וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה באמת קורה אחרי המוות? התיאוריה שהותירה את כולם בהלם

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 11:57

בחור שהגיב לשאלה בטיקטוק לגבי "תיאוריית קונספירציה שפוצצה לכם את המוח" שיתף בתיאוריה שקרא לגבי מה קורה לנו אחרי המוות ולמה אנחנו מרגישים "דה ז'ה וו". ההסבר שלו הימם את הגולשים והאמת שגם אותנו

תיאורייה על החיים אחרי המוות שחוללה סערה/TIKTOK/@brandonmonhollen

תמיד תהיתם האם יש חיים אחרי המוות? ומה לגבי הסיבה בגללה אנחנו חווים לפעמים דה ז'ה וו? גם ברנדון מונהולן תהה ושמע פעם תשובה שהיממה אותו. הוא סיפר עליה בטיקטוק בתגובה לגולשת ששאלה "איזו תאוריית קונספירציה פוצצה לכם את המוח?" ולא ציפה לסערה שיגרום.

בסרטון שהוא העלה בתגובה, ברנדון שיתף בתיאורייה שקרא עליה ודנה בשאלה מה קורה לנו אחרי המוות - והוא הותיר את הגולשים מבוהלים.

צפו בסרטון שלו

@brandonmonhollen

##stitch with @0fficially_s hope this gains some traction! seriously intriguing.

♬ original sound - Brandon Monhollen

"מה אם כאשר אנחנו מתים - האור שבקצה המנהרה הוא למעשה אור של בית חולים אחר?", הוא פירט את התיאוריה, "ואז אנחנו נולדים - והסיבה היחידה שאנחנו בוכים כשזה קורה היא כי אנחנו זוכרים הכול מהחיים הקודמים ובוכים על העובדה שאיבדנו אותם? כשאנחנו גדלים ומתפתחים אנחנו שוכחים מהחיים הקודמים ומתרכזים בחיים העכשוויים. חלק מהזיכרונות שלנו נשארים מאחור והם גורמים לנו לתחושת "דה ז'ה וו".

הסרטון עם התיאורייה של ברנדון צבר מעל חצי מיליון צפיות מאז שפורסם ומשך הרבה מאוד עניין ותגובות. חלק טענו שהתיאוריה הזו הזכירה להם את הסדרה "מראה שחורה" והיו אפילו כאלה שטענו שזה "הדבר הכי הגיוני ששמעתי אי פעם".

עוד בוואלה!

מצטערים לאכזב: המדע קבע שאין שום סיכוי שיש חיים אחרי המוות

לכתבה המלאה

מה דעתכם על התיאורייה?

נשמע הגיוני
איזה שטויות
3228 משתתפים

הוא לא ציפה לתגובות שהוא קיבל

אז האם יש חיים אחרי המוות?

אין לנו (או לאף אחד) באמת כלים לבדוק את האפשרות שהתיאורייה הזו נכונה, אבל בין אם אתם מאמינים בקיומם של גן עדן וגהנום, או מתים לגלות שגלגול נשמות הוא דבר אמיתי, כולנו מתחבטים בשאלה הזו מפעם לפעם ומפחדים בעיקר מתשובה אחת - לא קורה כלום אחרי המוות. למרבה הצער, זוהי בדיוק תשובתו של דוקטור שון קארול, קוסמולוג ופיזיקאי מהמוסד הטכנולוגי של קליפורניה. על פי ד"ר קארול, כדי שנוכל "לחיות" גם אחרי המוות, ההכרה שלנו צריכה להתנתק לחלוטין מהגוף עצמו, אך זה לא יכול לקרות - כי ההכרה מורכבת מסדרה של אטומים ואלקטרונים. "הטענות שההכרה שלנו ממשיכה להתקיים אחרי שהגוף מת עומדות בפני מחסום בלתי עביר", אמר, "חוקי הפיזיקה מסבירים באופן מלא את חיי היום-יום שלנו, והם בשום אופן לא תומכים באפשרות שהמידע שבמוח שלנו יכול להתקיים אחרי שאנחנו מתים".

על פי ד"ר קארול, האפשרות שיש חיים אחרי המוות דווקא נבדקה על ידי המדע, על ידי שימוש בתיאוריית הקוונטים. על פי התיאוריה, יש שדה אחד ביקום עבור כל סוג של חלקיק - אחד לכל הפוטונים, אחד לאלקטרונים וכן הלאה. אם היה סוג מסוים של חיים לאחר המוות, מבדקי הקוונטים היו חושפים את קיומם של "חלקיקי נשמה" כלשהם ובהתאם לכך גם "כוחות נשמה", והם לא.

גם לגבי ה"דה ז'ה וו" יש תשובה יותר מקצועית כשד"ר קארן ראג' פרסם בטיקטוק הסבר טיפה יותר מדעי ורציונלי: "התופעה הזו נגרמת בגלל שיבוש במוח. זה קורה כשזיכרון קצר טווח אוחסן בטעות בזיכרון ארוך טווח. זה מרגיש כאילו זה קרה לפני כן, משום שהמוח שלנו אומר לנו שזה זיכרון ישן".

אז מה זה דה ז'ה וו?

מדענים מעריכים כי התופעה מבטאת אירוע זמני של תפקוד לקוי של המוח, שמערבב את העבר עם ההווה. המוח האנושי שחשוף בכל יום למיליוני גירויים מזהה לעיתים רחוקות זיכרון חדש כאילו מדובר בזיכרון ישן. אחת התיאוריות שמנסה להסביר את העובדה שאחרי גיל 25 יורדת השכיחות של התופעה היא יכולתו המשופרת של המוח לאתר גירויים שגויים של היכרות שאינה אמיתית, ככל שמתבגרים. זאת, בניגוד לגילאים צעירים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully