וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב היד שלכם מסגיר כיצד יראה שולחן החג שלכם

המכון לגרפולוגיה חנה קורן

13.4.2022 / 0:01

ליל הסדר מגיע ואתם: מארחים או מתארחים? בין אם אצלכם ובין אם אצל אחרים, הנה לכם דרך לגלות מה מצפה לכם - לפחות מבחינת ההשקעה העיצובית בשולחן הסדר - בהתאם לכתב היד שלכם ו/או של המארחים

לפני מספר שנים, ערכנו ערב סדר משפחתי אצלנו בבית הקטן שבקיבוץ. כמובן שפינינו את כל הסלון, פתחנו שולחן ארוך וכדרכינו, דרכם של קיבוציניקים או כדרכם של אנשים שיותר מתעניינים בחברותא ובאוכל מאשר בעיצוב המדויק התואם את כל כללי הטקס למיניהם (מי כתב אותם???), ערכנו שולחן עם צלחות, כוסות וסכום שלא כולם היו מאותה "המשפחה". השולחן היה צבעוני ועליז בעינינו, צלחות בגדלים שונים ובצבעים שונים, סכום מכל הבא ליד, כי, למען האמת, לתפיסתינו האישית המשפחתית, המזלג והצלחת הם רק כלים לאכסון ונשיאת האוכל הטעים מן השולחן אל הפה ומשם אל הקיבה...

אלא שאחת האורחות שלנו, אישה יקרה ונהדרת (בלי ציניות), היא גם, במקרה, ייקית במובן הטוב של המילה. אישה מאוד מטופחת, מוקפדת תמיד בלבושה ובאופן התבטאותה וכשהיא נכנסה לבית והעיפה מבט אל עבר השולחן, קלטתי את הבעתה שעברה לרגע על פניה כעננה עמוסת תדהמה מעורבת בזוועה בניסיון הסוואה, בכעס ובעלבון... כל אלו חגגו להם ביחד והיא ממש התקשתה לעצור בעצמה.

היא ניגשה לשולחן ובשיא העדינות התחילה לסדר את הסכום, שלא הונח כמובן לפי כללי הטקס, ליישר את הכוסות הלא אחידות בזווית הנכונה מימין לצלחת ולמרכז את הצלחות הקטנות בתוך הגדולות יותר וכך הלאה...

היא ניסתה בכל כוחה לשאול בעדינות אם אין לנו סט אחיד (כמובן שאין...) ובמהלך הערב כולו, נראה היה שהרגישה שלא בנוח. זה לא היה הסדר לו ציפתה. האווירה היתה נהדרת, צחקנו בלי סוף, לא קראנו את כל ההגדה אלא רק את חלקה (גם זו, כך מסתבר, בעיה. אולם היא פתרה אותה בכך שהיא קראה עד הסוף) ובקיצור, היעדר האחידות, היעדר האסתטיקה (אם כי בעינינו היה אסתטי בדיוק במידה המתאימה והנדרשת), ממש הפריעו את מנוחתה והקשו עליה להתמקד וליהנות מכל השאר: האוכל המעולה והאווירה הנפלאה.

איך הסיפור הזה קשור? הוא קשור כי אני בטוחה שאם היינו מוזמנים אליה לסדר (לא הוזמנו... מעניין למה ) היינו מוצאים שולחן ערוך לתפארת, מקושט ומוקפד, הכלים היו כולם מאותו הסט המיוחד לחג וכך הלאה והלאה. מניחה שהבנתם...

כל מה שצריך לדעת לחג הפסח השנה
מדריך טיולים, מסלולים ואירועים
מתכונים כשרים לפסח
ניקיון לפסח: כל הטיפים והטריקים לניקוי הבית
פסח 2022 - מתי ליל הסדר ומהם זמני כניסת ויציאת החג
אירועים, פסטיבלים, ופעילויות בחינם למשפחה בפסח

שולחן חג הפסח. ShutterStock
איך יראה שולחן החג של המשפחה שהזמינה אתכם?/ShutterStock

אבל איך זה קשור לכתב היד?

אנשים שהאסתטיקה חשובה להם (ואסתטיקה, כך צריך לזכור, היא אישית מאוד ושונה מאדם לאדם ומתרבות לתרבות), יקפידו גם על האסתטיקה של כתב היד שלהם. לרוב. "לרוב", כי ישנם אנשים מאוד אסתטיים ויחד עם זאת מהירי מחשבה ואינטואיטיביים, בעלי נפש חופשיה ורצון "לבלוע את החיים" וכתב ידם יהיה שונה ולא תמיד יסגיר את החשיבות הגבוהה לאסתטיקה האישית שלהם.

עיצוב אסתטי יכול לקבל פנים רבות ויחד עם זאת תהיה בו מידה גבוהה של אחידות צורנית, תנועתית וזוויתית. ככל שהכתב "מעוצב" יותר ונראה כפונט של מחשב, כך החשיבות האסתטית, המראה החיצוני, יקבלו משמעות גבוהה יותר. הנה לכם מספר דוגמאות שונות:

עוד בוואלה!

ניקיון פסח לנשמה: השיטה שתסייע לרפא את הגוף והנפש שלכם

לכתבה המלאה
גרפולוגיה - מה אפשר ללמוד מכתב היד שלכם על ארוחת החג שאתם מארגנים?. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
שולחן החג של מי שכתב את זה יהיה מאוד מסודר/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה - מה אפשר ללמוד מכתב היד שלכם על ארוחת החג שאתם מארגנים?. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
צפו לשולחן חג חגיגי ואסתטי/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה - מה אפשר ללמוד מכתב היד שלכם על ארוחת החג שאתם מארגנים?. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
גם במקרה הזה צפוי לכם שולחן חג מאורגן ומסודר היטב/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

לעומתם, אנשים שמגלים רגישות נמוכה יותר לסדר, יופי ואסתטיקה, יתאפיינו בכתבים יותר "מבולגנים" וחסרי סדר, רווחים משתנים בין אותיות ומילים, הכתב פעמים רבות יאבד מקריאותו ואפילו התיקונים, אם קיימים, יהיו מקושקשים.

גרפולוגיה - מה אפשר ללמוד מכתב היד שלכם על ארוחת החג שאתם מארגנים?. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
כתב יד מבולגן עלול להעיד המון על שולחן הסדר שלכם/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה - מה אפשר ללמוד מכתב היד שלכם על ארוחת החג שאתם מארגנים?. המכון לגרפולוגיה חנה קורן, אתר רשמי
בלגן גם בשולחן החג?/אתר רשמי, המכון לגרפולוגיה חנה קורן

מאחלת לכולכם חג שמח, נעים, טעים, כייפי ומשפחתי בדיוק במידה שאתם מבקשים לעצמכם. זכרו שהסכין אמור להיות מונח בצד ימין והמזלג בשמאל וכוס היין מימין לצלחת בפינה או פשוט, בדיוק איפה שמתחשק לכם, העיקר שתהיו מוקפים באנשים שאתם אוהבים ואוהבים אתכם ואל תשכחו שאם אתם חוגגים - התברכתם.

חג שמח לכולנו ואיחולי יציאה מעבדות לחירות!

המאמר נכתב ע"י הגרפולוגית דורית וואלך מצוות "חנה קורן מכון לגרפולוגיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully