וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת הלידה של שר הביטחון יואב גלנט חושפת: "יש לאיש שתי ישויות נפרדות"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 10:25

בבחינת מפת הלידה של שר הביטחון המפוטר יואב גלנט, ניתן לראות שהוא בהחלט טיפוס מורכב - וכי ההחלטה להתריע מפני השלכות המהפכה המשפטית על ביטחון המדינה היו צפויות, כמו גם פיטוריו. הנה מה שעוד ניתן ללמוד עליו

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון המפוטר יואב גלנט אמר היום (שני) כי הוא לא יכול היה להמתין לשובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להתריע מפני השלכות המהפכה המשפטית על ביטחון המדינה. לפני הצהרתו של גלנט ביום שבת בערב, הוא ניסה לשכנע את נתניהו לעצור את החקיקה לאור המחאה הגוברת בשורות הצבא. פיטוריו של גלנט טרפו את הקלפים והחריפו את המחאה נגד החקיקה המשפטית כשהוציאו עשרות אלפי מפגינים לרחובות.

אם נבחן את מפת הלידה של גלנט, נראה שהיא מורכבת משני רבדים, שאין קשר ישיר ביניהם: כל אחד מרבדים אלה מתכתב עם חלקים שדומים לו, אולם תכלס הם מתפקדים בנפרד, כאילו שיש לאיש שתי ישויות נפרדות, האחת - פתוחה ותקשורתית יותר והשנייה - מופנמת מאוד, סגורה בתוך עצמה ולמעט אנשים - אם בכלל - יש גישה אליה.

מקבץ הכוכבים הגדול במזל עקרב הכולל את השמש (בחץ כתום) ונוס (בחץ ורוד) ויופיטר (בחץ ירקרק) הוא נקודת כובד משמעותית במפה, אולם השלישיה הזו יוצרת רק זוויות פעולה עם כוכב אורנוס (בחץ סגול) המתוח והתזזיתי. מעבר להתנהגות העקרבית המופנמת ששומרת הכל בפנים, יוצר כאן אורנוס גם צורך להתנתק חיצונית ממה שקורה או להראות רגשות, כנראה בגלל ניתוקים ואירועים שהתרחשו בגיל צעיר שהראו לו שלא משתלם להחצין רגשות.

מוסיף לקונפליקט הזה גם הירח (בחץ כחול) - הנפש והדיאלוג ביומיום - שנמצא במזל מאזניים. זהו מיקום פייסני ועדין שמתקשה לבטא רגשות קשים ובעיקר לבטא כעסים, ושומר אותם בפנים גם בגלל הצורך שיאהבו אותו. השוני בין השמש העקרבית הכוחנית המופנמת והירח המאזנאי התקשורתי הפייסני, מראה על הקושי לבטא רגשות אותנטיים בזמן אמיתי ולהסתכן שלא יאהבו אותך, בעיקר קושי לבטא רגשות עמוקים עוצמתיים ולא קלים של מקבץ הכוכבים במזל עקרב.

מפת הלידה של שר הביטחון יואב גלנט. יאיר טריבלסקי
מפת הלידה של שר הביטחון יואב גלנט/יאיר טריבלסקי

קונפליקט נוסף נמצא במזל בין כוכב מרס (בחץ אדום) מול מקבץ הכוכבים במזל עקרב שמולו שכולל גם את השמש. השמש ומרס הם הכוכבים נושאי האנרגיה שבמפת הלידה, שמהם אנחנו ניזונים והם אלה שמפעילים אותנו בעוצמה. כשהם נמצאים זה מול זה הם יוצרים היבט קונפליקטואלי בלתי פוסק בין האני המופנם והחשדן במזל עקרב, לבין מרס שמנסה להקרין מולו בטחון, שורשים ועוצמה במזל שור.

הקונפליקט הזה בין השמש וונוס למרס מייצג שוב תחושה של עימות בלתי פוסק שמחייב תגובה. הצורך להיות בקונפליקט ובעימות כל הזמן זקוק לאויב חיצוני כדי שיכול לתעל לשם את האנרגיות האלה, וכשהמדובר בפלוטו הכוכב הלא אישי - קריירה צבאית היא בהחלט מקום מצויין למתן לגיטימציה לכל הרגשות האלה.

אחרי כל זה - מה קורה עכשיו בשמיים שמכניס את גלנט למצב של עימות עם הגוף שהוא שייך אליו, גם כשהמדובר בעימות שעלול לגרום לו נזקים מבחינה השתייכותית ותדמיתית? כדי להבין זאת נתבונן בטרנזיטים - הכוכבים שנמצאים עכשיו בשמים - שיוצרים זוויות עם הכוכבים במפת הלידה. את חמשת הכוכבים הלא אישיים האלה שהם בעצם סוגים של כוחות טבע, הקפתי בעיגולים קטנים בצד החיצוני של המפה, בעיקר בשניים מהם: סטורן ואורנוס.

סטורן בטרנזיט (בעיגול שחור קטן בצד המפה) עבר לא מזמן למזל דגים. כעת הוא יוצר זוית פעולה למרקורי (בחץ תכלת) כוכב התקשורת של גלנט, מכביד עליו יותר ויותר - הוא עדיין לא הגיע לשיא הזווית - והכובד הזה ימשך פחות או יותר בחצי השנה הקרובה לפחות. סטורן לא סתם מכביד: הוא ממש יוצר תחושת מצוקה כשהוא מבודד את האיש ומעמיס על כתפיו מינון גבוה יותר ויותר של אחריות ומחוייבות. המצב הזה שמתרחש בשבועיים האחרונים רק ילך ויתחזק, כאמור.

כשסטורן מכביד, כוכב אחר יוצר לחצים הולכים וגדלים לא להפנים ולשתוק כדרכו של סטורן, אלא לבטא להשתחרר ואפילו להתנתק: זהו אורנוס (בעיגול סגול בתחתית המפה) כשנמצא עכשיו ממש מול מקבץ הכוכבים הגדול במזל עקרב ובעיקר מול השמש וונוס במפת הלידה של גלנט.

גם במפת הלידה של גלנט יוצר אורנוס זוויות פעולה עם השמש וונוס, אבל יש הבדל בין זויות פעולה לבין זויות עימות: הן מפעילות אותנו וגורמות לנו לחפש דרכים כדי לבטא או לבטל ולשחרר את הלחץ, לעומת זויות של עימות שמכריחות אותנו לבחור צד: לקחת על עצמנו עוד ועוד, או לשחרר את הלחץ… ויש כמובן עוד אפשרות אחת: כשהלחץ גדל וגדל, לעמוד מול העולם (או מול האומה..) ולצעוק - הצילו! או במלים אחרות - אי אפשר יותר, חייבים לעשות משהו דרסטי, אחרת...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה נגד המהפכה המשפטית | יואב גלנט | לוחמי צה"ל. דובר צה"ל, פלאש 90 תומר נויברג, ראובן קסטרו
"לקחת על עצמנו עוד ועוד, או לשחרר את הלחץ"/ראובן קסטרו, דובר צה"ל, פלאש 90 תומר נויברג

עוד בנושא:

אינני מכיר אישית את גלנט, אבל נראה לי שאני מכיר לא רע את מפת הלידה לו - וצעקה לעזרה או הצהרה שהלחץ גדול מדי וחייבים לעשות משהו, זה לא ממש חלק מהתפריט ההתנהגותי של האיש, שדווקא נודע ביכולת שלו להתמודד עם מצבי לחץ ואף למצוא להם פתרונות יצירתיים. לא בכדי הגיע לדרגת אלוף בצבא ההגנה לישראל.

אבל, ולו רק בגלל עובדה זו, הפעם המצב שונה. הזוויות שאורנוס (בעגול סגול בקרקעית המפה) שולח לשמש ולונוס מראות שבעצם ניתוק כבר קיים בין התפקיד שלקח על עצמו לבין מה שקורה בשטח שממש קורע אותו: הוא, שרגיל לקחת אחריות בגדול, מרגיש עכשיו שהצבא ממש מתפורר תחת ידיו והוא לא מצליח למנוע את התהליך הזה שנוגע למדינה כולה. אם ישב וישתוק ורק יקטר זה דבר אחד, אבל אם ידבר ויזהיר - הוא בהחלט יכול להוביל מהלך שאכן יביא לשינוי בפרמטרים שיוצרים את הלחץ עכשיו (פסק זמן בעיסוק ברפורמה המשפטית), אבל היציאה שלו באופן סוליסטי מול ביבי עלולה להתנקם בו אישית לטווח קצר ולטווח ארוך - ולהרוס את ההישגים שלו במפלגת הליכוד ובתפקידו כשר הבטחון של הממשלה.

"איך זה שכוכב אחד מעז…" - ניתוח מפת הלידה של יואב גלנט

אחרי לבטים שביבי ניסה להרגיע אצלו ועצר אותו בפעם הראשונה מנאום האזהרה הפומבית הראשונה שלו, הוא מרגיש שאין לו ברירה - ומעדיף לבטא, למרות כל הלחצים, את דעתו על כך שחייב להגיע שינוי מאשר לשתוק - ובכך בוחר את טובת המדינה על פני טובתו האישית שלו, אלמנט שבעצם מצופה מכל אדם בתפקידו כשר בטחון, למרות שבסיטואציה הספציפית הזו אין ספק שהמדובר במצב מורכב מאוד.

גלנט העדיף למלא בסיטואציה תפקיד של שר בטחון בממשלת ישראל, על פני חבר מפלגת הליכוד שדואג אך ורק לאינטרסים של המפלגה. אולם עם הזוויות של אורנוס - אין ספק שלדברים האלה יהיה מחיר - עליו הוא כנראה כבר מתחיל לשלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully