וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבנו שיש לנו רוח רפאים בבית אבל מה שתיעדנו נראה קריפי יותר"

19.6.2024 / 0:09

מאמינים ברוחות? אישה תיעדה יצור מטריד במיוחד במצלמת גלאי תנועה והאמינה שמדובר ברוח רפאים - אך רבים מעריכים שזה עשוי להיות משהו אחר לגמרי וקריפי לא פחות

מצלמת גלאי תנועה שהותקנה בבית תיעדה משהו קריפי במיוחד/צילום מסך, Ghosts Caught On Camera

אם סרטי "פעילות על טבעית" לימדו אותנו משהו, זה שמצלמות אבטחה ביתיות יכולות לספק תיעוד מאוד מטריד על מה שמתרחש אצלנו בבית במשך הלילה בזמן שאנחנו ישנים. מחרקים זוחלים ועד צללים בעלי מראה מפוקפק, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לקלוט כל דבר שאנחנו עלולים לפספס בשנתנו. כעת, תיעוד שמגיע אלינו ממצלמת גלאי תנועה שהותקנה במטבח הבית של אישה אחת עורר סערה ברשת, כאשר אלפי צופים ניסו לפענח האם המצלמה קלטה רוח רפאים במטבח או משהו טיפה יותר הגיוני.

הסרטון נפתח בערך בשעה 22:15. הכל חשוף לגמרי ונראה שאף אחד לא נמצא בחדר. אולם תוך שניות, "טופר" ארוך ודק תופס את עדשת המצלמה וגורר אותה ימינה. הצופים לא רואים מי - או מה - גרם לזה לקרות. "תמיד הייתה לנו הרגשה שאנחנו לא היחידים שגרים בבית. מאז שהיינו צעירים שמענו הרבה רעשים (נפילות סירים, צעדים, קולות דפיקות חזקים וכו')", כתבה האישה בעמוד הפייסבוק "רוחות שנתפסות במצלמה". היא הוסיפה: "לאחרונה נראה שיש הרבה יותר פעילות. אמא שלי רצתה לראות אם היא יכולה להבין טוב יותר מהיכן מגיעים הרעשים האלה והחליטה להתקין מצלמת גלאי תנועה בביתה לפני כמה ימים".

הגולשת המבועתת הוסיפה: "זה צולם קצת אחרי השעה 22:00. היא ישנה בחדרה בצד השני של הבית כשקיבלה את ההודעה שיש תנועה בסלון, היא בדקה את ההתראה של המצלמה וזה מה שהיה שם. למישהו יש מחשבות או רעיונות מה זה יכול להיות? נראה שאפשר לראות דרכו וגם נשמע כאילו הוא מקיש על המצלמה".

בעוד שחלק מהצופים ניסו למצוא פתרון הגיוני לתעלומה, יש כמה שהיו משוכנעים שמדובר בהוכחה חותכת לקיומן של רוחות. "עכשיו אני מאמין. זה הדבר הכי מפחיד שראיתי", כתב אחד בתגובות ואחר הוסיף: "מעולם לא נתקלתי בדבר כזה. אני חסר מילים".

צפו בתיעוד:

ההסבר שמדובר ברוח רפאים לא זכה לתמיכה רבה בקרב הצופים, שכן לרבים היה הסבר מפחיד אפילו יותר. אחד כתב: "זה עכביש. גם לי היה כזה וחשבתי שיש לנו פולש". אחר כתב: "זה איזה מכרסם וזה בעצם הזרוע של יצור מסוים".

אחד החוקרים העל טבעיים המובילים בבריטניה שפך מעט אור על התיעוד. פרופסור כריס פרנץ', שפרסם לאחרונה את הספר 'The Science of Weird S***: Why Our Minds Conjure The Paranormal' ועומד בראש היחידה לפסיכולוגיה אנומלית של אוניברסיטת גולדסמית'ס בלונדון, אמר ל-The Mirror: "קשה להבין למה מישהו בכלל יחשוב לשנייה שזו רוח רפאים. איזו מין רוח רפאים זו אמורה להיות? רוח רפאים של עכביש אולי? או אולי, רק אולי, מדובר כאן בעכביש אמיתי. זה יהיה הסבר הגיוני יותר. כמובן, אנחנו לא יכולים להיות בטוחים מה נתפס כאן במצלמה ללא ראיות או חקירה נוספת, אבל בהתחשב בחוסר הכללי בראיות משכנעות לכך שרוחות רפאים קיימות בכלל, סביר הרבה יותר שזה משהו ארצי ולא משהו על טבעי".

עוד בנושא:
יותר מ-600 כלבים ניסו להתאבד בקפיצה מהגשר הזה: "רוח אפלה דוחפת אותם"
מה הסיפור האמיתי של רוח הרפאים הבלונדינית השופעת?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מצלמת גלאי תנועה שהותקנה בבית תיעדה משהו קריפי במיוחד. Ghosts Caught On Camera, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עכביש או יצור על טבעי?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Ghosts Caught On Camera

מי שהזיז את המצלמה יכול להיות אחד ממספר מיני עכבישים. פרופסור שרה גודקר, ממעבדת העכבישים של אוניברסיטת נוטינגהאם, טענה שהתצפית היא "בגודל הנכון" להיות רגל כלשהי של עכביש. היא אמרה ל-Mirror: "זה בהחלט נראה כמו מה שהייתי מצפה לו אם עכביש היה מפזר רשת קורים על פני עדשת המצלמה. זה בגודל ובצורה הנכונים לרגל עכביש וקור משי זה חומר חזק. כשזה מגיע לסאונד, הניחוש שלי הוא שהרשת מחוברת למשהו אחר מחוץ לשדה הראייה ואולי הדבר האחר הזה הוא מה שאתם יכולים לשמוע... עם זאת, בשורה תחתונה יש מספר של עכבישים שיכולים להתאים למה שרואים כאן, ולעתים קרובות הם פעילים כשחשוך - כך שאולי לא תראו אותם באור יום. זה נורמלי לחלוטין מה שרואים כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully