וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ננצח במלחמה? מומחה טארוט מסביר האם לקלפים יש את התשובה

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 11:06

בתקופה כזו, רוב השאלות שעולות בפי התלמידים שלי בקורסים הם: "האם ננצח במלחמה?", "האם המלחמה תיגמר בקרוב?" וכן הלאה, אבל אני לא יכול לענות על השאלות האלה מכמה סיבות

טארוט - קלף המוות/Sagie Mendelboim

אנחנו ממש בעיצומה של חוויה קולקטיבית שאין מילים עבורה בשפה העברית. ישנה לנו רשימת שמות ותארים קבועה למצבים של מלחמה, מתקפה, הפתעה מוחלטת, בלבול עמוק, מצב חירום, משבר וכן הלאה, אבל אלו מילים רכות וריקות שלא מתארות את גודל השבר האישי והלאומי הבלתי נתפס בגודלו שאנחנו חווים.

מצבים כאלה וגם מצבים קשים יומיומיים ופשוטים בהרבה מאלה, מעוררים בנו לא פעם רצון וצורך להתחבר אל הרוחני והנשגב. עכשיו גם כאן המילים הללו "רוחני, ונשגב" לא לגמרי הולמות, כי מה שאנחנו מחפשים, לרוב, זאת לא התפתחות רוחנית עלומה ומיסטית, אלא תשובות ברורות, מענה וביטחון - וזה מובן לחלוטין. אנחנו רוצים לקבל אותן ממקור רוחני כי המציאות הגשמית פשוט לא מספקת אותן.

אז מה הבעיה בזה? מה הסכנה הגדולה?

הסכנה האפשרית היא שבאזור האי ודאות, נחפש הרבה מאוד תשובות ברורות וחד משמעיות (שאין), גורואים מדופלמים (שלאו דווקא יודעים מה עתיד לקרות) ונתיבים ודאיים של מחשבה ופעולה (כשבמציאות יש לפעמים אופציות לכאן ולכאן עד הרגע האחרון). לעיתים ננהה אחר נבואות של ניצחון כביר או הרס מוחלט, ואולי גם נשקיע הרבה אנרגיה, זמן, כסף ומחשבה בנתיבים שלאו דווקא מעניקים לנו משאבים להתאזן או להשתקם.

בתקופה כזו, רוב השאלות שעולות בפי התלמידים שלי בקורסים הם: "האם ננצח במלחמה?", "האם המלחמה תיגמר בקרוב?" וכן הלאה, אבל אני לא יכול לענות על השאלות האלה מכמה סיבות.

הראשונה והחשובה ביותר: זה לא אתי. אמנם התרגלנו לחשוב שקלפי טארוט עוסקים בגורלות, אבל פסיכולוגים כמו יונג ואומנים מיסטיים כמו הקולנוען חודורבסקי, ראו ורואים בטארוט כלי של שיקוף המציאות בנקודת הזמן הנוכחית תוך חשיפת נתיבים עתידיים אפשריים. הוגים אלה למעשה ממקדים את כל הכוח והעוצמה בהווה, ולכן הגישה שלהם, הגישה שגם אני דוגל בה, מתמקדת בכאן בעכשיו, ובמי שאנו - כמוקדי הכוח בחיינו. ולכן הטארוט מתאימים לכל שאלה שבה יש לנו שליטה כלשהי בבחירת הנתיב, ולא לשאלות שגדולות מאיתנו. כשאנחנו שואלים על עצמנו, על פעולה אפשרית, על שינוי מנטלי שעלינו לעשות - הקלפים עוזרים לנו בצורה יוצאת דופן.

טארוט. ShutterStock
אמנם התרגלנו לחשוב שקלפי טארוט עוסקים בגורלות, אך לא כך הדבר/ShutterStock

הסיבה השנייה היא שכאשר יש כמה נתיבים אפשריים, לפי גישתי, אין באמת עתיד אחד מוחלט וידוע מראש. האמרה הידועה: הכול צפוי והרשות נתונה, מותאם לחלוטין לעמדה הפרשנית שלי. אנחנו יכולים לראות מה יכול להיות, מההפוטנציאל, ולא מה יהיה - בדיוק, בגלל שהעתיד תלוי באלפי גורמים ובאלפי אנשים - אשר מטים את הכף בכל צעד ושעל - ובכל בחירה שלהם. במידה רבה התפיסה שיש איזה עתיד אחד קבוע שאליו אנחנו חותרים הוא אשליה שמעניקה לנו תחושת שליטה.

הסיבה השלישית היא, שלא פעם כשאנחנו אומרים למישהו מה יהיה, אנחנו מעודדים אותו להיות פסיבי, להאמין שאין לו בעצם יכולת השפעה והכרעה, לפעמים אנחנו גם גוזרים עליו אמונה שמגשימה את עצמה, ולכן כל הגישה העתידנית עלולה בסופו של דבר לתת לנו הרגעת שווא או לחילופין, להפחיד אותנו, מבלי לתת לנו פרספקטיבה ומוטיבציה לעשות שינוי.

אז ממה כדאי להימנע?

כדאי להימנע מיועצים וקוראים פרטניים או ברשת, שמנסים להבטיח הבטחות גדולות, לתת תמונת מצב עתידית ברורה שאין ממנה מנוס או נבואות זעם. כדאי להימנע מקוראים שמנצלים כרגע את המצב כדי לעורר חרדה גדולה יותר, או מבטיחים איזה ניצחון מרהיב. כדאי במיוחד להיזהר מקוראים שרוצים תוספת כסף בשביל להבטיח עתיד מסוים ולמנוע עתיד אחר. הפחד שלנו הוא משאב מוחשי אדיר ואנשים עלולים לעיתים לנצל את הפחדים שלנו, לכן עלינו להפעיל שיקול דעת ומודעות - גם ובעיקר כשמדובר בייעוץ רוחני זה או אחר.

עוד בנושא:
המסר השבועי של הקלפים: "הרשו לעצמכם להתנתק קצת"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קלפי טארוט. ShutterStock
כדאי במיוחד להיזהר מקוראים שרוצים תוספת כסף בשביל להבטיח עתיד מסוים/ShutterStock

מה כן כדאי לעשות?

לבדוק איזה סוג של ייעוץ או מידע ברשת מעניק לנו תחושה של חוזק, חוסן, של בניית משאבים אל מול עתיד שהוא לא לגמרי ידוע - שזה המצב כרגע. מה מעניק לנו רוגע מסוים, קשר עם עצמנו, מציאת המקומות המסוימים שמצויים בשליטה שלנו, וכן הלאה.

בפועל, להיות במקום רוחני, כרוך כנראה בנכונות להיות שלווים דווקא בתוך מצב של חוסר ודאות, וגם אם אנחנו לא מגיעים לשלווה אופטימלית, אנחנו יכולים להתאמן על התיידדות עם המצב הבלתי ידוע, עד כמה שניתן כמובן.

יש כרגע המון המון מידע ברשת, נסו להפעיל זהירות ושיקול דעת. כאשר אנחנו צורכים מידע אנחנו צורכים במידת מה מזון רוחני, אנחנו מזינים את מעגלי המחשבה שלנו ואת התגובות הפיזיות למחשבות הללו, לכן עלינו לנסות להיות קשובים לגבולות היכולת וההכלה שלנו. אסור לשכוח גם לחזק את הבסיס: המחשבה שרוחניות היא ניתוק מהקרקע, שגויה מהיסוד, היכולת הרוחנית שלנו מחוזקת על ידי יציבות, בריאות ודאגה גם לצרכים הפיזיים שלנו. בקיצור, דאגה לעצמנו היא קריטית כדי שנוכל להחזיק מעמד, לשמור על אופטימיות ולעזור לאחרים.

מה אני יכול לתת כרגע?

מאגרי המידע החינמיים שלי תמיד פתוחים, קורסי מתנה ללא תשלום שיכולים להציג בפניכם את עולם הקלפים, מידע עצום באתר שלי על כל הקלפים ומאמרי עומק, קבוצות תמיכה בפייסבוק שבהם יש סיוע חינמי - אלו הם משאבים של ידע שיכולים כרגע לתת מעט הפוגה מהמצב, אם תרגישו צורך בשינוי פאזה זמני, או במילוי מצברים. כמו תמיד ובהמשך לכל

שנכתב - הקשיבו לעצמכם תוך כדי קריאה, בדקו אם אתם מתחברים לחומר הכתוב, אם אתם נהנים ממנו ואם הוא משרה בכם שלווה ועניין. אני מקווה כמו כולם שנחזור מהר לשקוע בנושאים שאנחנו אוהבים ונחזיר לעצמנו את הלשום והביטחון - מבפנים ובכלל.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא, מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 28 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום, בתל-אביב, ובערים נוספות ברחבי הארץ. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully