וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומעים? האזנה לקטע הבא יכולה לרפא מחלות

דפנה ארגמן

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 0:11

מחקרים רבים מראים כיצד צליל, תדר ורטט יכולים להשפיע לטובה על בריאותו הפיזית והרגשית של המטופל ולשמש כשיטת ריפוי למחלות שונות. נסו בעצמכם

תדרי קול של דפנה ארגמן - הדרך לחיים מלאים/דפנה ארגמן - הדרך לחיים מלאים

על אף שהאוזן האנושית אינה יכולה לשמוע את כל התדרים הקיימים ביקום, לכל דבר הקיים בעולם ישנו רטט משלו, כך גם לכל פציעה, חסימה וחולי המתקיימים במימד הפיזי והרגשי. ניתן לראות את הגוף כתיבת תהודה, המכילה בתוכה תיבות תהודה שונות בדמות האיברים הפנימיים. תדרים קוליים המושמעים אל עבר מרחב הגוף, חודרים פנימה דרך השכבות השונות, מהדהדים במרחב הכללי וחודרים אל תוך האיברים הפנימיים. התדר הקולי יודע את דרכו גם ללא הכוונה, כמו מגנט המתקיים בין המרחב המבקש ריפוי לבין התדר הקולי שמושמע.

מחקרים רבים מראים כיצד צליל, תדר ורטט יכולים לשמש כשיטת ריפוי למחלות שונות ואף לשנות את החומר הגופני. מפגש עם תרבויות קדומות, כמו ריפוי שמאני המשתמש בטכניקות צליל שונות, מראה גם הוא את ההשפעה המיטיבה של תדרי הקול על בריאותו הפיזית והרגשית של המטופל.

"הסאונד יהיה תרופת העתיד". אדגר קייסי

שירת התדרים עוזרת להתמודדות עם חסימות המופיעות כגידולי סרטן, דלקות מפרקים, בעיות בלב, קשיים במערכת העיכול, חרדות ועוד. התדרים הקוליים פותחים ערוצים חסומים ומאפשרים למטופלים להרפות ולשחרר מתוכם פגיעות, טראומה, קונפליקט וכל חוויה מגבילה אחרת.

מחקר של אוניברסיטת סטנפורד מצא שימוש באקוסטיקה ליצירת רקמת לב חדשה. התמונה הבאה מציגה את הדפוסים הגיאומטריים הנוצרים בתאי הלב בעת החלת צלילים שונים:

דפוסים הגיאומטריים הנוצרים בתאי הלב בעת החלת צלילים שונים. Stanford Medicine, אתר רשמי
דפוסים הנוצרים בתאי הלב בעת החלת צלילים שונים/אתר רשמי, Stanford Medicine

הקרדיולוג שון וו והמהנדס הביו אקוסטי דמיסרי אוקטן השתמשו באקוסטיקה כדי לתמרן תאי לב לדפוסים מורכבים. שינוי פשוט בתדר ובמשרעת מניע את התאים לתנועה, מנחה אותם למיקום חדש ומחזיק אותם במקומם. אקוסטיקה יכולה ליצור צורה הדומה לרקמת לב טבעית. בעזרת צליל ניתן ליצור רקמה חדשה להחלפת חלקי לבבות פגומים. כמו כן, ניתן להשתמש באקוסטיקה בשחזור רקמות איברים וכלי דם אחרים.

בהרצאת טד "ניפוץ תאי סרטן באמצעות תדרים קוליים", מספר פרופסור אנתוני הולנד, מנהל המוזיקה במכללת סקדימור, על חלום שהוא נושא בתוכו. החלום הוא לראות עתיד בו ילדים אינם צריכים לסבול מההשפעות המזיקות של תרופות סרטניות רעילות או מטיפול בהקרנות. בהרצאה הוא מספר שהוא וצוותו מצאו את התשובה במכשיר השולח תדרים היוצרים הרמוניה מוזיקלית, שבה מיקרואורגניזמים מתחילים להתנפץ כמו זכוכית קריסטלית. הניסוי המשיך אל תאי לוקמיה, אשר החוקרים הצליחו לנפץ עוד לפני שהתאים הספיקו להתחלק. ההתערבות הקולית אף האטה התפתחות של תאים סרטניים.

בהרצאת טד נוספת, "שימוש בגלי קול להשמדת סרטן", מספרת כריסטיאן גיבונס, מנכ"לית "היסטוניקס", סטארט אפ מתחום מדעי החיים, על שימוש באולטרסאונד המבוסס על גלים קוליים, אשר יחליף ניתוח פולשני ויהיה ממוקד בהרס רקמות סרטניות מבלי לפגוע ברקמות או במבנים מסביב.

בשנת 1981, הביולוגית הלן גרימל יחד עם המלחין פביאן ממן, חקרו את ההשפעה של גלי קול על תאים חיים. הם גילו שכאשר תאים סרטניים נחשפים לקול הנובע מכלים אקוסטיים שונים, הם איבדו את השלמות המבנית שלהם בסימן 14 הדקות. באופן דרמטי יותר, כאשר התאים היו חשופים לקול אנושי - התאים נהרסו בסימן 9 הדקות. בהמשך הם עבדו עם שתי נשים שהתמודדו עם סרטן השד ולאחר עבודה קולית גילו שאצל האחת הגידול היה בלתי ניתן לגילוי ואצל השנייה שעברה ניתוח, המנתח דיווח כי הגידול הצטמק בצורה דרמטית והוסר בהצלחה.

עוד בוואלה!

תקופה מלחיצה? תרגיל הנשימה שיעזור לכם להירגע

לכתבה המלאה

צפו בהרצאה "שימוש בגלי קול להשמדת סרטן":

כיצד זה עובד?

לכל איבר, עצם ותא בגוף יש תדר תהודה משלו. יחד הם יוצרים תדר מורכב כמו כלי התזמורת. כאשר איבר אחד בגוף אינו תקין, הוא ישפיע על כל הגוף. על פי עקרון התהודה אפשר להשתמש בקול כדי להחזיר את הגוף להרמוניה, תוך הימנעות מצורך בתרופות או בניתוח.

את יכולת הריפוי הקולית המתבטאת דרכי גיליתי במקרה לפני כ-16 שנים, תוך כדי שאני חווה חרדות מאוד קשות, שהביאו אותי להיכנע אל תחושת המוות שעלתה בי. ההסכמה למות יצרה בתוכי הרפיה עמוקה ומתוכה חוויתי את המרחב שבו שהיתי כמרחב שופע קולות. למרות שהייתה זו עבורי חוויה ראשונית, דבר מכך לא היה זר לי, כאילו התנסיתי בכך בעבר. באותו רגע הבנתי שכל דבר המתקיים ביקום נושא תדר קולי ושיש לי את האפשרות לבטא את התדרים השונים. מאז אני חוקרת את האפשרות הקולית אשר מתבטאת דרכי ומממשת אותה בדרכים שונות.

רודולף שטיינר אמר: "יבוא זמן שמצב חולה לא יתואר כפי שהוא כיום על ידי רופאים ופסיכולוגים, אך ידובר עליו במונחים מוזיקליים, כפי שאפשר לדבר על פסנתר שלא היה מכוון". אני מרגישה שיש בי את היכולת להקשיב ולשמוע את חוסר הכיוון באנשים המגיעים אלי לטיפול. באמצעות ההקשבה שלי והשירה שמגיעה בעקבותיה, אני מצליחה לעזור לאנשים לכוון את הכלי הגופני שלהם מחדש.

האזינו ותנו לגוף להחלים:

קטע נוסף להאזנה:

הדרך שבה אני עובדת עם הקולות והצלילים ראשיתה בהקשבה עמוקה. ראשית אני מקשיבה לתהודה המגיעה אליי ממי שנמצא מולי, לתהודת החסימה אשר נובעת מהקושי הרגשי ולתהודת הגוף הנושא בתוכו את אותה חסימה. הקשבה נוספת ובלתי פוסקת היא ליקום העוטף אותי, אשר מכיל בתוכו "מחסן צלילים" ומכוון אותי אל הצלילים אשר מתבקשים לעבור דרכי, לתמוך ולפרום את החסימה. הצלילים שמגיעים עוטפים את המרחב שסביבי ואני מתחילה לחוש את התהודה שלהם בתוכי, הגוף שלי הופך להיות מרחב שבו ניתן להאזין למקהלה הרמונית וכל שנותר לי הוא להשמיע את הקולות המתרחשים בי.

בורכתי ביכולת לשמוע את התדר המבטא את התקיעות והחולי, לשיר אותו ובכך לאוורר ואף לפרום את החסימה. באותה מידה יש בי את האפשרות לשמוע ולבטא דרכי את תדר ההחלמה והבריאות ולהזין באמצעות השירה שאני מפיקה את החלל שנוצר בעקבות פינוי החסימה. ניתן לתאר את חווית הריפוי בשירה העוברת דרכי כ"חוויה עוטפת, ניתן לומר אף טוטאלית", כפי שציין בפני אחד מהאנשים אשר ביקש לעצמו ריפוי באמצעות התדרים הקוליים שאותם אני מפיקה.

"חוויה עוטפת, ניתן לומר אף טוטאלית"

האזינו לקטע נוסף:

"רק היום נפגשנו וחשוב לי לשתף אותך שאני מרגישה ממש טוב, אפילו לא לקחתי את התרופה לדופק מהיר, את קוסמת! השירה שלך עוצמתית ביותר ואני כל כך שמחה שמצאתי אותך", כך כתבה לי אחת הנשים שעמה נפגשתי למשך מספר פגישות, לאחר שחלתה בסרטן השד. התהליך שעברנו יחד כלל שיחות הכוונה' בחינת ההיבטים הרגשיים אשר לתחושתה מעמיסים עליה לאורך השנים ושירת תדרים אשר מביאה לפתיחת העומסים הרגשיים והחסימות היושבות בגוף הפיזי.

הקולות והצלילים אותם אני מפיקה יוצאים אמנם מגרוני, אבל התחושה היא שהם מופקים מחלקים שונים בגופי ולעיתים אף נדמה שמספר ישויות שרות דרכי. הביטחון שמתקיים בי בשעת שירת התדרים הוא כל כך גבוה, מכאן שאני מאפשרת למה שמבקש להתבטא, לעבור דרכי ללא שיפוטיות וצורך להשפיע. ההתמסרות שלי לשירת התדרים היא מלאה ומלווה באותנטיות הנוגעת במקור הבריאה.

כנסו לאתר שלי בכדי לקרוא עוד ואף לקבל במתנה הקלטה קולית אשר תאפשר גם לכם הרפיה וריפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully