וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים טוענים: "אנחנו רגע מלגלות מה באמת קורה אחרי המוות"

24.4.2024 / 0:12

מומחים מובילים בתחום חוויות סף מוות מעריכים שבקרוב נגלה מה קורה לתודעה שלנו אחרי המוות. בין היתר נוכל לדעת האם רוחות רפאים באמת קיימות

גבר משיב לשאלות על חוויית סף המוות שעבר/mediumdavidhanzel/TIKTOK

מומחים טוענים שאנחנו מאוד קרובים לגילוי האמת על החיים שלאחר המוות וככל שחוויות סף מוות מתרחשות יותר, כך הם מצליחים להגיע ליותר מסקנות אודות "החיים שאחרי".

סם פרניה, אחד המומחים המובילים בעולם בתחום "חוויות סף מוות" ומומחה להחייאה, מאמין שבקרוב נגלה מה קורה לאחר המוות. הוא חקר אנשים שחוו דום לב וטוען שהיו להם רגעי "אור בקצה המנהרה". לדבריו, סביר להניח שהתודעה שלנו אינה חלק מהמוח שלנו ואינה מתה כשאנחנו מתים. הוא הסביר: "אני חושב שבעוד 50 או 100 שנה נגלה את הישות שנקראית 'התודעה'. זה יהיה מובן מאליו שהיא לא נוצרת על ידי המוח - והיא לא מתה כשאנחנו מתים".

פרניה מעריך שאנשים עשויים להיות בעלי מודעות תודעתית - גם לאחר שנמצאו מתים קלינית. מומחים אחרים תומכים בדבריו. לאנס בקר, תומך גדול ברעיון, הוא אחד המומחים המובילים בתחום מדעי ההחייאה מזה יותר מ-30 שנה.

בסרט התיעודי של נטפליקס משנת 2021 בשם "לשרוד את המוות" (Surviving Death), מספרים פאראפסיכולוגים בולטים הסבירו מדוע הם מאמינים שחוויות סף מוות מראות שהתודעה קיימת ללא תלות במוח האנושי.

סם פרניה מדבר על חוויות סף מוות:

ברוס גרייסון, מומחה למחקרי סף מוות, אמר: "כשהלב עוצר, תוך 20 שניות בערך, אתה מקבל קו שטוח, מה שאומר שאין פעילות מוחית". ג'ימו בורג'יג'ין, פרופסורית לנוירולוגיה באוניברסיטת מישיגן, גם מעריכה שמחקרים עדכניים מראים שבמוות קורה יותר ממה שאנו מבינים כעת. במחקר אחד היא מצאה עדויות לפעילות חשמלית במוח לאחר המוות.

המומחית סיפרה: "אני מאמינה שמה שמצאנו הוא רק קצה הקרחון. מה שעדיין נמצא מתחת לפני השטח הוא תיאור מלא של האופן שבו מוות מתרחש בפועל. בגלל שמשהו קורה שם, במוח, שהוא לא הגיוני".


עוד בנושא:
חייל "פגש את מלאך המוות" לאחר התרסקות מסוק וסיפר כיצד ניצל בזכותו

27 דקות מאז שהוכרז מותה, היא התעוררה ושרבטה הודעה מצמררת למשפחתה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חוויית סף מוות. ShutterStock
חוויית סף מוות: האם יש מספיק הוכחות לחיים אחרי המוות?/ShutterStock

"לשרוד את המוות" - הטריילר:

על פי סקרים, אחד מכל עשרה אנשים טוען שעבר חוויית סף מוות במסגרת דום לב או אירוע דומה. זה בערך 800 מיליון אנשים ברחבי העולם שיתכן ש"טבלו את האצבע" בחיים שלאחר המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully