וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים האלה טוענים שהם זוכרים את חייהם הקודמים - ויש להם הוכחות

1.1.2023 / 23:14

ד"ר ג'ים טאקר, שחקר 2,500 מקרים של ילדים עם זכרונות מחיים קודמים, מספר על שלושה ילדים יוצאי דופן שפגש במהלך הקריירה והוכיחו - לדבריו - שהם אכן האנשים המתים שהם טוענים שהם

צ'ארלי הווארד בקמפיין למותג יפוח העור הטבעי Squish Beauty/tushmagazineandcharlihoward

ד"ר ג'ים טאקר, פסיכולוג מאוניברסיטת וירג'יניה שחקר 2,500 מקרים של ילדים שטענו יש להם זיכרונות מחיים קודמים, טוען שנסיונו הרב הוכיח לו שגלגול נשמות הוא דבר אמיתי לגמרי. לאחרונה הוא חשף שלושה ילדים שפגש והדהימו אותו בסיפורם: האחד הוא ילד שתיאר כי חי באי סקוטי רחוק מאוד מהבית ותיאר במדויק את החיים על האי, השני הוא ילד שטוען כי בחייו הקודמים הוא היה טייס שנהרג במהלך מלחמת העולם השנייה והשלישי הוא ילד שסיפר כי הוא גלגול הנשמות של השחקן ההוליוודי מרטי מרטין. "העולם פשוט לא עובד כפי שאנחנו חושבים או מניחים שהוא עובד", אמר טאקר, "אי אפשר להסביר את המקרים שבדקתי. אין ביניהם קשר לאיך שאנחנו רגילים לתפוס את העולם".

החיים באי סקוטי מרוחק

בגיל שנתיים קמרון מק'אולי התחיל לדבר על החיים באי הסקוטי בארה שבהברידים החיצוניים, למרות שלא הוא ולא אף אחד אחר מבני משפחתו הגיעו למקום המרוחק הזה.

הרחק ממקום מגוריו בגלזגו, שם חי עם אמו ואחיו הגדול, הילד סיפר כיצד התגורר "בעברו" בבונגלו לבן עם נוף לחוף. הוא נהג לומר לאמו, נורמה: "אני יליד בארה". בני הזוג מק'אולי התגוררו במרחק של כ-350 קילומטרים מבארה, שנמצאת מול החוף המערבי של סקוטלנד ובה חיים רק 1,000 איש. למרות המרחק, קמרון דיבר בחופשיות כיצד היה משחק עם הכלב השחור-לבן שלו על החוף החולי של האי. הוא סיפר שהיה צופה בבני משפחתו מבלים מחלון ביתם. הוא סיפר לאמו שהוא "נפל" דרך חור אל חייו החדשים איתה.

"גרתי בבית לבן עם אמא ואבא שלי - ועם שלושת האחים והאחיות שלי", אמר קמרון במהלך הסרט הדוקומנטרי "אנשים יוצאי דופן: הילד שחי לפני". נורמה מק'אולי אמרה: "בהתחלה חשבתי שהוא ממציא דברים אבל איך הוא ידע את השם בארה? אין לנו שום קשר למקום הזה". הסיפורים של קמרון נעשו יותר מפורטים ככל שחלף הזמן. הוא נזכר כיצד אביו, ששמו שיין רוברטסון, מת בתאונת דרכים.

הוא כל כך התעסק בחייו הקודמים שהוא היה בוכה בחדרו ומבקש ש"אמא שלו מבארה" תיגש אליו במקום נורמה. "כשהדמעות זלגו על פניו, הוא היה אומר: 'אני חייב ללכת לבארה, המשפחה שלי מתגעגעת אלי'", סיפרה נורמה, "איך מתמודדים עם זה? מה את עושה? מה את אומרת לו?".

קמרון מק'ולי טוען שחי על אי בודד בחייו הקודמים. Extraordinary People/Youtube, צילום מסך
קמרון מק'ולי טוען שחי על אי בודד בחייו הקודמים/צילום מסך, Extraordinary People/Youtube

ד"ר ג'ים טאקר ליווה את נורמה והילד לטיול בבארה. עם הנחיתה על החוף החולי כמו בזיכרונותיו של קמרון, אמר הילד לאמו: "אמרתי לך שהכל נכון... אני שמח לחזור לכאן". למרבה הפלא, לאחר שנפגשו עם היסטוריון מקומי באי, הצליחו ד"ר טאקר ומשפחת מק'אולי לאתר בונגלו לבן על החוף שבו התגוררה משפחת רוברטסון בשנות ה-60 וה-70. הם הופתעו עד כמה התיאור של הילד את האי והבונגלו היה מדויק.

נורמה יצרה קשר עם גנאלוגית בשם רות בורהאם שחשפה כי משפחת רוברטסון, שהגיעה מגלזגו, החזיקה בבית הלבן הכפרי בבארה במשך כ-20 שנה. המשפחה הצליחה לפגוש את ג'ילי רוברטסון, בת המשפחה, שהראתה לקמרון תמונות של משפחתה באי. למרבה הפלא, היא אישרה שלעתים קרובות היה כלב צאן שחור-לבן על האי - למרות שלא היה שייך להם. היא ציינה כי היא לא זוכרת אדם בשם שיין ואינה יודעת על בן משפחה שמת בתאונת דרכים.

למרות שלא כל הזיכרונות של קמרון תאמו את המציאות, ד"ר טאקר אמר שלקמרון בהחלט יש זיכרונות מחיים קודמים. "הוא בהחלט הגיב לבית בצורה שגרמה לנו להבין שזה מקום מיוחד עבורו", אמר ד"ר טאקר בסרט התיעודי, "ייתכן שהיו לו כמה זיכרונות ורגשות שאיכשהו היו קיימים על האי הזה מחיים אחרים - ואז איכשהו עברו אליו".

סיפורו המלא של קמרון מק'אולי:

"הייתי טייס שנהרג במלחמת העולם השנייה"

ילד שהתעורר בצרחות מ"התרסקות מטוס במלחמת העולם השנייה" מאמין שהוא עבר גלגול נשמות. לג'יימס לינינגר יש חיבה למטוסים מגיל שנתיים, אך התשוקה שלו קיבלה תפנית דרמטית לאחר שחווה סיוט מזעזע בערב אחד ב-2002. הילד התעורר בצרחות לאחר שחווה תאונת מטוס בשנתו - שם הופל על ידי מטוס שעליו שמש אדומה (מטוס יפני).

משפחתו של הילד השתכנעה שהוא עבר גלגול נשמות לאחר שהתחיל לחוות חלומות וזיכרונות על היותו סגן ג'יימס מק'קרידי יוסטון - שהיה טייס קרב במלחמת העולם השנייה מפנסילבניה שנהרג באיוו ג'ימה, יפן, יותר מ-50 שנה לפני שג'יימס נולד. לדברי אמו של ג'יימס, אנדריאה, הוא היה צועק בשנתו: "המטוס מתרסק, עולה באש, לא יכול לצאת, הצילו". בהזדמנות אחרת, ג'יימס סיפר להוריו כי הטיס מטוס בשם "קורסייר" מספינה בשם "מפרץ נתומה" במהלך מלחמת העולם השנייה. אביו של ג'יימס, ברוס, גילה שהפרטים האלה נכונים וכי טייס בשם יוסטון נהרג בידי פגיעת מטוס יפני ב-3 במרץ 1945.

עוד מקרים של גלגולי נשמות
אם מזועזעת מספרת: "הבן שלי סיפר לי שנדרס בחייו הקודמים"
בן 5 טוען שהוא גלגול נשמה של אישה שנהרגה בשריפה - ויש לו הוכחה

הטייס ג'יימס מק'קרידי יוסטון. Youtube/McKenzie Warren, צילום מסך
הטייס, סגן ג'יימס מק'קרידי יוסטון/צילום מסך, Youtube/McKenzie Warren

לאחר שברוס סיים את המחקר שלו על טייס הקרב, הוא ואשתו כתבו מכתב לאחותו של סגן יוסטון, אן בארון, בו סיפרו על בנם הקטן. היא האמינה שג'יימס הצעיר הוא גלגול נשמתו של אחיה. היא אמרה לחדשות ABC: "הילד היה כל כך משכנע בבואו עם כל הדברים שאין סיכוי בעולם שהוא יכול היה לדעת את כל זה".

הפסיכולוג ג'ים טאקר אמר לרדיו הציבורי הלאומי (NPR) שמטוסו של סגן יוסטון התרסק בדיוק כפי שתיאר ג'יימס לינינגר הצעיר: "הוא היה טייס שנהרג 50 שנה לפני כן והוא היה מפנסילבניה. ג'יימס מלואיזיאנה - זאת אומרת, נראה בלתי אפשרי שהוא ישיג את המידע הזה כילד בן שנתיים".

סיפורו של ג'יימס לינינגר:

הילד שמאמין כי הוא הכוכב ההוליוודי מרטי מרטין

ריאן האמונד מאוקלהומה, ארה"ב, מאמין שהוא היה כוכב קולנוע הוליוודי מוערך בחייו הקודמים. הילד העלה את הטענה לראשונה בשנת 2015 כשהיה בן 11 וטען כי הוא גלגול של אדם שנפטר 40 שנה לפני שנולד. לפי ה"סאן", יש לו זיכרונות ברורים מחייו בהוליווד במהלך שנות ה-40 של המאה הקודמת ואף הסביר בפירוט כיצד הוא מת, בטענה שהוא זוכר את הלב שלו "מתפוצץ" - ואז "צועד לכיוון האור".

הסיפוריו הצהיר הילד שהוא היה בעברו מרטי מרטין, שחקן וסוכן הוליוודי רב עוצמה. הכוכב עטור השבחים חי חיי מותרות בניו יורק עם שלל חברים מפורסמים והתחתן 4 פעמים במהלך חייו. הוא נפטר בשנת 1964 בגיל 61 מדימום במוח.

עם זאת, כשריאן היה רק בן שלוש, הוא החל להיזכר בפירוט בחייו הקודמים לכאורה כמרטי. הילד, שנולד ב-2004, סיפר להוריו שהוא היה בהוליווד כשלבו התפוצץ ולעתים קרובות היה מתעורר בלילה כשהוא לופת את חזהו או צועק 'אקשן' בחלומותיו.

סיפורו של ריאן האמונד:

ראיין גם ביקש בעבר מאמו לקחת אותו להוליווד כדי לבקר את "משפחתו האחרת" וטען שהוא בעל רולס רויס. ערב אחד הוא אפילו טען בפניו אמו שכשמישהו מת, הוא צריך ללכת אל האור כדי להגיע לעולם הבא. במאמץ להוכיח שריאן עבר גלגול נשמה, צוות דוקומנטרי קבע פגישה בין ריאן לבתם של מרטי. כשהזוג נפגש, ריאן נותר מבולבל מדוע האישה שהוא רואה גדלה כל כך. הם סיירו במספר מקומות בלוס אנג'לס שהיו קשורים לכוכב הקולנוע לשעבר. בסיור, בתו של מרטי אישרה מספר טענות שהעלה הילד.

ד"ר ג'ים טאקר מאמין לריאן ולזיכרונותיו הקודמים. עם זאת, הוא סיפר כי עם הזמן, הזיכרונות של ריאן מחייו כמרטי החלו לדעוך, "אבל הוא עדיין חולק קווי דמיון רבים עם הכוכב ההוליוודי", הוא הוסיף, "כולל אהבתו לעיר ניו יורק ולסרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully