וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת על קלף הנאהבים והמסר שלו לט"ו באב

קלף הנאהבים כלל לא מדבר על אהבה, אך יש לו מסר חזק לט"ו באב. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הקלף החזק הזה

קלף הנאהבים. ShutterStock
כיצד אהבה קשורה לקלף הנאהבים?/ShutterStock

אני הולך לשבור כאן מיתוס על ההתחלה ולומר שלמרות ש-90 אחוזים מהשאלות שמופנות אל קלפי הטארוט עוסקות באהבה ובזוגיות - הקלפים עצמם בכלל לא כאלה רומנטיים!

קלף שני הגביעים למשל, קלף החיזור האולטימטיבי, לא מדבר רק על חיזור זוגי, אלא על כל סיטואציה בחיים שבה עלינו "לחזר" אחר המטרה שאנחנו מבקשים להשיג: עבודה, אוטו או פרויקט.

ומה עם קלף הנאהבים? קלף הנאהבים, נציג האהבה עלי אדמות, גם הוא לא עוסק באהבה בהכרח, אבל הוא מדבר על עניין לא פחות חשוב - על פינוי הנתיב הרוחני, על היפטרות מדברים ישנים למען החדש.

אז איך בכל זאת אהבה קשורה לזה?

אחד הכיוונים האפשריים להבנת הרעיון הוא מיקוד בשיטה של כוהנת הסדר היפנית, מארי קונדו. לפני כמה שנים קונדו שיגעה את העולם עם שיטה רגשית אך פרקטית לסידור הבית. השיטה שלה, 'שיטת קונמארי' מתייחסת לפינוי המרחב שלנו ולסידורו, כאל מעשה שיש בו גם רוחניות וגם שמחה.

היא בעצם מתייחסת אל ארון הבגדים שלה בדיוק כמו שאנחנו אמורים להתייחס אל כל מרחב חיינו. היא מתייחסת אל החפצים שלה כאל הוויות אנרגטיות שלוקחות מקום במרחב ולכן צריך להחליט מה לשמור ומה להשליך באהבה החוצה. היא לא משתמשת במילה "הוויות אנרגטיות" אמנם, אבל העיקרון דומה.

טארוט: קלף הנאהבים. ShutterStock
קלף הנאהבים/ShutterStock

לפי קלף הנאהבים, "הוויות אנרגטיות" הן כל מה שקיים במרחב שלנו, הן במובן הנפשי: טראומות, חוויות, זיכרונות, קשרים שעברו, הן במובן האנושי: חברים, קשרים בין אישיים, קשרי עבודה, משפחה, והן במובן הפיזי: הבית שלנו, החפצים, תכולת המשרד.

אין ספק שהתחום שהכי קל לנו לסדר הוא התחום הקונקרטי: קל יותר לזרוק סלסלה ישנה שאף אחד לא משתמש בה מאשר זיכרון של אקס שאכזב אותנו או בגד בנו חלילה - ובטח שקשה לנו להשליך לפח געגוע, כמיהה או תקווה שמישהו ישוב. עם זאת, לפעמים האספקט הפיזי מהווה שער לנפשי.

לפי קלף הנאהבים, כשאנחנו מסכימים להשליך לפח מכתבים ישנים של אותו אקס ועושים החלטה לפנות את המרחב, ייתכן מאוד שההחלטה הזו גם תעזור לנו לשחרר את הרגש הישן שצמוד לאותה חוויה. כשעושים סדר בבית, רבים מרגישים שזה 'עושה להם סדר בראש' ואפשר גם לעשות סדר בלב.

עוד בנושא:
כך תעזרו בטארוט כדי לפענח האם הדייט שלכם מתאים לכם?
מה ההבדל בין סתם קריאה בטארוט לאומנות של ממש? הנה 3 הסודות

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טארוט קלף שני הגביעים two cups. וואלה, מערכת וואלה!
קלף שני הגביעים/מערכת וואלה!, וואלה

אז כיצד קונדו מחליטה מה להשאיר בביתה ואיך להיפרד?

כאן סוד הקסם שלה. אחרי שהיא מברכת את הבית ומודה לו, היא ניגשת אל תכולת הבית ושואלת את עצמה שאלה פשוטה: "האם החפץ הזה גורם לי אושר?".

לפי מדד האושר שהחפץ גורם לה היא מחליטה האם להשאיר או להשליך - ופה אנחנו יכולים לאמץ גישה חשובה לטיפוח מערכת יחסים קיימת או לזימון קשר חדש: קלף הנאהבים רומז לנו לא פעם שאם קשר חדש לא נכנס אל חיינו - זה כי יש עומס יתר בתוך המערכת, במרחב הזוגי שלנו. יש יותר מדי "רהיטים" בתוך הבית הנפשי.

קרן, אחת התלמידות בקורס, שמחפשת אהבה חדשה אחרי ארבע שנים של רווקות - קיבלה את הקלף בפריסה שלה ואמרה לנו ובצדק: "איך יכול להיות שאני ב'עומס יתר זוגי' אם אין לי אף אחד ושום דבר על הפרק כרגע?" שאלה מעולה. והתשובה לה היא שלא חייב להיות קשר פעיל בחיינו כדי שנחווה עומס זוגי. יכול להיות שקרן עדיין נצמדת בחוזקה לזיכרונות מהאקס, כלומר האקס המיתולוגי יושב במערכת וחוסם כניסה של אופציות חדשות - גם אם לא באופן מודע.

אישה צעירה נחה בסלון מסודר. fizkes, ShutterStock
לפי מדד האושר שהחפץ גורם לה היא מחליטה האם להשאיר או להשליך/ShutterStock, fizkes

אז מה עושים? איך מוציאים אותו מהמערכת? שתי תשובות: אנרגטית ופיזית. באופציה הפיזית כבר ציינו, קל לטפל. מתחילים להיפטר, אם אפשר, מתכתובות ותמונות ישנות בוואטסאפ. אם אנחנו מרגישים שהמרחב שלנו עמוס מכדי להכניס אהבה חדשה פנימה, אנחנו יכולים גם לעשות פינוי אנרגטי ולשאול את עצמנו - מה באמת לקחנו ממערכת היחסים שחווינו. איזו צידה לדרך אנחנו לוקחים למערכת היחסים הבאה? ואז משתמשים בשיטת קונמארי ואומרים מכל הלב "תודה רבה" לשאר האנרגיה שחוסמת אותנו.

כלומר אם קרן חסומה על ידי זיכרונות וקשר רגשי כלפי שרון, האקס שלה. היא צריכה לכתוב לעצמה את כל השיעורים הכי חשובים שלמדה בקשר. את התכונות שאהבה בו, את הדברים ששימחו אותה, ושהיא רוצה להמשיך לטפח ולממש בקשרים הבאים. לשאר, להוויה שחוסמת לה את המערכת, להגיד תודה רבה מכל הלב - ולשחרר. ה"תודה" הזאת מפנה את המרחב באופן שלו יותר, כזה שהופך את הבחירה להשליך, למאושרת.

גם בתוך מערכת יחסים זוגית אנחנו יכולים לאמץ את גישת ההפרד ומשול. יכול להיות שיש דפוסים בזוגיות שעושים יותר נזק מתועלת ואז צריך להתבונן בכל דפוס ולהבין מה הוא נותן לנו? האם ריבים תכופים עוזרים לנו לשחרר זעם בזוגיות? נהדר! אפשר לקחת את העיקרון של שחרור הזעם ולעשות שיעורי קיקבוקסינג משותפים. האם הנטייה של אחד מבני הזוג להתלונן הרבה קשורה ברצון שלו לקבל יותר אהבה ומגע. אולי אפשר "להמיר את האנרגיה" ולשחרר את אופן הביטוי הרגוז - ופשוט לבקש יותר אהבה וחיבוקים.

קלף הנאהבים מזכיר לנו שתהליך הבירור, השחרור וההמרה תמיד מאפשר לצורך הבסיסי שלנו להישמר ולקבל ביטוי, אבל תוך קבלה של פתרון מתאים יותר לסיטואציה. כך הדלת לאהבה ולאנרגיה טובה וחדשה יותר תמיד פתוחה.

הכותב הוא מנדלבוים שגיא. מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully