, מייצגת את הצורך שלו לבלוט, להיראות "גדול ובטוח" יותר מכפי שהוא במציאות, להיראות דינאמי ונועז יותר (הכתב יותר מחושב בתנועה שלו והחתימה אימפולסיבית).

בניגוד לחתימות מסוג זה שהן גדולות, נמרצות, פחות קריאות ואכן מספרות לנו הגרפולוגים את הצורך שהכותב מחצין, ניתן למצוא חתימות הדומות באופן מוחלט לכתב. למשל:

גרפולוגיה - ניתוח חתימות. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
גרפולוגיה - ניתוח חתימות/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

חתימתו של כותב זה דומה לכתב ידו בכל דרך אפשרית ונראית כאילו היא חלק מהטקסט הכתוב: היא קריאה, היא באותו הגודל ועם אותה האנרגיה. עופר אינו משחק משחקים אלא מציג את עצמו באופן טבעי ותואם את אישיותו.

בין שני הקצוות שהוצגו ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של חתימות, אלו המכילות את השם המלא, רק את השם הפרטי, רק אות ראשונה מתוך שם פרטי ודגש דווקא על שם המשפחה, אלו החותמים ב"קשקוש" לא ברור שנקרא "רפרפת", אלו המוסיפים נקודה בסוף חתימה, מקיפים אותה בעיגול, שמים קו מתחת או שלושה - המגוון הוא עצום.

אז איך מתייחסים לחתימה?

אם החתימה אמורה לייצג אותנו, הרי שחשוב לבדוק את הפער, אם קיים, בין החתימה לבין כתב היד. הבדיקה מתמקדת בקריאות, בתנועה, בגודל ובכל שאר האלמנטים הגראפיים. ככל שהחתימה דומה יותר לכתב היד, כך הכותב יותר נאמן לעצמו באופן בו הוא מציג את עצמו. ככל שהיא שונה יותר מהכתב - הכותב שואף להציג את עצמו באופן שונה מהאמת האמיתית שלו. ולא. לא מדובר על שקר ורמיה מכוונים.

מה ניתן להסיק מפער בולט בין כתב היד לחתימה?

כתב יד קטן וחתימה גדולה - משמע החותם רוצה ל"הגדיל" את נוכחותו ולהפגין יותר ביטחון עצמי.

חתימה בגודל הכתב - משמע החותם אינו רואה צורך "לנפח" את הנוכחות שלו על הדף ומול העולם - אלא אם כן כתב ידו וחתימתו כבר גדולים ממילא ואז נדע כי חשוב לו להותיר חותם בעולם.

חתימה לחלוטין לא קריאה - מי אתה חותם יקר? חתימה שכזו מביעה רצון לבלוט קצת - כי היא גדולה, אך לא להיות חשוף מדי - כי החתימה אינה קריאה.

גרפולוגיה - ניתוח חתימות. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
חתימה לא קריאה - צורך לבלוט אך לא להיות חשופים מדי/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

חתימה עם קו מתחת - הדגשה עצמית, צורך בבמה או צורך בקרקע יציבה וודאית.

חתימה שבסופה נקודה - עד כאן! הנקודה כמעין שער המפריד בין החותם לבין העולם ורק הוא יחליט מתי לפתוח אותו ולאפשר לכם להיכנס פנימה ולהכיר אתכם באמת.

חתימה "מחוקה" - כזו שיש קווים העולים על השם ומוחקים אותו - מביעה פעמים רבות תחושת חוסר ערך ובטחון של הכותב, החתימה שבתמונה הבאה, לדוגמא, היא חותמת מאוד עצורה, מהוססת, חרדתית (את כל אלו אנחנו לומדים גם מכתב היד שלה) אשר חוששת להביע את עצמה, וכשהיא חותמת היא מכסה את עצמה, כלומר "מבטלת" את עצמה.

גרפולוגיה - ניתוח חתימות. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
חתימה מחוקה - מייצגת אנשים שחוששים להביע את עצמם/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

רוצים לגלות מה החתימה או/ו כתב היד שלכם אומרים עליכם?

המאמר הזה הוא פתח קטנטן לכתב היד ולחתימות. מעוניינים לדעת מה החתימה או כתב היד שלכם אומרים עליכם? שלחו לנו כתב יד שלכם על דף A4 חלק, לפחות 15 שורות, חיתמו בסופו, אשרו לנו בכתב יד שאנחנו יכולות להתייחס לכתב היד שלכם כאן באתר ונשמח לשלב את כתב ידכם במאמרים הבאים שלנו. מבטיחים לשמור על אנונימיות מלאה ולא לפרסם את שמכם ופרטיכם האישיים. כתובת האי-מייל למשלוח כתב היד (סריקה באיכות גבוהה בלבד) - admin@annakoren.co.il.

המאמר נכתב ע"י הגרפולוגיות דורית וואלך וליאת חיימוב מצוות הגרפולוגיות של "חנה קורן מכון לגרפולוגיה". לאתר המכון לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully