וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם להם קשה להיפרד": מדוע המתים מבקרים אותנו בחלומות?

דפנה ביסמוט

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 15:40

לכולנו יוצא מדי פעם לחלום על אדם הקרוב לליבנו שהלך לעולמו, אך האם יש לכך סיבה מלבד הגעגוע? מומחית החלומות דפנה ביסמוט מסבירה מה עומד מאחורי החלומות האלה

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

המוות הינה חוויה פיזית ורוחנית כאחד. ברגע המוות חלה הפרדה בין הגוף לנשמה. הליך זה מאפשר לנשמה לחזור לעולם שממנו היא הגיעה - עולם הנשמות. החזרה לעולם הנשמות הינה תהליך שבו נשמת הנפטר חווה למידה. היא לומדת להיפרד מגופה, מהאנשים היקרים לה בעולם הגשמי ולהבין את חוקי העולם החדש.

בחלומות אנו חולמים בין היתר על נפטרים, אנשים שהיו חלק מעולמנו או אנשים שזרים לנו לחלוטין. המתים, אותן נשמות המוכרות ולא מכורות לחולם, הינם שליחים להעברת מסרים לחולם. בחלומות אלו החולם ניפגש עם דמויות שהיו שותפות לחייו הנוכחיים. יש בחלומות שילוב בין העבר לעתיד: הצגת חוויות, מצבים מהעבר והארתם כמסר לעתיד, דו שיח עם הנפטר על העתיד הקרוב של החולם. המסרים שנמסרים בחלום באים לתרום לחייו הנוכחיים ועתידו של החולם. תחושת החולם בעקבות המפגש עם הנפטר הינה בדרך כלל עוצמתית וכוללת בכי, אהבה, התלהבות, התרגשות, רצון להמשיך בחלום גם לאחר היקיצה. המסרים בחלום נמסרים בדרך כלל ע"י דו שיח בין החולם לנפטר, אולם גם בתחושות ורגשות הנובעות מהחלום.

נשאלת השאלה מה הסיבה שהנפטר מגיע לחלום? האם זהו רק יצר הדמיון או שיש לכך משמעות נוספת?

חלומות על מוות. ShutterStock
מדוע המתים מבקרים אותנו בחלומות?/ShutterStock

אלו הסיבות האפשריות:

1. הנפטר כשליח להעברת מסר - לנפטר חשוב להעביר מסר לחולם, מסר הקשור למצבו בעולם הגשמי. בחלומות בהם הנפטר מופיע ומדבר עם החולם, יש להקשיב טוב לדבריו כי מדובר במסר חשוב. המסר לא תמיד יהיה ברור וחד משמעי ויהיה זקוק לפרשנות על סמך היכרותכם עם הנפטר..

2. הנפטר מבשר על מצבו - לנפטר חשוב להראות ליקיריו שהוא המשיך הלאה, שמצבו טוב, שיש חיים אחרים מלבד החיים על פני כדור הארץ, למסור ליקיריו האבלים להמשיך הלאה בחייהם. בחלומות אלו הנפטר בדרך כלל משאיר לחולם תחושה טובה, הן בזכות המסר שהוא מעביר לו בחלום והן בזכות מראהו בחלום (לרוב הנפטר מופיע שמח, לבוש בבגדים יפים או לבנים ורגוע).

3. תרגום חוויית המוות של הנפטר - חווית המוות היא לא קלה לאנשים שאיבדו את יקיריהם ואף קשה לנשמת הנפטר - הפרידה קשה לשני הצדדים. במהלך השנה הראשונה, הנשמה של הנפטר ממשיכה להיות סביב יקיריה ולומדת להכיל את הפרידה מהעולם הגשמי. הנשמה לומדת בהדרגה להסתגל לעולם ה"אחר" שהוא עולם הנשמות. הופעתה בחלום מאפשרת לחזק את יקיריה ולתת להם צ'אנס לשיחות אחרונות. זו הדרך היחידה שנותרה לשני הצדדים לחוש אחד את השני. בהופעתו של הנפטר, החולם לומד להבין את חווית המוות של הנפטר ומנסה לשחרר את הנפטר לעולמו החדש וההיפך. החלום מאפשר לשני הצדדים לשחרר אחד את השני למרות הכאב הרב שבפרידה. יש נפטרים שחוו את חווית המוות לבד (בתאונה, מוות בשינה), כך שיקיריהם מרגישים שלא הצליחו להיפרד מהם בכלל. בחלומות אלו הנפטר מגיע כדי להראות ליקיריו את חווית המוות כפי שהנפטר חווה אותה - ולהיפרד כפי שצריך.

4. ברכת החולם - חלומות שבהם הנפטר, אם הוא מוכר לחולם ואם לא, מגיע כדי לברך את החולם.

5. פרידה דרך גורם שלישי - בתהליך התפתחותה של נשמת הנפטר, הנשמה מבינה את מותה ורוצה לסגור מעגל עם קרובייה ולהמשיך הלאה בהתפתחותה. ישנן חלומות שבהן הנפטר מגיע לאדם זר, מאחר והקרוב לו סוגר בפניו את היכולת להגיע אליו בחלום. במקרה כזה הוא מגיע לאדם הזר בחלום ומבקש ממנו להעביר לכם את מסר סגירת המעגל והפרידה.

עוד בוואלה!

פתרון חלומות: מה החלומות המיניים שלכם רומזים לכם?

לכתבה המלאה
חלומות על מוות. ShutterStock
חלומות על מוות/ShutterStock

6. הנפטר מבקש מחילה - המוות הינו שער שסוגר לנשמה את היכולת לחיות בגשמי ופותחת שער חדש לחיים שונים בעולם הנשמות. לאחר המוות הנשמה עוברת תהליכים ומתפתחת עד לשלב שבו היא מסיימת את תהליך הלמידה שלה. בתהליך התפתחותה של נשמת הנפטר בעולם הנשמות והשיחרור מהעולם הגשמי ישנו תהליך של הבנת נשמת הנפטר את חייו בעולם הזה - את הדברים הטובים והרעים שעשה. ההבנה מביאה לסגירת מעגל ומעלה את נשמת הנפטר לשלב אחר בהתפתחותה בעולם הנשמות. המחילה חשובה לנפטר אך גם מאפשרת לחולם להשתחרר מהכאב והרגשות המעורבים שנשארו בו לאחר מות יקירו.

7. לזכור ולהזכיר - הופעת נשמת הנפטר בחלום באה להזכיר לחולם את מועד האזכרה, חשיבות דיני האבלות וכדומה. הופעתה בחלום מראה לחולם שהוא שותף לאזכרתו כאן. נדרש מאיתנו לזכור ולהזכיר את נשמת הנפטר כדי לעזור לו לעלות בתהליכיו למעלה בעולם הנשמות. הנפטר למעשה נעזר בנו - במעשינו אנו מזכים את הנשמה של הנפטר ומזככים אותה. לעיתים הופעת הנפטר בחלום באה לתחזק את הנשמה שלו בעולם הנשמות. התחזוק מתבצע בידי יקיריו בעולם הזה בדרכים שונות כגון: סעודה לעילוי הנפטר בבית הכנסת, קדיש בבית הכנסת, תרומה לבית הכנסת או לכל גורם ע"ש הנפטר, קריאת תהילים ע"ש הנפטר, קריאת משניות ע"ש הנפטר ותיקון נפטרים.

נשמת הנפטר מופיעה בחלומות בעיקר במהלך השנה הראשונה למותו. החלומות מהווים צוהר לעולם הגשמי ועוזרים לנשמת הנפטר להבחין בהבדל בין העולמות ולהבין את המוות והחיים החדשים שלו בעולם הנשמות. לאחר תקופה מה הנשמה מתחילה להתקדם ולהפנים את הפרידה והמוות - ומתנתקת לאט לאט מהעולם הגשמי. התוצאה של ההתנתקות היא הפחתה בכמות החלומות על הנפטר. עם זאת, הנפטר בהחלט עשוי להופיע שוב בחלום, גם אם הוא אינו עוד בעולם הגשמי.

הכתבת היא דפנה ביסמוט, מנהלת מכללת צומת רוחניות - מבית פרפרים המרחב הרוחני. אתם מוזמנים לפורום החלומות, לדף הפייסבוק "קסם החלום" ולהשאיר לה פרטים בוואטסאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully