וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף הכוהנת הגדולה: גם בעולם הטארוט חייבים להחזיר שבויים

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 14:17

גם במיתולוגיה יש סיפור שבי ידוע - סיפורן של פרספונה ודמטר, בת ואם שלא נפרדו גם כשהיו בשני עולמות שונים. על פרספונה מבוסס קלף הכוהנת הגדולה ועל דמטר קלף הקיסרית

קלף שישה גביעים/Youtube/Sagie Mendelboim

קלפי הטארוט מייצגים את סיפורה של האנושות, על כל גווניה. בפועל החומרים שמהם אנחנו עשויים מתועדים כבר בסיפורים ההיסטוריים של המיתולוגיה היוונית, כן גם סיפורי שבי, אבל בכלל: הלכי הרוח, האינסטינקטים, השאיפה לצדק, אזורי המשגה, הכמיהות והפחדים שלנו, וכל מה שהופך אותנו לבני אדם - כולם מתועדים במיתולוגיה של הקלפים. ברגעי האמת של חיינו, אנחנו חוזרים אל הבסיס המיתי הזה - גם אם העולם שלנו התפתח טכנולוגית לאין שיעור מאז.

גם במיתולוגיה יש סיפור שבי ידוע - סיפורן של פרספונה (קלף הכוהנת הגדולה) ודמטר (קלף הקיסרית), בת ואם שלא נפרדו גם כשהיו בשני עולמות שונים. פרספונה היא בתה היפה והסקרנית של דמטר. יום אחד, בעת שטיילה בטבע, שיחקה ורקדה עם חברותיה, כפי שאהבה לעשות יותר מכול, ראתה פרח יפהפה וקטפה אותו. אלא שאותו פרח היה למעשה מלכודת - ובאמצעות מלכודת זו הצליח האדס, מלך השאול, לשלוח יד ולמשות את פרספונה היפה אל ממלכתו אשר מצויה מתחת לאדמה.

אין ספק שכבר כאן אנחנו מצליחים לזהות את המוטיבים המקבילים בין עולם הסיפור לעולם המטלטל של המציאות שלנו: מוטיב השאול, המצוי תחת האדמה, קצת כמו העיר התחתית, עליה אנחנו שומעים והמנהרות המובילות מטה שעליהן למדנו במהלך השנים האחרונות. אולם, הדמיון האמיתי מצוי במוטיב הפסיכולוגי הערכי.

קלף הכוהנת הגדולה. ShutterStock
פרספונה (קלף הכוהנת הגדולה)/ShutterStock

כשאמה של דמטר שמעה על חטיפתה של בתה, גם היא קיבלה עצות מבעלי ידע וכוח שניסו להניא אותה מהחיפוש. דמות אחת ניסתה לשכנע אותה שאי אפשר להתווכח עם המציאות הקיימת, ואולי מוטב להשלים עם הדברים. דמות אחרת אמרה שאמנם יש לה כוחות, השפעה ויכולת - אבל לא בתחום השאול, כך שאין גישה, הגעה או אפשרות שינוי ממשית. אולם דמטר לא ויתרה והשתמשה בכוח היחיד שיש לה - הכוח לסרב.

דמטר היא אלת האדמה. היא מעניקה, מצמיחה ומעשירה את כלל העולם, והיא פשוט הפגינה ומחתה במקום שבו היה לה כוח השפעה - הפריון. אמנם לא היה לה חשק, רצון ומוטיבציה להפרות את העולם בטובה, אבל בפועל, זאת גם הייתה מחאה משמעותית ומכוונת, והיא השתמשה בכל המשאבים והכלים שברשותה בשביל למחות במלוא הכוח, במלוא העוצמה, בכל מחיר, גם במחיר של החיים על פני האדמה. עד כדי כך היא הייתה נחושה! היא סימנה קו אדום שפשוט אי אפשר לעבור.

היא הייתה מספיק עיקשת ונחושה בשביל להחזיר את בתה אליה. נכון שהסיפור הסתבך קצת, ופרספונה לבסוף הייתה צריכה לחלוק את זמנה בין אמה לבין השאול (וכך יצרה את עונות השנה), אך שם ההקבלה פחות או יותר מסתיימת - והאם ניצחה במאבק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קלף הקיסרית בטארוט. וואלה, מערכת וואלה!
דמטר (קלף הקיסרית)/מערכת וואלה!, וואלה

אולם, דבר נוסף קרה בדרך. דמטר גילתה שאם היא נחושה דיה, היא יכולה להתגבר גם על האלמנטים ה"בירוקרטיים" של האלים. היא יכולה, הלכה למעשה, להזיז הרים, לשנות קונספציות, לכופף גבולות ולייצר מציאות פיזית ותפיסתית חדשה לגמרי - שתשמש את הדורות הבאים.

במקרה שלנו, אנשי צבא ומדינה רבים דיברו על "שינוי המשוואה" בחודש האחרון, ודמטר, במיתולוגיה, שינתה את המשוואה, כשהיא הכריחה את זאוס בכבודו ובעצמו להתערב במצב והפעילה שליחים, יועצים ואלים על מנת להחזיר לה את בתה. אם אומרים שצריך כפר בשביל לגדל ילד, אז צריך את כל העולם כדי להשיב שבויים, ואנחנו רואים זאת גם בסיפור שלנו - בהדי הסברה שלא פוסחים על שום מדינה או עיר בעולם.

כולנו רוצים לשאוב כוח מהמחשבה, שמהצרה הקשה הזו אפשר לצאת איכשהו מחוזקים, ואין לנו שום כוונה להשטיח את הסיפור המורכב והקשה הזה או לחפש לו פתרון קל בקלפים. המטרה היא להיפגש עם המשאבים האנושיים שלנו וללמוד שלא פעם מול סיטואציה קשה מנשוא, מה שנדרש הוא שינוי חברתי מקיף, קולקטיבי ועצום. דמטר רצתה לחלץ את משפחתה, אבל לא היה די בכך. היא נאלצה לשנות את התפיסה החברתית - את התפיסה ש"אי אפשר" ולשנות פאזה באופן שהשפיע על היקום כולו.

עוד בנושא:
האם ננצח במלחמה? מומחה טארוט מסביר האם לקלפים יש את התשובה

תמונות חטופים נתלו מחוץ לחנות במרכז מסחרי במודיעין. 5 בנובמבר 2023. ביני אשכנזי
תמונות חטופים נתלו מחוץ לחנות במרכז מסחרי במודיעין. 5 בנובמבר 2023/ביני אשכנזי

מה שאנחנו יכולים אולי ללמוד מזה, זה שמשפחות השבויים לא פועלות בחלל ריק. לא רק שכולנו מושפעים מסיטואציית השבי הבלתי צפויה הזו, כולנו חוששים וכולנו חרדים, אלא שכולנו גם נלחמים על האתוס שאנחנו מאמינים בו, וממשיכים - רובנו ככולנו - לתמוך במאבק המשפחות.

כמעט מיד נוצרה הבנה עמוקה שיש כאן צורך בשבירת מחסומים מנטליים, בהתגייסות המונית, בתמיכה ממשית בסובלים, בהושטת יד לצלב האדום מחד, אל מנהיגים באומות אחרות מאידך, ואל כלל תושבי העולם. הפעילים בנושא דוגלים בשינוי של הדרך בה דברים התנהלו ומתנהלים בכל הרמות - המדינית, האישית, הקונספטואלית, הצבאית - וכן הלאה.

ננסה לשאוב כוח ואמונה מהסיפור של דמטר, כי היא ארכיטיפ המצוי בכולנו, ונמשיך לעשות הכול מהסברה ועד מאבק בשיטה הקיימת, כדי שישובו השבויים אל גבולם.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא, מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 28 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום, בתל-אביב, ובערים נוספות ברחבי הארץ. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully