וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע אסטראלי: החוויה החוץ גופית שאתם עוברים בשינה שלכם

דפנה ביסמוט

13.12.2021 / 0:03

מסע אסטראלי הוא כל צורה של "חוויה חוץ גופית", בה הנפש מתנתקת מהגוף הפיזי ומסוגלת לרחף מחוצה לו במישור הבין ממדי. מסע אסטראלי הוא חוויה מרתקת, כשרבים מאמינים כי ניתן לחוות אותו הן במקרה של סף מוות והן בחלומות. כך תזהו שיצאתם למסע שכזה

המונח אסטראלי הוא ביטוי לגוף הרוחני, הכפיל של הגוף הפיזי שקיים במרחק קצר ממנו. הגוף האסטראלי מושפע מהרגשות והתחושות שאנו חווים - ומושפע אנרגטית מההילה שעוטפת את גופנו. מסע אסטראלי הוא כל צורה של "חוויה חוץ גופית", בה הנפש מתנתקת מהגוף הפיזי ומסוגלת לרחף מחוצה לו. מסע אסטראלי בחלום הנו תהליך המוכר לנשמה ומתבצע במהלך שינה, בו הנשמה מתנתקת מהגוף ומתחברת לעולם הנשמות ולמקור נשמתה.

במהלך המסע האסטראלי הגוף הפיזי חווה חוויות שנחרטות בתודעה ובתת המודע כגון תחושת ריחוף וראיית העולם מלמעלה כציפור, קבלת תובנות ומסרים ללא יכולת להגיב או לשפוט, פחד כתוצאה מחוסר היכולת לחזור לגוף הפיזי - וניסיונות לחזור, עד מאבק של ממש, לגוף הפיזי.

במהלך חלום על מסע אסטראלי חשים תחושות של כאב עיצבי ברגליים, בידיים או בראש כתוצאה מאותו ניתוק, תחושה של נפילה מגובה רב במהלך ההתעוררות, הצפה של זיכרונות שאגורים בתת המודע כחוויות ינקות/ילדות ואף מגלגולים קדומים - ומפגשים עם ישויות/נפטרים.

עם זאת, החוויות של מסע אסטראלי רוחני נוצרות דווקא בשל חווית הניתוק הכמעט מלאה מהגוף הפיזי והתודעה, אך ניתן לחוות חוויות דומות לאלו תוך כדי טראנס רוחני ובמהלך מדיטציה.

נשמה עוזבת את הגוף. Giphy
נשמה עוזבת את הגוף/Giphy

סיבות רוחנית למסע אסטראלי בחלום

מאחר שמסע אסטראלי הנו תהליך רוחני שמתרחש במהלך השינה. חלקנו אינו זוכר ו/או אינו מודע למסע זה. אלו שמודעים למסע האסטראלי אינם חוששים ממסע זה בשל פתיחותם לרוחניות (אנשים שמתאמנים רוחנית ביוגה, מדיטציות וכדומה), בשל יכולתם הרוחנית (כמרפאים רוחניים/מדריכי יוגה/מתקשרים) ואלו שכבר חוו זאת.

הסיבה הרוחנית למסע אסטראלי נעוצה בצורך של הנשמה להשלים למידה על העולם שבו היא חיה ולקבל אנרגיה ממקור נשמתה. לשם כך היא מתנתקת מהגוף ומתחברת לעולם הנשמות ולמקור נשמתה במהלך החלום.

המסע האסטראלי תורם להתפתחות רוחנית ועליית התדר הרוחני. ככל שנדע ונחווה חוויות רוחניות כחוויית הניתוק מהגוף הפיזי במסע אסטראלי, כך התודעה הרוחנית שלנו תתפתח ונוכל לפגוש ישויות אור/נפטרים שיעבירו לתודעתנו מסרים שיעזרו לנו בחיים.

עוד בוואלה!

"גם להם קשה להיפרד": מדוע המתים מבקרים אותנו בחלומות?

לכתבה המלאה
מסע אסטראלי. ShutterStock
הנפש מתנתקת מהגוף הפיזי ומסוגלת לרחף מחוצה לו/ShutterStock

כיצד זה מרגיש?

החוויות שאנו חווים במהלך מסע אסטראלי בחלום משתנים, בין אלו הרוחניים שמודעים לתהליך, לאחרים שלא מודעים. אלו שאינם מודעים רוחנית למסע אסטראלי, חווים בעת ניתוק הנשמה מהגוף הפיזי תחושות של ריחוף בחלל לא מוכר, פחד, ריגוש עוצמתי - ונלחמים לחזור לגוף. אלו שמודעים רוחנית לתהליך האסטראלי, מסוגלים לחוות את שני המימדים בו זמנית - הפיזי ועולם הנשמות, לראות את הגוף הפיזי ולרחף לחללים שונים ולא מוכרים. אנשים רוחניים אלו חשים התעלות רוחנית ומקבלים מסרים במהלך המסע שנחקקים בתודעה. אנשים רוחניים גם יחושו את חזרתם לגוף ואת שלבי ההתעוררות.

ניתן לסכם את כל חוויות המסע האסטראלי בחלום ואפילו את המסע האסטראלי הרוחני דרך החלומות שלהלן - המתארים את כל החוויות האופייניות למסע הזה.

"חלמתי שלא הצלחתי לפתוח את העיניים. אני לא רואה כלום, כאילו אני נמצאת פה אבל לא נמצאת...ניסיתי בכל הכוח לפתוח את העיניים. פתחתי חלונות כדי לנסות לראות יותר טוב ולא הצלחתי לראות כלום. היה ממש מפחיד, היה קשה לקום מהחלום ובאמת שקמתי מבועתת..."

החולמת מתארת את החוויה באופן מדויק: "ניסתי בכל הכוח לפתוח את העיניים" - אכן במסע האסטראלי הגוף לא מקשיב והתחושה היא של קיפאון וחוסר יכולת להניע את הגוף. תחושת חוסר היכולת להניע את הגוף מייצר פחד, חוסר אונים ורצון לסיים את הסיטואציה כמה שיותר מהר.

"לא הצלחתי לפתוח את העיניים, אני לא רואה כלום" - לעיניים יש את היכולת לשקף לגוף את המראות ולתרגמם בתמונות לתודעה. במסע האסטראלי הראייה היא של הנשמה - ולא מתוך העיניים הפיזיות, ולכן אין צורך לפקוח אותן.

"כאילו אני נמצאת פה אבל לא נמצאת..." - במסע האסטראלי, הגוף מנותק מהנשמה וכתוצאה מכך החולם חש זרות וחוסר שייכות לא לגוף שלו ולא למקום שבו הוא נמצא שהוא מקום לא מוכר.

"פתחתי חלונות כדי לנסות לראות יותר טוב ולא הצלחתי לראות כלום" - החלונות מסמלים את הניסיון לפתוח פתח להחזרת הנשמה לגוף.

"היה קשה לקום מהחלום..." - אכן קשה להתעורר מאחר והנשמה מתנהלת ביקום אחר ושונה מהיקום שלנו ומנותקת מהגוף הפיזי. כל עוד הנשמה לא חוזרת לגוף, המסע ימשיך. לעיתים גם כשהנשמה חוזרת, עדיין קשה לגוף לחזור לתחושת הביטחון.

"קמתי מבועתת" - הפעם הראשונה היא הפעם העוצמתית ביותר בשל חוסר ההבנה ותחושת חוסר השליטה של החולם במצבו. ככל שהחולם יזהה בעת החלימה את תחושת הריחוף, כך החוויה תהיה עבורו קלה יותר.

מסע אסטראלי. ShutterStock
המסע האסטראלי תורם להתפתחות רוחנית ועליית התדר הרוחני/ShutterStock

חלום נוסף: "הרגשתי תחושה מוזרה. אני לא יודעת אם זה היה בחלום... גופי רעד והרגשתי שהנשמה שלי יוצאת מהגוף. אני רואה את הנשמה שלי מרחפת ואילו הגוף במצב שינה. הנשמה שלי יוצאת מהחדר ומחפשת את הבת שלי ובעלי ונגשת לסלון ורואה אותם ישנים. המזגן מקרר והבית קפוא!! הנשמה שלי יושבת בסלון ומרגישה חיבוק. ואז שוב כל הגוף שלי רעד, הנשמה חזרה לגוף והתעוררתי. חוויה מפחידה שמעולם לא חוויתי בעבר"

פירוש החלום: החולמת מתארת באופן דיי מדויק תהליך מסע אסטראלי שהיא חוותה בחלום, כולל מודעות לניתוק של הנשמה מהגוף, קור עז שחווים כתוצאה מהניתוק, המראות במהלך הריחוף - והחזרה לגוף. החיבוק שהנשמה קיבלה במהלך המסע בחלום מגיע מנשמה שמלווה אותה בחייה ובעת החלימה. החיבוק והחוויה מהחיבוק הם אלו שגורמים לחולמת לחוש ביטחון ולאפשר את החזרה לגופה הפיזי.

שימו לב: חשוב לעקוב אחר מסעות אסטראליים ולרשום את הרשמים שהתקבלו בחלום על מנת להבין מסרים שהנשמה מעבירה לכם. מרבית החולמים מצליחים לזכור לאחר השינה את הרגע שבו נשמתם התנתקה מהגוף וריחפה בחלל כלשהו, הם זוכרים רשמים שנחקקים בתת המודע שלהם שחוו במהלך הריחוף וגם את החיפוש לחזור חזרה לגוף. מסע האסטראלי בחלום משאיר תחושות די דומות כמעט אצל כולם: רעד בלתי נשלט בגוף, חרדת מוות, התלבטות האם זה המוות ושוק שקשה לצאת ממנו בעת ההתעוררות.

הכתבת היא דפנה ביסמוט, מנהלת מכללת צומת רוחניות - מבית פרפרים המרחב הרוחני. אתם מוזמנים לפורום החלומות, לדף הפייסבוק "קסם החלום" ולהשאיר לה פרטים בוואטסאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully