וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חג הסוכות מופיע בטארוט? הנה המסר של הקלפים לחג

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 13:04

סוכות הזה מזכיר לנו שכל פעולה שלנו דורשת תשתית וקרקע. בא לנו על עבודה חדשה? זה הזמן לבדוק את השטח, לרחרח בקבוצות פייסבוק ולשלוח קורות חיים

יהודים דתיים מתפללים במהלך חג סוכות. ShutterStock
ארבעת המינים והקשר ביניהם לעולם הטארוט/ShutterStock

איננו יכולים לדעת אם קלפי הטארוט הושפעו מחג הסוכות, אבל יש כמה מאמרים המעידים על כך שקלפי הטארוט הושפעו עמוקות מתיאוריות פילוסופיות יהודיות, מהקבלה ומהיהדות בכלל. בקלפים יש סימבולים המזכירים את מוטיב הספירות מהקבלה. ישנן תמונות המזכירות את אדם וחווה בקלף הנאהבים למשל, ובקלפים של קראולי, אחד מאבות הטארוט, יש הלכה למעשה - אותיות א"ב עבריות. וזה לא פחות ממדהים.

ההבנה הזו אינה עניין של מה בכך. המחשבה שמכל הסימבולים ומערכות האלף בית העולמיות, נבחרו דווקא העבריות בשנים כה מוקדמות של פרסום חבילות הטארוט באופן תעשייתי - היא רבת משמעות. היא מעידה על חשיבות היהדות לא רק בתחום הדעת והדת, אלא אף בתחום המיסטיקה. יש לא מעט מיסטיקנים עבריים הרואים באותיות הא"ב מבנים משמעותיים של עוצמה ואנרגיה, כאלו שיכולים להביא כוח, מסרים, חכמה והשראה.

אבל העובדה שגם אנשים בעמדת כוח מדתות אחרות מכירים בכך? זהו הישג ואולי עדות לעומק אותה הכרה מצד העמים, הארצות והדתות השכנות שלנו, וזהו בסך הכול כבוד עצום.

אז האם הסוכה בציור של ריידר, היא באמת סוכה?
אנחנו לא נוכל לדעת. ריידר לא סיפר לעומק על מלאכת הבחירה של הסימבולים שלו, והציירת שציירה עבורו את הסימבולים השאירה את הדברים עמומים ועלומים, אולי במתכוון, משום שסימבוליקה נוגעת בנפשו של כל אדם באופן שונה מעט ופותחת את הדברים לפרשנות.

במובן האישי והקולקטיבי אנחנו יכולים לראות בציור זה מעין סוכה. אין ספק שלסוכה כהלכתה יש התוויות מרובות מבחינת גובה, הרכב וחומרים אפשריים לשימוש, אבל ברמה המופשטת, אנחנו רואים בציור מעין סכך, וארבעה יתדות המייצבים את הסוכה. אז במובן הסמלי, ננסה לקבל כמה מסרים מקלף ארבעה מטות לשנה הקרבה עלינו לטובה על פי רכיבי הקלף המרתקים והמסר הכולל שלו. כל קלף בסדרה המעשית כולל ספרה - ערך נומרולוגי, סימבול, משמעות מיתולוגית ומשמעות בקריאה. אז יאללה בואו נצא למסע ניצחון!

מה המסר של מוטיב הארבע?
הספרה ארבע חשובה מאוד בנומרולוגיה של הטארוט. היא מייצגת התחלה חדשה לאחר סיום מוצלח של שלב ראשוני קודם. בספרה שלוש סיימנו תהליך אחד ראשוני וחשוב, ובספרה ארבע אנחנו למעשה פותחים דף חדש אבל מתבססים על ניסיון קודם. המטרה?

להגיע רחוק הרבה יותר מההישג הקודם ולכן הפעם אנחנו חייבים לבנות את הבסיס נכון באופן יציב הרבה יותר. אם נחשוב על כך, ארבע רגליים הן בסיס חזק, מאוזן, סימטרי, שמאפשר תנועה למרחקים ארוכים (אצל בעלי חיים למשל), מהירות בעת הצורך אך גם יציבות מושלמת לחלוטין. אם רגל אחת של שולחן קצת קצרה או מעורערת, כל השולחן יוצא מאיזון.


בחרו קלף: איך נכון לכם להתפתח ברמה האישית? >>

טארוט: קלף ארבעה מטות. שגיא מנדלבוים, אתר רשמי
טארוט: קלף ארבעה מטות/אתר רשמי, שגיא מנדלבוים

מה המסר שלנו?

לייצב לייצב לייצב. סוכות הזה מזכיר לנו שכל פעולה שלנו דורשת תשתית וקרקע. בא לנו על עבודה חדשה? זה הזמן לבדוק את השטח, לרחרח בקבוצות פייסבוק ואצל חברים, לשלוח את קורות החיים שלנו לבדיקה ועוד. כן מותר גם לעשות רשימת משימות מראש, זה לא חנוני מדי בשבילנו.

אנחנו רוצים זוגיות? גם פה אפשר לבדוק ולהכשיר את הקרקע. מה אנחנו מחפשים? איזו קבוצת גיל נכונה לנו? איפה מסתובבים האנשים שמתאימים לטייפקאסט? אולי צריך להחליט על דייט קבוע פעם בשבוע. לתכנן ולדייק את הדברים.

מה המסר של מוטיב המטות?
המטות מייצגים את יסוד האש, יסוד מתוך ארבעת היסודות הכוללים גם את יסוד המים, האדמה והאוויר. המטות מייצגים את האש הפנימית שבנו, הרצון, התשוקה, הרגשות והמצבים ה"לוהטים" כמו כעס, שמחה, להט, כישרון, הבעה, מיניות ועוד. אם כך זה הזמן להתחבר אל הרגשות האלה בתוכנו.

מה מרגש אותנו? מה מפיח בנו שמחה אותנטית? איך נראה הקול האותנטי שלנו כשאנחנו מבטאים את עצמנו באמת?

אולי זאת התקופה המושלמת להביע את עצמנו באופן שמגביר את ווליום התשוקה בחיינו, לאכול מאכלים מרגשים, לעשות דברים שמסעירים ו"מרימים" אותנו רוחנית, נפשית ופיזית. זהו רמז לעסוק יותר בספורט ובתנועה ולהוציא החוצה את מי שאנו בתוכנו באמת.

השיעור של מסע הגיבור:
בבסיס הקלף ישנו סיפור מיתולוגי מרתק העוסק ביאסון הגיבור שצריך להוכיח שהוא ראוי למלוכה. כדי לעשות זאת עליו לצאת אל מסע גיבור, מסע שבו הוא יגבר על קשיים, אתגרים ואויבים וישיג את כבשת הזהב לאות ניצחון. אמנם בחיינו האישיים אנחנו לא יוצאים באופן סדור או מתוכנן למסע הגיבור, אבל יש לא מעט מסגרות שמציבות אותנו במסע גיבור: מסגרת לימודית, צבא, הקמת משפחה וגידול ילדים ואפילו זוגיות. אבל בפועל? כמעט כל דבר לא צפוי שקורה בחיינו מציב אותנו בעמדה של יציאה למסע גיבור, ולכן עלינו להיעתר

למשימה במודע ואולי אפילו מתוך בחירה. בתקופה זו עלינו לאמץ אתגרים כמשימות צמיחה מעניינות ומחזקות ולהתאבזר בהתאם. להיעזר בחברים, אנשי מקצוע, מקורות ידע ומנגנוני פיתוח והגנה אישיים.

עלינו לצאת לדרך בתחושת פליאה מחד ובביטחון ביכולת שלנו "לנצח" את השדים שבנו מאידך.

בין אם מדובר בחשש מעבודה חדשה, קושי בזוגיות, פחד מאינטימיות, אי רצון להיכנס לעניין משפטי ועוד "הפתעות נעימות". יכול להיות שאם אין לנו ברירה אלא לצאת למסע - אז זהו מסע הגיבור שלנו, ואנחנו בהחלט יכולים לצלוח אותו.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
טארוט - פתיחה בקלפים. ShutterStock
עלינו לצאת לדרך בתחושת פליאה מחד ובביטחון ביכולת שלנו "לנצח" את השדים שבנו מאידך/ShutterStock

השיעור שלנו: ליהנות מהדרך

אחד הדברים החשובים שהקלף מלמד אותנו הוא ליהנות מהדרך. לא בכדי בקלף מצוירים שני אנשים ולא רק אחד. כדי ליהנות באמת, לחוות משמעות, לעבור מסעות, לצמוח, צריך שותפים לדרך. חג הסוכות היפה והחגיגי מזכיר לנו את מצוות ההצטרפות והשותפות. הכנסת האורחים היא לא רק נתינה אלא מעגל שלם של קבלה ונתינה אין סופיים שמתקיימים רק כשאנחנו חיים בקהילה. ליהנות מהדרך אומר שלא משנה מה נקרה בדרכנו אפשר לעשות את הדרך עדיין יפה, מעניינת, מכוונת ומהנה.

הנאה היא ערך חשוב. ולא פעם אנחנו רצים אל מטרות חיינו, מסמנים וי, שורדים קשיים, אנו שוכחים להפוך את הדרך עצמה ליפה, רכה ונעימה יותר, גם אם היא מסע הגיבור שלנו.

כשאנחנו לומדים טארוט אנחנו לומדים לחבר את החוטים בין מאורעות ואירועים לקלפים, בין רגעי חג למשמעות רוחנית, ויש לנו תמיד הזדמנות ללמוד משהו ולחוות פליאה אמיתית, אפילו מול אירועים וחגים שאנחנו כבר מכירים היטב. כי תמיד יש עוד רובד לגלות.

העובדה שהקלפים "עשויים" מכמה שכבות משמעות, מאפשרת להם לספר לנו כל פעם סיפור מעט שונה, ומצד שני לתת לנו תחושה של עקביות ובהירות, כי הקלף תמיד מייצג את החכמה שתמיד ידענו

מאחלים חג מחזק, משתף, נעים שיש בו פליאה הנאה ותחושת יחד.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא. מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 30 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום, בתל אביב ובערים נוספות ברחבי הארץ.

קורס טארוט ועוד - באתר של שגיא.
"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully