וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתתי ל-7 דקות לפני שחזרתי לחיים. הנה מה שראיתי שם"

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 15:31

שחקן בריטי שמת וקם לתחייה בנס סיפר על ביקורו הקצר בחיים שלאחר המוות - ועל ההחלטה הלא פשוטה, לדבריו, לחזור לחיים

ארט וידאו של שיב גראוול/artshivinder

שחקן בריטי שמת למשך 7 דקות לפני שהוחזר לחיים מספר שיש חיים אחרי המוות. שיב גרוואל, בן ה-60, חווה דום לב ב-9 בפברואר 2013, לאחר שאכל ארוחת צהריים עם אשתו אליסון ליד ביתם בדרום מזרח לונדון.

אליסון הזעיקה במהירות אמבולנס, אבל זה היה מאוחר מדי. "ידעתי, איכשהו, שאני מת", סיפר גרוואל ל-PA Real Life על החוויה בת שבע הדקות, "הרגשתי דברים מתנתקים לגמרי מהגוף שלי. זה היה כאילו הייתי בחלל ריק אבל יכולתי לחוש רגשות ותחושות. לא היה לי גוף. אני מניח שזה היה קצת כמו לשחות במים, אתה מרגיש חסר משקל ומנותק מהעולם הפיזי", הוא הוסיף, "בשלב מסוים חלפתי מעל הירח ויכולתי לראות מטאוריטים ואת כל החלל".

גרוואל הוסיף כי הוא הרגיש ש"יש סט שלם של אפשרויות, חיים שונים וגלגולי נשמות שהוצעו לי". "לא רציתי אותם", הוא הכריז, "הבהרתי מאוד שאני רוצה לחזור לגוף שלי, לזמן שלי, לאשתי - ולהמשיך לחיות".

מאוחר יותר הגיע אמבולנס למקום ופרמדיקים הצליחו להפעיל מחדש את לבו של גרוואל. לאחר מכן הוא הובהל לניתוח להכנסת סטנד לעורק הראשי שלו, שהיה סתום לחלוטין. הרופאים החליטו להכניס אותו לתרדמת יזומה למשך חודש בגלל היפוקסיה מוחית - מחסור בחמצן במוח - שהותירה אותו עם אפילפסיה.

בעוד שגרוואל לא התאושש לחלוטין מהאירוע הטראומטי, הוא אמר שבמפגש עם המוות, תפיסת החיים שלו השתנתה. הוא מצא באמנות דרך טיפולית לחקור את החוויה וכעת עורך תערוכה של עבודות המתעדות את החוויה הייחודית שלו.

"זכרתי את כל מה שקרה כשהלב שלי עצר וניסיתי לתרגם את זה לאמנות", הסביר את התערוכה שלו, שכותרתה "אתחול מחדש", שמוצגת במלון Karma Sanctum Soho בלונדון עד ה-24 בספטמבר.


עוד בנושא:
מתה ל-3 דקות, חזרה לחיים ומספרת כיצד חייה השתנו מאז: "אני כבר לא מפחדת מהמוות"

מתה ל-40 שניות וחזרה לחיים: "השלווה שחיכתה לי בצד השני גרמה לי לשכוח מהבן שלי"

אם נולדתם באחד מהתאריכים האלה כנראה שיש לכם ייעוד בחיים - ושימו לב מהו

גרוואל שתיאר את עצמו כ"בעל מחשבה מדעית" ו"ציניקן טבעי", אמר כי הניסיון שלו חיזק את אמונתו בחיים שלאחר המוות. "אני פחות מפחד מהמוות בגלל זה, אבל באותו זמן, אני גם מפחד יותר, כי הבנתי כמה כל מה שיש לי בחיים הוא יקר", הוא אמר.

"אני אסיר תודה להיות כאן. הדחף שלי לחיים גבר. תמיד חשבתי שנחמדות חיונית לבני אדם כדי להתפתח ולהשתפר, אבל אחרי החוויה הזו - אני מרגיש את זה מאוד עמוק בתוכי - כמו אמת בסיסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully