וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי מת למשך 7 דקות לפני שהחיו אותי. אני כבר לא מפחד למות"

24.7.2024 / 0:03

דוקטורנט באסטרופיזיקה שמת וחזר לחיים לא מבטיח לנו שיש "עולם הבא" אבל עומד על כך שהחוויה שעבר גרמה לו לא לפחד יותר מהמוות

גבר משיב לשאלות על חוויית סף המוות שעבר/mediumdavidhanzel/TIKTOK

רבים יודו שהם מאוד מפחדים מהמוות, אז אולי זה קצת ינחם אותם לשמוע מאדם שלכאורה היה שם וחזר, שהמוות לא מפחיד בכלל. אדם הטוען שהוא הוגדר כמת למשך 7 דקות לפני שעבר החייאה מוצלחת, סיפר על החווייה המרתקת שלו בפוסט שפורסם ב"רדיט". לדבריו, החווייה עזרה לו להפיג כל חשש לגבי המוות - ואם כבר, הוא יותר מודאג ממה שיקרה לפני המוות מאשר מהמוות עצמו.

הבחור שששמו לא פורסם הוא דוקטורנט באסטרופיזיקה. הוא אושפז במרץ השנה עקב קשיי נשימה. לאחר שהרופאים גילו שהוא סובל מדימום בריאות, האיש עבר דום לב ובבית החולים הוכרז על מצב חירום רפואי "קוד כחול" (מצב חירום רפואי עם סכנת חיים). הוא פירט את מה שקרה לו בפוסט: "לקח לרופאים שבע דקות להפעיל את הלב שלי שוב. במהלך הזמן הזה עברתי שבץ מוחי בגלל חוסר חמצן במוח שלי. התעוררתי עם צנרור והייתי רק חצי בהכרה במשך יומיים, ואז חזרתי להכרה מלאה ושאלתי 'מה קרה?'. קשה להתאים בין הזמן הפנימי למה שהתרחש בחוץ, אבל אני קצת יכול להבין את זה".

לדבריו, המפגש שלו עם המוות הפיג אצלו כל פחד שהיה לו מפני המוות. הוא הסביר: "אני לא מפחד למות. אפילו לא קצת. אני מפחד ממה שיקרה לפני, כן, אבל הטבע מקל על המוות".

זה מה שהוא סיפר

Comment
byu/AlaskaStiletto from discussion
inAskReddit

כשתיאר מה ראה במהלך שבע הדקות המכריעות הללו, הוא אמר: "ראיתי סדרה של שלוש אליפסות, אחת בכל פעם, רק תלויות בחלל שחור. האליפסות היו כולן זקופות, כאילו היו תלויות בחוט (אבל הן לא היו) ולכולן היה עובי, כמו טבעת. על המשטחים הפנימיים והחיצוניים של האליפסה הראשונה ראיתי הרים, נחלים, יערות ועננים".

הוא הוסיף: "היא הייתה יפה בהתחלה, אבל אז היא התחילה לאבד מזוהרה כשהצבעים שלה קיבלו גוון צהוב. המראה נמוג והוחלף באליפסה שנייה שהייתה טבעת לוהטת של ברזל, כל כך לוהטת שפיסות ברזל התפוררו ממנה לאט". הוא זוכר שהריח את ריח הברזל, שלימים גילה שיכול להיות שזה היה ריח הדם שהשפיע על ההזיות שלו.


עוד בנושא:
התעוררה מקומה וסיפרה: "ביליתי עם אלוהים. הייתי מאושרת אבל הוא רצה שאחזור"

כומר שחקר למעלה מ-1,000 חוויות סף מוות קבע: "הגיהנום קיים"

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מפחדים מהמוות? אולי זה ירגיע אתכם:

הוא המשיך: "עכשיו אני מבין שזה הרגע שבו הייתי בדום לב. לפתע הסצנה מולי התבהרה וחשפה את האליפסה השלישית שהייתה מכוסה בעננים יפים שהיו ורודים וכחולים בהירים, כמו הזריחה או השקיעה היפות ביותר שראיתי. זה, אני מאמין, היה כאשר הלב שלי התחיל לפעום שוב. כאשר חזרתי להכרה, שלושת האליפסות האלה נשארו תקועןת בזיכרון שלי. כשסיפרו לי ימים לאחר מכן על דום הלב והשבץ שלי, הכל התחיל להיראות הגיוני".

בניסיון לתת ךחזיונות הללו הקשר מסוים, הוא הסביר כיצד חקר בעבר את ה"אסטרונומיקה נובה" של האסטרונום הגרמני יוהנס קפלר. הוא התקשה להבין כיצד קפלר קבע שמסלולי כוכב לכת הם אליפטיים ולא מעגליים. בהתחשב בתזמון המחקר שלו ובאירוע הלבבי שעבר, הוא משער שתת המודע שלו הושפע מאוד מכך - וכתוצאה מכך הופיעו להן הצורות הייחודיות בחוויית סף המוות שלו. כלומר, הוא פחות מאמין שבאמת ראה את מה שכולנו הולכים לראות אחרי המוות.

"זה כל מה שראיתי. שום מנהרה של אור או בני משפחה מאושרים שנפטרו שמקבלים אותי. אני חושב שזה חלום, והמוות משקף את מה שבמקרה היה הכי נגיש במוח שלך בזמן הזה. המוח שלך מספר לך סיפור. מה שכן, לא פחדתי במהלך החוויה הקשה שלי, פשוט הייתי צופה קר רוח. למרבה הפלא, ההשפעה המתמשכת היחידה של שבע דקות 'הקוד הכחול' שלי היא קיבולת מופחתת מעט של הזיכרון לטווח הקצר שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully