וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרה מהנה או מענה? כך תגלו עד כמה אתם זקוקים לשגרה

המכון לגרפולוגיה חנה קורן

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 14:44

בימי מלחמה אלה יש מי שרק רוצה לחזור לשגרה מסוימת ואחרים שחושבים שזה מוקדם מדי. על פי כתב היד שלכם תוכלו בקלות לפענח עד כמה אתם תלויים בשגרה ועד כמה היא באמת חשובה לכם

לוח שנה ולצדו מחשבון על שולחן עבודה. ShutterStock
למי יש את צורך חזק יותר לחזור לשגרה? כתב היד מגלה/ShutterStock

התקופה שבה אנחנו הכי מתגעגעים ומייחלים לשגרה היא בתקופה של חוסר שגרה, בעיקר בימים מטורפים כמו אלה. התקופה שבה אנחנו הכי רוצים לצאת מהשגרה, היא בתקופה של שגרה. זה מן מצב שכזה שכמעט אף פעם אנחנו לא ממש מרוצים ומעדיפים לחשוב על הרגע הבא. יש יגידו שכעת חזרנו לסוג מסוים של שגרה - שגרת מלחמה.

כגרפולוגים - כאשר אנחנו בוחנים כתב יד כלשהו, די ברור לנו עד כמה הטיפוס שלפנינו מסוגל "לחבק" שגרה או לדחות אותה. עד כמה שגרה עשויה להקל עליו וליצור אצלו מצב של רוגע, או עד כמה שגרה עלולה לאיים, לייצר חוסר שקט ולתת את התחושה כי החיים הופכים להיות בלתי נסבלים והצורך בשינוי ובהפיכה של הקיים, חזק יותר מכל דבר אחר.

שגרה היא סדר פעולות קבוע, צפוי וידוע. כאשר לאדם קיימת שגרת חיים קבועה יחסית, היא מתאפיינת בשעות שהן די קבועות עבור פעולות יומיומיות. שינה, השכמה, עבודה, אכילה, בילוי ומנוחה. השגרה הברורה וסדר היום הקבוע מאפשרים לנו לדעת "לקראת מה אנחנו הולכים" ולכן גם קיימת התחושה כי יכולת השליטה שלנו בעת שגרה היא גבוהה יותר.

אם נבחן טיפוסים שרמת השליטה שלהם גבוהה, נמצא כי הצורך בביטחון גם הוא חזק ולכן זה אדם אשר מצפה מהחיים ומהסביבה למצבים ברורים ומוגדרים, מצבים של שחור או לבן. מצבי ערפול מקשים עליו ולכן הוא ינסה לתכנן מראש ולייצר לעצמו עשייה קבועה שיש בה מימד קבוע של שגרה. אלו טיפוסים שיהיה להם נוח להימצא בסביבה האישית שלהם היות וזהו המקום שעבורם הוא הכי בטוח ויציב. לאדם מסוג זה יהיה קשה לצאת מתוך אזור הנוחות שלו בשל חשש כי אזורים אחרים עלולים לטמון בחובם מצבים של הלא נודע. אלה הם אנשים אשר נאמנים למה שהם מכירים, זקוקים לסדר קבוע, נהנים לבצע חובות ונוטים להקדים חובה לזכות ולהנאות החיים. שגרה עבורם היא מבורכת היות והיא מקנה להם תחושה של רוגע. גם כאשר יצאו מתוך השגרה יהיה להם חשוב לשלוט ולהרגיש כי קיים סדר, תכנון וביטחון.

כתב ידם יהיה לרוב בעל עריכה מאורגנת, תנועה מבוקרת, דרגת נוקשות גבוהה יחסית, צורת האות זוויתית - ישרה, זווית הכתיבה עקבית.

כתב יד של אנשים המעדיפים שגרה. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
כתב יד של אנשים המעדיפים שגרה/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן
כתב יד של אנשים המעדיפים שגרה. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
כתב ידם יהיה לרוב בעל עריכה מאורגנת, תנועה מבוקרת, דרגת נוקשות גבוהה יחסית/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

לעומתם, כולנו מכירים את האנשים הקלים, הגמישים, אלה שלא עושים עניין משום דבר ומכלום. אנשים אשר מוכנים לקבל את השגרה ולכבד אותה, אולם, באותה קלות מוכנים גם לצאת ממנה, לבחון דברים חדשים ולחוות חידושים ושינויים. אנשים אשר מוכנים לקבל בשלווה ובאורך רוח את הדברים שאותם הם אינם מסוגלים לשנות ולכן הגישה שלהם יותר זורמת ומכילה. אלה אנשים שחיים בהרמוניה רגשית וההסתגלות החברתית שלהם גמישה ופתוחה. הם מסוגלים להתאים את עצמם לסיטואציות משתנות ולמצבים חדשים ובלתי צפויים.

כתב ידם יהיה מהיר יחסית, זורם, קליל עם תנועות עגולות ורחבות וללא זוויות. לא נראה בו מתח ודריכות או כפייתיות.

כתב יד של אנשים שמסתדרים גם ללא שגרה. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
כתב יד של אנשים שפחות תלויים בשגרה קבועה/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן
כתב יד של אנשים שמסתדרים גם ללא שגרה. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
כתב ידם יהיה מהיר יחסית, זורם, קליל עם תנועות עגולות ורחבות וללא זוויות/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

מי הם האנשים אשר שגרה היא דבר מאיים עבורם וממנה הם מנסים לברוח? בין אלה אפשר יהיה למצוא אנשים אשר מונעים מדחפים, אלה אשר חיים בתחושת החמצה ותמיד פוחדים שמא הם מפסידים משהו. אנשים אשר רוצים לחוות חוויות, מתרגשים משינויים, נהנים מהלא נודע, מוכנים להמר ויודעים שגם עלולים "ליפול", אבל אין להם עם זה שום בעיה וגם לא חרטה. הם הרפתקנים, זקוקים באופן תמידי לגירויים חדשים ולהתנסויות פחות שגרתיות. קשה להם לדחות סיפוקים ומה שחשוב עבורם הוא לחוות, להתרגש ולהרגיש כי החיים מאפשרים להם לבצע ככל העולה על רוחם.

כתב ידם של אנשים מסוג זה לא יציב, משתנה ולא עקבי. זווית הכתיבה משתנה, צורת האות משתנה, גודל האותיות לא יציב, העריכה לא מאורגנת וקופצנית, תנועה ערה, גודל אותיות משתנה, מרווחים משתנים. הכתב לא לגמרי קריא, שולי הפתיחה אינם יציבים ולעיתים רחבים מאוד.

עוד בנושא:
דרך כתב היד שלכם תוכלו לגלות האם אתם באמת מוכנים לשינוי והתחלה חדשה

האם אתם באמת חופשיים? כתב היד שלכם חושף את האמת

כתב יד של אנשים שלא מסוגלים להתמודד עם שגרה לאורך זמן. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
מי הם האנשים אשר שגרה היא דבר מאיים עבורם?/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

בל נשכח כי במצב נורמטיבי חזרה לשגרה מצריכה עבודה נפשית בדיוק כמו יציאה מהשגרה. על מנת לחזור לשגרה מוצלחת ולעבור את תקופת הביניים באופן נוח ונינוח, חשוב כי נתבונן, נבין ונעבד את מה שעברנו. בכל שגרה חדשה, ישנם מצבים חדשים ואי וודאות אשר אינם קלים ופשוטים לכולם.


הכתבה נכתבה ע"י ליאת חיימוב מצוות הגרפולוגים של "חנה קורן מכון לגרפולוגיה". עוד על יציבות ושגרה בראי הגרפולוגיה - באתר שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully