וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאוריה לפיה אנחנו לא יכולים למות צוברת תאוצה ברשת - ויש גם "הוכחות"

20.10.2021 / 0:22

חוששים מהאפוקליפסה? משתמשת טיקטוק משתפת תיאוריה לפיה האפוקליפסה קרתה כבר עשרות אם לא מאות פעמים, רק שלנו אין אפשרות לחוות אותה. הסיבה: אנחנו אף פעם לא מתים, רק עוברים ליקום מקביל - ויש לה גם "הוכחות"

אפוקליפסה, עכשיו?/tiktok/@joli.artist

יש המון תיאוריות העוסקות בחיים שלאחר המוות, אך זו שפורסמה לאחרונה בטיקטוק היא אולי המטורפת ביותר ששמענו - אך משום מה היא גם הצליחה לשכנע רבים באמינותה. משתמשת הטיקטוק ג'ולי מולי (@joli.artist) שמשתפת על בסיס יומי סרטונים העוסקים בתופעות על טבעיות ומשונות, טוענת באחד הסרטונים הפופולריים ביותר שלה - שצבר מעל 4.2 מיליון צפיות - שאנחנו לעולם לא באמת מתים. היא פותחת את הסרטון בפנייה לכל אלו שממתינים לאפוקליפסה וטוענת שהיא כבר קרתה, עשרות אם לא מאות פעמים, אך אין לנו זכרון מזה כי כשנהרגנו, עברנו ליקום מקביל והמשכנו לחיות בדיוק בנקודה בה עצרנו. היא טוענת שיש לה גם הוכחות לזה, תכף נגיע אליהן.

בסרטון שכותרתו "אפוקליפסה... שוב", ג'ולי מדברת על "תורת האלמוות הקוונטית", העוסקת ברעיון שכולנו לא באמת מתים, ובמקום זאת התודעה שלנו פשוט מועברת ליקום מקביל. כלומר, בכל פעם שאנחנו מתים, אנחנו פשוט מתעוררים בעולם מקביל וממשיכים בשגרת יומנו. ג'ולי אומרת בסרטון: "אני רוצה להכיר לכם תיאוריה קטנה שנקראת תורת האלמוות הקוונטית - ופרשנות העולמות המרובים של יו אברט. תיאוריית האלמוות הקוונטית מצביעה על כך שאף אחד אף פעם לא מת, שהתודעה לעולם לא חווה מוות. במקום זאת, בכל פעם שאתם מתים ביקום אחד, התודעה שלכם פשוט מועברת ליקום מקביל בו אתם שורדים". לכן מי שעשוי להסתקרן מהרעיון של מוות אפוקליפטי - כנראה שלעולם לא יחווה זאת.

גיף הדמייה של פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ. Giphy
חיכיתם למות מהתרסקות אסטרואיד? לא יקרה/Giphy

שלב ההוכחות

לג'ולי יש "הוכחות". את התיאוריה שלה היא מגבה ב"אפקט מנדלה", תופעה לפיה אנשים זוכרים אירועים באופן שונה מכפי שהם קרו באמת בהיסטוריה. אפקט מנדלה היא תופעה מוזרה שזוהתה בעקבות מאסרו של נלסון מנדלה, לפיה קבוצות גדולות של אנשים שאין ביניהן קשר זוכרים את המציאות באופן שונה. בעניין מנדלה, רבים בעולם טוענים שהם "זוכרים" כי מנדלה מת בתא הכלא בו נכלא ביוהנסבורג בשנות ה-80, אך בפועל הוא מת זמן רב לאחר מכן בביתו ב-2013, לאחר ששוחרר מהכלא ואף כיהן כנשיא דרום אפריקה. היא הוסיפה: "אם תאוריית האלמוות הקוונטית נכונה, אתם פשוט תתעוררו ביקום מקביל ללא שום זיכרון מהעובדה ששרדתם אירוע אפוקליפטי. הרמז היחיד לעובדה שזה קרה יהיה אפקט מנדלה. אז אחרי שהאפוקליפסה הבלתי נמנעת תתרחש, אתם תתעוררו למחרת במציאות חדשה והדבר הבא שיקרה זה שאתם תמצאו את עצמכם ברדיט תוהים 'ממתי פיצה האט זה עם שני ט'?!' ותתווכחו על זה עם אנשים שמגיעים במקור מהמציאות החדשה הזו, 'היא תמיד הייתה עם שני ט'".

ג'ולי מסכמת: "מה שאני בעצם רומזת כאן הוא שבמציאות שלנו מתרחשים אירועים אפוקליפטים מדי יום. אתם לא מאמינים לי? אוקיי, עברו כ-65 מיליון שנה מאז האסטרואידים לכאורה חיסלו את הדינוזאורים. .. אז אתם באים להגיד לי שב-65 מיליון השנים האחרונות לא הגיע שום אסטרואיד אחר לשכונה, לחסל אותנו? אתם חושבים שיש לנו כזה מזל, הא? שום אירוע סופר וולקני אחר ב-65 מיליון שנה? אנחנו פשוט שם בחלל ורק מתחמקים מאסטרואידים במזל, נכון? לכדור הארץ אין הגה. אז מה שאני אומרת הוא שכנראה תמיד משמידים את כדור הארץ, והתודעה שלנו ממשיכה לעבור ליקום מקביל אחר - ואז לעוד אחד ולעוד אחד. עד כמה שאתם יודעים, יתכן שהאפוקליפסה כבר קרתה אמש...".

הנה הסבר המלא שלה:

הסרטון שלה גרם לתחושה מאוד לא נוחה בקרב הצופים. "תודה על הזכות להתעורר לעוד משבר קיומי", כתב אחד ואחר הוסיף: "המחשבה שלעולם לא אוכל למות מדכאת ביותר וגורמת לי לכאב ראש". צופה נוספת כתבה: "את כאן מדברת על אירועים ברמת הכחדה ואני בודקת בגוגל אם פיצה האט זה עם שני ט'". רבים גם הבחינו שהסרטון קופץ באיזשהו שלב וטענו שאולי זה היה הרגע בו התודעה של ג'ולי עברה ליקום מקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully