וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו את הכוכבים: יפלוש או לא יפלוש? ולדימיר פוטין - אישיות במלכודת

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 10:13

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נמצא בימים אלה בצומת משמעותית: האם להסתער ולכבוש את אוקראינה שרוצה להצטרף לברית נאט"ו או לוותר? ניסינו לחזות את הצעד הבא שלו בעזרת מפת הלידה שלו - ואלו המסקנות

בווידאו: לברוב ממליץ לפוטין להמשיך בשיחות לפתרון המשבר עם אוקראינה/צילום: רויטרס

העולם כולו עוצר את נשימתו, מנסה לפענח את אישיותו החידתית של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כדי לדעת האם הוא מתכוון ברצינות לצעד הלוחמני הזה שישפיע על העולם כולו בחודשים הקרובים ויכניס את כולנו למלחמה, אך פוטין כמו פוטין - אדם שהוא חידה גם לקרובים אליו.

אסתכן ואומר כבר עכשיו: אם לא יקרה משהו יוצא דופן, פוטין לא יפלוש לאוקראינה. הוא לא זקוק לזה. כבר עכשיו הוא מצליח להשיג את מה שהוא רוצה. אבל מה הוא באמת רוצה? ומה מפעיל אותו שם, מתחת לפני השטח? אכן, התבוננות עומק במפת הלידה של פוטין מראה לא רק את מבנה האישיות שלו, אלא גם את ההשפעות שיש למצב הכוכבים הנוכחי על המפה הזו ועל פעולותיו האחרונות.

מפת הלידה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

מפת הלידה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. יאיר טריבלסקי
מפת הלידה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/יאיר טריבלסקי

לעבוד עם הראש: 5 פלנטות ביסוד האוויר

כל מי שמנסה להבין איך פוטין פועל, חייב להבין קודם את מבנה המפה שלו לעומק. למשל מתוך עשר פלנטות בכל מפת לידה, 5 מהן - השמש, הירח, מרקורי, סטורן ונפטון - נמצאות ביסוד האוויר, מה שאומר שחמישים אחוז מהעוצמה האנרגטית שלו היא שכלתנית ומוכוונת מטרה, בעיקר אם נשים לב שזה כולל גם את השמש (בחץ כתום) - ה"אני האמיתי" שלו, והירח (בחץ כחול), הנפש, שמראה היכן השמש מתבטאת באופן הטוב ביותר, וזה - בבית השמיני, השייך באופן מסורתי למזל עקרב, ולשליטו פלוטו היצרי והכוחני, בית נסתר מהעין לכל מי שמנסה להבין את המוטיביציה האמיתית שלו.

חמישה כוכבים ביסוד האוויר - זה ללא ספק מינון גבוה יחסית לכל מפה, וזה מראה שרוב הפעולות של פוטין נעשות מתוך תכנון מדוקדק ויש חזון שלם מאחוריהן. מה שמעניין יותר הוא שמתוך חמשת הכוכבים האלה - ארבעה מהם נמצאים בבתי הרגש התת מודע ופעולתם נסתרת מהעין. קולטים? עולם הרגש שלו פועל ומופעל באופן שכלתני, מה שאומר יכולת להשתמש ברגש הזה - לפעול ממנו או להפעיל אחרים - לתועלתו.

אכן, דרך הבנת עומק של שני הבתים האלה, הבית השמיני והבית השנים עשר, אפשר להבין מהם הדברים שקבעו וקובעים את הדרך שבה גדל פוטין, התבגר, ובנה לו השקפת עולם.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך הצהרה בפתח פגישתו עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן במוסקבה 1 בפברואר 2022. רויטרס
רוב הפעולות של פוטין נעשות מתוך תכנון מדוקדק ויש חזון שלם מאחוריהן/רויטרס

הבית השמיני: מוות, לידה ומשאבים פנימיים

מה קורה בבית השמיני? פלנטות משמעותיות בבית השמיני עוסקות במצבים דרמטיים הקשורים לתהליכים פלוטונים שעיקרם - תהליכי התחדשות של מוות ולידה, אבל גם עיסוק מודגש בצד הכוחני והיצרי של הבית הזה, בשאיפה לאסוף כוחות מאחורי הקלעים כדי לחוש את העוצמה הזו. הפעילות בבית הזה לא נראית כלפי חוץ: זהו בית רגשי ולא מודע, אחד מתוך שלושה כאלה.

בבית הזה נוכל למצוא את הירח (בחץ כחול), שמייצג לא רק את הנפש ועולם הרגש, אלא גם את דמות האם והשפעתה על הנושאים האלה בזמן גידול הילד הזה.

הירח הוא כוכב משמעותי מאוד: הוא זה שאמור לממש וליישם את פעולת השמש במפה, מכיון שאין לו אור משלו. מכיון שלירח במפת פוטין אין שום זוויות עם כוכבים אחרים, אפשר לומר שחוץ ממימוש השמש - ה"אני האמיתי" - אין לו השפעות אחרת, והוא פועל מכוח עצמו, באופן עצמאי וללא השפעות זרות באופן עקרוני. פוטין הוא בעל חשיבה עצמאית לגמרי: הוא התרגל לכך בילדותו, כשלא היה לו את מי לשתף וממי לקבל הדרכה. הוא פועל מכוח עצמו, כלומר מכוח הדחפים הפנימיים והאינטואיציה האישית שלו - והתוצאות בהתאם.

זה לא אומר שהוא לא מקשיב לעצות או מסעיר מוחות עם אחרים, אבל מיקומו של הירח במזל תאומים מראה על נפש צעירה ואימפולסיבית שחווה שינויים מהירים במצב הרוח ובסדרי העדיפויות שלה ובסופו של דבר היא זו שמחליטה, למרות החלקים האחרים במפה. חשוב לזכור שהירח לא רק מממש את השמש, אלא מייצג אם את דמות האם, ואת היעדר הדיאלוג איתה שבנה את הדמות החשדנית והמנותקת, שמקשיבה בעיקר לעצמה.

המנגנון הזה נוצר בילדותו של פוטין. הוא נולד בסוף מלחמת העולם השנייה לתנאים של דוחק ועוני בסטלינגרד (שאחר כך שונה שמה ללניגרד) ההרוסה, וגר עם משפחתו בדירה עם עוד שתי משפחות, מקלחת משותפת ותנאי דוחק וצפיפות. תחושת הבדידות הזו שמקרין הירח בבית השמיני של ילד שאין לו כמעט דמויות הקרובות אליו, קשורה למציאות בה חי: אמו היתה חלשה וחולנית, והיא ואביו עבדו במשך רוב היום בעבודות מזדמנות כשפוטין נשאר לבדו בבית.

הבדידות הזו גרמה לו עם השנים לסמוך רק על עצמו - ולא על אף אחד אחר. היא גרמה לו לרצות לשלוט בגורלו, ולא להיות יותר חסר אונים מול עובדות החיים, אלא לשלוט בחייו עד כמה שיוכל. עמוק בתוכו נשאר עדיין הילד הבודד, שזקוק לשליטה מצד אחד, אבל גם לתשומת לב מצד שני, ודרך חשיבתו לא צפויה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס הענקת מדליית הוועד האולימפי הרוסי באולימפיאדת קיץ בטוקיו 2020 באולם סנט קתרין בקרמלין במוסקבה, רוסיה, 11 בספטמבר 2021. AP
הבדידות הזו גרמה לו עם השנים לסמוך רק על עצמו - ולא על אף אחד אחר/AP

פלוטו, לילית ובית 12: שלטון הפחד

בתוך עולמו הבודד, הבין פוטין כבר בגיל צעיר שבעתיד הוא יהיה חייב לשלוט במצב: אסור שיקרה מצב שבו יהיה תלוי באחרים. להיפך: האחרים חייבים להיות תלויים בו. זה נכון היה לפוטין כאזרח וזה נכון לו גם עכשיו כשנשיא של אחת המדינות החזקות בעולם.

את האלמנט הזה מראה לנו מיקומו של כוכב פלוטו (בחץ חום) שנמצא בצמידות לנקודת הרום שמיים, הנקודה הגבוהה ביותר במפה. פלוטו בנקודה הזו מסמל את השליטה החיצונית של הבריון שיש לו מטרה: להפחיד את יריביו - ולאיים עליהם באופן כוחני.

פוטין הבין כבר אז שהשליטה האמיתית אינה שם, אלא במקום שבו נמצא מרקורי, כוכב התקשורת שלו: מאחורי הקלעים. מקבץ הכוכבים הגדול ובעיקר מרקורי כוכב התקשורת (בחץ תכלת) שנמצא בבית ה-12, בית הפחדים, התת מודע והשליטה שמאחורי הקלעים, ביחד עם הכוכבים פלוטו ולילית בבית העשירי על רום השמים, מראים זאת: שליטה הוא שם המשחק, חיצונית ופנימית. כמו שחקן פוקר טוב, הוא הבין שרק השילוב בין שניהם מהווה איום האמיתי.

נאה דורש - נאה מקיים. פוטין הלך ללימודים ונרשם ללימודי הגרמנית, למה? כדי להבין את שפתו של האויב. משם התקדם לשירות החשאי הרוסי, הק.ג.ב. פוטין בנה שם קריירה והפך קצין בשירות החשאי הרוסי, כי הבין שמי שבאמת שולט הוא זה ששולט במידע שמאחורי הקלעים - והוא האמצעי דרכו אפשר גם לשלוט בבני אדם. מקבץ הכוכבים בבית ה-12 מראה את הצורך לשמור את הכוח והמידע במקום נסתר, מאחורי הקלעים - ולא לחלוק אותו עם העולם.

אם נדמיין ילד משחק בלוח ענקי על פני אולם גדול שעליו הוא מסיע בובות של חיילים וטנקים ומטוסים, לא נחטא לאמת: הצד הזה, המתבונן חסר הרגשות, נמצא שם תמיד. יותר מכך: הילד הזה גם רוצה להיות הילד הכי חזק בכיתה, ממש פיזית. כילד חלש בתקופה קשה של המערכה על סטלינגרד, ובבדידות שחווה בביתו, היה לו חשוב מאוד להיות חזק פיזית כדי לשמור על עצמו.

בצעירותו אכן היה פוטין בעל נוכחות פיזית מאיימת ועד היום יש לו צד אלים פיזית אם כי מאופק ובשליטה: פוטין עוסק באומנויות לחימה והיה גם אלוף בסמבו, קרב המגע הרוסי. בנוסף, הוא גם שחיין וספורטאי מצטיין בעל כושר פיזי מעל הממוצע. התדמית המאיימת עדיין חשובה לו, גם אם היום היא באה לידי ביטוי בכלים אחרים.

יש כוכב אחד משמעותי במיוחד בבית השמיני של פוטין: זהו הירח (בחץ כחול) במזל תאומים. ירח במזל תאומים מראה על נפש מאוד צעירה במהותה. זהו ירח מאוד אינטליגנטי ומילולי ויודע להשתמש בחכמה בכל מה שקשור לתקשורת, אבל אופיו קפריזי, בלתי צפוי, הוא משתנה במהירות וכנ"ל גם המטרות שלו והעוצמה שהוא אוסף שעליה שולט ילד אינטליגנטי וקפריזי. זה צריך להדאיג, גם בגלל שהילד החכם הזה יודע בדיוק איך אוספים את הכוח הזה ועל מה ללחוץ כדי להשיג אותו, וגם כי יסוד האוויר וביחוד מזל תאומים הוא ההיפך מרגשני או יוצר הזדהות, אלא מתבונן ונהנה מהצד המשחקי של כל העוצמה הזו ללא מעורבות רגשית בגורלם של אלה שמשתתפים בדרמה שהוא מביים מאחורי הקלעים.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין לקראת פגישתם בז'נבה, שוויץ 16 ביוני 2021. רויטרס
"הילד הזה גם רוצה להיות הילד הכי חזק בכיתה"/רויטרס

האופק והפרסונה: העקרב - תמיד מוכן לקרב

נתחיל מהאופק, שמייצג את הפרסונה, נוכחותו הציבורית של פוטין כפי שהיא משתקפת בו: האופק של פוטין הוא במזל עקרב, מזל מופנם וכוחני, חשדני וכריזמטי, שמוכן תמיד להילחם על עקרונותיו - וניחן ביכולת לקרוא את מי שמולו כמו שאר המזלות ביסוד המיים. אנשים עם אופק בעקרב ידועים כאנשים עם פוקר פייס, שלא נוהגים לגלות את רגשותיהם בפומבי, ואכן אי אפשר לדעת אף פעם מה פוטין באמת חושב, מתחת לחיוכו המנומס.

דווקא כאן, במזל עקרב, נוכל למצוא את הכוכב שמרגיש אולי הכי פחות נוח במזל הזה - את ונוס (בחץ סגול) שנמצאת בבית הראשון של פוטין, הבית המסמל את הפרסונה של האיש: כבדהו וחשדהו - זה המוטו של ונוס, ובעקיפין גם מסביר את הצלחתו של פוטין למקום אליו הגיע. על פניו זה נראה כמו קונפליקט: ונוס אמורה להיות רכה, רומנטית ואוהבת, אבל במזל עקרב ונוס נפולה מבחינה אסטרולוגית: היא יצרית מאוד, בעלת אגו פעיל ופעמים רבות מייצרת מאבקי כוח, קנאה וצרות עין.

עם זאת, יש כאן אלמנט נוסף משמעותי מאוד: את מי מייצגת ונוס בבית הראשון? ובכן, ונוס היא שליטת מזל מאזניים, ובו נוכל למצוא את השמש (מסומנת בחץ כתום) בבית הקולקטיבי, בית 11, ושלושת הכוכבים שנמצאים מאחורי הקלעים: סטורן (מסומן בחץ שחור), נפטון (מסומן בחץ ירוק), ומרקורי (בחץ תכלת), כוכב התקשורת. שלושת הכוכבים האלה מסמלים את שני הכוחות שמפעילים אותו מאחורי הקלעים: סטורן השמרן, שדוחף את פוטין (בעיקר בשנתיים האחרונות) לכיוון שמרני לאומני של רוסיה המיתולוגית של פעם, בעידוד כמה מנהיגים מהפמליה שלו שדוחפים אותו לשם. יש את נפטון, הרוחני מצד אחד והמתעתע מצד שני, הניכן במצבי רוח משתנים ובתחושת "שליחות" שמפעמת בו להחזיר את רוסיה לגדולתה, וכמובן מרקורי כוכב התקשורת שנמצא שם ומזכיר לכולנו שהתקשורת של האיש הזה - כוחה מהיותה מאחורי הקלעים ולא בקדמת הבמה. שם, מאחורי הקלעים, נמצא כוחו האמיתי של פוטין, באינפורמציה שהוא אוסף, בעמדות הכוח שהוא יוזם ובסודיות שאופפת את כל זה.

אולם, יש כאן עוד כוכב אחד, רק אסטרולוגים ותיקים מכירים אותו, בעיקר מכיוון שאינו כוכב לכת אלא אסטרואיד: זהו ספיקה (מסומן בכוכב אדום קטן) והוא יושב במעלה הראשונה במזל עקרב, ממש על האופק של פוטין אבל מצידו הפנימי. ספיקה הוא אחת הסיבות ששליטתו של פוטין נמשכת זמן רב כל כך. הוא מביא איתו הרבה מזל והצלחה בדרכו, ואיכשהו מצליח לאזן חלק מההשפעות ההרסניות שיש לכוכבים מסויימים במפת הלידה של פוטין, שדוחפים אותו לעיתים למהלכים מסוכנים ולא צפויים.

אורנוס: הפחד משינויים וניתוקים

כוכב נוסף שלא ממש תורם לשקט הנפשי של ולדימיר הוא אורנוס, שליט הבית הרביעי, הבית המסמל את הבית. אורנוס יוצר זוויות פעולה עצבניות לשמש, לסטורן, לנפטון ואפילו למרקורי: הזוויות האלה מראות על נפש לא שקטה, ומכיוון שמדובר בשליט הבית הרביעי אפשר לומר שהן מייצגות את הניתוקים התכופים והבדידות ממנה סבל בילדותו, כששני הוריו עבדו והוא היה לבד רוב הזמן.

אולי משום כך פוטין רגיש מאוד לנושא הניתוקים. הוא יעשה את כל מה שיוכל כדי למנוע ממדינות אחרות להתנתק מהגוש הסובייטי: רצונה של אוקראינה להצטרף לברית נאט"ו ולהתנתק בכך בעצם מברית המועצות מעורר בפוטין כעס וחרדה. בדיוק כפי שהפך את בלארוס לשפוטה של רוסיה והשתלט עליה בעצם. הוא רוצה להפוך את אוקראינה למדינת לווין רוסית. בעתיד אף ישאף לצרף עוד מדינות חלשות ועצמאיות אליו, אבל את זה נשאיר להמשך: כרגע הוא ממש מאויים מרצונה של אוקראינה להתנתק מרוסיה - והפחד הזה הוא קודם כל רגשי ורק אחר כך מעשי.

צפו בתחזית המורחבת:

מסכמים

אחרי שהבנו את המנגנונים הראשיים שמפעילים את מפת הלידה של פוטין, בואו נראה מה קורה בשמים עכשיו שמפעיל אותה בעוצמה ובאופן שכזה. כוכב אורנוס שהביא איתו לא מעט שינויים בשלוש השנים האחרונות פועל כעת גם על מפת הלידה של פוטין (בעגול אדום בצד ימין של המפה). זווית פעולה בין אורנוס לוונוס היא זווית פעולה חזקה מאוד: ברמה האישית היא מפעילה אצל רבים מאיתנו נושאים כמו חרדת עזיבה או פחד נטישה. במקרים אחרים היא מפעילה את הצורך שלנו בספייס וחופש אישי. לפי ההתנהלות של פוטין נראה שהיא מפעילה אצלו אכן את פחד העזיבה, במקרה הזה מול אוקראינה שרצתה להצטרף לברית נאט"ו, ובמקרים כאלה אכן פועלים בכל הכוח.

זווית פעולה נוספת נוצרת עכשיו בין כוכב סטורן הנוקשה (בעגול שחור בתחתית המפה) לונוס: בעוד אורנוס מחזק את הפחד מניתוקים, ובמקביל גם את הצורך לעשות "דווקא", הרי שסטורן מבטא תחושת כובד ומצוקה אישיים, ובמקביל - מבטא גם את הצורך החזק ב"עונש" כזה או אחר למי שיוצר את המצוקה הזו. שני הלחצים האלה שבאים במקביל מצד שני הכוכבים העוצמתיים האלה, אורנוס וסטורן, מראים מה עובד ממש עכשיו בשמיים וגורם לכל המתחים האלה: הצורך של פוטין להגיב על הרצון להיפרד או להתנתק ממנו, ובמקביל הצורך לשמור על מה שיש - ולהעניש את מי ש"מורד" בו.

שתי הזויות האלה הגיעו לדיוק בשבוע שבין ה-7-13 לחודש: כעת לאט לאט אורנוס מתחיל להתקדם וכבר הגיע ל-12 מעלות במזל שור וימשיך הלאה, בעוד גם סטורן כבר מתקדם קדימה ומגיע ל-14 לחודש, כך שלמרות שהמשבר כביכול ממשיך ואף מעמיק, הרי שהיסודות הרגשיים של הסכסוך מתחילים להיחלש בהדרגה.

עם זאת, סטורן מסמל גם את הצד השמרני שמאחורי פוטין, אותם יועצים שמרניים ותאבי קרבות שגם הם דוגלים בתיאוריה של חזרה לרוסיה של פעם, והלחץ שלהם על פוטין נמשך ואפילו מתגבר.

לדעתי - למרות הכל, המפתח נמצא בוונוס בבית הראשון של פוטין: שני הכוכבים שמשפיעים עליה עכשיו מפעילים עליה אמנם לחצים, אך מצד שני זוהי ונוס. המהות הבסיסית שלה היא לא תוקפנית דווקא, מה גם שהשיקולים של הלחצים שיווצרו מאחורי הקלעים יגרמו לה לרדת מהגישה התוקפנית. הגישה תהיה מניפוליטיבית על מנת להשיג הישגים ללא מלחמה אמיתית, אלא בדרך של איומים ושליטה.

שורה תחתונה: מעשית, על פי כל מה שכתבתי, פוטין לא יתקוף. כך הוא יאבד בעצם את הכוח שלו מאחורי הקלעים, שהוא יותר איום שמשיג את מה שהוא רוצה ללא הפעלת כוח אמיתית. העניין הוא שבמערכה הזו פוטין לא לבד. יש לו כמה יועצים אגרסיביים מאחוריו והמאורעות עצמם יכולים לדחוף אותו למלחמה, אם כי כמו שכבר כתבתי - בזכות הגישה השכלתנית שלו והצורך בשליטה מוחלטת הוא ינסה לא לאפשר לזה לקרות, אלא להשיג הכל בלי מלחמה פרופר. אבל, ויש פה אבל גדול, בסופו של דבר - זה פוטין, עם הפלוטו הגבוה הזה שם מעל המפה, אם פוטין "הבריון" ירצה בכל זאת ללמד את העולם לקח עם מי לא להתעסק - פוטין החכם שמאחורי הקלעים כבר לא יעצור אותו, לפחות למהלומה מוגבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully