תקופה מלחיצה? תרגיל הנשימה שיעזור לכם להירגע

החיים היום הפכו למלחיצים יותר מכל תקופה אחרת. מה אם הייתה לכם דרך להירגע, באופן מידי ובלי כל מאמץ? קבלו תרגיל נשימה שידרוש מכם דקה אחת ביום ויעשה פלאים

  • לחץ
  • נשימה
  • קורונה
ריקי וזיו קיטרו
צפו בה מדגימה תרגיל נשימה (audrabear)

בסרטון - אודרה בר מציגה תרגילי נשימות

כולנו זקוקים לכלים שיסייעו לנו להירגע, בעיקר היום כשהחיים הפכו למלחיצים יותר מכל תקופה אחרת. גם לפני הקורונה החיים היו מלחיצים - עודף מידע, ויכוחים אינסופיים ברשתות החברתיות, זרם הודעות בלתי פוסק אל המכשיר הנייד ודרישה מתמדת להיות זמינים. נוסיף על כך לחץ בעבודה, תשלומים, שכר דירה, מערכות יחסים זוגיות, מערכות יחסים עם הורים או ילדים - ואנחנו מגיעים מהר מאוד להבנה שאנחנו לא במצב פשוט. על כל זה נוסיף אירועים עכשוויים כמו מלחמה, קורונה, שיח קשה ברחובות ופחדים אישיים, לצד חוסר בשינה ורצון להספיק כמה שיותר. פלא שאנחנו לא מתמוטטים.

לחץ אינו דבר רע בהכרח. כאשר הוא בא במידה, לחץ יכל להיטיב עמנו ולהוציא מאיתנו את הטוב ביותר. מחקרים מהעשור האחרון כמו זה שנעשה על ידי אליזבת קירבי ב-2013, מראה שלחץ מוגבל זמן משפר את הזיכרון ומגביר את העירנות. אלא שכמו הרבה מאוד דברים בתקופה שלנו, אין לנו שליטה על מקורות הלחץ - והרשימה הקצרה שציינו כאן כוללת במקרה הטוב רק חצי מהדברים שמטרידים אותנו. לאורך זמן, הלחץ האינסופי הזה מוביל אותנו למחלות, עומס נפשי ושחיקה שיכולים להוביל להתמוטטות רגעית ואף למחלות לב.

הגיע הזמן להגיד די. כמו סימון ביילס, אנחנו חייבים להקשיב לגוף שלנו, לנפש שלנו ולעצור. להמשיך בדרך בה אנחנו נמצאים זה טירוף בלבד ויגרום לנו ולסובבים אותנו נזק בלבד. יש לנו חובה, לעצמנו ולאנשים שאנחנו אוהבים, להחזיר את השליטה לידיים שלנו ולווסת את הלחץ הזה. אנחנו חייבים למצוא דרך שתאפשר לנו לא רק להתמודד עם הלחצים אלא גם לנקות מהשולחן את כל הגורמים המלחיצים שלא תורמים לנו אלא רק מזיקים. במילים אחרות, אנחנו זקוקים לבהירות מחשבה כדי שנוכל להחליט מה חשוב ומה לא. בזמן לחץ כל בעיה נראית גדולה, כל בעיה נראית חשובה וגם אם זו לא בעיה - אנחנו עדיין מתמודדים עם מחויבויות או אירועים שהבטחנו להגיע אליהם. בלי בהירות מחשבה אין לי את היכולת לסנן.

מה עושים רוב האנשים שרוצים להירגע? מנצלים את סוף השבוע למסיבות או אירועים. הולכים לים, נוסעים לטיולים או במילים אחרות מוסיפים עוד התחייבויות ודרישות על הגוף והנפש שלהם. זו לא הדרך להירגע. זו לא הדרך לקחת שליטה חזרה. זו לא הדרך להגיע לבהירות מחשבה.

עוד בוואלה!

עצבניים או עייפים? זו הנקודה בכף היד שלחיצה עליה תציל אתכם

לכתבה המלאה
אתם חייבים להירגע - ויש לנו שיטה שיכולה לסייע לכם (צילום: ShutterStock)

אז איך כן עושים את זה?

האמת היא שהטכניקה יחסית פשוטה. כל כך פשוטה שקשה לאנשים להאמין שזה כל מה שצריך לעשות - ולכן מסרבים להשתמש בה ומחפשים טריקים וכלים מורכבים יותר. ניחשתם נכון, זה רק מוסיף ללחץ. האמת שבמקרה הזה אין לכם מה להפסיד: הטכניקה דורשת דקה אחת ביום, זה הכול. אם תקפידו לבצע אותה בכל יום, תראו שינויים בהתנהגות שלכם, בבחירות שלכם וביכולת שלכם להתמודד עם מצבים. יותר מזה, ברגע ששולטים בטכניקה הזו, אפשר (ורצוי יהיה) להשתמש בה ברגעי שיא כדי לנקות את עננת הלחץ. אפשר לבצע את התרגיל בכל מקום. גם באמצע היום על הכיסא במשרד. אם אפשר לעצום עיניים, מצוין אבל לא חייבים. מוכנים?

1. נשמו נשימה עמוקה לספירה של חמש.
2. החזיקו את האוויר לספירה של שלוש.
3. נשפו דרך הפה לספירה של חמש.
4. החזיקו ואל תנשמו לספירה של שלוש ואז חיזרו על התבנית הזו.

את הנשימה המיוחדת הזו מבצעים במשך דקה אחת מדי יום.

הפתרון הוא לנשום נכון (צילום: ShutterStock)

למה זה חשוב?

בשורה התחתונה אנחנו לא נושמים נכון. רוב האנשים בעולם המערבי לא נושמים נכון. אנחנו נושמים נשימות שטוחות ולא מכניסים מספיק חמצן למוח ולשרירים, מה שלעצמו מוסיף ללחץ ולא גורע ממנו. כאשר אנחנו נושמים על פי התבנית שהצגנו כאן, אנחנו קודם כל מאטים את הקצב שלנו. שנית, אנחנו מכניסים יותר אוויר לריאות, יותר חמצן לגוף, ומאפשרים לו לווסת את עצמו בצורה טובה יותר.

שימוש בטכניקה הזו על בסיס יומי מוריד את הלחץ, מפחית את לחץ הדם ותורם לבהירות המחשבה החשובה לנו כל כך. מעבר לכך, תרגול יומיומי של הנשימה הזו יאפשר לנו להפוך אותה להרגל וברגעים של לחץ קשה מנשוא, נוכל מיד לעצור ולהשתמש בטכניקה כדי להירגע ולהביט במה שעומד לפנינו בלי הערפל המטשטש של הלחץ.

תוך 30 יום תוכלו לראות שינוי בדרך בה אתם מתמודדים עם דברים, בהתייחסות שלכם ואפילו ביציבה שלכם. זה כמעט טרגי לדעת שטכניקה כל כך פשוטה שמיטיבה עם אנשים לא נמצאת בשימוש רב יותר.
אנחנו ממליצים לכם לנסות את הטכניקה כי יש לכם מעט מאוד להפסיד וכל כך הרבה להרוויח.

ריקי קיטרו היא מתקשרת, יועצת ומורה לחיים. בנה זיו הוא סופר, מרצה ומנהל בכיר בחברת הייטק. מוזמנים לפנות אליהם בלחיצה כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully