וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשראת רחל מאופקים: כך קלף העוצמה ישנה לכם את היום

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 9:36

כיצד קלף העוצמה מלמד אותנו על כוח פנימי? ומה הקשר לרחל מאופקים? הנה המסר שיש לקלף החזק הזה להעביר לכם בזמנים קשים אלו

אומנות הקריאה בקלפים/Sagie Mendelboim

הקלפים הם מתנות בחיינו. הם נותנים לנו כיוון, מחזקים אותנו, מאתגרים במידה, תומכים בנו בדרך ומעניקים לנו אור של ממש. אור של חכמה ואנרגיה. לכל קלף אור ייחודי משלו - והנה הדרך של קלף העוצמה להאיר לכם את היום, גם בזמנים קשים אלו! אציג בפניכם מה הסיפור שעליו הקלף מבוסס, אדגים את כוח הקלף מהקורס עצמו ואפרט מה הקלף מעניק לכם - אור ומסר!

מה הסיפור של הקלף?
קלף העוצמה הוא קלף שמדבר על כוח, אבל מזווית מאוד מעניינת. יש בו אישה עדינה ואריה - באותה התמונה, מה שמעיד על הפנים הרבות של העוצמה. הקלף לא עוסק בהכרח בכוח פיזי, במרות, בסמכות או בפיקודיות. הוא עוסק בכוח הפנימי שלנו להשפיע על הסביבה וכן ביכולת שלנו לווסת את עצמנו, לאזן בין החלק החייתי שקיים בכולנו (זה שרוצה דברים עכשיו, שמביע כל רגש, חלק פראי וילדי) לבין החלק הנאור, הרוחני והתרבותי - שחינכו אותנו לפתח כל השנים.

דבר מעניין קורה, כי כשאנחנו יודעים איך לאזן בין החלק החייתי והרוחני שבנו, לומדים להקשיב ל"אריה" שבתוכנו ששואג ודורש ולפעמים תוקפני, אבל גם להשתמש בגבולות, ויסות, סבלנות וחכמה - אז אנחנו יכולים גם לשלוט הרבה יותר טוב בסביבה, בדיוק כמו רחל שלנו, הגיבורה שקמה לנו במלחמה האחרונה.

האם יש סיפור אמיתי שממחיש זאת? בטח.
רחל מאופקים, שהייתה אנונימית לגמרי עד השבעה באוקטובר, הפכה ביום אחד לדמות נערצת, מושא לכתבות, טי שירטים, ראיונות, ציורי גרפיטי ועוד. איך היא ניצחה את המחבלים? היא לא אחזה בנשק, לא "כיסחה" אף אחד, אבל היא הראתה תושיה שממנה עשויות גיבורות אמיתיות, היא הבינה את האויב, שמרה על קור רוח, ידעה איך לרכך את ה"אריות" שהגיעו אליה הביתה, בזכות חכמת חיים ואינסטינקטים מעולים. היא תפעלה את הסיטואציה ושמרה על קור רוח עד הניצחון.

רבים ציינו, שהאיכות שיש לרחל - היא בדיוק האיכות של קלף העוצמה - טבעיות.

היא פשוט התנהלה בדיוק כמו שהייתה מתנהלת באופן רגיל - הכניסה אורחים, דיברה עם המחבלים על עצמם, ריככה אותם, הציעה להם אוכל ושתייה. בסיטאוציה שבה רוב האנשים היו קופאים ונחרדים, היא שמרה על התנהלות נורמלית, התנהגה ברוח ובאנושיות, ובהפוך על הפוך, דווקא כך היא יצרה שליטה בסיטואציה, יכולת למשוך זמן, לבלבל את האויב ולנסח מחדש את הסיטואציה. לא פעם כדי להתחבר אל מקור העוצמה שלנו, אנחנו צריכים להשתמש בנתונים הטבעיים שלנו - בהומור, הכנסת אורחים, עדינות, שמחת חיים, ביטחון עצמי. הכוח שלנו הוא לאו דווקא תוקפני, לפעמים דווקא העדינות מביאה לניצחון.

רחל מאופקים בהדלקת נר ראשון של חנוכה 07 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
רחל מאופקים היא הביטוי המדויק ביותר של קלף העוצמה/ניב אהרונסון

מהו המסר לימים אלו?

הקלף נותן לנו היום את אור הבנת העוצמה הטבעית שלנו. הוא נותן לנו את היכולת לקבל את עצמנו כמו שאנחנו ואת המקום שבו אנחנו נמצאים, ולפעול מתוך סל היכולות שלנו בכל רגע נתון. במקום לחפש כיצד לעכב, לשנות את הטבע שלנו או להתאמץ להסתיר את מי שאנו, אפשר פשוט לחשוף וביתר שאת את כל שאנו - הטוב, הרע, המכוער והיפהפה. זהו חיבור לאור האותנטי שהופך את כל מה שאנו כרגע - לנכון. זה לא אומר שאנחנו מפסיקים לעבוד על עצמנו ולהשתפר, אבל ההתמקדות באנרגיה - לצורך מדיטציה ועבודה עצמית השבוע, הוא דווקא התעסקות בכל מה שאנו- כיתרון וכמשאב טבעי עוצמתי.

היום המסר הוא לאפשר לעצמנו ביטוי חופשי, לראות את הפלוסים בטבע שלנו ולאפשר לנו לבטא את היתרונות והדפוסים האותנטיים שלנו. מה זה אומר? זה אומר בעיקר להפסיק קצת לצנזר את עצמנו ולערוך כל מילה וכל התנהגות. להימנע ממחשבות על "האם עשיתי בסדר", ופשוט לסמוך על כך שבאופן טבעי, אנחנו לרוב "עושים בסדר".

מותר לתת מרווח נכון יותר לטעויות, וכדאי להקשיב יותר לבטן ופחות לנורמות החברתיות - במסגרת ההגיוני כמובן. זה יום לתת לעצמנו יותר תמיכה, יותר אישורים, יותר טפיחות על השכם ולקבל בהבנה גם את המקומות בתוכנו שאנחנו פחות מחבבים בעצמנו. זוהי הזדמנות להפוך כל חיסרון שאנחנו תופסים בעצמנו - ליתרון ולתו אישיותי ייחודי שתפקידנו לקבל באהבה. זהו יום גם להיות יותר אותנטיים מול הסביבה, ולהתמקד במה שאנחנו באמת חושבים ומרגישים - גם אם אנחנו מתקשרים את זה בעדינות.

עוד בנושא:
בניגוד לקלף העוצמה: מהו המסר של קלף השוטה?
האם ננצח במלחמה? מומחה טארוט מסביר האם לקלפים יש את התשובה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טארוט קלף העוצמה strength. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
המסר הוא לאפשר לעצמנו ביטוי חופשי, לראות את הפלוסים בטבע שלנו ולאפשר לנו לבטא את היתרונות והדפוסים האותנטיים שלנו/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

איך הקלף מקדם אותנו לשלב הבא בחיים?

לאורלי, אחת התלמידות בקורס, היא מורה, ובתקופה הקשה הזו היא מתקשה מאוד לשמור על פאסון בכיתה. היא מוצאת את עצמה מתרגזת באופן לא פרופורציונאלי על כל הפרעה בכיתה, והיא ביקשה מסר להתמודדות בתקופה הקרובה.

קלף העוצמה מעיד בדיוק על הקונפליקט הפנימי שלה, על המתח בין הרצון לשמור על ארשת מקצועית מחד, ועל הרגש שמתפרץ ממנה - כשהיא מנסה לבלום את הטבע האמיתי שלה.

הצענו לה ללכת עם הטבע הפעם, לעשות שיחה בכיתה, ופשוט לדבר לא רק על "המצב" אלא על איך ההתנהגות שלנו כרגע משתנה לאור המצב. הצענו לה לספר בשקיפות, שהיא רואה ומרגישה שהיא הרבה יותר כועסת, ושזה משהו שכל אחד צריך לבדוק עם עצמו ולהיות מודע לו, ולפתוח שיחה שבה כל אחד משתף אילו שינויים הוא חווה סביבו ובתוכו.

איך לקבל יותר מהמתנה של הטארוט? - להפוך למנטורים
ברגע שאנחנו לומדים את הקלפים, את הקשרים ביניהם, את השיעורים שלהם ואת המסר אנחנו מתחילים לכבוש מטרות, להתגבר על דפוסים מעכבים, למצוא נתיבים פתוחים ומיטיבים עבורנו וגם, אנחנו מתחילים לגלות את יכולות המנטורינג שלנו. כמו שהעוצמה יודעת לאזן בין צווי הסביבה לבין תחושת הבטן, כך גם אנחנו יכולים לווסת ונווט את הקולות הפנימיים שלנו, ולהגביר את הקשב אל מה שהסיטואציה שלפנינו דורשת מאיתנו להפעיל. הקלפים תמיד נוגעים לחיינו האישיים גם אם הם "גדולים מהחיים". ככה בונים מנטורינג משמעותי וגם מקצוע שיש בו חמלה תבונה והמון עוצמה להוביל. יאללה, בואו נלמד טארוט, את עצמנו - ונעצב ביחד את הנתיב.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא, מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully