וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למען השלום בעולם": הגבר שהניף את ידו לפני 48 שנים - ומאז לא הוריד

15.12.2021 / 23:37

עמאר בהראטי היה בחור סטנדרטי למדי שעבד כפקיד בבנק, עד שיום אחד הייתה לו התגלות והוא החליט להקדיש את חייו לאל שיווה. הוא הניף את ידו באוויר כמחאה נגד מלחמות - ולא הוריד אותה כבר כמעט 50 שנים - ולא בטוח שהוא כבר מסוגל בכלל להוריד אותה

ניסיתם פעם לבדוק כמה זמן ברצף אתם מסוגלים להחזיק את היד שלכם למעלה? אחרי שתי דקות או גג שלוש דקות היד תתחיל לכאוב לכם ותאלצו להוריד אותה. בגלל זה המעשה של עמאר בהראטי ההודי מרשים ומעורר השתאות - הוא מחזיק את היד שלו מונפת באוויר כבר יותר מ-48 שנים (!). ב-1973 בהראטי עבד כפקיד בבנק מקומי בהודו. הוא התחתן, הביא שלושה ילדים וניהל חיים שגרתיים, עד שלפתע הוא החליט לנטוש את הכול במטרה להקדיש את חייו לאל שיווה, אחד האלים המרכזיים בהינדואיזם, האחראי על ההרס ובריאתו מחדש של העולם.

לדבריו, יום אחד הייתה לו התגלות שהגיעה אליו משום מקום, שגרמה לו לבחור לעזוב את משפחתו, עבודתו וחבריו כדי למלא אחר ייעודו הדתי. בהראטי החליט להקדיש את שארית חייו לשיווה ולהפוך לנזיר סַאדְהוּ. הסאדהוּ מוותרים בשם האמונה על ביתם ומשפחתם, פרנסתם, מעמדם החברתי וגם על נורמות התנהגות מקובלות, דעות ואמונות. בתחילה הוא עדיין חש את הפיתוי לעשות דברים שלא היו מותרים לו כנזיר, ולכן הוא הרגיש שהוא צריך לעשות משהו יותר דרסטי כדי באמת לבסס את בחירתו הדתית.

לכן ב-1973 הוא בחר להרים את ידו ולהחזיק אותה באוויר עד סוף ימיו, כדי להראות את אמונתו והערכתו לשיווה. מאז ועד היום הזרוע שלו מונפת באוויר במפגן מרשים של אמונה.

בהראטי הפך במהרה לפופולרי למדי ברחבי העולם ואלפים קיבלו השראה מהמחווה שלו. כשנשאל מדוע הוא מרים את ידו, הוא תמיד עונה שהמחווה הזו היא מחאה נגד מלחמות והבעת תמיכה בשלום עולמי, כמו גם דרך להראות את הכבוד שהוא רוחש כלפי שיווה. "אני לא מבקש הרבה. למה אנחנו רבים בינינו? למה יש כל כך הרבה שנאה בינינו? אני רוצה שכל ההודים יחיו בשלום ובאחווה. אני רוצה שכל העולם יחיה בשלום", כך הוא אמר בריאיון נדיר שהעניק בעבר.

כך נראית היום כף היד שלו

אז איך הוא מצליח להרים את היד שלו כל כך הרבה זמן? בהתחלה זה ממש כאב לו, אבל אחרי שנתיים הייסורים פסקו כיוון שהוא פשוט איבד את התחושה בזרוע שלו, שהפכה להיות מנוונת. כעת, אפילו אם הוא היה רוצה להוריד את היד, הוא כנראה לא יוכל לעשות זאת ללא הכנה מוקדמת, בגלל הנזק העצבי ואיבוד הסירקולציה בדם. רופאים מעריכים שהשרירים שלו מנוונים עד כדי כך שככל הנראה הורדת ידו תגרום לו לנזק עצבי קבוע בזרוע - ולכן עדיף לו להישאר בתנוחה הזו.

עם השנים הוא הפך לגורו ומוקד עלייה לרגל למאמינים רבים, כשהמחווה שלו נתנה השראה לרבים אחרים להפוך לסאדהו (נזירים הינדים) ולהחזיק את הידיים גבוה באוויר לפרקי זמן ארוכים, אבל אף אחד לא הצליח להתקרב אפילו לשיא של בהראטי, שעדיין מחזיק את ידו גבוה ולא מתכנן להוריד אותה בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully