וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מסיוטים בגלל המצב? כך תוכלו לשנות את החלומות שלכם

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 10:10

המצב בישראל גורם לכם לסיוטים? באמצעות השיטה הזאת שעובדת על המוח שלכם תוכלו לשנות את החלום ועל הדרך להביא למציאות טובה יותר

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

חבל שאי אפשר לערוך את החיים שלנו כמו שעורכים סרט... נכון? כי במיוחד בתקופה כזו - שבה אנחנו חווים המון מתח ונחשפים למראות לא פשוטים ולסיפורים מעיקים מנשוא - התוצאה היא שרבים מאיתנו קמים בבוקר אחרי חלומות ממש לא נעימים בלילה.

אני רוצה להציג לכם כלי זמין, טבעי ונגיש שיעזור לכם לשנות לטובה את מצבכם הנפשי כבר היום - או ליתר דיוק כבר הלילה! נכון שהעתק, הדבק ועריכה - אפשריים לרוב רק בעריכה של סרט, מאמר, או מוזיקה, אבל למעשה בתוך החיים שלנו, גלוי לחלוטין לעין - מצוי לו סרט, ולא סתם סרט, אלא ספריית סרטים שלמה שמשתנה מדי יום. אז הנה הקולנוע הפרטי שלנו, לרשותנו תמיד: חלומות הלילה.

הטעות הקריטית בהבנת החלומות שלנו
לרוב אנחנו פוטרים את החלום כעוד אלמנט משעשע, מציק או סתמי שהמוח שלנו מייצר, או מנסים לפרש את מסריו. בתקופה האחרונה, המתוחה, אנחנו גם מבינים שסיוטי לילה הם דרך טבעית של תת המודע שלנו "להיפטר" מהמון מתח שמצטבר ללא סוף. אבל מה אפשר לעשות בנדון? אם נחשוב על החלומות שלנו לא כעל סתם "פלט" של המוח, אלא כעל הזמנה לשיחה, הגישה שלנו תשתנה מקצה לקצה, ונגלה כלי אמיתי של שינוי שיכול לשנות את התחושה שלנו מקצה לקצה, גם אם המציאות בפועל מאתגרת מאוד, בלשון המעטה.

אז איך משנים את החיים (או סתם נרגעים קצת) באמצעות חלום?
דווקא כעת חשוב שנשתמש בכלים הכי זמינים וטבעיים עבורנו כדי לבצע שינוי - וחלומות הלילה הם בדיוק כלי כזה. שער אל תת המודע המאפשר גישה אל ה"תוכנה" הכי חשוב עבורנו, התודעה שלנו.

חלומות על בגידה. ShutterStock
כך תערכו את החלומות הרעים שלכם/ShutterStock

אז מה עושים?

לתלמידה שלי, לדוגמה, היה סיוט. בחלום היא בורחת ממחבלים בשכונת הילדות שלה והיא נכנסת למבנה שהיה פעם בניין של שכנים. בדרך היא מאבדת את אבא שלה והיא מפחדת לצעוק את שמו. בשלב כלשהו בחלום נדמה לה שהיא רואה אותו והיא מנסה להתקרב אליו, אבל אז משמאלה מגיע מחבל והיא ממשיכה להיכנס להריסות הבניין מבלי שהצליחה להשיג את אביה. היא התעוררה לפנות בוקר עם התקף חרדה. אין ספק שהחלום מעיד על תחושת מתח ומצוקה.

זמן לערוך!

עכשיו, עריכת חלום דורשת מאיתנו פשוט לכתוב את החלום שלנו, בדיוק כפי שארע, מוטב עם כלי כתיבה ועם מחברת חלומות שנקדיש לכך (ולא בקובץ במחשב) אבל אם אין ברירה, אפשר גם בקובץ וורד. בשלב הבא אולי נרצה ממש לשנות את החלום כולו - לכתוב שבעצם אין מחבלים בכלל אלא רק שמש ופרחים, והחולמת ואביה מסתובבים באחו, אבל גם עבור התודעה שלנו הסצינה הזו לא אמינה מאוד והיא בגדר שינוי קיצוני מדי. זו כבר לא עריכה, אלא יצירת תסריט חדש לגמרי.

לכן, אנחנו ננסה לעשות שינויים קטנים ועדינים. למשל: נכתוב את תחילת החלום ממש כפי שהוא, אלא שבנקודה מסוימת "נטה" את התסריט, ונכתוב שהחולמת שלנו עוברת את כל המבנים ההרוסים עד שהיא מגיעה לשטח אדמה ריק. בשלב זה אביה מגיע מהצד השני, ואומר לה שחיילים מכוחותינו לכדו חלק גדול מהמחבלים ושיש רק צורך להמשיך ולהתרחק מאזור הסכנה. כך החלום נפתר באופן יותר הרמוני, אבל לא שונה באופן דרסטי מהחלום המקורי.

זו הדרך שבה אנחנו "מתכנתים" את המוח שלנו להתחיל למצוא פתרונות במציאות ולשנות את מתווה המחשבה, את הדפוסים שלנו ואולי אפילו את הסיטואציות במציאות.

איך ממשיכים לערוך ולהביא לשינוי בחיינו?
באמצעות עריכת החלום אנחנו יכולים "להנדס" בעיות עם משפחה, חרדות, קושי במציאת זוגיות ועוד. ממש לפני השינה אנחנו יכולים לבקש לפרוק מתח בחלום בהקשר לנושא מסוים - קשר עם חברה, עבודה, תקיעות כלכלית או כל דבר אחר, ואז לראות איזה חלום מגיע אלינו. החשיבות היא בתהליך. כדאי להתמיד עם התהליך ולהמשיך עימו כדי שנראה לאט לאט שיפור.

העריכה היא פעולה מתמשכת. כל פעם שיגיע חלום פחות נעים וטוב, נוכל לבצע עריכה - ולאט לאט נראה שיפור גם בחלומות הלילה ובבוא העת גם במציאות עצמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אשה מתעוררת מסיוט. Giphy
באמצעות עריכת החלום אנחנו יכולים "להנדס" בעיות עם משפחה, חרדות, קושי במציאת זוגיות ועוד/Giphy

"הבוס צועק עליי בחלום"

הנה דוגמא לעבודה עם קושי מתמשך, שתלמידה שלי חוותה: ליערה, תלמידה בקורס חלומות, יש בעיות מתמשכות עם הבוס בעבודה. כשהוא שכר אותה בהתחלה הוא היה מבסוט אבל עברה חצי שנה, היא מרגישה שהוא לא מרוצה ממנה, הוא כל הזמן עצבני, ודווקא עכשיו היא רצתה כבר לבקש העלאה. זה מטריד אותה עד כדי כך שהיא חולמת על העניין באופן סדרתי, בחלום הוא צועק עליה ומבקש ממנה להכין קפה (במציאות היא בתפקיד ניהולי, ולא מכינה קפה לאף אחד). החלום חוזר על עצמו בשינויים קלים (אבל עניין הקפה נשאר בכל חלום. כנראה כשיקוף לתחושת הנחיתות או השפלה שהיא מרגישה שם).

אז ביקשנו מיערה לכתוב שוב את אותו החלום בגרסה משופרת ותקינה שגורמת לה שלווה. נגיד, היא יכולה לכתוב: "אורי (הבוס) נכנס, אומר לי בוקר טוב ומחייך, הוא לובש חולצה צהובה, ואומר לי שאני היחידה במשרד שמצליחה לשמור על השולחן מסודר. הוא אומר לי שהלקוח שלנו מסר לי שעשיתי עבודה מדהימה ותודה מכול הלב, ומניח לי לשאר היום. בצהריים הוא אומר לי שהוא הולך להכין קפה, ואם בא לי גם".

זאת אחלה עריכה, משום שהיא לא מוגזמת. אורי לא הופך את עורו, משתפך ומציע ליערה נישואין בגרסה הזו. הוא פשוט מתנהג כמו בוס סביר והגיוני.

למחרת קרה דבר ממש ממש מעניין. אורי עדיין היה מעצבן ועצבני, לא נעים במיוחד, אבל...קטע... הוא הגיע עם חולצה צהובה לעבודה באותו יום. כלומר התחיל סנכרון כלשהו, קל, בין החלום-העריכה-והמציאות, גם אם רק כרמז.

ידענו שיערה עוד תחלום על אורי והיא ביצעה את העריכה הזו שלוש פעמים. אחרי חודשיים היא דווחה שמשהו השתחרר. זה לא שהם ביחסים הכי חמים מאוד כרגע, אבל העננה הכבדה חלפה, אורי אכן החמיא לה על אחת העבודות שעשתה עבור לקוח והיא אפילו מרגישה מוכנה לצעד הבא - לבקש קידום.

לסיכום, עריכת חלום היא כלי מדהים ויעיל שלא דורש מאיתנו שום כלי מתוחכם, אלא רק את האלמנטים שכבר ככה קיימים בחיינו. נכון, דרושה כאן סבלנות והתחייבות למשימה, ואולי אפילו הוצאה כלכלית קטנה על מחברת שורה (עשרה שקלים בערך?). אני ממליץ להפוך את החלומות לבני הברית שלנו, כי בעתיד נוכל להפיק מהם הרבה יותר.

עוד בנושא:
איך זה שמעולם לא חלמנו על הטלפונים שלנו? חוקרים מסבירים

כך תוכלו לפרש נכון את החלומות שלכם

מתפנקת במיטה. ShutterStock
אני ממליץ להפוך את החלומות לבני הברית שלנו, כי בעתיד נוכל להפיק מהם הרבה יותר/ShutterStock

מה אני יכול לתת כרגע?

עד ה-07/12 צוות המורים של בית הספר ואני מעניקים חודש של פעילויות חינמיות בנושא טארוט וחלומות לרגל המצב. כל מי שנמשך לתחום, יכול להיכנס לאתר שלי ולהירשם לתכנית "קלף מנצח" שניתנת בחינם לגמרי ועמוסה כל טוב. הרבה פעילויות של הרגעה, בניית משאבים ויצירתיות דרך קלפי הטארוט, וגם - פשוט היכרות עם עולם החלומות והטארוט. אני מקווה כמו כולם שנחזור מהר לשקוע בנושאים שאנחנו אוהבים ונחזיר לעצמנו את השלווה והביטחון - מבפנים ובכלל.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא. מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 29 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום בתל-אביב ובערים נוספות ברחבי הארץ. חלומות, קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

"קלף מנצח! פעילויות וסדנאות לשלווה וחוסן מקלפי הטארוט והחלומות - במתנה!" המיזם החדש של שגיא >>

  • עוד באותו נושא:
  • חלומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully