כתב יד. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, מערכת וואלה!
כתב יד/מערכת וואלה!, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

לפי כתב היד שלכם נוכל לקבוע האם אתם אנשים שנועדו לגדולות

המכון לגרפולוגיה חנה קורן

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 11:02

הסימנים הבאים בכתב היד ובחתימה שלכם יעידו האם אתם אנשים שאפתנים, מכווני מטרה וחרוצים - והאם יתכן שאתם לא ממצים את מירב הפוטנציאל שלכם?

"אני ואתה נשנה את העולם..."

כן, יש אנשים שיש להם צורך עז להטביע חותם אישי על סביבתם. הם חדורי מטרה להוכיח, לשנות, לייצר, לבנות, להרשים... כל אחד בדרכו, כל אחד בתחומו. בין אם זה אדריכל המעוניין לבנות את המבנה המרשים, הגדול, המורכב, השונה והמעניין ביותר, בין אם זה זמר הרוצה לעלות על כל במה אפשרית, להיות מפורסם ולהצליח בענק - ובין אם זה מנהל או אדם השואף להיות מנהל, הרוצה להוביל חברה מנקודה א' לנקודה ב', להגדיל אותה, להפוך אותה למשמעותית. יש גם את ההורים המוכנים להפוך עולמות עבור הילד שלהם, ילדים שמוכנים להפוך עולמות כדי להעניק להוריהם את מה שלא היה להם ועוד... הסיבות הן שונות ומגוונות, אך מה משותף לכולם? כולם רוצים להטביע חותם, להצליח, לבלוט, לזכות בתהילה, במחמאות, בהוכרה.

בואו נפריד רגע בין החולמים לבין המבצעים. בין אלו שחולמים לשנות את העולם לבין אלו ש"לא רואים בעיניים", שמציבים לעצמם מטרה והולכים עליה. במאמר היום אנחנו לא מדברים על החולמים. אנחנו גם לא נדבר על אלו העושים מאחורי הקלעים, הביישנים והמופנמים העושים את עבודתם נאמנה אך אינם מבקשים תהילה (לפחות לא דורשים אותה). אנחנו גם לא נתעסק במהות של השינוי, אם בכלל נדרש, או באופן בו האדם מייצר את השינוי (באופן מחושב או אימפולסיבי, מתוכנן או לא, מדויק ומוקפד או מדלג ותוקף וכך הלאה). היום אנחנו נבחן אלמנטים גראפיים המעידים על כותבים שרוצים להטביע חותם, לעלות לגדולה, לבלוט ולהצליח.

כדי לשנות את העולם צריך תעוזה, דמיון, נחישות, יכולת להתמודד עם קשיים ואפילו יכולת לראות אותם כאתגרים יותר מאשר קשיים. נדרש ביטחון ביכולות של האדם, נדרשת ראייה מרחיקת לכת, נכונות לצאת מאזור הנוחות ומידה של קשיחות המשולבת במידה של גמישות שכן החיים מלאי תהפוכות וכל תוכנית היא בסיס לשינויים. אז מה נחפש בכתב היד?

גרפולוגיה. ShutterStock
כתב היד מעיד על הפוטנציאל הגלום בכם/ShutterStock

1. חתימה גדולה ודומיננטית

לעיתים היא גדולה בהרבה מכתב היד, לאו דווקא קריאה וברורה. חתימה הינה מעין כרטיס ביקור של הכותב - אני חותם באופן שאני רוצה שיראו אותי, שיתייחסו אליי. אחת החתימות הבולטות והמוכרות מאוד היא חתימתו של דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארה"ב שכל חתימה שלו התנוססה על כשליש מהדף עליו הוא חתם.

חתימתו ענקית וכתובה בקו עבה. קו עבה תופס יותר נפח בדף ולוקח יותר מקום לעצמו, כמו אדם הדורש תשומת לב מאחרים ועושה הרבה רעש.

חתימתו של דונלד טראמפ. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, מערכת וואלה!
חתימתו של דונלד טראמפ/מערכת וואלה!, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

2. לחץ חזק בכתיבה ערה ודינאמית

לחץ לא ניתן להראות. צריך להרגיש אותו. לחץ הינו ביטוי ישיר לאנרגיה הנפשית הזמינה לפעילות של הכותב. כפי שפרטתי למעלה - כדי להטביע חותם צריך הרבה אנרגיה. איך בודקים לחץ? הופכים את הדף וממששים אותו. את הלחץ ניתן יהיה להרגיש רק אם הדף עליו הכותב כתב הונח על גבי דפים נוספים. אם כתב ישירות על השולחן, הלחץ לא יורגש (חוקי פיזיקה בסיסיים...).

3. כתב גדול בתנועה ערה

בואו נחשוב לרגע על גודל כתב היד כאינדיקציה לביטחון עצמי (לגודל הכתב יש עוד משמעויות, אולם אחת מהן היא מידת הבטחון העצמי ובה נתמקד במאמר זה). אם יש לי ביטחון ביכולות שלי, במה שיש לי לתת, באמונות שלי ובדרך שלי, אין לי כל צורך "להתנצל" כשאני מביע את עצמי ומרשה לעצמי להיות נוכח. אם תחשבו לרגע על אנשים שאתם מכירים שנופלים לתוך הקטגוריה הזו של אנשים הרוצים להטביע חותם ולשנות את העולם - הם לא מדברים בשקט, הם לא נחבאים לכלים. הם אוהבים להיות במרכז העניינים, הם אוהבים את תשומת הלב, הם מדברים בביטחון ובדרך כלל גם בקול רם, שפת הגוף שלהם משדרת נוכחות וביטחון וכך גם על הדף:

כתב יד גדול בתנועה ערה. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, מערכת וואלה!
כתב גדול בתנועה ערה - שייכת לאנשים שיש להם פוטנציאל ענק להצלחה/מערכת וואלה!, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

4. כתב מתקדם

הכתיבה בעברית היא מימין לשמאל. הימין מסמל את ההתחלות ואת היחס שלנו להתחלות, את העבר, מאין הגעתי ומה עבר עליי שם, איך אני מתייחס למה שהיה לפני הרגע הזה שאני מתחיל בכתיבה. השמאל מייצג את העתיד, את הלא נודע, את ה"חוץ". כתב מתקדם הוא כתב שהולך קדימה ללא היסוס כלפי שמאל. באנגלית - בדיוק להיפך: הכתב מתקדם משמאל לימין.

כתב מתקדם. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, מערכת וואלה!
דוגמא לכתב מתקדם/מערכת וואלה!, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

5. מהלך שורות יורד בכתיבה ערה ודינאמית

מתאים לאנשים מאוד מעשיים שאינם מהססים להתאמץ, להפשיל שרוולים ולבצע את מה שצריך.

מהלך שורות יורד. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, מערכת וואלה!
דוגמא למהלך שורות יורד/מערכת וואלה!, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

כמובן שיש עוד סימנים רבים, אולם אלו הבולטים והקלים ביותר לזיהוי. אם תמצאו כתב שיש בו את כל הסימנים ביחד - הרי שאין ספק שמדובר באדם שאפתן, מכוון מטרה, נכון להשקיע מאמצים על מנת לקדם את עצמו ואת הפרויקטים שתחת אחריותו.

יחד עם זאת, זה המקום לרדת לדקויות - האם הוא אגרסיבי בדרך להשגת המטרות שלו? האם המטרה מקדמת את האמצעים? האם הוא איש צוות או סוליסט? האם הוא אינטליגנט? מציאותי ביחס ליכולות שלו? איך הוא מגיב לשינויים? ללחצים? להתערבויות? לכישלונות? כל כך הרבה שאלות ורק הכתב, כל כתב בפני עצמו, יתן את התשובות באמצעות מכלול הסימנים והאינטראקציה ביניהן.

המאמר נכתב ע"י הגרפולוגית דורית וואלך מצוות "חנה קורן מכון לגרפולוגיה".
עוד על גרפולוגיה, נחישות ודבקות במטרה, במאמר בנושא באתר "חנה קורן מכון לגרפולוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully