וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים שיסייעו לכם לעבור את הגל הרביעי של הקורונה במינימום סטרס

יפעת אורלב

18.8.2021 / 0:01

הגל הרביעי של הקורונה החזיר לחיינו את הלחץ, החרדות והפאניקה - ואיתם את הנהירה לקבלת חיזוק נפשי אצל אנשי מקצוע. הנה כמה דברים שתוכלו לעשות בבית כדי להרגיע את הלחץ

רגע אחרי שכבר חשבנו שזה מאחורינו והאמנו שחזרנו לשיגרה הבריאה שייחלנו לה מזה יותר משנה, הגל הרביעי של הקורונה הגיע במלוא כיעורו והחזיר אותנו לימי הסטרס, החרדות והפאניקה המובנים מאוד מאליהם - ואיתם את הנהירה המתבקשת לקבלת חיזוק נפשי מיידי ממטפלים קונבנציונלים ואלטרנטיבים. רבים פונים לפסיכולוגים, פסיכיאטרים, רבנים מקובלים, יועצים רוחניים, מאמני NLP , מאמני CBT, קאוצ'רים, "פותחים בקפה", פותחים בקלפים, אסטרולוגים, נומרולוגים , מטפלים בתת מודע, דמיון מודרך והילרים - כל מי שיכול לחזק ולסייע ולו במעט לעבור את התקופה ההזויה הזאת.

אתם לא לבד. כולנו חוששים. אף אחד לא חסין מהפחד, החרדה, הדיכאון, העצבנות וחוסר השקט של תקופת הקורונה. בוא נקרא לילד בשמו: כולנו מפחדים למות. נקודה. קל וחומר שאנחנו חשופים למידע 24/7 מאמצעי התקשורת השונים כמו אתרי חדשות, האינסטגרם ,הפייסבוק וקבוצות הוואטסאפ הרבות שמעצימות את הרגשות השליליים בגישת "רב סרן שמועתי" והמוח - שלא שקט אצלנו מלידה - עובד לו שעות נוספות. גם אותן קבוצות של "מומחי הקורונה" למיניהם, אילו שבעד החיסונים או נגדם, בעד הסגר או נגדו וכל קבוצות המחאה ברשתות החברתיות רק מקצינות את סף הבלבול הרגשי שמוביל לחוסר האונים, החרדה, התשישות והדיכאון. הנתונים מוכחים: הגל הרביעי של הקורונה העלה משמעותית את מספר הפניות לטיפול וייעוץ נפשי. אני עדה לכך.

השאלות השכיחות למטפלים הן: "מתי כל זה יגמר?", "האם התקפי החרדה יפסקו?", "האם אני עתיד לחלות?", "האם להתחסן בחיסון השלישי?", "איך אתמודד עם אובדן מקום העבודה שלי?", "קשה לי להתמודד בקיץ עם הילדים. מה עושים?", "אולי החל"ת שיצאתי אליו הוא הזדמנות לעשות שינוי מקצועי? ו-"האם הקורונה היא תיקון עולמי וזה הזמן שלי לעשות קצת סדר בראש".

תפקיד המטפל הוא לתת כלים למטופל שפונה אליו. לצערנו, אין לשום מטפל "קיצורי דרך" או "נוסחאות פלא". העבודה מול המטופל היא משותפת, תוך מתן כלים להתמודדות עם התקופה הלא פשוטה הזו. דווקא המשפט "צרת רבים חצי נחמה" לא בדיוק תופסת בעתות הסטרס העולמי. כל אחד עושה למען עצמו ומשפחתו כדי לעבור את התקופה הלא פשוטה הזו בצורה הכי נכונה.

לחץ. ShutterStock
הקורונה החזירה לחיינו את הלחץ. כיצד מתמודדים?/ShutterStock

עם זאת, יש כמה דברים שתוכלו לעשות בעצמכם כדי להוריד את הסטרס ולעבור את התקופה הזאת ברוגע:

1. שילוב של מדיטצית מיינדפולנס: ביוטיוב תמצאו סרטונים בעברית ובאנגלית ומומלץ שתנסו מספר סרטונים עד שתמצאו את המדריך שהצלחתם הכי הרבה להתחבר לתדר הקולי שלו. שלבו בלו"ז היומי שלכם מדיטציה מיינפולנדס שזו טכניקת מדיטציה של "כאן ועכשיו". המיינדפולנס - או בעברית קְשיבוּת או מודעות קשובה - הוא תהליך של הבאת תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לחוויות המתרחשות בהווה. מסתבר שהלחצים שלנו מגיעים מדברים שקרו לנו בעבר (התרפקות על חוויות העבר של האדם) והכי מלחיץ אותנו לחשוב: "מה יהיה בעתיד?". שאלת ה"מה יהיה?" מכווצת לנו את הבטן באופן כמעט מיידי. לכן ישום מדיטצית מיינדפולנס במשך חודש ימים לפחות תסייע לכם בהורדת הסטרס.

עוד בוואלה!

תקופה מלחיצה? תרגיל הנשימה שיעזור לכם להירגע

לכתבה המלאה

תרגילי מיינדפולנס שתוכלו לנסות בעצמכם:

2. צמצמו צפייה בחדשות: לא להתנתק כמובן מהעולם החיצון או לטמון את ראשכם בחול. עם זאת, אל תתחברו למסכי המחשב, הנייד או הטלוויזיה באופן רציף. מומלץ להתעדכן עד פעמיים ביום.

3. תמיכה ושיתוף הדדי: קיבלתם התקף חרדה? אין לכם מצב רוח? מתקשים להרים את עצמכם מהספה? שתפו אחרים. אל תתביישו כי מצבם לא פחות טוב משלכם רק שהם מסתירים את זה טוב מכם. אל תתביישו לפנות לעזרת חבר ולפרוק את שעל לבכם. מהצד השני, אם יש לכם כיצד לתרום - שתפו מילות הרגעה, פוסטים מלאי חוש הומור עם משפטי תובנות בפייסבוק או באינסטגרם - והם יעשו יופי של עבודה. אתם לא באמת יודעים מה עובר על אנשים בצד השני של המסך שקוראים את הפוסטים שלכם ויכולים ממשפט אחד קצר שלכם להרגיש טוב יותר. סייעו לחלשים מכם, אנשים מבוגרים או ילדים שמפוחדים אולי יותר מכם. לא צריך להסתכן בלהגיע עד אליהם, אפשרי בהחלט להרים טלפון, להשאיר פתק על דלת השכנה או ליזום שיחת זום כדי לעודד ולקבל עידוד מהצד שכנגד.

4. תהיו עסוקים: גם אם אתם בחל"ת או בחופשת מחלה. קומו וטפלו בעציצים בבית, תבשלו, תנקו, תסדרו ארונות או תאפו, כל אחד בהתאם למה שהוא מתחבר. איך אמרו הסבתות שלנו? "מים עומדים מתקלקלים". תנועה וריפוי בעיסוק הוא מתכון בריא בהסטת המחשבות למשהו אחר.

5. עשו ספורט: ספורט ידוע מזה שנים כמשפר מצב רוח, בדיוק כמו לקחת כדור הרגעה. השקיעו בספורט לפחות 30 דקות ביום, וכן 30 דקות זה בהחלט מספיק כדי ליצור את האפקט שאתם צריכים. אפשרי גם לעשות הליכה ברגל בשכונה כדי להתאוורר. ספורט מסייע להרגשה טובה, בריאה וחיובית יותר.

משפחה עושה אימון כושר בבית יחד. ShutterStock
תעשו ספורט. 30 דקות זה גם מספיק. ספורט ישפר לכם את מצב הרוח ויסייע לבריאותכם/ShutterStock

6. תזונה נכונה: מסתבר שתזונה נכונה המלאה בויטמינים ומינרלים מקבוצות הבי קומפלקס יכולה לסייע באיזון הגוף ולהביא להרגשה טובה יותר. יש להתייעץ כמובן עם תזונאי או נטורופת.

7. תפילה: אתם לא חייבים להיות דתיים בשביל להתפלל ולהיות בהודיה. פרקי תהילים ברגעים לא פשוטים בחייכם יכולים לחזק את האמונה לעתיד טוב יותר.

8. הישמעו להנחיות משרד הבריאות: שמירה על הנחיות מסייעת מאוד בהרגעת הנפש והסיכון לתחלואה.

זכרו תמיד שאתם לא לבד בעולם הזה. פתיחות מחשבתית ויציאה מהלופ הלא נעים שאנחנו נמצאם בו תלויה קודם כל בכם. שמרו על עצמכם!

הכתבת היא יפעת אורלב, נומרולוגית קבלית ומערבית ויועצת אישית ועסקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully