וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפענחת חלומות חושפת את המשמעויות הנסתרות של החלומות הנפוצים שלנו - ואת 10 הסיוטים השכיחים ביותר

5.7.2022 / 23:22

מפענת החלומות ת'רזה צ'אונג התארחה בתכנית הבוקר הבריטית וחשפה את המשמעויות מאחורי החלומות החוזרים והנפוצים שלנו. היא ציינה שחלה עלייה בחלומות על קרובי משפחה שנפטרו במהלך מגיפת הקורונה - אך הם בעלי משמעות אחרת מהחלומות השכיחים שלנו על מוות

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

מפענחת החלומות ת'רזה צ'אונג הגיעה לתכנית הבוקר הבריטית This Morning בהנחיית פיליפ סקופילד והולי ווילאבי כדי לפענח חלומות של צופים ולדבר על החלומות הנפוצים ביותר שלנו. בין היתר היא דיברה על חלומות שמרגישים לנו מציאותיים, חלומות שחוזרים במשך חודשים, שנים ואפילו עשורים, וחלומות על קרובי משפחה שנפטרו מנגיף הקורונה.

לדבריה, אנשים מדווחים על חלומות שמרגישים להם מציאותיים בעיקר ביום של נקודת ההיפוך של הקיץ, בו היום מתארך והלילה מתקצר. אסטרולוגים רבים טוענים שנקודת ההיפוך של הקיץ היא הזמן שבו חלומות הופכים חיים יותר. האסטרולוגית והמתקשרת ג'יליאן קמפ אמרה בעבר ל-Femail שעוצמות הנפש מוארות בצורה הבהירה ביותר כאשר השמש בשיאה ביום הארוך בשנה, מה שיכול להסביר את החלומות העזים שלנו.

אחת הצופות בתכנית הבוקר בשם קרלה שאלה את מפענחת החלומות מדוע יש לה חלום חוזר על לעיסת מסטיק שהיא לא מצליחה להוציא מהפה. ת'רזה ניסתה להסביר את המשמעות הפוטנציאלית של החלום שלה: "חלומות מגיעים מהאזור הלא מודע של המוח שלנו. מסטיק זה משהו שאת לועסת אבל לא מצליחה לעכל. יש משהו שהחולמת מתקשה לעכל בחיים שלה".

לדבריה, מדובר בחלום נפוץ שמרמז על כך שלחולמת קרה משהו שהיא חייבת להשלים איתו, "ייתכן שאת מרגישה תקועה ואת צריכה ללכת על זה, בלי לפחד. כל מה שקשור לחלומות על שיניים ופה זה מילים, דברים שאולי אמרת. אולי את חושבת לעצמך 'יכולתי להגיד את זה אחרת'". קרלה מווילטשייר סיפרה גם שהיא מתעוררת מהחלום עם קשיי נשימה. לדברי ת'רזה, הנושא כנראה מכביד עליה מאוד, אך היא גם ממליצה לה לבדוק האם מדובר במצב רפואי שגורם לקשיי הנשימה שלה.

מפענחת החלומות תרזה צ'ונג בתכנית הבוקר הבריטית This Morning. ITV/This Morning, צילום מסך
מפענחת החלומות ת׳רזה צ׳אונג בתכנית הבוקר הבריטית This Morning/צילום מסך, ITV/This Morning

צופה אחרת תיארה חלום בו היא מנסה כל הזמן לסגור את דלת הכניסה לביתה הישן - אך היא ממשיכה להיפתח. לדברי ת'רזה, הנושא דומה לזה של המסטיק: "זה משהו שאת צריכה להתמודד איתו. את מנסה לסגור את הדלת למשהו שקורה בחיים שלך. המוח החולם שלך - שהוא ה'אינטואיציה הלילית' שלך - אומר לך 'לא, את צריכה להבין אותו קודם, לעבד אותו ואז לפעול'". היא אמרה שמאחר שמדובר בבית ישן, יתכן שזה משהו מעברה שהיא צריכה להתמודד איתו: "את צריכה לפתוח את הדלת ולהתעמת איתו".

צופה נוספת בשם דונה סיפרה שהיא חולמת את אותו החלום כבר 50 שנה, מאז שהייתה בת 10. היא סיפרה: "זה צונאמי שממשיך להתרחש. לפעמים אני יכולה להסתכל על הגל והוא לא מגיע אליי, לפעמים הוא עוקב אחריי. לפעמים הוא משתלט על המדינה כולה ולפעמים על העולם". דונה הוסיפה שהיא נתפסה בידי הגל רק מספר פעמים, אך היא מסוגלת לנשום מתחת למים ולעתים קרובות מצליחה לעלות מעל ולעוף מהים בעזרת זרועותיה. ת'רזה ניתחה את החלום כדוגמה קלאסית למוח שאומר לה שהיא מסוגלת להתמודד עם כל מה שהחיים זורקים עליה. היא זיהתה את הצונאמי כ"רגש לא מודע" שמציג את עצמו. המפענחת הסבירה: "זה ה'אני' הגבוה שלך שקורא לך... העובדה שאת יכולה לנשום מתחת למים כשהצונאמי מכה בך היא מרגשת מאוד. את עלולה לפעמים להרגיש שיש הרבה לחץ בחיים שלך, אבל המוח החולם שלך אומר לך שזה קטן עליך".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
צונאמי. Giphy
חלום על צונאמי מעיד על היכולת שלך להתמודד עם הקושי בחייך/Giphy

כשנשאלה על חלום חוזר הנוגע למעבר דירה ומציאת חדר בבית חדש שהחולם לא ידע על קיומו, אמרה ת'רזה: "לפעמים יכול להימצא בחדר משהו שדומה לרוח רפאים, אבל זו לא רוח רפאים לא ידידותית", הסבירה. בעזרת ציטוט של קרל יונג וזיגמונד פרויד, ת'רזה הסבירה שהבית הוא סמל לעצמי שלנו, כאשר מעבר לבית חדש בחלום עשוי להצביע על מצב בו החולם חוקר היבטים של תחושת העצמי שלו. היא אמרה שמציאת חדר חדש מייצגת הזדמנות חדשה שעשויה להופיע בחייו של החולם.

חלומות. Giphy
זוכרים את הפרשנות לחלום של ג'ואי?/Giphy

לאחר שאלפי משפחות איבדו את יקיריהם במהלך מגיפת הקורונה, ת'רזה סיפרה שהיא ראתה עלייה במספר הלקוחות המדווחים על חלומות הנוגעים ליקיריהם שמתו. צופה בתכנית הבוקר בשם דמיאן סיפר שהוא חולם שוב ושוב על קרובי משפחתו שנפטרו. בהסתמך על מחקר מאוניברסיטת נורת'המפטון, הסבירה ת'רזה שזוהי לרוב דרכו של המוח לעבד אבל ואובדן. היא אמרה: "אתה לא מתעורר רגוע במחשבה 'אוי זה היה רק חלום'. זו דרך להבין שהם עדיין חיים בלב שלך ואתה עדיין מתמודד עם האבל".

ב-Daily Mail חשפו גם מה הם 10 הסיוטים הנפוצים ביותר בבריטניה, כשבמקום הראשון ניצבים חלומות על נחשים. עוד ברשימה: שיניים נושרות, רדיפה, נפילה, מוות, טביעה, חרקים, בגידה בחולם, רצח בידי החולם ומצב בו החולם הולך לאיבוד בחלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully