וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקיון פסח לנשמה: השיטה שתסייע לרפא את הגוף והנפש שלכם

רחל חלי ארוטי-ברבש, InHeal

4.4.2022 / 18:29

בפסח הזה כולנו בסימן חירות תודעתית לריפוי הגוף, הנפש והנשמה. על אף שנכתבה לפני זמן רב, ההגדה מתארת באופן מדויק את המכשולים הניצבים בדרכנו כיום ומונעים מאיתנו להגיע אל "הארץ המובטחת". שיטת InHeal תוכל לסייע לנו להגיע לשם

כיום נשאלת השאלה הגדולה: האם חירות זה לא מה שכולנו רוצים וחולמים עליו רוב חיינו? אנחנו אומרים לעצמנו לא פעם: אני רוצה להיות חופשי! להשתחרר מכל העבודה הקשה, מכבלי העבר. אני רוצה להשתחרר מהמחשבות הטורדניות, מהאמונות המגבילות, להעניק חופש למחשבה, לתת דרור לאמת הפנימית שלי בכל דבר ועניין בחיי, בין אם זה במקום העבודה שלי ובין אם זה בתוך מערכת היחסים שלי. מתחשק לי פשוט להיות אני ללא פילטרים, מה שנקרא - באפס מאמץ. האם זה בר השגה?

להשתחרר מכבלי העבר. ShutterStock
החירות בידיים שלנו, בואו נשיג אותה/ShutterStock

מה להגדה ולעניין יציאת מצרים הפרטית של כל אחת ואחד מאיתנו?

למעשה ניתן לומר שהדמויות בהגדה מקבילות להתניות הנצרבות בתוכנו מגיל מאוד צעיר ומנהלות אותנו בחיינו הבוגרים. בכדי להבין זאת לעומק, ננסה למנות את הדמויות ולהבין את ההקבלה למציאות שלנו היום:

פרעה - מלשון להפריע: התניה המפריעה לנו ומשבשת את הווייז הפנימי שלנו, מה שמסית אותנו מהשביל שלנו בחיים, מפריע לנו להגיע ליעוד שלנו, להגשים את עצמנו, להביא את עצמנו לידי ביטוי וכדומה.

משה - מלשון למשות: למשות אותנו ממצרים, להוציא אותנו לחופשי, להיות הגאולה של עצמנו כבר מעצם היותנו מוכנים לעבור תהליך ולהוציא עצמנו ממצרים הפרטית שלנו.

מצרים - מלשון מיצרים: הכוונה לכל ההרגלים שלנו, הפרדיגמות המחשבתיות שלנו, החומות שבנינו סביבנו, המקומות החלשים בתוכנו המאפשרים לנו להתמכר, להתרגל, להישאר באזור הנוחות המוכר והידוע במקום להיות פרו אקטיביים ולצאת לחופשי.

מדבר - מלשון דיבור: לדבר את האמת. לשנות את השיח הפנימי והחיצוני שלנו - השיח הפנימי מורכב מכל המחשבות, הרגשות, התבניות, ההתניות, החסמים וכדומה. השיח החיצוני הוא השפה שלנו, המכילה גם מילים קשות שמשפיעות על חיינו בצורה כזו או אחרת. למילים יש כוח. השיח החיצוני כולל בין היתר גם לשון הרע, ביקורת, אשמה וכדומה. עלינו לעבור את המדבר קודם כל מתוך הסכמה לחולל שינוי, להיות ערים לקושי בתוך המסע ולהסכים פשוט להיות שם ולא לברוח ממנו. לקחת אחריות על השיח ולפנות מקום לשינוי.

פסח - המילה הזו מורכבת משתי מילים: "פה" ו-"סח". המילה "פה" מסמלת את הפנימיות, בדיוק כמו האות פ' המשובללת לתוכה. המילה "סח" היא מלשון לחוס. שוב, גם כאן ניתן לראות את ההתניות בתוכנו. הפנימיות שלנו מנוהלת ע"י התניות מעכבות המפריעות לנו להיות טובים יותר ובעצם מפארות את האגו ונותנות לו מקום של חשיבות נעלה הגורמת לנו לרוב לא להיות במקום שחס בראש ובראשונה על עצמנו וקרוב לוודאי שלא על הסובבים אותנו. בלחוס הכוונה היא שלא להיות ביקורתיים כלפי אחרים וכלפי עצמנו. לא לומר לעצמי: "אני לא אצליח", "לא יאהבו/יראו אותי". לא להאשים את עצמי ולא את הסובבים אותי. לקבל כל אדם באשר הוא ולהיות במקום שמיטיב עם עצמנו ועם הסביבה שלנו. לזכור להיות סובלניים, אדיבים ובעיקר רגועים יותר, כי אם נחשוב על זה לעומק, נבחין בכך שכשאנחנו כאלו אז באופן אוטומטי מפלס הלחץ/כעס יורד משמעותית ותורם לאיכות חיינו. פועל יוצא מכך הוא שהמדדים שלנו בגוף נמצאים בהלימה עם מצב הרוח והרגש שלנו, מה שתורם לנו משמעותית לרמת חוסן וחיוניות גבוהה בגוף לאורך זמן.

עוד בוואלה!

כך תאבחנו האם שגרת החיים האינטנסיבית שלכם פוגעת בבריאותכם

לכתבה המלאה
חופש. ShutterStock
למשות אותנו ממצרים, להוציא אותנו לחופשי/ShutterStock

מהו הפסח שהאדם עושה בתוכו?

חג הפסח מאפשר לנו להיכנס פנימה לתוך עצמנו, פנימה אל הלב שלנו, על מנת לנקות מתוכנו, להשיל את המיותר, המעכב, להסיר את המיצרים, לשבור תבניות מחשבתיות/התנהגותיות, לנקות את כל החמץ שהחמיץ את ליבנו, את גופנו, את הלך הרוח בו אנו שורים ולהתמיר את הכל לאהבה, שלווה, אושר. מה שנקרא להיות בתודעה של מלאות, להיות בידיעה שיש בתוכנו הכל ותמיד יש בכוחנו לברוא מציאות אחרת, טובה יותר. זוהי הזדמנות נהדרת להיות המשה הקיים בתוכנו, המנהיגים שאנחנו, למשות עצמנו מן המיצרים - ממצרים הפרטית שלנו.

בסיפור ההגדה מסופר על משה רבנו. הוא הצליח לסחוף אחריו רק מעטים אל הארץ המובטחת וזאת משום שכמו אז, גם היום, ישנה טעות בתפיסה שלנו לגבי המילה "חירות". רובנו מאמינים שזוהי מתנה שזוכים בה ואת רוב חיינו אנו מעבירים בהמתנה. ממתינים שבן הזוג יעריך אותנו, שהבוס יבחין בנו, שנקבל הכרה בדיוק כפי שאנו מצפים, שנחדל מלחשוש ולפחד. אנו ממתינים שיתחברו אלינו כנפי קסם שיישאו אותנו אל עבר החופש, ובדיוק ברגע זה העוצמה החבויה בתוכנו תפרוץ ונרגיש חירות אמיתית מהי. לצערנו, לא כך הדבר. חירות אינה מתנה אלא מטרה!

רחל חלי ארוטי-ברבש, N.D. InHeal,
רחל חלי ארוטי-ברבש, N.D/InHeal

בין היציאה ממצרים לבין הארץ המובטחת ישנו מדבר בן 40 שנות סבל, קושי, ניסוי וטעייה, כאב וסיפוק, אמונה וחזון, פאר וחורבן, חוסר ושפע, חרדה וביטחון, צדק ואמת, אמונות מגבילות ואמונות משחררות ובעיקר הרבה למידה. המדבר הזה הוא ששחרר אותנו לחופשי. דרכו למדנו איך לראות את עצמנו ולהכיר ביכולותינו, לוותר על האגו, להיות באהבה עצמית בלתי מותנית ולגלות את האור מתוך אמונה והכרת הטוב. החירות בידיים שלנו, בואו נשיג אותה!

מאחלת לכם מסע מדברי מלמד, מוצלח ומהנה. מסע אל השלום, השלם והמושלם בתוכנו. מסע אל עבר החירות המיוחלת.

בברכת פסח כשר ושמח,
רחל חלי ארוטי-ברבש, N.D

הכותבת הינה פסיכותרפיסטית הוליסטית, מטפלת אינטגרטיבית רב תחומית, חוקרת ומרצה בתחום הריפוי התודעתי ומנהלת תכניות החלמה במדיקל קר. לפרטים נוספים אודות מסע הריפוי שלנו בשיטת InHeal, ניתן להיכנס לאתר הבית שלנו www.inheal.org.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully