וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה ל-40 שניות וחזרה לחיים: "השלווה שחיכתה לי בצד השני גרמה לי לשכוח מהבן שלי"

31.5.2023 / 0:05

קורטני סנטיאגו טוענת שראתה כיצד נראה העולם הבא ושהיא כבר לא פוחדת להגיע אליו. היא מספרת שהגיעה למקום שלו ופגשה איש זר שהרגישה כי הכירה אותו כל חייה. הרופאים איבחנו שקורטני איבדה הכרה עקב ירידה נוירולוגית בלחץ הדם, מצב שבדרך כלל לא מסתיים במוות

קורטני סנטיאגו מתה וחזרה לחיים: "זה הרגיש כמו חיים שלמים"/Tiktok/c_aileen26

"הקיום והתודעה שלנו ממשיכים הלאה ברגע שאנחנו מתים - אין ממה לפחד", משתפת קורטני סנטיאגו בת ה-32 שלכאורה מתה למשך 40 שניות, ביקרה "בעולם הבא" וחזרה לחיים כדי לספר מה מצפה לנו שם, "זה היה רק 40 שניות אבל זה הרגיש כמו חיים שלמים".

מאחר שלקורטני סנטיאגו יש היסטוריה של סרטן השד במשפחה, היא ניגשה לבצע בדיקת MRI כאמצעי זהירות. בבדיקה שעברה ביולי שנה שעברה היא איבדה את הכרתה ולדבריה קיבלה הצצה אל העולם הבא. כשהחובשים הכניסו לה עירוי לוריד, גופה של סנטיאגו נכנס לשוק, לחץ הדם שלה ירד וקצב הלב האט באופן דרסטי - מה שהוביל לאיבוד ההכרה.

במקבץ של שלושה סרטוני טיקטוק סיפרה סנטיאגו מה חוותה לאחר שאיבדה את הכרתה: "לא היה מושג של זמן בכלל. רק הרגשה של שלווה מוחלטת. לא דאגתי להשאיר מאחור את הגוף שלי, את החיים שלי, את הבן שלי או את המשפחה והחברים שלי - שום דבר מזה לא הרגיש חשוב יותר", היא אמרה.

לאחר שנכנסה למה שהיא תיארה כ"מצב החלומות" הזה, היא מצאה את עצמה עומדת על חוף הים מול גבר שמעולם לא פגשה - אך הרגישה שהכירה כל חייה. הדמות אמרה לה שהכל בסדר אך שעדיין לא הגיע זמנה ללכת. לאחר מכן הסביבה שלה החלה פתאום להשתנות. היא מצאה את עצמה בהרים, אחר כך בגינה האחורית של בית ילדותה ובעוד מספר מקומות שבהם הרגישה מחוברת לטבע.

ברגע שהתעוררה, סנטיאגו טענה שהיא לא הייתה מסוגלת לדבר וגופה הרגיש נוקשה לחלוטין. הרופאים גילו מאוחר יותר שהיא סבלה מסינקופה ריפלקסית מסוג ואזו-וגאלית, מצב של אובדן הכרה קצר עקב ירידה נוירולוגית בלחץ הדם או ירידה בקצב הלב הנגרמת בדרך כלל ע"י ראיית דם, כאב, מתח רגשי או עמידה ממושכת. לחץ הדם וירידות הדופק גורמות לאיבוד הכרה כאשר המוח מורעב מחמצן. עם זאת, בדרך כלל המצב הזה אינו מסכן חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אני בטוחה ב-100 אחוזים שמה שראיתי היה 'מה שבין העולמות' והיה הרבה יותר מסתם איבוד הכרה", אמרה סנטיאגו, "כשאנחנו מתים, אנחנו לא נעלמים ולאן שאנחנו הולכים - אנחנו מאושרים שם. אתם לא אמורים לראות משהו כשאתם מחוסרי הכרה - אתם לא חולמים או מתעוררים מתרדמת עם זמן אבוד. סיפרתי לאחות את מה שראיתי והיא אמרה לי שאמנם זה נדיר, אבל זה אכן אפשרי למות במהלך התקף של סינקופה ואזו-וגאלית".

עוד מקרי חוויית סף מוות:

"לא דאגתי להשאיר מאחור את הבן שלי"

סנטיאגו הוסיפה: "אני מרגישה הקלה שאני יודעת מה קרה לי ולמרות שזה מזעזע לדעת שהלחץ כמעט הרג אותי, זה איפשר לי לפנות לטיפול כדי לטפל בסימפטומים האלה. אמא שלי נפטרה בתרחיש כמעט זהה במהלך תור לרופא שיניים לפני 4 שנים ומעולם לא נמצא הסבר אמיתי לדבר. אולם, זה נתן לי שקט בידיעה שאולי חווינו את אותו הדבר, אבל זה היה הזמן שלה ללכת ולא שלי".

"כל החווייה איפשרה לי להיות פתוחה יותר, לשפר את מערכות היחסים שלי עם האנשים שאני אוהבת. אני לא חוששת לחוות את זה שוב ואני חושבת שניהול הלחץ שלי יקטין את הסבירות לכך", אמרה והוסיפה "אני אסירת תודה שזה קרה ואני מרגישה שזה משמש אישור לכך שהקיום והתודעה שלנו ממשיכים הלאה".

צפו בסיפורה המלא:

החלק השני:

והחלק השלישי והאחרון:

הסרטונים שלה צברו מאות אלפי צפיות בטיקטוק ורבים פנו לתגובות כדי לספר את החווייה האישית שלהם הקשורה למוות. "לפני שאבא שלי מת, הוא דיווח על כמה חזיונות שלי בגילים שונים... והוא לא השתמש בסמים", אמרה אחת הצופות ואחר הוסיף: "אני ניצול דום לב. ארבעה ימים בתרדמת. מותק, אני מאמין לך. אני כבר יודע מה קורה שם".

משתמשת נוספת כתבה: "הייתה לי חוויה מאוד דומה בשנה שעברה. הרגשתי כאילו אני במימד אחר". אחר הודה לה: "איבדתי אדם קרוב לאחרונה. הסיפור שלך נתן לי שקט. שאלוהים יברך אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully