וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תוכלו למצוא ולהמציא את עצמכם מחדש - דווקא עכשיו

המכון לגרפולוגיה חנה קורן

12.12.2023 / 0:01

התקופה הזאת גרמה לרבים מאיתנו לערער בקריירה שלנו: האם בחרנו נכון? האם אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים או שאנחנו מתפספסים? אבחון גרפולוגי הוא גם כלי שיכול להכווין אתכם מקצועית - וזה לעולם לא מאוחר לשנות מקצוע. הכירו את הכלי שיעזור לכם

קריירה. ShutterStock
לא מאוחר לבחור בדלת אחרת/ShutterStock

כיום אנחנו נמצאים במצב של "החיים לפני והחיים אחרי". ה-7/10/2023 הוא יום שלא רק יחקק לעד בנשמה ובהיסטוריה הכללית שלנו, הוא גם יום שלאחריו תקופה מטלטלת במיוחד, מנערת מכל כיוון אפשרי. בין היתר, אני מוצאת יותר ויותר אנשים שהחליטו, בין אם מרצון ובין אם מכורח, לעצור, להרהר ו"לחשב מסלול מחדש".

קחו לדוגמא את מיכל. סיימתי את החלק הראשון של ההכוונה המקצועית איתה. סיפרתי לה את כל חוזקותיה, תכונותיה, אלו שהכירה ואלו שפחות. דיברנו על האתגרים והקשיים, על סביבת העבודה המתאימה לה ועכשיו הגיע הרגע לפרוס בפניה את המקצועות, שלדעתי, הם המקצועות שהיא אמורה להתמקד במחקר ובלמידה שלהם. מקצועות שהיא תהיה בהם מעולה והם, בתמורה, יהיו מעולים עבורה. כאלו שיגרמו לה לקום בבוקר עם חיוך ולחזור הביתה עם תחושת סיפוק. לקחתי נשימה ארוכה כי ידעתי שהיא תהיה מאוד מופתעת מהכיוונים אליהם אני מכוונת אותה.

מיכל הגיעה להכוונה מקצועית בגיל 42 אחרי שלושה תארים, במהלך דוקטורט, כבר היתה מנכל"ית של חברה אחת, שימשה בתפקידים בכירים בחברות אחרות, בגיל צעיר מאוד הגיעה רחוק מאוד, הצליחה מאוד מבחינה כלכלית, האגו גם קיבל את מה שהיה זקוק לו ובסך הכל, על פני השטח, הכל נראה ממש מרשים. אלא ש... היא לא היתה מאושרת.

היא ידעה שהיא מעולה במה שהיא עושה וחשה גאווה על הישגיה אבל בכל בוקר מחדש התנהל לו וויכוח סוער בתוך הראש שלה והייתה שם "ילדה קטנה שרוקעת ברגליים, עם פנים אדומות ודמעות בעיניים, שמבקשת, מתחננת, כועסת, צורחת עליי שדייייי... מספיק. אני לא רוצה יותר ללכת לשם. לא טוב לי". היא משתפת אותי, מנסה בכוח לחסום דמעות של תסכול. "אני לא יודעת מה לעשות.. אז באתי. חברה המליצה והחלטתי שאין לי מה להפסיד".

אחרי שפערה זוג עיניים לנוכח ההמלצה שלי, היא יצאה מבולבלת ונסערת מהמשרד. בערך שנה וחצי לאחר מכן שלחה לי תמונה שלה בסיום לימודי הקונדיטוריה בצרפת ושנה לאחר מכן קיבלתי הזמנה לפתיחת בית הקפה המשולב עם קונדיטוריה ייחודית באזור המרכז.

יואב התגלגל מצחוק כשהפניתי אותו ללמוד כלכלה. "אני ומספרים? אין סיכוי!" - היום הוא רואה חשבון מצליח. לליאור נדלקו העיניים כשהפניתי אותו ללמוד עיצוב תעשייתי, ואיתן קפץ מהכסא וקרא בתדהמה "איך.. איך ידעת??!!" כשהפניתי אותו ללמוד הנדסה ביו רפואית כדי שיהפוך להיות איש פרוטזות.

הסיפורים שלהם יכולים להוות השראה עבורכם. אולי גם אתם צריכים לעצור, להרהר ולחשב מסלול מחדש?

אישה צעירה עובדת במשרד. ShutterStock
לעשות את מה שאתם אוהבים באמת - ולחזור מהעבודה עם חיוך/ShutterStock

שאל/י את עצמך:

1. האם אני עושה היום את מה שעושה לי טוב?
2. האם אני עושה היום את מה שמפתח אותי?
3. האם אני עושה היום את מה שאני אוהב/ת?
4. האם אני יודע/ת מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול/ה?

אם התשובה לשאלות האלו היא... "לא" או "בערך...", כנראה שהגיע הזמן לעשות שינוי. אני רוצה לספר לך שכפי שראינו בדוגמאות עליהן סיפרתי - אבחון גרפולוגי המלווה בתהליך למציאת היעוד שלך, יכול לעזור לך למנף את עצמך כלפי מעלה.

ואיך כתב היד נכנס לסיפור?
כתב היד שלך אינו משקר. הוא אינו יודע ואינו מסוגל לשקר. הוא מביא אותך אל ועל הדף באופן הכי אותנטי והכי ייחודי ומדויק לך. כל צורה של כל אות, הגודל של האותיות, הסדירות או התנודתיות שלהן, המרווחים בין המילים, השורות, האותיות, סימני הפיסוק, הזווית של הכתב, האופן שבו את/ה מתארג/ת על הדף - הכל הוא את/ה.

למרות שלמדנו כיצד לעצב את האותיות בכיתה א', רובינו הגדול "יוצק" את עצמו אל תוך הכתב באופן לא מודע ולכן צורת האותיות שלנו ייחודית לנו. מי שעוד זוכר את התקופה שבה מכתבים הגיעו בדואר במעטפה עם כתב יד, יודע שרק לפי כתב היד ידענו ש"דודה שושנה שלחה מכתב!". לפי הפתק שמצאנו על הרצפה בכיתה ידענו מי כתב אותו, ידענו, כי כתב היד הייחודי דיבר בעד עצמו.

מאחר וכתב היד הוא יצירה ייחודית לכל אחד מאיתנו, הוא חושף לנו, הגרפולוגים, את המבנה האישיותי, האופן שבו הכותב חושב, מגיב, מרגיש, פועל, מסתגל וכך הלאה.

מכאן, שאם הכותב הוא מופנם, מעמיק, זקוק לשקט על מנת להיטען - לא נפנה אותו לעבודה הדורשת עמידה מול קהל, אלא אם כן, יש בו צורך להעביר ידע ומידע וכשהוא בעמדה זו - משהו שונה ואחר מתעורר בו, הוא נמלא התלהבות ופתאום נראה מוחצן, בטוח ובעל שפה קולחת, עשירה ואפילו משעשעת ומרתקת.

אם הכותבת מוחצנת, חסרת סבלנות, חייבת להיות במגע עם אנשים - לא נפנה אותה לעבודות משרדיות רוטיניות שאין בהן מגע עם לקוחות ולא "נעניש אותה" בעבודות הדורשות דיוק מקסימאלי.

עוד בנושא:
שגרה מהנה או מענה? כך תגלו עד כמה אתם זקוקים לשגרה
ציורי ילדים: כך תעניקו לילד את המרחב הבטוח ביותר להביע את רגשותיו בציור

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כתב יד. ShutterStock
כתב היד שלכם יכול לחשוף המון על הבחירה המקצועית הנכונה לכם/ShutterStock

איך זה עובד?

אבחון גרפולוגי לצורך הכוונה מקצועית מבוצע במכון שלנו על ידי שתי גרפולוגיות שונות מתוך מטרה לראות ולהבין אותך, מכל כיוון אפשרי.

במהלך האבחון אנחנו פורסים בפני הנועצים את כל ההיבטים השונים הקשורים לעבודה ולמבנה האישיותי שלהם הקשור לעבודה. אנחנו בוחנים ביחד שאלות שיש לו/לה ("מאז שהייתי קטן רציתי להיות וטרינר אבל התגלגלתי לעריכת דין... מה את אומרת? מתאים לי?"), חוקרים את השאלה החוזרת על עצמה: שכיר או עצמאי? בודקים את האמונות המגבילות סביב השאלה הזו וממליצים על כיוונים המתאימים הן לאופי, הן לכישורים, הן לקשיים והן למציאות החיים הספציפית לכל נועץ.

למה הכוונה? אם יש אפשרות כלכלית ואחרת ללמוד באינטנסיביות ואולי גם בחו"ל - נבדוק את האפשרויות האלו. אם יש מגבלות בשל מצב כלכלי מסוים, מחויבות לילדים קטנים, מצב בריאותי כזה או אחר - ניקח את כל אלו בחשבון ונמצא את מה שמתאים ועונה על כל הצרכים והמגבלות בו זמנית.

לפעמים נראה כאילו אין דרך אחרת. כאילו אין ברירה. אבל זה רק ב"כאילו". זו מחשבה שנתקענו איתה, שקיבלנו אותה כאמת מוחלטת ושכחנו שגם אם איננו יודעים את הדרך ואיננו יודעים איך - זה לא אומר שאין דרך ושבאמת אין "איך". משבר מטלטל כפי שכולנו חוויים בימים אלה - יכול להיות הזדמנות פז לעצור ולבחון מחדש את המחשבות והאמונות לגבי עצמנו - שהוטמעו בנו לאורך השנים.


המאמר נכתב ע"י דורית וואלך - גרפולוגית בכירה מצוות "חנה קורן מכון לגרפולוגיה".

מידע נוסף על תהליך ההכוונה המקצועית בעזרת גרפולוגיה - באתר שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully