וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסוד שהוא מסתיר ממך? שיטת הקלפים שתחשוף אותו

14.12.2023 / 10:09

מהו "הצל" בטארוט? לכל קלף יש צד נסתר שמשקף את החלקים באישיות שלנו שאנחנו מעדיפים להסתיר. כך תגלו את הצד "האפל" של האדם העומד מולכם - ותוכלו לעשות עם זה משהו טוב

קלף שישה גביעים/Youtube/Sagie Mendelboim

היום אני רוצה להראות לכם תכונה קצת סודית של הטארוט, כי צריך לדעת להשתמש בה לטובה ובזהירות - היכולת של הטארוט להראות לנו את ה"צל" של מי שעומד מולנו. כדי שנדע איך לכבוש את לבו, לעבור את חומת ההגנה שלו - ולא פעם להשיג את הקשר החם והמיטיב שאנחנו מחפשים.

כולנו רוצים לכבוש לבבות, להבין מי עומד מולנו, מה "יעשה לו את זה", אגב זה לא צריך להיות בהכרח בן או בת זוג. גם מעסיק, חמות נרגנת, קרוב משפחה, חברים חדשים, חברים ישנים ועוד. להבין בני אדם זה לא פעם הסוד לחיים מאושרים ובעיקר - יעילים יותר.

אז יש דרכים ישירות לעשות זאת, להתעניין באדם מולנו, ללמוד אותו, אבל יש גם דברים סמויים, לא רק מהעיניים שלנו. לפעמים אפילו מי שמולנו לא מכיר את עצמו עד הסוף, לא יודע מה בדיוק מפעיל אותו, אילו מנגנונים רגשיים קיימים בו ומה יגרום לו להידלק, להתאהב, לחבב ולהפוך אותנו ליקרים לו. לכולנו יש נקודות סמויות כאלה ש"מפעילות" אותנו רגשית וגורמות לנו להגיב, יש המכנים זאת "טריגרים".

לפעמים הנקודות הללו נובעות מחוויות ישנות שחווינו בילדותנו, דברים שרצינו, מקומות בהם חלמנו, קיווינו, או התאכזבנו, או פשוט מקומות נסתרים שיש בכולנו, כבני אדם.

תמיד טוב שנכיר את המקומות האלה בתוכנו - וגם בזולת.

טארוט. ShutterStock
היכולת של הטארוט להראות לנו את ה"צל" של מי שעומד מולנו/ShutterStock

לחלק הזה שבנו שנסתר יותר ואולי אפילו מודחק, יונג קרא "הצל". כל חוקר ידוע של נפש האדם כינה חלק זה בשם קצת אחר. פרויד כינה את החלק ה"דחוי" שבנו "האל-ביתי", קריסטבה, חוקרת ידועה דיברה על "הבזוי". בקולנוע יש המכנים דמות זו "הדופלגנגר". המשותף לכל אלו, הם שאלו דמויות "צל" מודחקות, אשר הרחקנו מעצמנו במידת מה כי חששנו שלא יקבלו אותנו.

מה אנחנו מדחיקים? חלק מאיתנו מדחיקים רגשות של קנאה או כעס כי זה לא יפה לקנא ואסור לכעוס, חלקנו מעמידים פני חסונים, חזקים ומלאי ביטחון מופרז, מתוך פחד שידחו את החלק החלש והשברירי שבנו. אנשים יכולים להסתיר תחביבים, עיסוקים והרגלים מסוימים מתוך חשש שלא יאהבו אותם, או ילעגו להם.

את כל החלקים הללו שבנו, אנחנו "דוחקים" אל אזור נידח בתוך עצמנו שמהווה, בפועל - סוג של צל. הצל הוא עדיין אנחנו, ובפועל, דווקא כשמישהו מזהה את ה"צל" שבנו ומקבל אותנו בכל זאת, נוצר פוטנציאל לאינטימיות גדולה ולחיבור אמיתי ועמוק.

לכל קלף בקלפי הטארוט יש צד מואר - צד שנמצא "בחוץ" שאפשר לזהות בקלות, אבל בפועל כל קלף כזה יכול לייצג גם את צד ה"צל" שבנו או באדם עליו אנחנו שואלים. אם נבין את אותו צל של הפרטנר שלנו, נוכל לדעת עליו הרבה יותר ולפעול לטובת הקשר.

עכשיו אולי תשאלו - האם זאת לא מניפולציה? והתשובה היא - בהחלט. זו מניפולציה בדיוק כמו להתלבש באופן אטרקטיבי לדייט, להיות פלרטטנים, לנסות להבין מה הפרטנר שלנו אוהב, שונא, או רגיש אליו, ולכן הכול - תמיד, תלוי באופן שבו נשתמש במידע הזה.

נוכל להשתמש ב"צל" של האדם האחר באופן אסטרטגי אבל הגון.

אז בואו נדגים כמה מ"צללים" של קלפי הטארוט:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קלף השמש

טארוט. ShutterStock
לקלף הזה יש עניינים של התמכרות. לאו דווקא במובן המסוכן/ShutterStock

קלף השמש הוא קלף מלא אנרגיה ושמחה. החלק הגלוי של הקלף מדבר על כנות, שקיפות, יכולת להתחבר לילד הפנימי, לשמחת חיים ואותנטיות, להנאות החיים ולטבע בכל מובן. אבל לכל קלף בקלפי הטארוט, גם לקלפים החיוביים והשמחים, יכול להיות צד "מוצל" או "אפל" יותר, שלא גלוי במבט ראשון.

אם הוא משקף את הדייט שלנו למשל, זה אומר שיש לה אישיות מבעבעת ושמחת חיים. אז מה ה"צל" שלה בעצם? לקלף הזה יש עניינים של התמכרות. לאו דווקא במובן המסוכן. אלא התמכרות לזוגיות למשל, שגורמת לה קצת להזניח לפעמים תחומי חיים אחרים. צל נוסף של הקלף הזה הוא הנטייה להיות מושפעת מאוד מדמות האב - לחפש גברים שדומים לו, או לשאוף לקבל את האישור שלו. אז איך "נשתמש" בזה לטובתנו בדייט?

ראשית, אפשר כמובן להישען על עקרונות ה"אור" של הקלף - ולהפגין אופטימיות, צחוק ועוצמה. אבל ברמת ה"צל", אפשר קצת "לרחרח" על ההורים שלה, ולנסות להבין איזה גבר אבא שלה היה שמח שהיא תביא הביתה. אז נכון, שאם אבא שלה רוצה שיהיה לך בעל מהנדס, ופה מדובר באומן, אי אפשר להעמיד פנים (וגם אסור מבחינה חוקית... הלו!), אבל כן אפשר להפגין יותר תכונות כמו אחריות כלכלית, מסירות לעבודה, חיבה לתחום הריאלי, וערכים ואמונות שאבא שלה היה מעריך! אם אבא שלה מלא ביטחון וגברי - אפשר להדגיש את התכונות האלה, אם הוא יותר רוחני וזורם, אפשר לנסות לספר כמה עניין יש לנו ברוח, וכן הלאה.

ברמת ה"התמכרות", ההתמכרות לזוגיות היא לא פעם משהו שמתביישים בו, לכן טקטיקה טובה, היא לספר בדייט כמה חשוב לשמור על זוגיות מאוזנת, עד כמה שזה קשה, לשמור על חברויות ועל החיים האישיים, ושבני זוג צריכים להזכיר את זה אחד לשנייה.

ככה בהחלט אפשר לכבוש את לבה של הדייט שמיוצגת על ידי השמש.


עוד בנושא:
שמים סוף למחלוקת: האם קלפי טארוט אסורים ביהדות?

האם ננצח במלחמה? מומחה טארוט מסביר האם לקלפים יש את התשובה

קלף השטן

טארוט קלף השטן devil. וואלה, מערכת וואלה!
קלף השטן קשור גם להזנחה/מערכת וואלה!, וואלה

דוגמא נוספת היא של תלמידה, יעל, ששאלה על הבוסית החדשה שלה וגילתה שה"צל" של אותה בוסית הוא קלף השטן. עכשיו, אין מה להיבהל, ה"שטן" לא מייצג את הבוסית עצמה אלא רק את החלק הנסתר, ה"מוצל" שבה. קלף השטן מתקשר להתמכרויות ולעורמה או מניפולציות, אלא שיעל אומרת שהבוסית הזו חמודה וחנונית למדי, אז במקרה זה כנראה קלף השטן גם קשור להזנחה. כאן יעל יכולה להבחין אולי בנטייה של הבוסית שלה, לשכוח לסגור משימות, להגיש את כל דוחות הנוכחות בזמן, אז איך יעל יכולה "לנצל" את זה לטובתה?

לעזור לבוסית. להזכיר לה דברים, להיות רגישה יותר וחדת עין למקום שבו הבוסית שלה שוכחת כל מיני דברים חשובים, ובעצם להפוך כך ליד ימינה. זאת רק דרך אחת להסתכל על זה, אבל זאת דרך מעניינת, עקיפה, שונה ולפעמים מאוד משמעותית - להפוך לגורם חשוב בחייהם של האנשים שחשובים לנו. לזהות את הצל שלהם, את המקום שבו קשה להם, להכיל ולתמוך בהם שם, ובעצם להשיג כך יותר.

אז איך נדע יותר על ארכיטיפים, על צד ה"צל" של אנשים? כשאנחנו לומדים את כלל הקלפים אנחנו מבינים את כל הצדדים בהם, בדיוק כמו שאנחנו מכירים את האנשים בחיינו, שלהם צדדים רבים - גם לקלפים יש צדדים מגוונים. הבנת הקלפים נותנת לנו עוצמה חדשה, העוצמה לראות את הנסתר, לא משום שהוא "לא ידוע" אלא כי האנשים סביבנו לא פעם מסתירים את המוטיבציות שלהם ואת ה"צללים" שבתוכם. כשאנחנו לומדים טארוט אנחנו לומדים להשתמש בידע הסמוי - אבל באופן אתי, אותנטי שיכול לחזק את כל המעורבים.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא, מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 28 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום, בתל-אביב, ובערים נוספות ברחבי הארץ. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully