וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יעלה בגורל הנשיא זלנסקי? שאלנו את הכוכבים

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 15:28

גיבור קומי, גיבור טרגי או גיבור מיתולוגי של אוקראינה והעולם החופשי בעידן החדש? מפת הלידה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חושפת דברים מאוד מעניינים עליו - כמו גם על צומת הדרכים בו הוא נמצא כיום

בווידאו: זלנסקי בסרטון מרחובות קייב: "כולנו כאן"/צילום: זלנסקי

מפת הלידה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מראה לנו כבר במבט ראשון איש רב פעלים ורב אתגרים - וגם היא מורכבת מהפכים וכאילו אומרת: התרשמתם ממשהו? רגע, יש גם את ההיפך, שימו לב. האתגר הראשון מתחיל כבר במיקומם של השמש (בחץ כתום בתמונה שבהמשך) והירח (בחץ כחול), שני הכוכבים אולי החשובים ביותר במפת הלידה כשהשמש מייצגת את ה"אני האמיתי" שלנו בעוד הירח מייצג את מקום שבו אנחנו חווים את השפעתה, שכן לירח עצמו אין אור משלו. השניים האלה ניצבים במפה זו מול זה. זווית כזו של עימות מצביעה קודם כל על איש רחב אופקים, איש העולם מצד השמש, אך גם כזה שרוצה לבטא את עצמו בכל דרך אפשרית - עם הירח ממול שמתרגם את אור השמש לעשייה ממוקדת, ביטוי אישי ואגו פעיל במיוחד.

מיקומה של השמש במזל דלי בצמידות לונוס (בחץ ורוד) בבית הצמיחה וההתפתחות האישית, מראה על אופקים רחבים מאוד השמש וונוס במזל דלי בבית התשיעי מייצגות פתיחות גבוהה לרעיונות חדשים, לגישה אחרת ולרעיון האחדות כשלעצמו מהמקום ההומני של מזל דלי: כולנו בני אדם, והרעיון הבסיסי הוא לחבר בין אלה לאלה ולהתמקד במכנה המשותף המחבר ביניהם.

מיקומו של הירח בבית התקשורת במזל אריה יכול להיות מצוין לכל מי שרוצה להיות על הבמה, כל במה, ובדרך כלל גם מצליח וזוכה לכבוד. אולם הירח במזל אריה עלול להיות תקוע בעצמו ובאגו שלו: זווית פעולה בין הירח לבין אורנוס, כוכב השינויים (בחץ סגול), מונעת את התהליך הזה. היא מביאה איתה שינויים תכופים ביכולת לקרוא נכון את המפה, יכולת לצחוק גם על עצמו מהצד ולכן גם לא להיכנס לרצינות יתר, ובנוסף הארות ותובנות מהירות שעוזרות לו לא רק לשרוד, אלא לקרוא נכון את המפה כמה צעדים קדימה. אנשים שניחנו בזווית שכזו ניחנו גם ביכולת הישרדות מעולה, וכמו חתול - ליפול על הרגליים בסיטואציות לא פשוטות.

מפת הלידה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי

מפת הלידה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. יאיר טריבלסקי
מפת הלידה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי/יאיר טריבלסקי

תקשורת - ובכל הרמות

נושא התקשורת הוא אלמנט משמעותי מאוד במפת הלידה שלו, אם לא המשמעותי ביותר. זה לא רק מיקומו של הירח בבית התקשורת, אלא גם מיקומו של מרס בהילוך אחורי בבית התקשורת וקודם כל - באופק שבמזל תאומים התקשורתי. האופק במזל תאומים מצביע על תדמית צעירה, תקשורתית מאוד ובעיקר דינמית ומשתנה בהתאם לנסיבות.

מזל תאומים שייך ליסודות המשתנים, ואכן האיש הוא מאוד רבגוני, יכול להשתנות במהירות ולהתאים את עצמו לכל סיטואציה - ועל פניו גם עשוי להיראות קליל, חביב ומאוד צבעוני ורבגוני. אולם, האם באמת התקשורת שלו היא רק קלילה וחביבה? את זה יראה לנו מיקומו של מרקורי, כוכב התקשורת (בחץ תכלת) בבית השמיני, בית ההתחדשות והעומק. מיקום כוכב מרקורי בבית השמיני מראה על אדם שבמהותו מחפש עומק ומשמעות (זה הבית של פלוטו במקור), וזה נכון גם בתקשורת שלו עם העולם, עם פוטנציאל לרמת מודעות גבוהה במיוחד.

מיקומו של מרקורי במזל גדי הרציני, הביקורתי והנוקשה שונה לחלוטין ממראית העין של האופק במזל תאומים המראה כביכול על אישיות קלילה וזורמת: כאן בא לידי ביטוי הצד הביקורתי של מרקורי, וזה קצה הקרחון שנמצא מתחת למים עם מינון גבוה של ביקורת עצמית נוקבת, בעוד כלפי חוץ זה נראה כאילו ההיפך. זווית מעשית שיוצר מרקורי עם כוכב אורנוס (בחץ סגול) מראה על יכולת מצוינת להתגמש בזמן שינויים - ולהתאים את עצמו באופן מדויק למה שקורה כאן ועכשיו, תוך אפשרות ליצירת שותפויות ובריתות שיעזרו לו לממש את תכניותיו.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נואם בקייב, 22 בפברואר, 2022. רויטרס
האופק במזל תאומים מצביע על תדמית צעירה, תקשורתית מאוד ובעיקר דינמית ומשתנה בהתאם לנסיבות/רויטרס

סטורן מול הירח: כובד ובדידות

זו אחת הזויות המכבידות והנוקשות שקיימות באסטרולוגיה. סטורן (בריבוע שחור בראש המפה) הוא כוכב מכביד ונוקשה, ומול הירח העדין הוא אפילו מכביד יותר: כעת זילנסקי מרגיש לבד במערכה, כשכובד העולם כולו על כתפיו. אולם במקביל גם סטורן מבגר אותו מאוד, ומעניק לו סמכותיות אחריות ובגרות שלא היו לו קודם, גם אישית וגם תדמיתית.

כוכב השפע

יופיטר כוכב השפע (בחץ ירקרק) נמצא בבית הראשון צמוד כמעט לאופק של זילנסקי, במזל תאומים. מכיוון שהבית הראשון מייצג את הפרסונה שלנו, את הגישה לחיים ואת מה שרואים אצלנו במפגש ראשוני, הרי שיופיטר בבית הראשון מייצג גישה אופטימית מאוד לחיים, ויכולת להשתנות ולקבל כל שינוי באהבה - בגלל המיקום במזל תאומים. יכולת ההשתנות הזו והצירוף של יופיטר במיקום הזה מביאים איתם גם יכולת הומוריסטית, ואיתה גם היכולת לראות את הצד האופטימי והמשעשע בכל סיטואציה, ולהביא איתה שמחה ואופטימיות.

אכן, בבסיסו זילנסקי הוא אכן שחקן קומי, ויצר גם סדרה קומית שרצה לא מעט באוקראינה. אבל לא רק שחקן קומי בסדרות אלא גם בסרטים והפקות שונות: יופיטר בבית הראשון הוא שמח, בולט ומרשים, מתנה לכל אדם שרוצה, יכול ומוכן לעמוד מול כל קהל, החל מקהל בתיאטרון וכלה בממשלה, בפוליטיקה ועל בימת החיים בכלל.

יופיטר הוא שליט הבית השביעי - בית היחסים והדיאלוג שנמצא ממש ממול… שוב מצב של עימות בין כוכב מסוים לבין הבית שלו שנמצא מולו, אלמנט שמאפשר איכות מעניינת של תקשורת עם מי שנמצא ממול, ורמת מודעות גבוהה במיוחד ליכולת לנהל דיאלוג, כל דיאלוג שהוא, מתוך הבנה ועומק.

כוכב מרס האסרטיבי שנמצא גם הוא בבית התקשורת נמצא בהילוך אחורי. זהו מיקום מורכב עבור מרס, שבדרך כלל מצטיין בריצה שאפתנית קדימה. כוכב מרס אצל גבר מראה את חוט השדרה והצד הגברי שלו. כשהוא בהילוך אחורי הוא מאפשר לאיש לא לקחת את עצמו ברצינות יתרה ולגרום לו להצליח דווקא בתור אנטי גיבור ולא בתור גיבור דרמטי אמיתי.

מרס בהילוך אחורי רוצה לרוץ קדימה אבל נתקל בשריון שלו עצמו, נופל, קם, ודווקא אז זוכה בבחורה. נשמע לכם מוכר? זהו פחות או יותר התיאור של דון קישוט, שדווקא כשהוא יוצא מול מטרות בלתי אפשריות ואבודות מראש, הוא זוכה בתהילה. מרס בהילוך אחורי מצוין בשני צעדים קדימה ואז שלושה אחורה, ובלשחק את תפקיד האנטי גיבור - משהו כמו הילד שצועק שהמלך הוא עירום - ודווקא בתפקיד הזה להפוך לגיבור בניגוד לכל התחזיות ולתדמיות הקודמות שלו, שבו כאמור הוא וגם העולם לא תמיד לקחו אותו ברצינות.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר באזור המתיחות בדונייצק, 17 בפברואר, 2022. רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר באזור המתיחות בדונייצק, 17 בפברואר, 2022/רויטרס

עוד על מפת הלידה של וולודימיר זלנסקי:

פלוטו בזויות ליופיטר ולסטורן: מתחים ולחצים

המתחים והלחצים שיוצר עכשיו פלוטו (בריבוע חום) כשהוא קורא תיגר גם יופיטר בבית הראשון של זילנסקי, אותו צד אופטימי שרק רוצה לצמוח ולהתרחב ולהיות מוקד להשראה לאחרים, וגם על סטורן שמייצג את מסגרת הפעולה והסמכות שלו, הם עצומים: פלוטו הוא הוא המבחן האמיתי של כל אחד מאיתנו, וזוויות המתח והלחץ האלה הם בוחן אמיתי לדמותו של זילנסקי, זוויות שמבדילות בין אנשים שנקלעו בטעות לסיטואציות דרמטיות ומתקשות להתמודד איתן כי לא למדו זאת עד כה, לבין גברים שמרימים את הכפפות העצומות של פלוטו כשהם מבינים את גודל השעה והרגע, הצומת שבהם הם נמצאים כעת, והסמל שהם הופכים אט אט לעולם אם יצליחו להתמודד בהצלחה עם האתגר הפלוטוני הכמעט בלתי אפשרי הזה ולא לוותר עד הרגע האחרון.

בשנה הבאה ייכנס לאט לאט פלוטו לזווית של עימות עם מרס במפת הלידה של זילנסקי, ואז יגיע העימות האמיתי בין הרוח הצעירה והשובבה של הילד שצעק המלך הוא עירום, לבין גודל התפקיד והסמל שהמציאות העמיסה על כתפיו הצרות, עם הצורך להתמודד מול כוחות עצומים ורבים ממנו פי כמה: האם יצליח להתמודד עם כל זה השובב שבתוכו שממש עכשיו עובר את מסע החניכה מול העולם שדורש ממנו להפוך מגבר למנהיג, ולקחת את כל גודל התפקיד הזה על כתפיו?

מפת הלידה של ולדימיר שלנו מראה שגורלו שלו - ובאופן לא מודע גם החלטותיו וגם האינטואיציה שלו - הם שבחרו בו במודע או שלא במודע להיות בדיוק בצומת שהוא נמצא בה, אבל את הבחירה של עד כמה רחוק ללכת בצומת ולהנהיג אותה ולנסות להילחם עליה - הוא עצמו צריך לעשות. אם יעשה זאת בכנות ובאומץ, ויצליח להפוך מדון קישוט לקלינט איסטווד - יוכל להיות בהמשך גם אחד המנהיגים החדשים של העולם החופשי בעידן החדש, מול ענני הדיקטטורה והרודנות השחורים שהתרבו בעולם לאחרונה.

זה התהליך שבו חוזים כולנו ממש עכשיו, מתחת לענני העשן, טורי השריון המתקרבים וזעקות הפצועים, והוא נקרא - לידתו של מנהיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully