וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהתה את פני סבתה המתה בעננים: "זה אפילו קו השיער שלה"

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 23:42

תושבת לסטרשייר הגיעה לבית סבתה המתה שבורת לב כדי לפנות את תכולתו כשלפתע הבחינה בשמיים בענן שנראה בדיוק כמו סבתה: "היא שומרת עלינו מלמעלה". מדענים חקרו את התופעה ונותרו חלוקים בדעתם

עננים זזים. Giphy
מה אתם רואים בעננים?/Giphy

המחשבה שאדם הקרוב אלינו שהלך לעולמו ממשיך לתצפת ולשמור עלינו מהשמיים יכולה מאוד לנחם אבלים. זה בדיוק מה שקרה לנטלי דויג בת ה-30 מת'ורמסטון, לסטרשייר, שהגיעה לבית סבתה המנוחה כדי לפנותו כשהיא שבורת לב וקיבלה עידוד משמיים כשזיהתה את פניה של סבתה בעננים.

נטלי, אם לשניים, נותרה כאובה כשסבתה גוונדולין שורטר בת ה-87 מתה מסרטן השד בשנה שעברה, אולם כעת היא מאמינה שהיא משגיחה עליה ועל משפחתה מהשמיים. היא הבחינה בענן המשונה והייתה משוכנעת שהיא מסוגלת לראות בו את דמותה של סבתה. היא צילמה אותו, חזרה לביתה, הגדילה את התמונה וזיהתה, לדבריה, גם את קו השיער והתסרוקת שלה, מה שעוד יותר חיזק אצלה את האמונה שמדובר בסבתה.

סבתא?

אישה טוענת שראתה את סבתה המתה בעננים. Dailystar, צילום מסך
אישה טוענת שראתה את סבתה המתה בעננים/צילום מסך, Dailystar

היא סיפרה ל-Daily Star: "חשבתי לעצמי 'וואו'. זה היה כל כך לא אמיתי. זה היה סמלי. זה היה כאילו היא אמרה לי 'את עושה את הדבר הנכון בפינוי הבית שלי'. היו לנו החלטות לקבל והיא עזרה לנו. אני מאמינה שסבתא שלי הסתכלה על כולנו מהשמיים. אני חושבת שתמיד יש מישהו שמשגיח עלינו. סבתא שלי הייתה מאמינה גדולה בזה".

אישה טוענת שראתה את סבתה המתה בעננים. Dailystar, צילום מסך
יש דימיון?/צילום מסך, Dailystar

נטלי סיפרה שהתצפית עזרה למשפחתה להתמודד עם הצער. לסבתה, טבחית בית ספר בדימוס, יש 9 נכדים ו-11 נינים. היא הוסיפה: "כולנו קראנו לה 'המלכה של המשפחה שלנו'. היא הייתה הדבק שהחזיק את כולנו יחד. היא הייתה עושה הכל בשביל כל אחד מאיתנו במשפחה. היא הייתה מאוד חולה וזה היה די קשה. זו הייתה הפעם הראשונה שהיא יצרה איתנו קשר לאחר מותה. זה היה כאילו היא עדיין איתנו. זה הרגיש שהיא שם, שהיא שומרת עלינו מלמעלה".

היא הוסיפה: "כשהסתכלנו על התמונה שמנו לב שזה ממש דומה לה. זה היה יותר דומה לה בימיה הצעירים מאשר בימיה המאוחרים, אבל זה היה מדהים לראות. היא הייתה שם".

מדענים חקרו את התופעה המכונה פראידוליה, תופעה פסיכולוגית בה אנשים רואים פרצופים או צורות מוכרות בעננים או בעצמים דוממים - בהרבה מהמקרים של קרובנו המתים. הם נותרו חלוקים בסיבה לכך: יש שהציעו שזה קורה מאחר שהמוח האנושי מחווט לזהות פנים מלידה, בעוד אחרים מאמינים שזה נובע מהרצון של המוח שלנו לייחס משמעות לתמונות אקראיות.

  • עוד באותו נושא:
  • מוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully