וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

27 דקות מאז שהוכרז מותה, היא התעוררה ושרבטה הודעה מצמררת למשפחתה

19.9.2023 / 0:01

האם יש חיים אחרי המוות? אישה שלכאורה מתה במשך כמעט חצי שעה - התעוררה והעבירה מסר למשפחתה מהעולם הבא. עד היום היא שומרת את הפתק

קורטני סנטיאגו מתה וחזרה לחיים: "זה הרגיש כמו חיים שלמים"/Tiktok/c_aileen26

כמו פטריות אחרי הגשם, יותר ויותר אנשים מתוודים בחוויות סף המוות שלהם - ובדברים שהם לכאורה ראו בעולם הבא.

טינה היינס היא אחת מהאנשים האלה. המסכנה חוותה דום לב בפברואר 2018 - ולמרות כל המאמצים של בעלה בריאן להחיות אותה, היא נותרה ללא תזוזה. בדרך לבית החולים, הצליחו החובשים להחיות את טינה אך זו שוב ושוב איבדה את הכרתה. הם החיו אותה 6 פעמים כשלמעשה 27 דקות בסך הכל היא הוכרזה כמתה.

עם זאת, לאחר שעברה צנרור קנה בבית החולים, היא התעוררה בסופו של דבר וביקשה מיד עט ונייר כדי לרשום הודעה מצמררת למשפחתה. בכתב יד בקושי קריא, טינה כתבה את המילים "זה אמיתי". כששאלו אותה מה אמיתי? היא פשוט הנהנה כלפי מעלה.

"זה היה כל כך אמיתי, הצבעים היו כל כך מרהיבים", אמרה טינה ל-AZfamily.com, "ראיתי דמות שלדעתי היא הייתה ישו. אני יודעת שקורה משהו אחרי המוות, אני בטוחה בזה".

מאדי ג'ונסון, אחייניתה של טינה, קעקעה אחד לאחד את המסר הכתוב של דודתה ושיתפה פוסט מרגש באינסטגרם שזכה ליותר מ-32 אלף לייקים.

הנה המסר שלה - It's real

יש לכך הסבר

על פי מחקרים, בעוד שלרוב האנשים שחוו חוויית סף מוות אין זיכרון מהזמן שבו הם היו מוגדרים כמתים מבחינה טכנית, בסביבות 10 עד 20 אחוזים מ"המתים החוזרים לתחייה" חווים איזשהו אפיזודות חזותיות או תחושתיות במהלך הזמן הזה. על אף שהם אולי נראים מיסטיים, מדענים סבורים שגילו מה באמת קורה במהלך חוויות סף מוות.

חוקרים מאוניברסיטת מישיגן ערכו מחקר על מספר חולדות ב-2013. על פי הדיווחים, עלייה בפעילות המוח רגע לפני המוות גבוהה יותר מאשר במצב הער והמודע ביותר.


עוד בנושא:
אתאיסט שמת וחזר לחיים מספר: "פגשתי את אבא. האנשים היקרים לכם מחכים לכם שם"

"מתתי ל-7 דקות לפני שחזרתי לחיים. הנה מה שראיתי שם"

אחייניתה קעקעה את המסר

מנהל המחקר, ד"ר ג'ימו בורג'יג'ין, מאוניברסיטת מישיגן, אמר: "הרבה אנשים חשבו שהמוח לאחר מוות קליני אינו פעיל או נמצא תחת תת פעילות, עם פחות פעילות ממצב הערות - ואנחנו מראים שזה בהחלט לא המקרה. אם כבר, הוא הרבה יותר פעיל במהלך תהליך הגסיסה מאשר אפילו במצב הערות".

9 החולדות נוטרו בזמן שהן גוססות - ובתקופה של 30 שניות לאחר שלבם הפסיק לפעום, נמדדה עלייה חדה בגלי מוח בתדירות גבוהה.

האם הניסיון של טינה יכול היה להיות רק תוצאה של עלייה בגלי מוח בתדר גבוה? סביר להניח שלעולם לא נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully