וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב בהחלט יסלים": הורוסקופ שנתי למדינת ישראל

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 15:34

כשפלוטו יכנס למזל דלי במהלך ינואר 2024, הוא יכנס לעימות עם המערכת השלטונית הנוכחית. זה לא יהיה עימות קל, אבל הוא יקבע במידה רבה לאן הולכת ישראל. הנה מה שמצפה לנו

עוד פרטים על מה שמצפה לנו בשנת 2024/יאיר טריבלסקי

השנה הזו נפתחת כשכוכב מרקורי נמצא בהילוך אחורי במזל קשת. בגדול - זה משמעותי מאוד, וצובע את כל השנה קדימה באור אחר, כשהשנה הזו מביאה איתה בעיקר צורך לסגור מעגלים ולעשות שינויים משמעותיים כדי לחזור לבסיס שקצת התרחק לאחרונה.

רק כדי להזכיר - במפת הממשלה הנוכחית גם מרקורי וגם מרס היו בהילוך אחורי. כולנו ראינו איזו שנה חווינו, ואולי במיקומו של מרקורי עכשיו יש יותר מרמז על צורך להחזיר את הגלגל אחורנית, למקום שבו היינו לפני שקיבלנו ממשלה שבמפת הלידה שלה מרקורי היה בהילוך אחורי ביחד עם מרס. את הנזקים אפשר לספור עד היום. ההילוך האחורי מצביע על הרצון להיזכר ולחזור אחורה לימים שלפני השביעי באוקטובר, לתקופה שלא תחזור עוד.

הילוכו האחורי של מרקורי בתחילת השנה החדשה מראה שהתהליך הזה ישב לנו בתת המודע וברוח הדברים, ויהיה קשה לשנותו או לצאת מהתחושה הקשה שמה שהיה כבר לא יהיה לעולם. זה גם קשור לתאריך הלידה של הממשלה הזו, ונמצא במפת הלידה שלה בהילוכו האחורי של מרס - אל המלחמה שנמצא שם, מאחורי הקלעים, ומביא איתו שנה שבה נשבר לרובנו האמון בממשלה הזו, ואולי גם באיזשהי ראיית מציאות תמימה שהשתנתה לבלי הכר אחרי השביעי באוקטובר.

השנה הזו יותר סוגרים מעגלים מאשר פותחים חדשים, ובכל אחד מאתנו קיימים גם הצורך ללכת קדימה ולהתרחק ממה שהיה וליצור אופקים חדשים, ומצד שני כולנו חווים גם שוב ושוב את מה שהיה ומתקשים להתנתק, כשהעבר מכביד על העתיד שנוצר באותו הרגע, ומביא איתו גישה סקפטית וצורך לחדש ולהתחדש. את השינוי הזה, את היכולת הזו להתחדש, יביא איתו פלוטו.

מה קורה במפת המדינה?
האירוע המרכזי שמתרחש במפת המדינה משמעותי במיוחד. זהו מעברו של פלוטו למזל דלי. בחישובים שלי ולא רק שלי, האופק של מפת המדינה הוא במעלה הראשונה במזל עקרב, כשהשליט של מזל עקרב הוא פלוטו. לכן מיקומו ומעבריו של פלוטו במפת הלידה הגדולה ובוודאי שבמפת המדינה משמעותיים כל כך.

מעברו של פלוטו למזל דלי הוא לסוף הבית השלישי, בית התקשורת, כשבהמשך הוא עובר לבית הרביעי, המייצג את הבית של המדינה, הבסיס והשורשים - ממש מול הבית העשירי, המסמל את השלטון ומערכות השלטון בחיינו.

פלוטו ממשיך להביא איתו את הקשיים שחווינו בשנה החולפת, אבל כשהוא יוצר את זווית הפעולה עם האופק של מפת המדינה, זווית שהתקיימה מחודש מרץ עד יוני השנה, מתחדשות הסערות שליוו אותנו בתקופה ההיא, שעסקו במהפכה המשטרית שניסתה להקים הממשלה.

בפעם הקודמת שפלוטו היה במזל דלי, אירעו 6 מהפכות משמעותיות בעולם ובהמשך אביא גם את הרשימה המדויקת. הזווית של פלוטו עם האופק של מפת המדינה מצביע על המלחמה שהתעוררה בתוכנו - מה שאומר שכל זה הולך להתחדש ולהתחזק עם כניסתו החוזרת של פלוטו למזל עקרב, ובהמשך מעברו לבית הרביעי במפת המדינה, העוסק בבסיס ובשורשים של המדינה הזו והתהליכים שהקימו אותה.

הורוסקופ לשנת 2024. ShutterStock
הורוסקופ לשנת 2024 על מדינת ישראל ואויביה/ShutterStock

2024 - המעבר הגורלי של פלוטו

השנה הזו אנחנו חווים שינוי משמעותי מאוד הן בטווח הן בהיקף והן בהשפעות על כל תחומי החיים, וזאת בגלל מעברו של פלוטו ממזל גדי האמביציוזי המכביד וממוקד המטרה, אל מזל דלי הפתוח, החברתי, המייצג את הדיאלוג שלנו עם הקהילה ועם העולם בכלל. פלוטו הוא הכוכב העוצמתי ביותר מבין שאר הכוכבים במערכת השמש מבחינת יכולת ההשפעה שלו. הוא גם האחראי על התהליך המופלא ביותר שקיים - המוות והלידה, תהליך ההתחדשות האמיתי הוא מוות של הקיים ולידה שלו באופן חדש ומחודש. המקומות בהם הוא עובר חווים את התהליך הזה, אולם חשוב לזכור שפלוטו הוא כוכב איטי והתהליך כולו יקח עשרים שנה.

משהו צריך למות כדי שמשהו יוולד ויתחדש
לפלוטו אפקט ועומק משמעותיים במיוחד לעולם כולו של שינויים ומהפכים, דרך הכנסת אנרגיה עוצמתית למסגרות פעולה קיימות, ניסיון לשינוי מאזן הכוחות הנמצאים בהם ויצירת מהפכות ושינויים קיצוניים דרך עימותים ומאבקים. פלוטו מעורר את הצורך להגדיר טריטוריה ולהילחם עליה, אבל לא רק על הטריטוריה עצמה אלא גם על החזון והדרך של השליט או כיוון הפעולה הנוכחי, כשהמאבק הזה משייף שוב ושוב את הצורך בשליטה טוטאלית של רעיון או עיקרון ונסיון למחוק את הישן באופן טוטאלי על כל המשתמע גם שם. המטרה הסופית - הגנה על ערכים קיימים מהשתלטות חיצונית או מהפכה ובניית כוח חדש שיחליף את הישן, בדיוק כפי שהדברים קורים בטבע, כיון שפלוטו עצמו מסמל את כוחו של הטבע הזקוק כל הזמן להתפתחות גדילה כיבוש השמדה ויצירת משהו חדש וחוזר חלילה.
אם נזכור שהמדובר בערך בעשרים שנה, נבין שהמדובר בתהליכים ארוכים שעיקרם להיות כל הזמן בתנועה דינמית של כיבוש, שליטה, מוות, לידה והתחדשות, כדי שהחזק יותר ישרוד ישפר את הדור הבא או יקים על חורבותיו בסיס כוח אחר כדי שגם הוא בתורו יכנס למאבק על עצם קיומו, וחוזר חלילה: משהו מת כדי שמשהו חדש יוולד וחוזר חלילה - זוהי מהותו של פלוטו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דגל ישראל. ShutterStock
"משהו צריך למות כדי שמשהו יוולד ויתחדש"/ShutterStock

5 המלחמות - 5 משברים פלוטונים

האופק של מדינת ישראל נמצא במעלה הראשונה במזל עקרב - ופלוטו הוא זה ששולט כידוע על המזל הזה. זה אומר שכל שינוי שפלוטו עובר משפיע עלינו באופן די ישיר. באופן מעניין זה מראה שהמדינה הזו תחזור שוב ושוב לתהליכיו של פלוטו מדי כמה עשורים, תהליכים טוטאליים שעיקרם איום בכיבוש או השמדה, מלחמה טוטאלית והתחדשות. זה טבוע בבסיסה של המדינה הזו: מדינה קטנה מוקפת אויבים. כולנו הרי גדלנו על המשפט הזה.

האופק במזל עקרב מראה על צורך להתגונן תמידית, על תדמית מיליטריסטית שיש לנו בעולם שמזכירה את ספרטה של יוון (הצבא הטוב בעולם, הטייסים הטובים בעולם וכו') ובעשורים האחרונים גם מעצמת נשק ליצוא. למשל, בימים טרופים אלה, כשהמצב לא משהו, לתעשייה האווירית יש חוזים לארבע השנים הקרובות על סך 35 מיליארד שקלים עם גרמניה, אזרבייג'ן וכו', כך שלא רק ההייטק הוא ענף היצוא הגדול פה אלא גם ענף הנשק, בעיקר אחרי מלחמות, כמו המלחמה הנוכחית שעדיין נמשכת אבל השווקים מתרשמים מפעילות צה"ל, כיפת ברזל וכו' - וקונים.

נסקור את כל התהליכים הפלוטוניים שהמדינה הזו חוותה. אחד מהם עוד לפני הקמתה: זו שואת יהודי אירופה שבה נספו 6 מליון יהודים, שסופו היה בהתחדשות דרך הקמת מדינת ישראל גם עבור כל אלה ששרדו.

המלחמה השניה - מלחמת השחרור, שבה המדינה הצעירה נאלצה להילחם על חייה מול שבע מדינות ערב, מעטים מול רבים, היא דוגמא נוספת למלחמה טוטאלית פלוטונית של הכל - או כלום. גם מלחמת סיני ומבצע קדש נגד המחבלים - פונדמנטליסטים מוסלמים, ואחריה - מלחמת ששת הימים: שוב כל מדינות ערב התאחדו כדי לחסל אותנו, ושוב קמנו כמו עוף החול כדי להתגונן ולהתחדש.

מלחמת יום הכיפורים גם היא דוגמא מצוינת למלחמה פלוטונית של להיות או לחדול, וההתחדשות שבאה בעקבותיה. גם המלחמות מול החמאס בצוק איתן למשל היו מלחמות מול כוח קיצוני פונדמנטליסטי - כוח מאוד פלוטוני בעיקרו, וגם המלחמה שחווינו עכשיו, בשביעי לאוקטובר, מלחמה שהושוותה לשואה מבחינת הקיצוניות והרוע שהיינו צריכים להתמודד איתם ולהילחם על המדינה. כבר עכשיו אנחנו סופרים ארבעה אירועים מרכזיים בחיי המדינה שכל אחד מהם הוא מלחמה פלוטונית טוטאלית של להיות או לחדול כך או אחרת: השואה, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים והשביעי לאוקטובר כשבדרך היו גם מלחמת לבנון השניה, צוק איתן והמלחמות נגד חמאס, ועוד ועוד. האופק של מדינת ישראל במזל עקרב מתבטא באופן טוטאלי לצער כולנו.

עוד בנושא:
הורוסקופ לשנת 2024 לכל המזלות: "הכל הולך להשתנות"

ממשלת ישראל 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
ממשלת ישראל 2022/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

פלוטו והבית הרביעי - הבית והשורשים - מול הבית העשירי: שלטון, ממשלה, שליטה

אם האופק של מדינת ישראל הוא בפתח מזל עקרב, הרי שמזל דלי פותח את הבית הרביעי של מפת המדינה וזה אומר שהוא הולך להיות ממש מול הבית העשירי. הבית העשירי הוא הבית הגבוה ביותר בכל מפת לידה. רבים קוראים לו בית הקריירה והתדמית. במפה של מדינה הוא מייצג את ההיררכיה של השלטון, הממשלה ומוסדותיה, והמקום בו מוחזקת השליטה. מעברו של פלוטו לבית הרביעי כבר החל, כשבחודש מרץ האחרון הוא נכנס למזל דלי ויצר זווית פעולה עם האופק של מדינת ישראל - ונוצר זעזוע. למעשה ההשפעה על האופק החלה עוד קודם, עם כינונה של הממשלה החדש, שכן כבר אז נוצרה הזווית המדוברת, אך מעברו של פלוטו היה רק בחודש מרץ ונמשך עוד חודש יוני אז חזר למזל גדי. כבר התחלנו להרגיש את ניצניו השנה הזו.

השם מהפכה משפטית זכור לכם? הנסיון ליצור מהפכה משפטית בבית המשפט בשמה של כביכול רפורמה שאמורה ליעל אותו ולהחזיר דרכו את האיזון אך בפועל מייצרת פעולה הפוכה של ריכוזיות שלטונית, עוררה סערות רבות וכמעט מרד של ממש. זו דוגמא מצוינת לכוח פלוטוני שנכנס בדלת הקדמית אך מיד מתחיל לקעקע את המערכת שדרכה נבחר כשהמלחמה בו הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך הפלוטוני.

במקרה הזה פלוטו ימצא את עצמו די מהר מול השלטון בבית העשירי, המייצג בצד הצורך בכוח ושליטה כמעט מוחלטת במערכת של קואליציה, שבה משתתפים גם חלקים משיחיים קיצוניים שרוצים לחזור לשלטון הסנהדרין והתורה, וחלק אחר שהוא חרדי שעקרונות חייו שונים מאשר אלה של הרוב החילוני. נסיון הקואליציה להעביר את המהפכה המשפטית-משטרית הזו, תוך כדי מלחמה בחמאס שהוא ארגון פונדמנטליסטי קיצוני, הוא חלק מהתהליך הפלוטוני שאנחנו כבר נמצאים בו רשמית מאז מרץ, ממש עכשיו.

כשפלוטו יכנס למזל דלי בחודש ינואר 2024 הוא יכנס לעימות עם המערכת השלטונית הנוכחית. זה לא יהיה עימות קל, אבל הוא יקבע במידה רבה לאן הולכת ישראל, בעימות של השלטון הנוכחי מול הבסיס הציוני והשורשים של המדינה כשהוקמה. רעיונית וערכית אנחנו בהחלט נכנסים לעימות בין שני החלקים האלה.

האם זה יסלים? האם צפויה מלחמת אחים? כן, זה בהחלט יסלים. כן, יש מצב של מלחמת אחים מוגבלת עד שלב מסוים אם כי זה לא הכרחי, אבל נראה שהאנרגיה דוהרת לשם אלא אם אלה שנמצאים עכשיו בממשלה ידעו לעצור אותה בזמן, לטובת כולנו כי מלחמה כזו תהרוס פה הכל, וגם זה צד של פלוטו - הכל צריך לההרס כדי שעל ההרס הזה יבנה עולם חדש עם ערכים טהורים כמו שמדינת ישראל קמה אחרי השואה, במטרה להיות מקלט בטוח ליהודים מכל העולם.

ומי ינצח בסופו של דבר? אצל פלוטו אין מנצחים ומנוצחים, אלא מהפכות שמושגות דרך מאבק בין שני כוחות עוצמתיים שמתרחש עכשיו בעצם בעולם כולו באופן כזה או אחר, בין מלחמת החופש בסגנון מזל דלי המיוצגים על ידי הצד השלילי של פלוטו וקשורים להיררכיה נוקשה שמביאה איתה דיקטטורים כמו פוטין ברוסיה או לוקאשנקו בביילורוס לראש המאבק, כוחות הפונדמנטליסטים ובהם אנשי דת למיניהם שרוצים להחזיר את העולם אחורנית לתקופה בה שלטה פה הדת באופן קיצוני - וזה נכון לכל הדתות - וקיצונים המאמינים שיוכלו לכפות על אחרים את דעתם וחוקיהם.

כדי להבין זאת אולי כדאי להתבונן באירועים שהתרחשו בעולם בפעם הקודמת כשפלוטו שהה במזל דלי. במהפכות של אז ניצחה בדרך כלל הקידמה את הצד שניסה לעצור את האנושות ולגרור אותה לתהום אחרי תקופה ארוכה של מאבקים והרס, אבל כשמדובר בכוח טבע כמו פלוטו - הכל אפשרי.

חייל משקיף לאופק בזמן מלחמה. ShutterStock
"מדינה קטנה מוקפת אויבים"/ShutterStock

מה קרה בעולם בפעם האחרונה שפלוטו היה במזל דלי?

פלוטו הוא כוכב הטרנספורמציה, הכוח והתחדשות, ודלי הוא הסימן של חדשנות, מהפכה וחופש. הפעם האחרונה שפלוטו היה במזל דלי הייתה בין 1778 ל-1798, תקופה של שינויים מסיביים בכל העולם. חלק גדול מהאנרגיה של מזל דלי עוסק במהפכות ו"כוח להמונים".

בפעם האחרונה שפלוטו היה במזל דלי, האנושות קיבלה את האירועים הבאים:
המהפכה הצרפתית (1789-1799), אשר הפילה את המלוכה והקימה רפובליקה בצרפת, המבוססת על עקרונות החירות, השוויון והאחווה.
המהפכה האמריקאית (1765-1783), שהביאה לעצמאותן של שלוש עשרה המושבות מבריטניה הגדולה ולהיווצרות ארצות הברית של אמריקה.
המהפכה התעשייתית (1760-1840), שהייתה תקופה של שינויים כלכליים וחברתיים מהירים שמונעים מפיתוח טכנולוגיות חדשות, כגון מנועי קיטור, מסילות ברזל, מפעלים ומכונות.
מהפכת ההשכלה או מהפכת הנאורות (1784), התנועה שהביאה איתה נאורות כדגל של האדם העצמאי הלוקח אחריות על חייו, והתחילה להתרק מהדת הדטרמיניסטית, לפי עמנואל קאנט. יהודים רבים לקחו חלק במהפכה הזו, שהיו גם שורשיה של תנועת ביל'ו בהמשך, של התרחקות מהדת ומעבר לארץ ישראל. אלה היו החלוצים הראשונים. כמה מתאים למזל דלי.
ממרד עבדים לרפובליקה חופשית בהאיטי (1791-1804), שהייתה מרד העבדים המוצלח הראשון בהיסטוריה והובילה ליצירת הרפובליקה השחורה הראשונה בעולם.
פריצת דרך רפואית היסטורית (1796), אדוארד ג'נר ביצע את החיסון המוצלח הראשון נגד אבעבועות שחורות שהפילה מליוני חללים באירופה, תוך שימוש בחומר אבעבועות פרה, פריצת דרך בהיסטוריה של הרפואה.

אלו הן כמה מהמהפכות הגדולות שהתרחשו בעולם כשפלוטו היה במזל דלי בפעם הקודמת. כולם הושפעו מהנושאים של פלוטו ודלי, כמו טרנספורמציה, כוח, חדשנות, מהפכה שוויון זכויות, ועוד.
מעניין איזה מהפכות משמעותיות יתרחשו בעשרים השנים הקרובות. אחת מהן כבר איתנו: מהפכת הבינה המלאכותית והצ'ט GPT שנראית כאילו שלוחה רחוקה מאוד של תקופת ההשכלה כ-300 שנים לפני כן.

כמו שאנחנו רואים מהדוגמאות האלה, כל אחת מהן מלווה בסוג של מאבק לחופש. אם זה חופש להצביע, חופש להשכיל, משטר דמוקרטי חופשי בארצות הברית או משטר חופשי בצרפת - גם מדינת ישראל תכנס למאבק שילך ויחריף על אופייה וצביונה. בארצות הברית וצרפת זה הגיע עד כדי מלחמת אחים. אין זה מן הנמנע שזה יקרה גם כאן, כי מאבקים פלוטונים כשהוא במזל דלי מתאפיינים בלחימה טוטאלית על עקרונות, מול ממסד שמאמין באופן טוטאלי בדרכו ולא מוכן לוותר ולהתפשר. אבל כמו שראינו בדוגמאות כאן - את הצורך בחופש ובהכרה אי אפשר לעצור כשפלוטו בסביבה.

אחת הדרכים שנראה בשנים הקרובות כאן תעסוק בצורך לעשות הפרדה בין הדת והמדינה והפוליטיקה. הפרדה כזו תהיה ממש ברוחו של פלוטו, אבל פלוטו מייצג גם את הצד השני שמגיע עם חומות בצורות של שנים רבות ועקרונות נוקשים, והוא יאבק כמיטב יכולתו כנגד השינוי. האם יצליח? ואולי דווקא השינוי יצליח בגדול? יש לנו עשרים שנה להכתיר את הזוכה... אבל כמובן שזה יהיה אישו מרכזי שיצטרך להיות מוכרע בשנתיים-שלוש הקרובות, תוך ששני הצדדים מנהלים מאבק שנראה עקרוני והתחיל כשפלוטו עזר לקבוצת החלוצים הראשונה שהגיע עם הרעיון הציוני להגיע לארץ ולהתחיל לייבש את הביצות ועד ימינו אלה בהם הרעיון הציוני חוזר ועולה כדי שאפשר יהיה לשדרג אותו - או לוותר עליו.

מדינה קטנה מוקפת אויבים - בכל פעם כשיש מחלוקות כאלה ואחרות, מגיעה איזו מלחמה טובה וכולנו מתחברים מחדש. כן, כולנו זקוקים לאיזה פלוטו מדי פעם שיזכיר לנו על מה אנחנו בעצם נלחמים ומה גורם לנו שוב להרגיש קרבה גם למי שחושב הפוך מאתנו, ולו רק בגלל העובדה שהאויב שממול לא מבדיל בין דם לדם ויורה בשנינו. יהיה מעניין.

רוצים לפתוח את השנה ברגל ימין?

המעבר של פלוטו מתרחש פעם בעשרים שנה והשנה הזו הולכת להיות שנה משמעותית מאוד בחיי כולנו. כדי להדריך איך פותחים אותה ברגל ימין ומה כדאי לעשות, אני פותח סדנאות קטנות בנות שלושה מפגשים. נאתר במפות האישיות של כל אחד מהמשתתפים את התהליכים הצפויים השנה, אזורי פעולה מומלצים, נקודות פריצה ואזורי סיכון - וניצור מסלול פעולה מדויק שיאפשר לנצל באופן המיטבי את פלוטו ויופיטר - ולהפוך את השנה הזו לשנה העוצמתית ביותר שלכם שתתמקד ביצירת בסיס פעולה חכם, פריצות דרך משמעותיות ויצירת תהליכי צמיחה אישיים בתחום המקצועי, הרגשי, החברתי והאישי. צרו איתי קשר בטלפון 052-4215559 או במייל להמשך פרטים. יאיר טריבלסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully