וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים פאראנורמליים מנסים לפענח תיעוד של "רוח רפאים זוהרת"

17.1.2022 / 23:51

תיעוד מצמרר אותו הכתירו חוקרים על טבעיים כ"תיעוד המוצלח ביותר של 2021" מציג אור זוהר שנע באוויר לצד "אחוזת רפאים", אך האם יש הסבר הגיוני למראות?

סרטון של אור מסתורי נע באוויר ומתנדנד למעלה ולמטה כאילו הוא נישא על ידי אדם בלתי נראה, הצליח להפתיע מומחים פאראנורמליים, שחלקם מאמינים כי יתכן שזו הוכחה לקיומם של רוחות רפאים. אחד מהם אפילו הכתיר את הסרטון כ"תיעוד המוצלח ביותר לשנת 2021".

האור המוזר שמופיע בסרטון שפרסם ה-SWNS נראה חולף מחוץ לאחוזה גדולה בשעות הבוקר המוקדמות, ב-12 בדצמבר 2021. האור נראה נע מעלה ומטה כשאין אף אדם הנראה לעין המזיז אותו.

החוקר העל טבעי, כריס רומר, יו"ר האגודה למחקר מדעי של תופעות חריגות, הוא זה שהכתיר את התצפית כ"מוצלחת ביותר לשנת 2021" ואמר: "זה מדהים - זו תעלומה אמיתית - מדוע האור נראה נופל שם לרגע? זה אחד הסרטונים הטובים ביותר שראיתי בשנת 2021 הנוגע לתופעות על טבעיות".

צפו בתיעוד המוזר:

על אף שכריס מופתע מהמראות, הוא לא ממהר לקבוע שמדובר בפעילות על טבעית: "קשה לקבוע לפי איכות הצילום. יתכן שיש שם מישהו שנושא טלפון נייד עם אור דולק".

האישה שפרסמה את התיעוד שצולם במצלמת הדלת שלה אמרה שהיא עצמה אינה מאמינה בתופעות על טבעיות, אך הסרטון הזה בהחלט השאיר אותה מבולבלת. היא אמרה: "זה מתחיל בחצי בן אדם ומסתיים בכדור אור. לאחד השכנים שלי יש מצלמה והיא לא קלטה את זה. אם זה היה מישהו שהולך שם, אז המצלמה השנייה הייתה קולטת את זה. השכן אמר שלפני שהיו בתים בדרך הזאת, הייתה שם חברה לייצור לבנים עם אנשים שענדו פנסי ראש, אז זו יכולה להיות רוח הרפאים של אחד מהם".

ד"ר דיוויד סיביאר, פולקלוריסט מקומי, אמר: "תנועת האור הקופצנית גורמת לי לתהות האם זה אור שנישא על ידי מישהו, שמשום מה לא מופיע בסרטון. חוץ מזה, יש את כל הפולקלור על אורות רפאים ו'גופות זוהרות'. הניחוש שלי הוא שיש לזה הסבר טבעי, אבל אני לא יכול לומר זאת בוודאות בלי חקירה נוספת".

ד"ר בקי סמית, פראפסיכולוגית, לא השתכנעה מהטענות שמדובר ברוח רפאים. היא אמרה: "אני לא מומחית לצילומי וידאו, אבל אני לא מאמינה שזו רוח רפאים. זה אכן מבלבל שהאובייקט יורד למטה בערך באמצע הדרך, אבל לא מספיק כדי לגרום לי להאמין שזה משהו על טבעי". מה אתם אומרים שזה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully