וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישועה": הסיפור האמיתי מאחורי סרט גירוש השדים של נטפליקס

4.9.2024 / 0:01

סרט האימה החדש של נטפליקס, "הישועה", מבוסס על סיפור אמיתי מצמרר על בית רדוף שדים שתושביו סבלו מתופעות מטרידות. השיא היה כשעל ילדי המשפחה השתלטו שדים מרושעים - דבר שאישרו מספר עדי ראייה. הנה כל מה שקרה שם

הטריילר לסרט "הישועה"/Netflix

סרט האימה החדש של נטפליקס, "הישועה", דורג השבוע במקום ה-3 בעשרת הגדולים של "נטפליקס ישראל", וחשוב שנדבר עליו. לכאורה מדובר בעוד סרט אימה על בית רדוף שדים, אך מתברר שבניגוד לרבים אחרים בז'אנר - הוא מבוסס על סיפור אמיתי. הוא אפילו די נצמד אליו בפרטים - שאושרו ע"י מספר עדי ראייה ופסיכולוגים.

הסרט "הישועה" (The Deliverance) מגולל את סיפורה של אבוני ג'קסון, אם יחידנית שעוברת עם משפחתה לבית חדש כדי לפתוח דף חדש, אולם עד מהרה היא מגלה ש"משהו מרושע" מתגורר בו. הסרט מבוסס על כתבה שפורסמה ב- Indianapolis Star בשנת 2014 שנקרא "גירוש השדים של לאטויה אמונס".

הבמאי לי דניאלס, הידוע בעיקר בעבודתו על הסרטים "פרשס" ו"המשרת", קיבל השראה מהמאמר של "אינדיאנפוליס סטאר", שנכתב על ידי העיתונאית מריסה קוויאטקובסקי, ותיאר את קורות חייהם של לאטויה אמונס ומשפחתה שטענו שמצאו עצמם רדופים בידי נוכחות דמונית ונחילי זבובים שחורים בלתי ניתנים להריגה לאחר שעברו לגור בשכירות בבית בגארי, אינדיאנה, ב-2011. עם השנים הבית הזה זכה לשם "בית השדים".

בראיון שנערך לאחרונה, דניאלס טען כי התרחשויות מוזרות ומפחידות קרו גם על הסט של הסרט במהלך הצילומים, כולל מחלות פתאומיות של שחקנים וואנשי צוות, אחותו שהשתתפה בסצינה על חולי סרטן אובחנה יומיים לאחר מכן עם סרטן ואפילו הכלב של מת באופן פתאומי על הסט.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

חוקר התופעות העל טבעיות זאק בגנס חוקר את הבית הרדוף:

סיפורה המפחיד של לאטויה אמונס - בלתי ניתן להסבר

לאטויה אמונס היא אם חד הורית לשלושה ילדים. בנובמבר 2011, כשהילדים שלה היו בני 7, 9 ו-12, עברה המשפחה לגור בבית בגארי, אינדיאנה, יחד עם אמה של אמונס, רוזה קמפבל.

תוך זמן קצר, המשפחה סיפרה שהם הוטרדו מסדרה של אירועים על טבעיים לכאורה. על אף הטמפרטורות הקרות באזור, נחילי זבובים שחורים שרצו במרפסת שלהם. גם לאחר ניסיונות לחסל אותם - הם תמיד חזרו. בני המשפחה סיפרו שהם שמעו בקביעות צעדים לא מוסברים במרתף - ולילה אחד קמפבל סיפרה שראתה צללית של גבר צועד הלוך ושוב בסלון.

זו הייתה רק ההתחלה. עם הזמן אמונס נחשפה לדברים מטרידים שאירעו לילדיה. היא טענה שלילה אחד ראתה את בתה בת ה-12 מרחפת מעל מיטתה, וכי כל שלושת הילדים בסופו של דבר נמצאו אחוזי דיבוק בידי שדים שעיוותו את פניהם והעמיקו את קולם.

הילדים בני ה-7 וה-9 אושפזו - ובשלב זה הילד בן ה-9 נצפה בבית החולים כשהוא הולך לאחור במעלה קיר עד התקרה. טענה מצמררת זו אוששה לכאורה על ידי אחות ונציג של מחלקת שירותי הילד של אינדיאנה. למחרת, המחלקה לשירותי רווחת הילד לקחה את שלושת הילדים למשמורת, על אף שלא היה להם צו של בית משפט.

כל האירועים הללו משוחזרים ב"הישועה" כפי שדווחו על ידי אמונס, אם כי נעשו מספר שינויים קטנים בסיפור. מיקומו של הבית הועבר לפיטסבורג, בעוד את הסבתא מגלמת שחקנית לבנה, גלן קלוז, למרות שקמפבל הייתה שחורה.

הבית הרדוף של לאטויה אמונס

מה עלה בגורל המשפחה?

צוות בית החולים בדק את אמונס וילדיה אך לא מצא שום הסבר רפואי להתנהגותם. פסיכיאטר תיאר את אמונס כשפויה ובריאה בנפשה. בסופו של דבר אמונס ביקשה את עזרתו של כומר ממרילוויל, הכומר מייקל מגינו, כדי לגרש את השדים. ב"הישועה", תפקיד זה גולם על ידי אונג'אנו אליס-טיילור, המגלמת את הכָּמְרָה ברניס ג'יימס. מגינוט (וג'יימס בסרט) שמכונה "שרת הגאולה", מה שאומר שתפקידה הוא לטהר אדם או מקום מרוחות רעות, והיא לא "מגרשת שדים" שידועה ככזו שמתמקדת בדיבוק.

בנובמבר 2012, שישה חודשים לאחר שילדיה נלקחו על ידי המחלקה לשירותי ילדים, אמונס החזירה לעצמה את המשמורת עליהם והמשפחה עברה לגור באינדיאנפוליס, אינדיאנה. היא אמרה ל"אינדיאנפוליס סטאר" שהם חיים כעת "ללא פחד".

עוד בנושא:
מגרש שדים בוידוי: "השטן הרס את משפחתי וניסה להרוג אותי"

דיבוק? גירוש שדים? האישה שחושפת את האמת על התופעה

הטריילר לסרט "הישועה":

ומה קרה ל"בית השדים"?

לאחר פרסום המאמר של אינדיאנפוליס סטאר, חוקר התופעות העל-טבעיות זאק בגנס רכש את הבית תמורת 35,000 דולר. הוא צילם בו סרט תיעודי ארוך על האירועים שמתרחשים בו וקרא לו "בית השדים" - ולאחר מכן דאג להרוס את הבית ב-2016, בתקווה גם להיפטר מכל מי שרודף אותו.

הסרט "הישועה" זמין לצפייה בנטפליקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully