וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחרו קלף: איך נכון לכם להתפתח ברמה האישית?

21.10.2024 / 9:40

בחרו אחד משלושת הקלפים לפי האינטואיציה שלכם וגלו כיצד נכון לכם לצמוח ולהתפתח ברמה האישית

אומנות הקריאה בקלפים/Sagie Mendelboim

לרוב אנחנו כמהים לאהבה, דואגים לעבודה ולכלכלה ומהרהרים במשפחה. עם זאת, יש דבר אחד מאוד חשוב לשפעמים משפיע על כל התחומים האלה באופן עוצמתי ולא מקבל מספיק דגש - ההתפתחות האישית שלנו.

התפתחות אישית היא מילה מאוד גדולה. היא כוללת את האלמנטים הפסיכולוגיים שבנו, את שיעורי החיים, את הייעוד והתשוקות שלנו, את התחביבים, הלימודים והזמן החופשי שלנו, את כל הדברים שגורמים לנו לגדול כבני אדם בזכות עצמנו. זה יכול להיות הפן המקצועי גם, אבל אז השאלה היא - איך הפן המקצועי גורם לנו לצמוח כבני אדם וכך נתבונן בהקשר גם למשפחה ולחיי האהבה. השאלה שאנו נשאל השבוע היא איך נכון לנו לצמוח ולהתפתח ברמה האישית?

בואו נבדוק.

נבחר את אחד הקלפים - 1,2 או 3 לפי הרגש, התחושה או האינטואיציה - וניתן לקלפים להציע לנו הפתעה, כיוון חדש או מסר. יאללה מתחילים:

בחרו קלף

טארוט - בחרו קלף מבין השלושה. שגיא מנדלבוים, אתר רשמי
טארוט - בחרו קלף מבין השלושה/אתר רשמי, שגיא מנדלבוים

קלף מספר 1: הכוכב - לחזור אל מעיין הנעורים

טארוט - קלף הכוכב. ShutterStock
טארוט - קלף הכוכב/ShutterStock

באופן כללי, הדרך הנכונה עבורנו להתפתחות אישית היא לצלול פנימה, להתחבר לילד הפנימי שבנו, לאותנטיות שבנו, להיות יותר עצמנו בכלל הסיטואציות ולנסות להתחבר מחדש לחלק הפגיע שבנו. לפעמים הפגיעות שבנו לא יכולה להיחשף בגלל מנגנוני הגנה ונסיבות החיים, אז כדאי לחפש באילו תנאים החלק הפגיע שבנו יכול ומרגיש בנוח להיחשף.

זה שבוע מעולה לכתיבה אינטואיטיבת, לכתיבת יומן, לצפייה בסרטים מן העבר שמרגשים אותנו ונוגעים בילד שהיינו. מאכלים של פעם אולי יקסמו לנו, תחביבים שהרבה זמן לא עסקנו בהם יכולים לסקרן אותנו שוב, אולי אפילו משחקי קופסא יעוררו בנו זכרונות. הכוכב הוא קלף מאוד "מימי" וזורם ולכן אולי מוזיקה, תנועה וחופש גופני יעניקו לנו תחושה של שחרור והתחברות אל מעיין הנעורים שבנו. מוזמנים להעלות אסוציאיציות ולחשוב על עוד רעיונות.

לימודים, קורסים וסדנאות:
הכוכב הוא הקלף האופטימלי בכל הקשור לפסיכואנליזה, מודעות עצמית, התפתחות רגשית וגילוי התת מודע במגוון דרכים. הוא גם מתקשר לילדים, לילדות ולעבר. אולי נרצה ללמוד תחומים נוסטלגיים, כאלה שיש בהם נופך "של פעם": ניקוד, הערכת שווי, מוזיאולוגיה, נפחות, בישול מאכלים מבית סבתא ועוד. ייתכן שנימשך לעבודה עם ילדים: חינוך, הדרכה, יצירה, הוראה וגננות.

כשמדובר בהתפתחות רוחנית, נימשך אולי לשיטות ישנות של קריאה בקפה ,טארוט, רפואה אינדיאנית, הילינג קבלי (או מכל סוג שהוא) ושיטות קדומות נוספות. הדבר הוודאי הוא שאנו נחפש שיטה שנוגעת במרכז הרגש, מציפה ומשחררת מטענים קדומים שקיימים בנו. לכן לא פעם נבקש לעצמנו מסגרת תומכת יציבה כדי לעבד את כל המידע שצף ועולה בנו.

קלף 2: עשרה מטות - להסיר עומסים

טארוט קלף עשרה מטות ten wands. וואלה, מערכת וואלה
טארוט: קלף עשרה מטות/מערכת וואלה, וואלה

הסרת העומס המנטלי והרגשי תיטיב איתנו כעת. אולי יעזור לנו ללכת הלכה למעשה לטיפול רגשי, פיזי או פיזיותרפי כדי להקל על הגוף ועל הנפש. אולי אפילו יום אחד של נטפליקס וצ'יל יסדרו לנו את העניינים ונרגיש רעננים יותר, אבל אין ספק שמה שהכי יעזור לנו כרגע זאת הפחתת עומס - רגשית, מנטלית, פיזית או אחרת.

אם התחייבנו למשהו, עלינו לעמוד ב"משימה", לומר לפרטנר שאנחנו מצטערים אבל אין לנו כוחות כרגע. ההיטענות שלנו היא הכי חשובה - וכל הדרכים כשרות.

לימודים, קורסים וסדנאות:
קלף זה מפציר בנו להתחבר למקורות מידע ולמידה שמקלים על העומס ולראות בלמידה הנאה ולא כורח. בנוסף עלינו לנהל נכון עומסים או לעסוק במקצועות שהמוקד שלהם הוא סיוע לזולת: סיעוד, רפואה, הוראה, הנחיית קבוצות, פסיכולוגיה, אבחון בעיות למידה, טיפול באוכלוסייה מיוחדת ועוד.

כשמדובר בהתפתחות אישית, עלינו למצוא גורמים שיעזרו לנו ראשית להקל על העומס ולהתחזק נפשית, להפסיק להעניק מתוך כורח או תחושת אשם, להציב גבולות נכונים לזולת ולהתקדם בקצב שלנו בעזרת הקשבה לעצמנו והתקדמות הדרגתית.


עוד בנושא:
רוצים לנקום באקס שלכם? בחרו קלף וגלו כיצד!
בחרו קלף: כך תתמודדו עם פרידה או אובדן

קלף 3: הכוהנת הגדולה - לחדור אל המסתורין

קלף הכוהנת הגדולה. ShutterStock
טארוט: קלף הכוהנת הגדולה/ShutterStock

קלף הכוהנת הגדולה מעידה על צורך בהרפתקה. לאו דווקא כזו שמתרחשת בחוץ, אלא דווקא בפנים. אולי אנחנו רוצים לעשות עבודת צללים פנימית (אפשר לגגל את הנושא ולקרוא עליו), אולי מדיטציות מסוימות של העמקה יימשכו אותנו, אולי אנחנו רוצים לבחון נושאים חדשים שטרם חקרנו ופגשנו ולהעמיק בהם. סקרנות, בחינת הנסתר, העמקה בנושאים חדשים ויכולת לשמור על ראש פתוח בכל מצב יעניקו לנו הכי הרבה השראה ועושר.

לימודים, קורסים וסדנאות:
הכוהנת הגדולה מראה לנו שיש לנו כישרון לכל מה שחבוי ונסתר, לנושאים של מחקר, גילוי וחשיפה. ייתכן שהיא שולחת אותנו למסלול מחקרי באוניברסיטה, אולי יש לנו כישרון לבלשנות או לבילוש של ממש - וכמעט תמיד היא מעידה על כישרון מיסטי עמוק ועל יכולות לראות מה טמון מתחת לפני השטח, היא פסיכולוגית מעולה ומאבחנת מצוינת של מצבים ואנשים.

כשמדובר בהעצמה אישית, יש לנו אינטואיציות יוצאות דופן, אבל מסגרת של למידה והעצמה מאוד עשויה לעזור לנו מכיוון שאנו יכולים להיסחף בקלות למעמקים וזקוקים לפעמים למבנה ברור. מעל לכול? אם הגעתם עד כאן, אולי דווקא נושא הטארוט מעניין אתכם ויעזור לכם למצות את הפוטנציאל השבוע. זה יכול להתחיל בקורסי המתנה שלי, בקבוצות הפייסבוק בהן תלמידיי מסייעים לכם להכיר את עצמכם יותר טוב, קריאה לעומק של הנושא, ואולי אפילו ספר, חבילת קלפים או קורס יעניינו אתכם. יש אופציות חינמיות ומרגשות ואפשרויות מקצועיות יותר שיקדמו אתכם לרמה הבאה בכל הקשור למודעות עצמית, גילוי פנימי ורכישה של ידע חדש ומרגש. ביחד נגביר את ההתפתחות הרוחנית - כדי ליצור את המציאות שאתם רוצים לחוות ביומיום ולמלא אותה בשפע.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא. מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 30 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום, בתל אביב ובערים נוספות ברחבי הארץ.

קורס טארוט ועוד - באתר של שגיא.
"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully