וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של מזל? אנשים מוטרדים מאפליקציה שמצליחה לחזות עתידות - עם אפס טעויות

13.6.2022 / 0:04

אפליקציית גילוי עתידות בשם "פלאדין" מעוררת הרבה עניין ברשת, כשרבים ממשתמשיה טוענים שהיא מצליחה לחזות באופן "מדויק להפליא" את עתידם. אחרים התלוננו על הפרסומות

האפליקציה שחוזה את העתיד/Faladdin

בסרט האימה "אפליקציה סוף" (Countdown) שיצא ב-2019, צעירה בשם קווין האריס (אליזבת לייל) מורידה אפליקציה לנייד אשר מגלה לה כמה זמן נותר לה לחיות. לרוע מזלה היא מגלה שנותרו לה יומיים בלבד ושמספר אנשים שהורידו את האפליקציה מצאו את מותם במפתיע. מהר מאוד היא מבינה שהתחזיות האפלות של האפליקציה מדייקות. איך תגיבו אם נספר לכם שיש אפליקציה אמיתית לגמרי שעושה את זה?

אפליקציית "גילוי עתידות" מפתיעה צברה מיליוני משתמשים וזוכה לשבחים על התחזיות המדויקות להפליא שלה. בניגוד לסרט, התחזיות לא מנבאות מוות אך יש גם שם לא מעט תחזיות פסימיות למשתמשים שייעזו לנסות אותה.

"פלאדין" (Faladdin) היא אפליקציה חינמית לגילוי עתידות הזמינה באנדרואיד ובאייפון ומעניקה למשתמשים קריאות בקלפי טארוט, הורוסקופים ואפילו קריאות בקפה המופעלות על ידי בינה מלאכותית. יוצריה טועניו שהיא משלבת למידה עמוקה של בינה מלאכותית עם "דיסציפלינות מיסטיות" כדי להעניק לאנשים קריאות יומיומיות בהתאמה אישית. משתמשים טוענים שפלאדין "מפחידה ברמת הדיוק שלה" והעניקו לה דירוג גבוה ב-Google Play.

אפליקציית Faladdin. Google Play, צילום מסך
"פלאדין יודע!" האפליקציה שחוזה את העתיד ואף פעם לא טועה. האמנם?/צילום מסך, Google Play

האפליקציה נוצרה על ידי היזם הטורקי סרטאק טסדלן, שקיבל השראה לבנות אותה מאמו, מגדת עתידות. סרטאק אמר ל-Dailystar: "ההשראה הכתה בי ב-2010 כשחבריי ואני נהנינו מקפה טורקי בארוחת הערב. הסברתי להם שאמא שלי, מגדת עתידות בזמנה הפנוי, יכולה לקרוא את עתידם מכוסות הקפה". סרטאק וחבריו החלו לשלוח תמונות של כוסות הקפה שלהם לאמו וזו שלחה להם קריאות בחזרה במייל. זה גדל במהירות והפך לבלוג פופולארי ומשם לאפליקציה שיכולה לייצר קריאות אישית באופן אוטומטי.

אפליקציית Faladdin. Google Play, צילום מסך
אפליקציית Faladdin/צילום מסך, Google Play

ב-Google Play נרשמה ביקורת על האפליקציה: "כשהתחלתי להשתמש בה, היא אמרה לי שמחר הולך לרדת גשם. ובכן, פניתי לאפליקציית מזג האוויר וראיתי שלא צפויה שום טיפת גשם. למחרת הלכתי לחנות הספרים ופתאום התחיל מבול חזק, משום מקום. האפליקציה ידעה". אחר כתב: "זה מפחיד עד כמה האפליקציה הזאת מדייקת עבורי ועבור ארוסתי. אנחנו מתעדכנים בה מדי יום ותמיד נדהמים מרמת הדיוק. אני חייב לבדוק האם אישרתי שימוש של האפליקציה במיקרופון, כי נראה שהיא יודעת היטב מה עובר עלינו". אדם נוסף כתב: "מוריד את הכובע, זו האפליקציה הטובה ביותר בכל הזמנים".

הטריילר לסרט "אפליקציה סוף":

כדי שלא תחשבו שמדובר בתוכן ממומן, הנה גם הצד השלילי של האפליקציה: רבים מתחו ביקורת על מספר המודעות הקופצות למשתמשים החינמיים וטענו שהאפליקציה בלתי ניתנת לשימוש. אחרים כתבו ששינוי קל בהגדרות של האפליקציה משנות לחלוטין את כל הקריאות. משתמש כתב בתגובה: "בחרתי בטעות באפשרות הלהט"בית ועכשיו כל הקריאות שלי מאוד לא מדויקות כמו שאחת טענה שאקנה רכב בזמן הקרוב, אפילו שאין לי רישיון. אחרת דיברה על אחותי, אבל אין לי אחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully