וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה אליקו ולירז: הקלפים מסבירים מדוע מערכות יחסים כאלו עובדות

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 0:55

תפסיקו לצקצק בלשונכם: גם קלפי הטארוט מוכיחים שמערכות יחסים שיש בהן פער גילאים גדול בהחלט עובדות. הנה הסיבות לכך

רגעי הלידה של אליקו ולירז/מעריב

מערכות יחסים שיש בהן פער גילאים גדול יחסית תמיד גרמו לנו לפקפק באמינותם - אולם מאחר שמדובר בתופעה רחבה שגם מוכיחה את עצמה כעובדת, אולי כדאי לנו להפסיק לבקר אותה ולהבין יותר את יסודותיה. היסודות מופיעים, בין היתר, בקלפי הטארוט.

נתחיל בהסתייגות: "גברים מבוגרים" זה עניין יחסי. כשמדובר במקרה אליקו ולירז, הבחור בסך הכול בשנות הארבעים לחייו. הוא ממש לא ברשימת המתנה לבית אבות "משען". הוא גבר צעיר ומצליח וכל חייו לפניו. עם זאת, אין ספק שיש כאן פער גילאים משמעותי, ולעומת גבר בן 47 - לירז היא "ילדה". עם זאת, זוגות עם פער גילאים כזה היו עניין נפוץ ביותר לאורך הדורות. האם יש הסבר? כן, זהו המתח התמיד בין קלף הקיסר והמרכבה לקלף השמש.

ישנם שלושה ארכיטיפים עיקריים שהופכים את המשיכה בין נשים צעירות לגברים מבוגרים למגנט מרתק כל כך: ארכיטיפ הקיסר, המרכבה וארכיטיפ קלף השמש. אז נתחיל בעניין הכה ידוע של "ארכיטיפ (או תסביך) האב". קלף הקיסר הוא קלף האב שלנו והוא מעניק לנו את הצרכים הבסיסיים ביותר - לא רק הפיזיים, אלא גם הנפשיים. הוא מעניק לנו סדר, "גב" חזק, ביטחון עצום וקרקע. ועכשיו להנחת בסיס חשובה: בכולנו צריכים להיות כל הארכיטיפים, לכל אחד ואחת יש "קיסר פנימי" שאמור לתמוך בה ולהנחות את חייה.

איך מגיע ה"קיסר" אל המערכת הנפשית שלנו? אנחנו לרוב רוכשים אותו מבחוץ ובפרט מדמות האב בחיינו. לא בכדי כשיש לנו דמות אב חזקה ויציבה בחיינו, נתהלך בעולם עם תחושה של יותר ביטחון עצמי, ודאות ומסוגלות בכל סיטואציה. אם תסתכלו על הסרטון שאליקו העלה שתוכנו "איך הכרנו", תראו דבר מעניין. מצד אחד אליקו לבוש בחולצה צבעונית, כמעט ילדית (נבין זאת בקלף השמש), שיערו חום בהיר בקוקו, מה שגם נותן תחושה מעט נערית ותמימה, אבל בפועל, הוא מוביל את הסרטון ואת השיחה. הוא מספר מה היה ואיך, ולירז לא מובילה את הנרטיב. הוא מביע סמכותיות, מוביל את השיחה וגם מספר כיצד הוביל את החיזור בסבלנות תוך כדי דבקות במטרה - בדיוק כמו שמתנהל הקיסר, קלף יציב, עקבי שמשרה ביטחון. באופן סימבולי, הוא גם מספר שהוא עזר לה להחנות את הרכב - וזה מתחבר לנו לקלף המרכבה.

טארוט: קלף הקיסר. ShutterStock
טארוט: קלף הקיסר/ShutterStock

קלף המרכבה הוא קלף "גברי" נוסף שמתאר את הגבר המחזר, האקטיבי. בסרטון אליקו מספר איך הוא ניסה לעזור ללירז לחנות וכשלא הצליחה לעשות זאת היטב, הוא נרתם למשימה, נכנס לרכב והחנה עבורה. זה אקט מאוד "מרכבתי", משום שארכיטיפ המרכבה הוא זה שנע קדימה ומניע את הדברים. הוא המחזר והמוביל. הוא מוביל את השיחה, הוא נוהג ברכב (במרכבה, הלכה למעשה), ואני מדגיש, התכונות האלה אינן שליליות - ואנחנו לא "יורדים" פה על איש. אנחנו רק מנסים להבין מה כל כך מושך באריכטיפים האלה. גם נשים יכולות להיות "מניעות קדימה", ש"לוקחות את המושכות" בחיי היום יום. אולם אין ספק שאלו תכונות שלא מעט נשים צעירות מושפעות מהן כשהם מחוזרות, נהנות מהן ורוצות עוד מהאנרגיה המשלימה הזו בחייהן.

עוד בנושא:
טארוט: כך תפענחו האם הבחור הוא שיעור או מתנה?

הסוד שלו נחשף: מה זה אומר עליו אם הצל שלו הוא קלף 2 מטבעות?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טארוט: קלף המרכבה. ShutterStock
טארוט: קלף המרכבה/ShutterStock

אז מה הסוד האחרון? סוד קסמו של השמש. מדוע, לא רק שנשים צעירות אוהבות גברים, אלא שהגברים כל כך אוהבים אותן? בגלל קלף השמש - הילד הנצחי, וקלף של התמכרויות קטנות וגדולות. אז קלף השמש הוא אולי קלף גברי - מוחצן, מאיר, כריזמטי, אבל מעטרת את הקלף דמות של ילד. וכל אישה בעולם תכיר במציאות הזו - כשהיא ובעלה מביאים ילד לעולם, היא תמיד כמעט תגיד בצחוק "עכשיו יש לי שני ילדים".

אכן, גברים נשארים במובנים רבים - ילדים לנצח, תסמונת פיטר פן מאפיינת בעיקר גברים משום שנשים מתבגרות נפשית מהר יותר. אפילו היהדות מכירה בכך שילדה הופכת לנערה מוקדם יותר (לפני בני המצווה) ושהנשים מחויבות בפחות מצוות מהגברים משום שבמידה רבה הן זוכו בדרגה רוחנית טבעית (לפחות לפי חלק מהסברות המוכרות לי - תקנו אותי בתגובות אם אני טועה). בקיצור, הגבר הוא ילד נצחי ולכן הוא מרגיש שבכל גיל הוא מותאם רגשית ומנטלית לבחורה שצעירה ממנו גם בעשרות שנים. הטבע הסקרן, הנרגש, חובב הסיפוקים של הגבר המצוי גורם לו להישאר בסקרנות ובתשוקה מתמדת לבנות המין היפה הצעירות - והנשים לא פעם מזהות זאת ואומרות: "הוא פשוט לא התבגר".

קלף השמש - טארוט. ShutterStock
טארוט: קלף השמש/ShutterStock

קלף השמש הוא גם קלף ממכר. אין ספק שהטבע "זמם" להפרות בין הנשים לגברים, וקלף השמש מראה לנו שלא פעם ברגע שגבר עושה את כל הצעדים הנכונים של "הקיסר" ו"המרכבה". הוא מצליח לכבוש את לבה של הצעירה, והיא ללא ספק "מתמכרת" אליו. כך שגם אם יש בו קצת חסרונות, או שהוא מבוגר מעט או שהוא קצת ילדותי לגילו - היא פשוט לא רואה את זה. היא "מכורה". שוב, להתמכר - זה לא דבר רע. הדבורים מכורות לצוף של הפרח, אנשים יכולים להיות "מכורים" לעבודה, ויכול להיות שמכל הסיבות הפסיכולוגיות והפיזיולוגיות בעולם, גם נשים צעירות יכולות להתמכר לגבר מבוגר יותר וההיפך.

ההתלהבות הילדית של הגבר, אלמנט המרכבה - שגורם לו לחזר במרץ, ללכת על זה, לעשות את כל הצעדים הנכונים, לפנק ולהבין מה היא אוהבת, להוביל ולקחת קדימה, לצד "הקיסר" שנראה סמכותי ומבין, מלומד ובעל ניסיון, מורה לחיים ו"גב" למצבים קשים - כל אלה מייצרים את הדבר המבוגר האטרקטיבי.

אז מה למדנו? קודם כל שהקלפים הבינו את פרויד אולי, עוד לפני שהוא הבין את עצמו (ואולי אנחנו קצת מגזימים, פרויד עשה עבודה מצוינת בלי לפתוח שום קלף), אבל הפסיכולוגיה שלנו והדפוסים העמוקים בנפש האדם תמיד היו גלויים לעיני הקלפים ותמיד השתקפו במיתולוגיות הקדומות. אז כן הקלפים מבינים אותנו לעומק - ואפילו את אליקו ולירז. שיהיה להם המון מזל טוב!


הכותב הוא מנדלבוים שגיא, מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 28 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום, בתל-אביב, ובערים נוספות ברחבי הארץ. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully