וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחה בקלפים לדיוויד בקהאם: כך גם אתם תתאוששו ממשבר

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 9:44

אחד השיעורים הכי מעניינים של סדרת המטבעות בטארוט מראה לנו איך ממציאים את עצמנו מחדש, בדיוק כפי שהכדורגלן דייוויד בקהאם עשה עם הקריירה שלו. זה המסר השבועי של הקלפים

עשרת שערי הפרמיירליג הכי יפים של דייויד בקהאם בבעיטה חופשית/ספורט1

קשה לפספס את סדרת הלהיט של נטפליקס "בקהאם", דוקומנטרי על כדורגלן העבר וכוכב מנצ'סטר יונייטד דייוויד בקהאם. לא רק בגלל האתלט המשובח שהוא היה - והיותו אחד הכוכבים הבלתי מעורערים של הניינטיז בכלל ושל הכדורגל בפרט - אלא גם בזכות ואולי בגלל הרומן הסוחף עם ויקטוריה - פוש ספייס מה"ספייס גירלז", שיצר כותרות במשך שני עשורים. אז מה הקשר לטארוט? יש קשר הדוק מתברר.

מכיוון שכמעט בכל סיפור מטורף, סוחף ומרתק רוויי עליות ומורדות מופיעים הארכיטיפים המיתולוגיים של חיינו, הפעם נגלה כיצד אמן הכדורגל דומה באופן לא רגיל לאמן לא פחות חשוב - דדלוס.

בין קלפי הטארוט מסתתר סיפור של התמדה וגבורה
אז אחד השיעורים הכי מעניינים של סדרת המטבעות בטארוט מראה לנו איך ממציאים את עצמנו מחדש, וזאת כמובן מתוך הבנת המיתולוגיה שהיא בסיס הטארוט. לפי קלפי הטארוט - בשלב של שבעה מטבעות אנחנו חווים אכזבה גדולה ומוכנים להתעמת עם האמת, ובקלף שמונה מטבעות אנחנו בונים את עצמנו מחדש לאט אבל ביציבות, כדי ליצור סדר עולמי חדש בחיינו. זה לא קורה בן לילה, להיפך, אבל כשרואים את הפירות - אי אפשר לקחת אותם מאיתנו.

דייויד בקהאם. GettyImages
דייוויד בקהאם דומה באופן לא רגיל לאמן לא פחות חשוב - דדלוס/GettyImages

מצאנו את הכפיל של דייוויד בקהאם והוא מיתולוגי!

סדרת המטבעות בקלפי הטארוט מבוססת על סיפורו של דדלוס, אומן הממלכה של כרתים. המלך מינוס מבחין בכישוריו והופך אותו לאומן ממלכתו. עם זאת, בהמשך דדלוס מבין שהמלך מינוס לא באמת מנצל נכון את כישוריו, אלא פשוט מנצל אותו והוא רוצה לעזוב, אלא שהמלך כולא אותו בתוך מבוך. דדלוס אז בונה כנפיים משעוות דבורים, ובנו, איקרוס, עף קרוב מדי לשמש ומת (את הסיפור הידוע כולם מכירים). דדלוס התשוש והשבור מגיע אל סיציליה ונאלץ לבנות את חייו, צעד צעד מחדש.

אם נסיר לרגע את אלמנט המבוך והכנפיים משעוות הדבורים מהסיפור (גאדג'ט שטרם נתקלנו בו במחוזותינו), שלבי הסיפור המיתולוגי דומים מאוד לנקודת המשבר הכי גדולה בחייו של בקהאם. גם בקהאם היה "אומן ממלכה", אומן כדורגל מוכשר ומיומן שהבקיע שערי זהב, גם הוא עף קרוב מדי לשמש כאשר התחיל לצבור פרסום וממון, בעוד חבריו למשחק נשארים יחסית צנועים וקרובים לקרקע, וגם הוא עשה טעות גדולה, חווה משבר (כמו בקלף שבעה מטבעות שבו מקבלים "מכה" מהמציאות וחייבים לעשות שינוי) ובחר לבנות את עצמו מחדש שלב אחר שלב (כמו בקלף שמונה מטבעות שמייצג בנייה איטית וסיזיפית).

אז מה קרה לבקהאם? ואיך הוא עבר את שיעור 8 מטבעות?
הוא הפך ביום אחד מכוכב עליון, נער פוסטרים וחצי אל - לאדם הכי שנוא בבריטניה. וכשאנחנו אומרים "שנוא" הכוונה לכך שתלו בובה בדמותו קשורה בחבל מגגות הבתים, ירקו עליו, ניסו לתקוף אותו ואיימו על חייו. כן, עד כדי כך שנוא. מה היה הפשע שביצע? פשוט, הוא התנהג בפזיזות באחד המשחקים הכי חשובים של הקבוצה, בעט באחד השחקנים של הקבוצה היריבה. הוא קיבל כרטיס אדום והוציאו אותו מהמשחק. כל זה בגלל יהירות של נער שהגיב בחופזה. אחרי שהוצא מהמשחק, אנגליה הפסידה.

אלא שהמכה הזו, המכה של שבעה מטבעות הייתה קשה יותר מהצפוי, וקהל האוהדים של מנצ'סטר יונייטד, קבוצתו האהובה לא סלח לו במשך כמעט שנה. איומים, יריקות וצעקות "בוז" בכל משחק, הפכו למנת חלקו היומיומית. אז מה הוא עשה? בעזרת המאמן האגדי שלו - הוא חזר לקרקע ובנה את עצמו מחדש, בדיוק כמו ששמונה מטבעות מצווה עלינו.

הוא עלה על המגרש פעם אחר פעם, ספג את קריאות הנאצה, אבל בכל פעם היו גם נחמות, גולים שהבקיע, קהל שעדיין עודד אותו, הגנה מהמאמן האגדי שלו ומהקבוצה, חברים למשחק שניסו להגן עליו, אישתו שהמשיכה להעניק לו אהבה ומשפחה תומכת.

לאט לאט הוא בנה שוב את האמון של הקהל בו, עד לנקודה שבה אחרי שנים - הפך להיות קפטן אנגליה בגביע אירופה. הוא זכה באות הכבוד העצום הזה שמכיר לא רק ביכולותיו כשחקן אלא גם בהיותו בוגר ובשל להוביל.


עוד בנושא:
דייויד בקהאם חושף: הרגעים הסליזיים עם ויקטוריה

סוד הקלפים נחשף: זה המסר של קלף שישה מטות לזוגיות שלכם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דייויד בקהאם במהלך המונדיאל בקטאר עם בנו קרוז בקהאם. Jean Catuffe, GettyImages
לאט לאט הוא בנה שוב את האמון של הקהל בו/GettyImages, Jean Catuffe

סוף טוב - הפירות של תשעה מטבעות

כשאנחנו מגיעים לנקודה הזו בחיינו, זה אומר הגענו לשלב המבורך של תשעה מטבעות. יש הרבה קלפים "טובים" בחבילה, אבל הקלף תשעה מטבעות מרמז על כך שהגענו לרווח לאחר עבודה קשה ולא התברכנו סתם כך משום מקום. הברכה ששורה עלינו נובעת מרווח שהושג בדם, יזע ודמעות, ובעיקר בעבודה קשה ועקבית לאורך זמן.

לא פעם בשעת קושי, משבר או כישלון אנחנו מחפשים פתרון שיוציא אותנו מזה, תובנה, עזרה, משאבים מיוחדים. אבל האמת היא שהעבודה היומיומית, הבנייה המחודשת של חיינו עקב בצד אגודל, היא לפעמים הדבר הכי חשוב שעוזר לנו לבנות ולהיבנות. זה נכון למצב שבו אנחנו נמצאים עכשיו, זה נכון למשברים אישיים, ולעוד כל כך הרבה סיטואציות מאתגרות ובלתי אפשריות.

מה בקהאם יכול היה לעשות חוץ מלהתמודד עם הסיטואציה ולנסות להמשיך במפעל חייו? הוא היה יכול להרים ידיים, לפרוש ולהיכנס לדיכאון. והבחירה לא לעשות את זה, לא לעזוב,

לא לצאת מהמשחק (דאבל מינינג), לא לוותר - גם אם רגשית ועובדתית המצב קשה - עשה את כל ההבדל בין כישלון ממשי להצלחה מעבר לכל דימיון. זה פשוט לקח זמן ומאמץ, שני הגורמים הכי משמעותיים בשינוי שקורה בתהליך של קלף שמונה מטבעות. לממלכה הבריטית יש ביטוי אהוב - לא להתלונן ולא להסביר. טוענים שמלכת אנגליה ניהלה את כל ענייניה תוך התבססות על העיקרון הזה. הביטוי הזה מושלם עבור שמונה מטבעות.

לרוב כשאנחנו חושבים על טארוט, אנחנו חושבים על תיקון מהיר, נס, התערבות שמיימית, או גורל. לפעמים הגורמים הללו עולים בקריאה. כל קריאה היא שונה, וכל קלף מספר סיפור אחר, אבל כשאנחנו פוגשים את שלושת הקלפים האלה, המהלך הרבה יותר קונקרטי אבל התוצאה לא פחות קסומה, מופלאה ו"מכשפת".

התיקון של שמונה מטבעות הוא העיסוק בבנייה ובהוכחה בפועל עם פחות דיבורים ויותר מעשים. העשייה היא המפתח וההצלחה היא ההסבר הטוב ביותר. זה קרה לבקהאם, זה קרה לדדלוס, זה קרה לאנשים ידועים מאוד, ואנונימיים לחלוטין כי אלו מהלכי חיים ארכיטיפיים שהקלפים מייצגים בחכמתם. שלושת הקלפים הללו, הלב של סדרת המטבעות, לא טומנים בחובם קסמים מידיים אלא ניסיון חיים סיזיפי, עתיק ואל זמני. ההשקעה לא סתם משתלמת, היא מבגרת, מעצימה ומייצרת ניצחון הרבה יותר משמעותי וחסין לאורך זמן. בקהאם אמר בראיון אחר שלו, שההתנסות הזאת חיזקה אותו. כן, זה היה נורא, הוא לא מכחיש שהקושי היה כמעט בלתי נסבל, אבל ספק אם הוא היה מגיע למצב שבו הוא קפטן נבחרת אנגליה, אם הוא לא היה מתחשל באש הקשה הזו - והוא עשה את זה.

קלף 8 מטבעות. וואלה, מערכת וואלה!
בקלף שמונה מטבעות אנחנו בונים את עצמנו מחדש לאט אבל ביציבות/מערכת וואלה!, וואלה

ובארץ, בתחום הטארוט... מה אני יכול לתת כרגע (ללא תשלום)?

מאגרי המידע החינמיים שלי תמיד פתוחים, קורסי מתנה ללא תשלום שיכולים להציג בפניכם את עולם הקלפים, מידע עצום באתר שלי על כל הקלפים ומאמרי עומק, קבוצות תמיכה בפייסבוק שבהם יש סיוע חינמי - אלו הם משאבים של ידע שיכולים כרגע לתת מעט הפוגה מהמצב. אז אם תרגישו צורך בשינוי פאזה זמני, או במילוי מצברים - הקישור נמצא למטה.

אני מקווה כמו כולם שנחזור מהר לשקוע בנושאים שאנחנו אוהבים ונחזיר לעצמנו את השלום והביטחון - מבפנים ובכלל.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא, מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 28 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום, בתל-אביב, ובערים נוספות ברחבי הארץ. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully