וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר השבועי של הקלפים: "לא להשאיר לבטים והתלבטויות ולסגור קצוות"

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 9:44

קלף השבוע שלנו הוא קלף חמש חרבות - ולו יש מסר חשוב עבורכם לימים הקרובים: ללכת עד הסוף, בכיוון אחד, ולהתמיד. עכשיו הגיע הזמן להחליט ודי

טארוט - קלף המוות/Sagie Mendelboim

הקלפים הם המתנות בחיינו. הם נותנים לנו כיוון, מחזקים אותנו, מאתגרים במידה, תומכים בנו בדרך ומעניקים לנו אור של ממש. אור של חכמה ואנרגיה. לכל קלף אור ייחודי משלו - והנה הדרך של קלף חמש חרבות להאיר לכם את השבוע! אציג בפניכם מה הסיפור שעליו הקלף מבוסס, אדגים את כוח הקלף מהקורס עצמו ואפרט מה הקלף מעניק לכם - אור ומסר!

מה הסיפור של הקלף?
הסיפור הקלאסי: לרוב הקלפים יש סיפור ולא סתם סיפור - סיפור מיתולוגי שמעניק עומק לפירוש. אורסטס שלנו אמור לרצוח את אמו כנקמה על שרצחה את אביו. וההחלטה, כצפוי, לא פשוטה. אם הוא מותיר את אמו בחיים, הוא מפר את חוק האלים, ואם הוא רוצח אותה, ובכן זה מספיק רגשות אשמה בשביל לפרנס את כל הפסיכולוגים בעולם. אפולון, אל האמת, מושיע אותו מהדילמה, ואומר לו ללכת עם החוק. וזהו. אין החלטה "טובה" באמת במקרה הזה, ולכן הקלף מייצג את כל אותם מקרים (כשנקמה והרג אינם על הפרק) של התלבטות שבה אין אופציה אחת מועדפת והדרך היחידה להתקדם - היא להחליט וללכת עם זה עד הסוף. לרוב? נוכל להתחרט (בחיים האמיתיים, כן? במיתולוגיה - פחות).

אבל האם יש סיפור מיתולוגי מודרני יותר? בטח.
ג'יימי דורנן הוא השחקן המוכר ששיחק ב-50 גוונים של אפור. שם הוא גילם דמות גבר נרקיסיסט חולה שליטה וחובב משחקי מין (עם נפש רכה?) אשר מתאהב, ובכן, בדקוטה ג'ונסון. הסרט זכה, כצפוי, לתגובות מעורבות. הסרט גרף הרבה צפיות אבל המבקרים קטלו אותו באופן דרמטי, ובראיון לפני חודשיים ג'יימי דיבר על זה. הוא סיפר שהוא ידע מראש שאלה יהיו הביקורות, כלומר, הוא חשד בזה, והוא התלבט המון לפני שהוא לקח את התפקיד. התייעץ עם קולגות (סלבז!) ועם אישתו שהייתה אז בהריון מתקדם, ואמר שבכנות, לא היו לו הרבה ברירות והוא הלך על זה.

עכשיו יש שיאמרו שהוא מכר את עצמו בזול, כרה את קברו המקצועי ועוד כהנה וכהנה, אבל בפועל, הוא אומר, הוא לא היה כנראה מקבל תפקיד ראשי בסרט איכות של קנת בראנה בהמשך, כי לא היה מפורסם מספיק לפני. בקיצור - ההחלטה ללכת עד הסוף, לא אומרת שאי אפשר לשנות כיוון מקצועי, ז'אנר, או לעשות בחירות חדשות. הבחירה הראשונית פותחת דלת, אבל אפשר לשנות כיוון אחרי שהדלת פתוחה.

קלף חמש חרבות. ShutterStock
קלף חמש חרבות/ShutterStock

מהו המסר לשבוע הזה?

האיכות שהקלף נותן לנו השבוע היא של טוטאליות, יכולת ללכת עד הסוף בכיוון אחד ולהתמיד. זאת איכות שכולנו זקוקים לה כשאנחנו תקועים בפרפקציוניזם, מהססים, חוששים לטעות או כל סיטואציה דומה. הקלף מזכיר לנו שמרוב ההתלבטויות, חוץ מזו של אורסטס, יש לנו יכולת לסגת, וגם אם לא לגמרי, אנחנו חייבים להעז ולעשות החלטה גם אם אין אופציה אופטימלית ונוצצת לפנינו. הקלף נותן לנו נחישות, ביטחון, לצד תחושה של קלילות ויהיה אשר יהיה. קצת כמו אפולון, אל האמת, לפעמים החיים מראים לנו את הדרך, ולכן אנחנו יכולים קצת להרפות, ולדעת שההחלטה תוביל לאן שתוביל.

המסר השבועי הכללי הוא לא להשאיר לבטים והתלבטויות ולסגור קצוות. זה יכול להיות לגבי סרט שבא לנו לצפות בו - החלטה קטנה, וגם לגבי בית ספר שאליו נרשום אליו את הילד - החלטה גדולה. אם אספנו מידע, עשינו חושבים ושמנו את זה "בצד". עכשיו הזמן להחליט ודי. גם במערכות יחסים, לא כל דבר יכול לחכות לנצח. דייט שהתלבטנו לגביו - ימשיך הלאה אם לא נחליט, חברה שהפסקנו לדבר איתה, אולי לא תשב ותחכה לנו, ולכן אנחנו צריכים לעשות הכרעות היום לטוב ולרע, ו"לנקות את השולחן" ממשימות.


ומהו המסר של קלף התלוי?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
החלטות. ShutterStock
זמן לקבל החלטות/ShutterStock

איך הקלף מקדם אותנו לשלב הבא בחיים?

הגיע אל הקורס שלנו המקרה הקלאסי הבא: בדיוק כשטלי התחילה סוף סוף לצאת עם מישהו חדש - האקס המיתולוגי (נקרא לו גדי) הרים את ראשו. האמרה הידועה שלי היא שלגברים אין אינטואיציה אף פעם, חוץ מבמקרה אחד - הם תמיד יודעים מתי האקסית שלהם התחילה לצאת עם מישהו חדש. ואכן האקס של טלי "הריח" שיש מישהו חדש בחייה.

עכשיו טלי מתלבטת. מצד אחד בחור חדש, נחמד, אבל המעורבות הרגשית עוד לא גדולה, ומצד שני - אהבת חייה, האדם שהיא בכתה עליו שעות וימים בתקווה שישוב, מציע לה לנסות שנית (או שלישית) את הקשר. אז העצה שלנו לאור הקלף שקיבלה, חמש חרבות, היא כזו: טלי צריכה לעשות את הבחירה הקשה יותר - ולבחור בבחור החדש - אבל עד הסוף, ולכתוב לגדי.

"הי גדי, כנראה "הרחת" שאני עם בחור חדש, כי יצרת קשר כשאני כבר סבבה ולא בשלב שבכיתי מול נטפליקס חודש. אני רוצה לתת לבחור הזדמנות אמיתית, אז אני חוסמת כרגע את הצ'אט, עד כמה שזה קשה, כדי שלא נתכתב "פה ושם" ולא בכלל. אם זה לא יעבוד, אדבר איתך, אבל אני מקווה שזה יעבוד". אז אולי ההודעה טיפטיפה סרקאסטית, אבל זאת הרוח של חמש חרבות - ללכת עד הסוף על החלטה אחת (הקשה יותר) ואם זה לא יעבוד, אפשר לנסות תמיד את האקס.

איך לקבל יותר מהמתנה של הטארוט? - להפוך למנטורים
ברגע שאנחנו לומדים את הקלפים, את הקשרים ביניהם, את השיעורים שלהם ואת המסר אנחנו מתחילים לכבוש מטרות, להתגבר על דפוסים מעכבים, למצוא נתיבים פתוחים ומיטיבים עבורנו וגם, אנחנו מתחילים לגלות את יכולות המנטורינג שלנו. כמו שיש קלפים שדוחפים אותנו להחליט גם כשנדמה לנו שהקרקע לא בשלה, יש קלפים אחרים שמייצגים המתנה ותהליכיות, ואנחנו צריכים ללמוד איך לתווך בין הקלף לחיים שלנו - כדי שהפעולות שלנו ינבעו מתובנה אמיתית ולא "כי הקלפים אמרו". אבל את כל זה צריך לבוא ולחוות, להרגיש ולהתנסות. ככה בונים מנטורינג משמעותי וגם מקצוע שיש בו חמלה תבונה והמון עוצמה להוביל. יאללה, בואו נלמד טארוט, את עצמנו - ונעצב ביחד את הנתיב.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא, מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 28 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות אותם הוא מעביר בזום, בתל-אביב, ובערים נוספות ברחבי הארץ. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

"שגיא מנדלבוים | העצמה אישית, טארוט וחלומות" - האינסטגרם של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully