וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצאתי את מותי מפגיעת ברק. כשחזרתי לחיים ראיתי את העתיד"

5.6.2024 / 0:03

אליזבת' קרוהן נפגעה מברק ליד בית הכנסת ומצאה את עצמה בבית החולים על סף מוות. אחרי חודשים של שיקום היא סיפרה שהיא למעשה חזרה מהמתים ובחלומותיה היא רואה את העתיד

אליזבת קרובן מספרת על המסע חזרה מהחיים אחרי המוות/Mayim Bialik's Breakdown

בגיל 28 אליזבת' קרוהן נפגעה מברק וחייה ניצלו בנס. היא טוענת שבזמן שהרופאים נאבקו על חייה היא הספיקה לבקר בגן עדן, נפגשה עם סבה המנוח, חזרה לגוף שלה ומאז היא יכולה לחזות אסונות עתידיים בפרטי פרטים. את העתיד, לדבריה, היא חוזה דרך חלומותיה.

אליזבת' סיפרה לפודקאסט Shaman Oaks שבאסון שאירע לפני כ-35 שנה, היא לקחה את ילדיה לבית הכנסת המקומי בעת סופת רעמים ולרוע מזלה נפגעה מברק. זו הייתה טבעת הנישואים שלה שנגעה בציר של המטריה שאחזה כדי להתגבר על הגשם שהובילה לכך שקיבלה מכת חשמל עוצמתית שלכאורה הרגה אותה במקום.

אליזבת' נזכרה בחוויה החוץ-גופית שעברה, כשהבינה שגופתה מונחת בחניון בית הכנסת. היא אמרה: "חשבתי לעצמי, איפה המטריה שלי? אז הסתכלתי מהחלון. המטריה שלי הייתה במגרש החניה. הסתכלתי ימינה, בערך שישה מטרים מהמטריה, וראיתי אותי מונחת על הקרקע". המחשבה הראשונה של אליזבת' הייתה שהנעליים שלה נהרסו, אך כשהיא השפילה את מבטה אל רגליה שלה - היא הבינה שהיא צפה באויר במרחק קצר מעל האדמה.

רגעים ספורים לאחר מכן, כדור אור צף הוביל אותה למקום רחוק, לדבריה, ומשם אל "גן עדן": "זה לא גן כמו שיש כאן על כדור הארץ. הצמחים היו שונים. הפרחים פרחו בשיאם, פשוט התפוצצו בצבע. זה כל כך מתסכל כי המילים לתאר את הדבר הזה פשוט לא קיימות".

לאחר מכן ניהלה אליזבת' לכאורה שיחה ארוכה עם סבה שנפטר. היא אמרה: "אמרו לי שאני יכולה להישאר שם אם ארצה, או שאני יכולה לבחור לחזור. הוא (סבא) התכוון לעזור לי לקבל את ההחלטה הזו על ידי מתן תשובה לכל שאלה שיש לי".

נאמר לה שאם אכן תבחר לחזור לחיים, יהיה לה ילד נוסף, אך גם שנישואיה יסתיימו בגירושים. אליזבת' החליטה שהיא רוצה לחזור. אחרי שהזהיר אותה שהתהליך יהיה כואב מאוד, סבה של אליזבת סיפר לה גם כמה דברים על העתיד. הוא חשף בפניה את תוצאת משחק הסופרבול באותה שנה, וגם אמר שג'ורג' ווקר בוש עומד לנצח בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב.

למה שהסבא ינצל מפגש קצר בשמיים כדי לחשוף תוצאות משחק או לבשר לה מי ינצח בבחירות? הוא ענה על השאלה הזאת. היא הוסיפה: "לא הייתי אדם פוליטי ולא היה לי אכפת מזה. אמרתי לו 'למה אתה מספר לי את הדברים האלה?' והוא אמר 'כי כשתחזרי לחיים, יהיה לך קשה לזכור על מה דיברנו ומה אמרתי לך. כשתראי מי יזכה בסופרבול הזה או שתראי שג'ורג' בוש מונה לנשיא, זה יזכיר לך שהיית כאן'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הידע של אליזבת' על אירועים עתידיים לא הסתיים שם. "נאלצתי לבלות כמה חודשים במיטה כי הרגליים שלי היו כל כך שרופות, אז ישנתי הרבה", אמרה, "בזמן שישנתי חלמתי חלומות. החלומות האלה היו מאוד ספציפיים וזכרתי מהם פרטים. לא רק שזכרתי את הפרטים, כולם היו חלומות רעים. הם היו סיוטים של אירועים איומים. צונאמי, רעידות אדמה, התרסקות מטוסים ודברים נוראיים ואיומים".

מכיוון שהחלומות שלה היו כה חיים ומוחשיים, אליזבת זכרה הרבה פרטים מהם. אחד במיוחד היה תקוע בזיכרון שלה עד כדי כך שהיא סיפרה לבעלה בדיוק מה היא חלמה. התברר שאליזבת' חלמה את אסון טיסה 800 של TWA שהתרסקה מול ניו יורק ביולי 1996, עד לפרטיו הקטנים ביותר. היא הוסיפה: "צדקתי במספר הטיסה. צדקתי במספר הנוסעים. זה היה די מטריד עבורי".

היא נזכרה שחשבה: "האם אני אמורה לנסות למנוע מזה לקרות? האם אני אמורה להתקשר ל-FAA ולהגיד 'היי, אני רק אמא מיוסטון ואני חושבת שהמטוס הזה עומד להתרסק'. ואז אם המטוס יתרסק? הם ידפקו על הדלת שלי ויגידו 'מה עשית למטוס שלנו?'"

עוד בנושא:
מומחים טוענים: "אנחנו רגע מלגלות מה באמת קורה אחרי המוות"

חייל "פגש את מלאך המוות" לאחר התרסקות מסוק וסיפר כיצד ניצל בזכותו

החלומות הנבואיים לא הרפו ואליזבת התקשתה להתמודד איתם. היא מספרת שהיה לה קשה לחיות עם המידע הזה מבלי היכולת לעשות דבר, ובדיוק כפי שנאמר לה ב"גן עדן" - גם נישואיה התפרקו על הדרך.

הסיוט שהכי קשה היה לה להתמודד איתו היה זה שבו חלמה שהיא מנהלת שיחה עם קורבן התרסקות מטוס, בדיוק כשהמטוס עמד ליפול מהשמיים. היא נזכרה: "הייתי במטוס ודיברתי עם נוסעת אחרת. היא אמרה לי את שמה. היא הכירה לי את הילד שלה שישב לידה. זה היה כמו להיות במסיבת קוקטייל. סתם שיחת חולין. פתאום ידעתי שהמטוס עומד להתרסק והייתי צריכה לפקוח את העיניים. עד שפקחתי את העיניים - הייתי במטוס הזה. היא תפסה את הידיים שלי ולא הרפתה. עד שהיא הרפתה, לא יכולתי להתעורר. היא צרחה שאקח את הילד שלה איתי. היא ידעה שאני יכולה לעזוב, והיא רצתה שאקח את הילד שלה. היא אמרה לי את השם של בעלה והוסיפה: 'קחי את הילד שלי ומצאי את האבא'. אז קרה ההדף הזה ומחוץ למטוס ראיתי נשמות עולות מההריסות".

אליזבת' מודה שככל שהיא מדברת יותר על חלומותיה הנבואיים, הם הופכים פחות תכופים. היא הוסיפה: "אני די בטוחה שזה בגלל שאני מדברת על זה. אני עושה מה שאני אמורה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully