וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עברתי חוויית סף מוות. אחרי שראיתי מה מצפה לנו שם - לא רציתי לחזור"

25.8.2022 / 0:04

שתי נשים שעברו חוויית סף מוות כמעט זהה דיברו על מה שמצפה לכולנו בעולם הבא - ואם נסמוך על המילה שלהן, כנראה שיש חיים אחרי המוות והם יפים מאוד. אחת סיפרה: "בשמחה אמות מחר"

סיבת מוות בחיים קודמים/Tiktok/@thecelticsbrew

יש רק דבר אחד וודאי בחיים - המוות. יום אחד כולנו נמות. זה אולי אחד הפחדים הגדולים ביותר שלנו, פיסת מידע שאנחנו מעדיפים להתכחש לה, אבל כן - זה סופו של כל יצור חי. אם הכאבנו לכם קצת עם כל האמת בפרצוף, אולי החוויות שעברו שתי הנשים הבאות לאחר שלכאורה מתו, הגיעו לעולם הבא וחזרו לחיים, יצליחו לנחם אתכם.

אז מה מצפה לנו בעולם הבא - והאם יש בכלל עולם כזה? הרופאים יודעים לספר מה קורה לגוף שלנו כשהלב מפסיק לפעום, אך מחקרים רבים לא הצליחו לאשש את מה שקורה לנשמה שלנו כשהיא מתנתקת לה מהגוף. הסיכוי היחיד לתשובה בנושא, שגם היא כמובן לא ודאית, היא להאזין לחוויות סף מוות של אנשים. כלומר, אנשים שמתו, חזרו לחיים - וזוכרים מה בדיוק עבר עליהם באותן דקות דרמטיות בהן הגוף נמצא במצב רפואי של מוות.

שתי נשים התראיינו לתכנית הדוקומטרית Inside Edition וסיפרו שזכו להצצה לחיים שלאחר המוות. המסקנה של שתיהן הייתה ברורה - אין סיבה לפחד מהמוות. אחת מהן אפילו אמרה שבשמחה תמות מחר אם זה אכן זמנה ללכת.

בטי ג'יי אידי רגע לפני חוויית סף המוות שלה. Youtube/Inside Edition, צילום מסך
בטי ג'יי אידי רגע לפני חוויית סף המוות שלה/צילום מסך, Youtube/Inside Edition

שתי הנשים חוו את חוויית סף המוות שלהן בבית החולים לאחר שעברו ניתוח - ומספרות ש"גן העדן" היה מקום נפלא. האחת סיפרה כיצד פגשה את חברתה הטובה ביותר שמתה שנתיים לפני כן, בעוד השנייה סיפרה שפגשה שם את ישו, אלוהים, מלאכיות ושלושה אנשים עתיקים. לשתיהן נאמר שזמנן לא הגיע ושהן צריכות לחזור למשפחותיהן.

בטי ג'יי אידי וג'סי סוייר שחזרו את חוויית סף המוות שלהן בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית, כשקווי הדמיון בין התיאורים של השתיים היו מפתיעים. בטי, כיום בת 78, עברה את החוויה שלאחר המוות לאחר ניתוח כריתת רחם. "הייתי בחדר ההתאוששות ופתאום הרגשתי שכל טיפת דם התנקזה מהגוף שלי. אז הרגשתי את התחושה הזו של הנשמה שלי היוצאת מהגוף במהירות עצומה. השפלתי את מבטי וראיתי את הגופה שלי שוכבת על המיטה. ידעתי שאני מתה וחשבתי לעצמי 'אלוהים אדירים, זה קרה. אני מתה'".

בטי אמרה שהיא ראתה אז שלושה "גברים ממש עתיקים" שעדכנו אותה על מותה. היא סיפרה להם שהיא מאוד רוצה לראות את משפחתה ואלה מילאו את בקשתה והובילה אותה לביתה. "בעלי ישב על הכורסא ואני עמדתי לידו. דאגתי כי הוא לא ידע שהלכתי לעולמי וגם הילדים שלי לא ידעו. דאגתי לכולם, אבל אז קיבלתי הצצה לעתיד שלהם וראיתי שכולם יחיו חיים מאושרים".

בטי ג'יי אידי מספרת על חוויית סף המוות שלה. Youtube/Inside Edition, צילום מסך
בטי ג'יי אידי מספרת על חוויית סף המוות שלה/צילום מסך, Youtube/Inside Edition
ג'סי סוייר מספרת על חוויית סף המוות שלה. Youtube/Inside Edition, צילום מסך
ג'סי סוייר עברה חווייה דומה/צילום מסך, Youtube/Inside Edition

בטי סיפרה שלאחר מכן היא חזרה למיטת בית החולים שלה ונכנסה למנהרה ומשם לחלל שחור, שם הרגישה "רגועה ונינוחה במיוחד". בקצה המנהרה היא פגשה בדמות. "זה היה ישו", היא אמרה. "הוא חיבק אותי ואמר, זה עדיין לא הזמן שלך. אז הופיעו שלוש נשים - מלאכיות - וישו אמר להן 'הראו לה את כל מה שהיא צריכה לדעת'. הן לקחו אותי לגן היפה ביותר שראיתי אי פעם, כמו שום דבר שראיתי על כדור הארץ. המלאכיות לקחו אותי לכל כוכב לכת אפשרי - ואז ישו אמר לי שאני חייבת לחזור לכדור הארץ. למען האמת לא רציתי. אז הופיע בפניי האיש הכי יפה שראיתי בחיי - וזה היה אלוהים. הוא אמר לי שאני חייבת לחזור. פתאום ראיתי את הגופה שלי וחזרתי אליה".

בטי אמרה שחמש שנים מאוחר יותר היא סיפרה לרופא שלה על החווייה שעברה והוא אישר שמבחינה רפואית היא מתה לזמן קצר. היא אמרה שהחווייה הייתה כה עוצמתית שהיא רוצה לחזור לעולם הבא, אותו חוותה לזמן קצר מדי. היא סיכמה: "עברתי חוויית סף מוות. אחרי שראיתי מה מצפה לנו שם - לא רציתי לחזור".

עוד בוואלה!

"אור בוהק או שדים וקלשונים": כך נראית חוויית סף מוות

לכתבה המלאה
ג'סי סוייר לאחר שחזרה לחיים. Youtube/Inside Edition, צילום מסך
ג'סי סוייר לאחר שחזרה לחיים/צילום מסך, Youtube/Inside Edition

סיפורה של ג'סי

ג'סי, אמא לשניים, סיפרה כיצד היא מתה לכאורה בגיל 31, לאחר שהובהלה לבית החולים עם דימום פנימי בעקבות הליך גינקולוגי. כעת, שנים רבות לאחר החווייה, ג'סי אמרה שהיא כבר לא חוששת מהמוות. "אין לי פחד למות. אני יכולה למות עכשיו ואני אהיה בסדר גמור עם זה", אמרה ג'סי, "אם היית אומר לי לפני 10 שנים שהייתי חווה חוויית סף מוות, לא הייתי מאמינה לך. אני אפילו לא מאמינה באלוהים".

כשתיארה את המוות שלה, ג'סי אמרה: "מרחוק יכולתי לראות דמות וזיהיתי אותה כאחת החברות הכי טובות שלי שמתה שנתיים לפני כן. גם ראיתי אור בהיר ואז הבנתי שזה המוות, זה המוות שלי". ג'סי אמרה שהיא ראתה אז איך מותה השפיע על בעלה ושני ילדיה, בדומה למה שאירע לבטי. "הראו לי איך המוות שלי ישפיע על המשפחה שלי - ששני ילדיי, למרות שהם מוכי צער, יגדלו ויהיו להם חיים טובים", אמרה. חווית סף המוות שלה לא נמשכה זמן רב וג'סי סיפרה שהיא ראתה את עצמה נופלת בחזרה לתוך גופה, "מה שהכאיב לי מאוד".

לאחר מכן היא סיפרה לרופאים מה קרה לה והם אישרו שהיא ככל הנראה מתה לזמן קצר, "הם אמרו שצעדתי על הקו בין החיים למוות למשך זמן מה", אמרה.

צפו בסיפורן המלא:

ד"ר ג'פרי לונג, אונקולוג שייסד את הקרן למחקר חוויית סף מוות, אמר כי תיאורי המוות של הנשים מתאימים למה שאחרים סיפרו לו. "נושא נפוץ לכל מי שמת לזמן קצר הוא האור הזוהר וחוויית הגוף מחוץ לגוף", אמר, "רבים מספרים על מפגש עם קרובי משפחה ואפילו חיות מחמד שמתו. מבחינה מדעית כל זה בלתי אפשרי כי כשאתה מת - גם המוח שלך מת, אז קשה לי להסביר את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully