וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיות האימה של נוסטרדמוס לשנת 2023 נחשפות

27.11.2022 / 23:36

אחרי שניבא את המלחמה באוקראינה, רבים מיהרו לכתביו של נוסטרדמוס כדי לראות אילו עוד אסונות הוא צופה לנו ב-2023. אם חשבתם שהמצב לא טוב כרגע, אתם לא מתארים לעצמכם עד כמה זה הולך להיות גרוע יותר בשנה הבאה

הטריילר לסרט "נוסטרדמוס"/Youtube/Nostradamus 1994

האסטרולוג הצרפתי נוסטרדמוס הוא בין הנביאים היחידים שניבאו לכאורה את המלחמה באוקראינה השנה. אם אכן זו הייתה כוונת המשורר, הוא ידע כבר לפני 450 שנה שבשנת 2022 תפרוץ מלחמה באירופה. אם ממשיכים לקרוא את תחזיותיו הפואטיות משהו, מגלים שעבור מישל דה נוסטרדאם המלחמה הזאת הייתה רק תחילתה של שרשרת אסונות עולמית - שחלקן לכאורה יתממשו בשנה הבאה, 2023. מכיוון שאנחנו אוטוטו שם - אז כדאי שנתכונן.

מישל דה נוסטרדאם פרסם את ספרו הידוע לשמצה Les Prophéties לפני כמעט 500 שנה והוא כולל 942 תחזיות שלכאורה מנבאות את העתיד. בספר תמצאו תחזיות מחרידות על מלחמת העולם השנייה, עלייתו של היטלר לשלטון והמהפכה הצרפתית, כאשר רובן התבררו כמדויקות להחריד. אומרים שהאסטרולוג הצרפתי גם ידע מראש על רצח נשיא ארצות הברית, ג'ון פ' קנדי ועל פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר במרכז הסחר העולמי בניו יורק.

על אף שהתחזיות שלו אינן לגמרי ברורות ולא כוללות תאריכים ספציפיים, פרשנים סבורים שכמה מהן יתממשו בשנה הקרובה. אם הוא הצליח לחזות נכונה את המלחמה באוקראינה - זו כנראה סיבה מספיק טובה להתייחס ברצינות (מסוימת) לתחזיותיו לשנה הקרובה. הנה המרכזיות שבהן:

נוסטרדמוס. ShutterStock
האסטרולוג הצרפתי נוסטרדמוס/ShutterStock

מלחמת עולם

אחת התחזיות הראשונות הבולטות לשנת 2023 היא "מלחמה גדולה". בספר התחזיות שלו משנת 1555, שורה אחת בולטת במיוחד: "שבעה חודשים של מלחמה גדולה. אנשים שמתו מעשיית רע. רואן, אוורה לא יפלו לידי המלך". תחזית זו עשויה להיות התפתחות של הסכסוך הנוכחי בין אוקראינה לרוסיה שעלול להסלים למלחמת עולם שלישית בשנה הבאה.

ציר הזמן של שבעה חודשים על רקע הסכסוך המתמשך אולי מבשר שהרע מאחורינו, אך עם הארסנלים הגרעיניים המפחידים של מדינות שונות כולל אמריקה ורוסיה - אולי כדאי לא להירגע עדיין. במקרה של מלחמת עולם שלישית, לפי התחזית העיר הצרפתית רואן תישאר בטוחה, מה שמרמז כי זו דווקא פריז שעלולה להיות תחת סכנה. מן הסתם הנביא ציין את העיר הצרפתית כי הוא היה מצרפת ואין זה אומר שזו העיר היחידה בעולם שתשרוד את התופת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חייל עומד באמצע מלחמה. ShutterStock
מלחמת עולם שלישית באופק?/ShutterStock

אש שמימית

בתחזית נוספת של נוסטרדמוס, האסטרולוג רומז ל"אש שמימית על הבניין המלכותי". עם זאת, התחזית הזו היא הרבה יותר הרסנית מבית מלכותי שעולה באש. לאורך התנ"ך, ביום הדין או ב"סוף הימים" תמיד התייחסו לאש כגורם המרכזי במאורעות סוף העולם.הפרשנים שלו בטוחים כי מאפר הציוויליזציה יצוץ סדר עולמי חדש, שיגרום לקץ הזמנים כפי שאנו מכירים אותו.

סוף העולם. ShutterStock
סוף העולם?/ShutterStock

התיישבות במאדים

נוסטרדמוס המסתורי ציין בכתביו את המילים "אור על מאדים נופל". יש שתי פרשנויות מובילות לכך. האחת גורסת שכוכב הלכת נכנס לרגרסיה וייראה כאילו הוא נע לאחור בשמיים. אחרים טוענים שהאסטרולוג התייחס בדבריו למאמצי האנושות ליישב את כוכב הלכת.

מייסד SpaceX והבעלים החדש של טוויטר, אילון מאסק, טען זה מכבר שבני אדם ינחתו על מאדים עד שנת 2029. האיש העשיר בעולם גם שיתף שהוא רוצה ליישב את כוכב הלכת האדום לפני סוף העשור.

מאדים. ShutterStock
התיישבות במאדים/ShutterStock

אסון כלכלי ותסיסה אזרחית

בעקבות מגפת הקורונה והמלחמה הנוכחית באוקראינה, חל משבר כלכלי נרחב העולם. הנביא הצרפתי כתב בספרו: "האדם יאכל את רעיו". תחזית זו רומזת כי משבר כלכלי עלול לגרום לייאוש ולמלחמת אזרחים.

הנביא כתב: "במוקדם או במאוחר תראו שינויים גדולים שנעשו, זוועות ונקמות איומות". פרשנים סבורים שצפוי מרד של העניים נגד העשירים בעת שהכלכלה צונחת עם מעשי אלימות קשים. הוא הוסיף: "החצוצרה רועדת תחת מחלוקת רבה. הסכם שנשבר. הרמת הפנים לשמים. הפה המדמם ישחה בדם והפנים המשוחות בחלב ודבש מונחים על האדמה".

משבר כלכלי. ShutterStock
המשבר הכלכלי יימשך/ShutterStock

התחממות גלובלית

למרות שנושא ההתחממות הגלובלית אינו חדש לנו, נוסטרדמוס צופה עלייה נוספת בטמפרטורות העולמיות ובמפלס המים. הוא כתב: "כמו השמש, הראש יצרוב את הים הזוהר: הדגים החיים של הים השחור ירתחו כמעט. רודוס וגנואה יהיו מורעבים למחצה". פרשנים סבורים שהטמפרטורות העולמיות ימשיכו לטפס, מפלס הים יעלה וכל זה יביא לסיבוכים בשרשרת המזון. האם 2023 תהיה השנה בה הטמפרטורות יגיעו לשיאים חדשים?

עוד על תחזיותיו ההרסניות של נוסטרדמוס:

שנברח?

חלק מהפרשנים סבורים שנוסטרדמוס כלל לא חזה את המלחמה באוקראינה ושאין לנו באמת סיבה להילחץ מהבאות. לדבריהם, נוסטרדמוס דיבר בכלל על מלחמה בבירת צרפת, פריז. בסעיף המתייחס לכך נכתב: "מסביב לעיר הגדולה יהיו חיילים משוכנים בשדות ובערים". לדבריהם, זו גם הסיבה שהנביא מדבר על העיר הצרפתית רואן בהקשר למלחמה הגדולה שתפרוץ בשנה הבאה - כי הסכסוך שצפוי להתחיל באזור השנה יביא למלחמה גדולה בצרפת, במהלכה העיר רואן "לא תיפול לידי המלך".

בכלל, מומחי היסטוריה טוענים כי קטעי הכתיבה המוצפנים של נוסטרדמוס מעורפלים מכדי להיחשב כמידע מהימן לגבי העתיד לקרות. בריאן דאנינג, סופר מדעי ויוצר פודקאסט סקפטואיד, הסביר: "כתבי נוסטרדמוס מנוצלים במספר דרכים מטעות. בין אם זה בעזרת תרגומים דו-משמעיים ושגויים, מתן פרשנויות 'יצירתיות', תיאורים בדיוניים ושבירת קודים שאינם קיימים אצלו - כל אלה תורמים למכלול עצום של מידע, שכולו בסופו של דבר שגוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully