וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות על צבעים: מה המשמעות הנסתרת שלהם?

דפנה ביסמוט

9.6.2022 / 0:01

הצבע משמש מרכיב דומיננטי בחלומותינו וכמרבית הסימבולים - הוא נועד לחזק את הבנת המסר מהחלום. לכל צבע משמעות אחרת עבורנו. הנה המשמעויות השונות של הופעתם החוזרת בחלומות

לכל אדם קיימת שפה לשיקוף הסמלים והמסרים בחלום. בחלק מהחלומות אנו חווים צבעים שונים שנשזרים בחלום כחוט אנרגיה שמביא בסופו של החלום למסר כתוב בתודעתו של החולם. הצבעים בחלום, כמרבית הסימבולים בחלומות, נועדו לחזק את הבנת המסר מהחלום. הצבע מתלווה לחפץ, לפעילותו של החולם, אמצעי שהחולם משתמש בו ונועד לשקף צד באישיותו, התנהלותו של החולם ואף על התפתחותו הרוחנית והאישית .

האם יש משמעות לצבעים שונים בחלומות? בהחלט כן. כל צבע מייצג אנרגיה כלשהי שקיימת בחולם או שהחולם היה רוצה בחייו, על אופיו ומצבו הרגשי הפיזי והרוחני ועל הדרך שהחולם עתיד להתמודד בסיטואציה מסוימת.

חלום על צבעים לפי הקבלה
הקבלה מתייחסת לכל צבע בנפרד בהתאם לאופיו והתנהלותו של החולם. הקבלה רואה את כל הצבעים בחלומות כמבשרים טוב מלבד הצבע תכלת שהינו צבעה של הציצית וכיסא הכבוד. צבע התכלת בחלום לפי חז"ל דורש מהחולם לבדוק את מעשיו ולהתחזק באמונה ובמצוות. "כל הצבעים הנראים בחלום סימן טוב הם, לבד מצבע התכלת, שהוא אוכל ומכלה תמיד... ותכלת זה הוא תכלת של ציצית, תכלת זה הוא כיסא סוד תפלה של יד (שהוא המלכות), תכלת זה הוא כסא (הדין) שדנים בו דיני נפשות.." (זהר).

מניפת צבעים. ShutterStock
האם יש משמעות לצבעים שונים בחלומות? בהחלט כן/ShutterStock

מדוע אנחנו חולמים על צבעים?

· לתפוס את תשומת ליבו של החולם לחלום בהבנת המסר.

· מאפיין מצב ספציפי בחיי החולם.

· מאפיין את האנרגיה האישית של החולם או כל אנרגיה אחרת שהוא נמצא בה.

· משמש שפה לשיקוף המסרים בחלום.

במניפת הצבעים יש צבעים שהופעתם בחלום תשקף את מידת רוחניותו של החולם, לדוגמא:
צבע לבן בחלום משקף את יכולותיו הרוחניות של החולם, מחשבה ולב נקי ,יכולות ריפוי רוחניות ועל כוח הנתינה שלו. חז"ל ראו בצבע הלבן בחלום כסימן לנצחיות וקדושה.
צבע טורקיז בחלום יסמל על ההגנה שקיימת סביב החולם ועל למידה והתפתחות רוחנית.
צבע זהב בחלום יסמל על יכולות הריפוי של החולם.
צבע סגול אנדיגו בחלום יסמל את המחשבה הרוחנית ואת יכולת התקשור וקבלת המסרים.
צבע כחול בחלום יסמל את השילוב בין הרוח לשכל וההיגיון.

עוד בוואלה!

האם אנחנו מסוגלים לחוש כאב בחלומות? התשובה תפתיע אתכם

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
הצבע מאפיין מצב ספציפי בחיי החולם/ShutterStock

משמעות הצבעים בחלומות

כפי שהוזכר לעיל, הצבע מתלווה בדר"כ בחלומות לחפץ, אווירה, אירוע, התנהלות החולם כאמצעי הבא להגדיש את המסר. במניפת הצבעים יש צבעים רבים אך אגע בפופולאריים ביניהם.

צבע שחור בחלום
במחשבותינו הצבע השחור מייצג אנרגיה שלילית ופחד, אך בחלומות הוא בא להראות לחולם על שמירה והגנה על "האני" הפנימי מפני השפעות הסביבה, בהגדרה עצמית, בשמירה וביסוס הביטחון העצמי והיציבות בחיים ועל הרצון של החולם לשמור על הרמוניה עם סביבתו. לדוגמא, חלום של רכיבה על סוס שחור אצילי מהווה מסר לחולם על הצלחתו לממש את שאיפותיו ,על חוכמתו ואצילותו.

צבע חום בחלום
הצבע החום בחלום מייצג את המציאות, אמא אדמה וחיפוש אחר יציבות וביטחון. הצבע החום מייצג בחלום את היכולת של החולם לעבור שינויים בחיים ולהסתגל למצבים חדשים. חלום על צבע חום לפי הקבלה מסמל על חיבור לשורשים ולמציאות, ועל אירוע שהכתים את שמו של האדם. לדוגמא, חלום על אימוץ כלב חום וגדול מעיד על הצורך של החולם בביטחון ויציבות.

עין עם גלגל צבעים בתוך האישון. ShutterStock
במחשבותינו הצבע השחור מייצג אנרגיה שלילית ופחד/ShutterStock

צבע אפור בחלום
הצבע האפור מורכב מהצבע השחור והלבן ומעיד על הניסיון של הלבן להבהיר את המציאות ולהקטין את הקושי שהחולם נמצא בו. לכן הצבע האפור ישקף בחלומות מצבי רוח בעייתיים של החולם, מצבי ביניים של חוסר בהירות והתלבטויות, דיכדוך, חוסר חשק וביטול עצמי. לפי הקבלה צבע אפור מסמל מצב בריאותי ירוד, דכדוך, עצב ופחד. לדוגמא, חלום על עכבר אפור מסמל את הדאגות של החולמת והניסיון להתמודד עימם.

צבע לבן בחלום
מעיד על שלווה ורוגע. הצבע הלבן בחלום הוא צבע הירח ובחלום מקשר את החולם לשינוי וצמיחה, נשיות ומימוש הפוריות ויצירת חיים שהם אחד מהתפקידים החשובים בחיינו. הלבן מחבר את האדם ליכולותיו הרוחניות, לליווי רוחני שיש לחולם, לשלווה ולשקט פנימי. הצבע הלבן בחלום לפי הקבלה מייצג את הקדושה והנצחיות. לדוגמא, חלום על בלונים בצבע לבן מעיד על האופטימיות של החולם להשיג שלווה ורוגע בחייו.

צבע כתום בחלום
מסמל פוריות, שמחה ונתינה. הצבע הכתום בחלום משדר שמחה ויצירתיות, מימוש צרכי הנשמה והדרך להגשמה עצמית, כאשר התוצאה הסופית תקנה לחולם אושר וסיפוק עצמי. צבע כתום בחלום לפי הקבלה מייצג כוחניות ושאפתנות. לדוגמא, חלום על שתיית מיץ כתום מסמל קבלת אנרגיה חדשה לגוף. שתייה היא פעולה רצונית, מודעת ומגיעה ממחשבת החולם. הצבע הכתום מעיד על תוצאות בחירת החולם שגורמת להבראתו, כלומר שינוי חיובי במציאות החולם, חיות ושמחה.

צבע צהוב בחלום
מסמל יצירתיות, מיניות ושמחה. הצבע הצהוב בחלום הנו צבע האש והשמש שמטרתם יצירה, שינוי וקידום צרכי הנשמה. עם זאת, הצבע גם מסמל על בעיות רפואיות כמו דלקות וחולי. צבע צהוב בחלום לפי הקבלה מייצג מודעות חיובית של החולם. לדוגמא, חלום על אכילת בננה צהובה משקף את כוח היצירה של החולם ואת ההנאה שהוא מפיק מהעשייה היצירתית.

אילוסטרציה. ShutterStock
צבע אדום בחלום מסמל את אנרגית החיים, יצירתיות וכוחניות/ShutterStock

צבע אדום בחלום
מסמל את אנרגית החיים, יצירתיות וכוחניות. הצבע האדום בחלום הוא צבע של אנרגיית החיים, מיניות והתעוררות, אך גם כזה המצביע על הרצון בשליטה ומרדנות. הצבע האדום בחלומות מתייחס לגוף האדם ומצב בריאותו של האדם ומסמן על הצורך בהעברת אנרגיה חיונית לגוף-נפש-רוח. צבע אדום בחלום לפי הקבלה מצביע על שתלטנות ועל אנרגיה כוחנית של החולם. לדוגמא, חלום על בחירה בבגד אדום על פני בגד כחול פירושו בחירה בין שני מצבים: הכחול מייצג פעילות הגיונית ושכלתנית לעומת האדום שמייצג יצירתיות. בחירתה בבגד האדום מעיד על החלטה לפעול מתוך מחשבה חופשייה ויצירתית ולא מקובעת. דוגמא נוספת: צביעת חדר עבודה באדום. החלום משקף את התנהלותו של החולם במקום עבודתו: צביעת חדר העבודה באדום מראה לכל העובדים את הכוחניות והחוזקות שלו, אך גם את היותו אדם שנתון למצבי רוח.

צבע ורוד בחלום
מסמל על החיבור לילד הפנימי שקיים בכולנו, החיבור לתת מודע ועל התנהלות מתוך אהבה עצמית והגשמה. צבע וורוד בחלום לפי הקבלה מייצג תשוקה מינית שיכולה לפגוע בחולם. דוגמא לחלום בצבע ורוד: אישה פוגשת ילדה לבושה בשמלה ורודה הדומה לזו שהייתה לה בילדות. החלום מייצג לחולמת זיכרון ילדות וחיבור לילדה שבה. החיבור לילד הפנימי מאפשר שחרור זיכרונות שמקשים וחוסמים את הדרך למימוש והגשמה עצמית.

צבע כחול בחלום
מסמל תקשורת ,תעוזה ואומץ. הצבע הכחול בחלומות מתקשר ללמידה ,שכלתנות, לאופן התקשורת של החולם עם סביבתו ודרכי ההבעה העצמית. צבע כחול בחלום לפי הקבלה מייצג את אמונתו של החולם בבורא ועל רוחניותו הגבוהה. לדוגמא, חלום על עץ עם עלים ופירות כחולים מסמל לחולם על תהליך של למידה ושינוי חשיבה, שעדיין לא ניתן ליישם בפועל כי הפירות אינם בשלים.

צבע תכלת בחלום
מזהיר את החולם מפני ירידה רוחנית. צבע התכלת בחלום לפי חז"ל דורש מהחולם לבדוק את מעשיו ולהתחזק באמונה ובמצוות.

חלומות. ShutterStock
צבע כחול בחלום מסמל תקשורת ,תעוזה ואומץ/ShutterStock

צבע ירוק בחלום
הצבע הירוק בחלום מסמל צמיחה, שינוי ,פריחה ברמה האישית, עשייה ומימוש עצמי. צבע ירוק בחלום לפי הקבלה מייצג את שגשוגו של החולם בפרנסה ובחיים. לדוגמא, חלום על משקפיים ירוקים מעיד על דרכי המחשבה והשקפת עולמו של החולם - הצבע הירוק מעיד על תהליך של צמיחה ולמידה, שינוי לטובה.

צבע סגול-כחול אינדיגו בחלום
הצבע הסגול-כחול אינדיגו בחלום קשור לאינטואיציה ולעין השלישית. הסגול בחלום עוזר בתהליך ההתפתחות הרוחנית ולחיבור לנשמה ולאני הפנימי. בתהליך התפתחות הרוחנית הצבע הכחול עוזר לאזן עם צד פחות רוחני על מנת ליצור הרמוניה שמובילה לשינוי תודעתי. צבע סגול בחלום לפי הקבלה מייצג את רוחניותו והאינטואיציה של החולם. לדוגמא, חלום על משקפיים סגולים מסמלים לחולם על החיבור שלו ליכולות התקשור.

צבע זהב וכסף בחלום
צבע הזהב מעיד על יכולות הריפוי של החולם ועל אנרגיה של שפע. צבע הכסף מעיד על שפע כלכלי.

צבע טורקיז בחלום
צבע הטורקיז בחלום מסמל הגנה ושמירה מפני אנרגיות שליליות, מודעות רוחנית והתעסקות רוחנית של החולם. לדוגמא, אישה חלמה שהיא מקבלת במתנה שימלה בצבע טורקיז. החלום מעיד על תהליך של התפתחות רוחנית שהחולמת עוברת. קבלת השימלה הינה סימן לקבלת הסביבה את עשייתה הרוחנית.

אנשים מרוחים באבקות צבעוניות חוגגים את פסטיבל ההולי , הודו. ShutterStock
צבע הטורקיז בחלום מסמל הגנה ושמירה מפני אנרגיות שליליות/ShutterStock

עוד דוגמאות

צבעוניות בחלום
צבעוניות בחלום מעידה על הלך מחשבה חופשי ויצירתי של החולם. ריבוי צבעים בחלום מעיד על התנהלות החולם בחיים ויכולת ההנעה שלו. הוא חי בשלוות נפש ועושה פעילות רוחנית מתוך אהבה עצמית ורצון להגשים את עצמו.

צבע בשיער
צביעת שיער בחלום מעידה על בחירת החולם בשינוי בחיים ועל תחושת אי הסיפוק שלו מחייו. צביעת שיער בחלום מאפיין את החולם כחסר ביטחון, עם חשש לקחת סיכונים בחייו - אך עושה זאת למרות הפחד.

חלום על צביעת בית
הבית מסמל את עולמו הפנימי של החולם וצביעתו מעידה על עולם פנימי עשיר ויצירתיות.

חלום על בגדים צבעוניים
בגד בחלום מסמל את המעטפת האנרגטית שעוטפת את הגוף וההילה. צבעי הבגדים מסמלים את האנרגיה של החולם והמלצה לשינוי שנדרש ממנו ולהלן כמה דוגמאות לצבעי הבגדים בחלומות.
בגד לבן בחלום יעיד על שינוי חיובי שהחולם עובר, על תהליך הריפוי שעבר, על אדם שעוסק בריפוי ובעזרה לאחרים.
בגד אדום בחלום יעיד על אופיו הכוחני של החולם או על הצורך שלו בביטחון עצמי.
בגד כחול בחלום מייצג את אופיו התקשורתי של החולם או את הצורך שלו לחזק את התנהלותו במערכות יחסים.
בגד צהוב בחלום מייצג את אופיו הנוח והשמח של החולם, את הצלחתו בחיים או את הצורך שלו להתחבר לשימחה כדי להתקדם במשימותיו.
בגד ירוק בחלום מעיד על אדם פעלתן וממוקד במעשיו, אדם שמסוגל להניע אחרים או על אדם שנמצא בתהליך של התפתחות עצמית.
בגד כתום בחלום מעיד על אדם פעלתן וחיובי, מורה ומדריך אנשים או על הצורך של החולם ללמוד תחום חדש בחיים.
בגד צבעוני בחלום מעיד על אדם שעובר תקופה שיהיו בה גם התרחשויות חיוביות וגם שליליות - אך אופיו הצבעוני עוזר לו להתמודד ולזרום עם הקיים.
בגד שחור בחלום מעיד על אדם שחווה אובדן של אדם שיקר לו. ישנם חלומות של נשים לפני מיסוד הזוגיות שחולמות ששמלת הכלולות הלבנה הופכת לשחורה - חלום שבא להזהיר את החולמת מפני סיום הזוגיות.

חלום על דלת צבועה
דלת בחלום מעידה על מעבר, כניסה או יציאה ממצב א' למצב ב' ועל קבלת החלטה שהחולם צריך לקבל. אם הדלת סגורה - המסר שזה לא הזמן לקבל החלטה ואם הדלת פתוחה - המסר הוא שיש סיכוי טוב שההחלטה תניב הצלחה בחיי החולם. כאשר הדלת צבועה יש להתייחס בפירוש לצבע הדלת: דלת בצבע שחור מעיד על קושי בקבלת החלטה. חלום על דלת צבועה בחום מעיד על שינוי שמוביל ליציבות בחיי החולם.

לפירוש חלומות, ניתן לרשום את חלומותיכם באחד מהפורומים המובילים שלי בפירוש חלומות. המענה הוא חינמי וברמה יומיומית.
לחצו כאן לפורום חלומות בבלוג פרפרים.
לחצו כאן לפורום חלומות באתר פרפרים.
לחצו כאן לפורום חלומות בדף בפסיבוק "קסם החלום".

הכתבת היא דפנה ביסמוט, מתקשרת מטפלת ומורה רוחנית, מנהלת מכללת צומת רוחניות - מבית פרפרים המרחב הרוחני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully