וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת וחזר לחיים: "נוכחות זרה אפשרה לי לבחור אם להישאר או לחזור"

10.10.2021 / 23:45

תושב קליפורניה שטבע למוות תיאר מה קורה לאחר שהנשמה מתנתקת מהגוף וטוען שניתנה לו הזדמנות שנייה לחזור לחיים, אותה הוא שקל היטב לאור מה שגילה שם

כולנו רוצים לדעת מה באמת קורה לאחר המוות: האם זה הסוף המוחלט או שמא יש חיים אחרי המוות? גבר מקליפורניה טוען שאכן יש חיים אחרי - והם נראים כה מפתים שהוא לרגע שקל לוותר על ההצעה שקיבל לחזור לחיים על פני כדור הארץ.

קית' תומפסון, סופר מקליפורניה, עבר לדבריו חוויית סף מוות בשנות ה-20 לחייו כשטבע בעת שנסחף אל המים העמוקים באחד החופים בהוואי. חוויית סף מוות מתרחשת לעיתים בעת מוות קליני. אנשים שחוו מוות קליני מספרים על חוויה חוץ גופית הכוללת בין השאר תחושת עונג, ראיית אור לבן ובוהק, הימשכות למנהרה ומפגש עם אנשים קרובים שנפטרו. כך, אחת לאחת, תוארה חוויית סף המוות של תומפסון - רק שהוא הוסיף כי מפגש עם "נוכחות זרה" בשמיים העניקה לו את אפשרות הבחירה: לחזור או להישאר, כלומר להמשיך בעולם החיים או לעבור לחיים שאחרי?

חוויית סף מוות. ShutterStock
להישאר או לחזור: מה הייתה הבחירה שלכם?/ShutterStock

כשהתארח בפודקאסט Coast to Coast, נזכר קית' תומפסון כי כשטבע ראה את עצמו יוצא מגופו. הוא סיפר: "מעולם לא הייתה לי חוויה חוץ גופנית, אבל הרגשתי שאני עובר אחת כזאת כשהסתכלתי למטה והיה שם גבר שוכב במים - והגבר הזה היה אני. הרגשתי שקט, רגיעה, שלווה". תומפסון סיפר כי לאחר מכן הוא מצא את עצמו "במקום שדומה מאוד למקום שהנוצרים מכנים אותו גן עדן". הוא הוסיף: "הייתה לי אינטראקציה עם תחושה עמוקה של נוכחות שנדמה שהייתה איתי כל חיי. הנוכחות הזאת אמרה, 'במה תבחר?' והבנתי שההחלטה היא שלי: האם אני אשאר כאן, במקום האינסופי הזה של יופי בלתי נתפס - או האם אמשיך עם הבחירה שעשיתי להיוולד".

עוד בוואלה!

כך תגלו האם נהרגתם בשריפה או בתאונת דרכים בחייכם הקודמים

לכתבה המלאה

"השאלה ששאלתי את עצמי לבסוף הייתה 'האם זה אפשרי להחזיר את זה לשם?'". תומפסון הסביר כי הבין אז שעליו לנסות ולקחת את הנחמה שמצא לאחר המוות חזרה לחיים על פני כדור הארץ. לבסוף הוא בחר לחזור: "ביקשתי לחזור. הנוכחות איתה תיקשרתי אמרה: 'ניתנת הרשאה'. הדבר הבא שאני זוכר הוא שחזרתי לגוף שלי ומצאתי את עצמי זרוק על הסלעים, קרוב לחבריי על החוף".

חוויית סף מוות. ShutterStock
"הייתה תחושה שהכל מתחבר... היה שם אור ומנהרה"/ShutterStock

מה הייתה הבחירה שלכם?

לחזור. יש לי עוד מלא סדרות בנטפליקס להשלים
להישאר. לא מסוגל לסבול עוד יום א'
353 משתתפים

בפודקאסט תיאר גם את שאר הדברים שחווה לאחר "מותו": "היו שם אלמנטים אחרים, אלמנטים קלאסיים של חוויית סף מוות. היה מבט מהיר ופנורמי על חיי, הייתה תחושה שהכל מתחבר... היה שם אור ומנהרה. ראיתי ישויות אור שהיו מעבר לתיאור. ראיתי וקיימתי אינטראקציה עם סביי וסבותיי, הבייביסיטר המשפחתית".

כשנשאל האם כעת, שנים רבות לאחר התקרית ההיא, הוא מתחרט על החלטתו לחזור לחיים, הוא השיב: "ממש לא. אני לא יכול לחשוב על רגע אחד שבו אמרתי לעצמי 'הייתי צריך להישאר שם'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully