וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה באמת קורה לאחר המוות? פאראפסיכולוג מסביר

25.9.2024 / 0:01

מה מצפה לנו לאחר המוות? אנשים שעברו חוויות סף מוות טוענים שהמוות הוא אינו הסוף, אך הפאראפסיכולוג אדווין סי מיי טוען אחרת

גבר משיב לשאלות על חוויית סף המוות שעבר/mediumdavidhanzel/TIKTOK

בעוד שאחיות הוספיס שליוו אנשים אל מותם טוענות שיש חיים לאחר המוות, ישנם אחרים שמאמינים שהמוות הוא פשוט הסוף. אין שערי גן עדן, אין רוחות רפאים, אין עולם הבא או גלגול נשמות. יש פשוט כלום. ריק. שחור.

הפיזיקאי והפאראפסיכולוג האמריקני אדווין סי מיי הופיע לאחרונה בפודקאסט של שון ראיין כדי לדבר על הנושא בפתיחות. מייסד המעבדה למדעי הקוגניציה והמנהל לשעבר של פרויקט סטארגייט החשאי של ה-CIA ישב עם ראיין לדיון ארוך - הרבה יותר משלוש שעות - שכולו מופיע ביוטיוב. במהלך השיחה על נושאים כמו כיפוף כפיות והאם רוחות רפאים קיימות, מנחה הפודקאסט גם שאל את מיי מה לדעתו קורה כשאנחנו מתים - והוא פשוט השיב: "כלום".

"אתה חושב שאנחנו פשוט מתים, האור נכבה?" שאל ריאן. התשובה הייתה "כן" קל עבור הפיזיקאי, שהמשיך לדון בתודעה שלנו כבני אדם. "אני לא יכול לענות מהניסיון שלי עדיין", הוא אמר, "קראתי הרבה בנושא ורוב מדעני המוח מאמינים שהתודעה היא פועל יוצא של המוח, תכונה מתהווה של המוח. אם זה נכון, התודעה לא יכולה לשרוד את שריפת המוח בקרמטוריום לאחר מותך. זה לא יכול לקרות".

עם זאת, מיי הביע תקווה שיום אחד, אולי בעוד 50 שנה (או אפילו תוך עשור), למדענים יהיו הסברים והבנה טובים יותר בקשר לתודעה - ולכן, אולי תהיה לנו תשובה קצת יותר מעניינת לגבי סוף החיים שלנו.

אנשים רבים הגיבו לקטע הקצר מהראיון שפורסם בטיקטוק: "אף אחד לא יודע בוודאות, אבל עדיין לא ראיתי שום עדות לתודעה שקיימת מחוץ למוח", כתב אחד ואחר הוסיף את מה שלדעתו קורה אחרי המוות: "אתה הולך לישון, בלי לחלום". אדם נוסף כתב: "ההתעסקות בנוגע לחיים שלאחר המוות מגיעה מהפחד של אנשים מהמוות. זה מוכח שהסוף הוא פשוט כיבוי אורות. סוף. כמו לפני שאתה נולד, אתה פשוט לא קיים". אחר חיזק אותו: "לא היינו קיימים לפני שנולדנו ולא נתקיים לאחר שנמות. אין הבדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully